MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το ERTFLIX έφερε την επανάσταση στη δημόσια τηλεόραση – Τώρα διεκδικεί μια θέση στην τηλεόραση του μέλλοντος

Λιγότερο από τρία χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμά του, το ERTFLIX έχει υπερδιπλασιάσει την τηλεθέαση της ΕΡΤ, με τον Οκτώβριο να μετρά 9.7 εκατομμύρια επισκέψεις και αριθμούς-ρεκόρ για τις σειρές μυθοπλασίας – με μεγάλο νικητή το «Kάνε ότι κοιμάσαι».

Τατιάνα Γεωργακοπούλου

Χθες επισκεφτήκαμε το ιστορικό Στούντιο Α της ΕΡΤ, το οποίο θα επαναλειτουργήσει μετά από εννέα χρόνια και μάλιστα θα φιλοξενήσει την καθιερωμένη εκπομπή με την οποία θα υποδεχτούμε την νέα χρονιά, με οικοδεσπότη τον Σπύρο Παπαδόπουλο. Ο λόγος που βρεθήκαμε εκεί, ήταν άλλος, ωστόσο – συγκεκριμένα αφορούσε την πιο επιτυχημένη στρατηγική επιλογή της δημόσιας τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια. Φυσικά, μιλάμε για το ERTFLIX.

Ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, μοιράστηκε με τους δημοσιογράφους τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας -και με δύο εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 προβολές κάθε μέρα, και 9.7 εκατομμύρια επισκέψεις μόνο τον Οκτώβριο, τα νούμερα ήταν πράγματι εντυπωσιακά.

Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Ζούλας, το ERTFLIX στην ουσία υπερδιπλασιάζει την πραγματική τηλεθέαση της ΕΡΤ, αφού στους 200.000 καθημερινούς τηλεθεατές των καναλιών ΕΡΤ1,2,3 (αριθμός που -βάσει της Νielsen- αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης), έρχονται να προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ΕRTFLIX.

Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι είναι οι τηλεθεατές που επιλέγουν πλατφόρμες, για να βλέπουν στο δικό τους χρόνο το πρόγραμμα που επιθυμούν, ενώ επίσης αυξημένος είναι ο αριθμός εκείνων που προτιμούν τις συσκευές και όχι την TV τους.

Αυτό αποτυπώθηκε και στην έρευνα τηλεθέασης, που παρουσιάστηκε χθες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 66% των χρηστών του ΕRTFLIX δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα της ΕΡΤ από τις τηλεοράσεις τους, αλλά από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet – στοιχείο που μέχρι σήμερα δεν είχε αποτυπωθεί σε καμία έρευνα τηλεθέασης.

Για πρώτη φορά τα ολοκληρωμένα στοιχεία τηλεθέασης του ERTFLIX

Τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών -8.865.000 on demand– επέλεξε να παρακολουθήσει τα αγαπημένα του προγράμματα στον χρόνο που επιθυμεί και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση, ενώ οι επισκέψεις εκείνον τον μήνα ξεπέρασαν τα 9,7 εκατομμύρια -αυτός ο πρωτοφανής αριθμός για τα ελληνικά δεδομένα είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός επισκέψεων που έχει δει η πλατφόρμα μέχρι σήμερα.

Αναλόγως εντυπωσιακός -περίπου 900.000 live streaming– είναι και ο αριθμός όσων τηλεθεατών παρακολούθησαν μέσω του ΕRTFLIX σε ζωντανή μετάδοση τα κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3 Ertnews, Ertworld), είτε και τα ιντερνετικά κανάλια της (ERTSPORTS 1,2,3).

Μάλιστα, το 66% των τηλεθεατών βλέπουν ERTFLIX από άλλες συσκευές και όχι από την TV τους, κάτι που δεν προσμετράται σε καμία έρευνα τηλεθέασης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA, που χρησιμοποίησε η ΕΡΤ, και όπως βλέπουμε στο παρακάτω πίνακα, το 28% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από κινητό τηλέφωνο, το 25% από υπολογιστές και το 13% από τάμπλετ.  Αυτό σημαίνει ότι από τις 2 εκ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι «υπόλοιπες» 1,3 εκ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα.

Εντυπωσιακή η επισκεψιμότητα του «Κάνε ότι κοιμάσαι» – Οι αριθμόι ρεκόρ για τη μυθοπλασία

Όσο για το πότε η επισκεψιμότητα του ERTFLIX χτυπάει “κόκκινο”, η απάντηση είναι μάλλον αναμενόμενη. Το Σαββατοκύριακο οι επισκέψεις κατά 38,5%, ενώ απροσδόκητα δημοφιλείς είναι πλεόν και οι Τρίτες – χάρη στην τεράστια επιτυχία του «Kάνε ότι κοιμάσαι», που προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ, με αποτέλεσμα πολλοί fans της σειράς να παρακολουθούν το νέο επεισόδιο την επόμενη ημέρα.

Το «Kάνε ότι κοιμάσαι» και η μυθοπλασία γενικότερα έχουν αναδειχθεί στους μεγάλους νικητές αυτής της σεζόν, έχοντας σημειώσει αριθμούς-ρεκόρ. Σύμφωνα με το ανακοινώσιμο top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι έξι σειρές στις δέκα πιο δημοφιλείς είναι παραγωγές της ΕΡΤ. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι η δυνατότητα μέτρησης της ετεροχρονισμένης θέασης της Nielsen ισχύει για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής των προγραμμάτων, κάτι που δεν εξυπηρετεί το ERTFLIX, καθώς τα προγράμματα της ΕΡΤ μένουν για όλη τη σεζόν στην πλατφόρμα και όχι  μόνο για 7 μέρες.

Γι’ αυτό και η ΕΡΤ έδωσε και στοιχεία αντίστοιχα για τις πρώτες θέσεις δημοτικότητας στο ERTFLIX στο ίδιο διάστημα των 9 εβδομάδων (από 12/9 έως 13/11) που προήλθαν μέσα από το YOUBORA. Από αυτά προκύπτει ότι τα 9 διπλά επεισόδια του «Κάνε ότι κοιμάσαι» που προβλήθηκαν σ’ αυτό το διάστημα, δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις. Ακολουθεί το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» με 1,4 εκ., τα «Καλύτερά μας χρόνια» με 1,1 εκ., «Τα Νούμερα» με 840.000 προβολές, η «Φλόγα και άνεμος», η «Νύχτα του Αυγούστου» με περισσότερες από 500.000 προβολές. Από το Top 10 δεν λείπει και το live stream του ERTNEWS, το νέο ενημερωτικό κανάλι της ΕΡΤ.

Τα εντυπωσιακά νούμερα που σημειώνει το «Κάνε ότι κοιμάσαι» επιβεβαιώνει και την έμφαση που δίνει η δημόσια τηλεόραση στην μέτρηση της ετεροχρονισμένης θέασης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του YOUBORA, η τηλεθέαση όχι μόνον δεν εξαντλείται μέσα σε 7 μέρες από τον χρόνο προβολής τους, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις υπερδιπλασιάζεται στις εβδομάδες που ακολουθούν – και ο λόγος μάλλον έγκειται στο γνωστό σε όλους μας binge-watching.

Για παράδειγμα, το επεισόδιο του «Κάνε ότι κοιμάσαι», που προβλήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου δέχθηκε περισσότερες από 226.000 επισκέψεις μέσα σε έναν μήνα. Και από αυτές τις επισκέψεις το 73,4% έγιναν μετά τις 7 πρώτες μέρες, ενώ όσο περνούν οι εβδομάδες τα στοιχεία είναι πιο εντυπωσιακά, καθώς δείχνουν ότι η τηλεθέασή του υπερβαίνει το 100% μετά την πρώτη εβδομάδα, φτάνοντας συνολικά τις 275.000 προβολές.

Ποιο είναι το μέλλον της τηλεόρασης και ποια η θέση της ΕΡΤ σε αυτό;

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΡΤ, «η σημερινή παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση».

Πράγματι, δεν είναι κρυφό ότι πλέον η νέα “τάση” στο παγκόσμιο τηλεοπτικό τοπίο είναι οι πλατφόρμες, που επιτρέπουν στους τηλεθεατές να βλέπουν την αγαπημένη τους σειρά, ταινία, ντοκιμαντέρ, εκπομπή, όποτε εκείνοι το θελήσουν, χωρίς να τους δεσμεύει η ώρα που θα προβληθεί στην TV.

“Προφανώς, η γραμμική τηλεόραση δεν θα πάψει να υπάρχει, αλλά όσο περνάει ο καιρός, τόσο συνειδητοποιούμε ότι το μέλλον της τηλεόρασης δεν είναι τα γραμμικά κανάλια, αλλά οι πλατφόρμες” μάς είπε ο κ. Ζούλας, ο οποίος δήλωσε περήφανος για την επανάσταση που έφερε στη δημόσια τηλεόραση το ERTFLIX.

Αν αποδεικνύουν κάτι τα νούμερα που έγιναν χθες γνωστά, είναι ότι το ERTFLIX όχι μόνο δεν υπονόμευσε την απήχηση της ΕΡΤ (“κλέβοντας” τηλεθέαση όπως κάποιοι ίσως περίμεναν), αλλά την αύξησε σε πρωτοφανή βαθμό και με τον πλέον σύγχρονο τρόπο. Εξάλλου, η αποστολή της δημόσιας τηλεόρασης δεν είναι άλλη από το να κάνει το (ιδανικά υψηλού επιπέδου) πρόγραμμά της προσβάσιμο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όταν αυτός ο τρόπος είναι μια δωρεάν πλατφόρμα, που προσφέρει σε εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές ημερησίως ένα περιεχόμενο με πάνω από 5.000 τίτλους, τότε μάλλον μιλάμε για μία πολύ σωστή κίνηση για το μέλλον της δημόσιας τηλεόρασης.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι ο κ. Ζούλας έκανε και μια πρόβλεψη για το μέλλον του ERTFLIX, που έχει ως στόχο να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. «Δεν αργεί ο καιρός που όλοι θα μιλάμε για παραγωγές του ERTFLIX» είπε, ενώ έδωσε και την είδηση ότι η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ«Μικρές ιστορίες» στο ERTFLIX με 8 νέες ταινίες μικρού μήκους12.09.2018

Περισσότερα από Cine News