Από το 2014, η 19η Νοεμβρίου είναι η Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας. Μία ημέρα αφιερωμένη στις γυναίκες που κάνουν τα δικά τους βήματα στον χώρο των επιχειρήσεων. Στόχος της καθιέρωσης αυτής της ημέρας, που γιορτάζεται ήδη σε 144 χώρες, είναι η δημιουργία μίας υποστηρικτικής «τάσης» προς τις γυναίκες επιχειρηματίες -που, επί χρόνια, δεν είχαν δικαιώματα και ελαφρύνσεις ανάλογες με εκείνες των ανδρών επιχειρηματιών.
Με αφορμή αυτή την ημέρα, λοιπόν, μιλήσαμε με γυναίκες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους επιχειρηματικούς κλάδους. Κάθε μία από αυτές, ούσα σε διαφορετικό σημείο της πορείας της, μπορεί να μας μεταφέρει τη δική της οπτική για τη θέση της σύγχρονης γυναίκας στον κόσμο των επιχειρήσεων.
Δύο από τις γυναίκες που μας μίλησαν είναι η Κατερίνα Βισέρη και η Πηνελόπη Αναστασιάδου. Δύο νέες youtubers, που, χρησιμοποιώντας το δημόσιο βήμα τους, έχουν θίξει, κατά καιρούς, θέματα γύρω από τις διατροφικές διαταραχές -ένα ζήτημα που απασχολεί πολύ νέο κόσμο, και όχι μόνο- πρεσβεύοντας, παράλληλα, ένα υγιεινό lifestyle. Οι δύο τους, λοιπόν, έκαναν πρόσφατα την είσοδό τους στον επιχειρηματικό χώρο με το Phos Kitchenware. Πρόκειται για ένα brand με είδη κουζίνας, που “μιλούν” και χρωματίζουν τα σπίτια μας και την καθημερινότητά μας, αντιπροσωπεύοντας μία φιλοσοφία φροντίδας του εαυτού μας.
Κατερίνα: Γεννημένη στο Μόναχο, πτυχιούχος Νομικής, με μεταπτυχιακό στο Ιατρικό Δίκαιο. Τα τελευταία χρόνια ζει στη Θεσσαλονίκη και διατηρεί ατομική επιχείρηση Συμβουλευτικής Marketing δημιουργώντας περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κεντρικό σημείο της δραστηριοποίησης της σε όλες τις πλατφόρμες αποτέλεσε η προσωπική της ιστορία και η μάχη της με την νευρική ανορεξία, από όπου και ξεκίνησε το εγχείρημα της κατά των διατροφικών διαταραχών. Διατηρεί, επίσης, δική της ιστοσελίδα μέσω της οποίας μοιράζεται υγιεινές συνταγές αλλά και κείμενα για το προσωπικό της ταξίδι θεραπείας και ελπίδας για επανένταξη ξανά στην χαρούμενη πλευρά της ζωής.
Πηνελόπη: Πτυχιούχος Δημοσιογραφίας και νυν φοιτήτρια σε τμήμα Διατροφολογίας. Παράλληλα με τις σπουδές στα Media, άρχισε να ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια περίοδο αναζήτησης ενός πιο υγιούς και ισορροπημένου τρόπου ζωής. Το περιεχόμενο της αφορά κυρίως υγιεινές συνταγές, εμψύχωση και διατροφική εκπαίδευση. Το έντονο ενδιαφέρον του κοινού για αυτό το θέμα της δημιούργησε την ανάγκη για βαθύτερη σύνδεση μαζί του και έτσι τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησε να φοιτά σε σχολή Διατροφολογίας.
Τι σας ενέπνευσε και σας οδήγησε στη δημιουργία του Phos Kitchenware;Η κοινή μας αγάπη για την κουζίνα, θα λέγαμε πως ήταν η αφορμή για όλα όσα προσπαθήσαμε να χτίσουμε. Η καθεμία με τον δικό της τρόπο προσπαθούσε να μεταφέρει στο κοινό της τόσο καιρό έναν υγιή τρόπο ζωής μέσα από τις συνταγές και την αυτοφροντίδα. ‘Οραμά μας να βοηθήσουμε τον κόσμο που νοσεί από διατροφικές διαταραχές ή απλά τον κόσμο που ψάχνει έμπνευση για την κουζίνα του και θέλει να μάθει να προσέχει πιο πολύ τον εαυτό του. Έτσι δημιουργήσαμε το Phos, που περιλαμβάνει προς το παρόν είδη κουζίνας με υψηλή αισθητική, ποιότητα και χαραγμένα λεκτικά ενδυνάμωσης. To φως δεν είναι απλά ένα προϊόν, αλλά ολόκληρη φιλοσοφία.
Kαθώς είστε πολύ καινούργιες στον χώρο των επιχειρήσεων, υπάρχει κάτι που σας φοβίζει;Όταν κάτι είναι τόσο καινούργιο, σίγουρα σου προκαλεί μια αναμενόμενη φοβία και ανασφάλεια. Όμως, εμείς όλο αυτό το άγχος προσπαθήσαμε να το δούμε παραγωγικά, χωρίς να μας πάει πίσω ή να μας απομακρύνει από τον στόχο. Σε κάθε νέα ιδέα, δεν θα υπήρχε τόσο πείσμα και θέληση αν ο δρόμος ήταν στρωμένος και ρόδινος. Πολλές φορές όλο το διάστημα που δημιουργούσαμε το Phos υπήρξαν αμέτρητοι παράγοντες που μας φόβισαν έστω λίγο, ωστόσο κανένας δεν στάθηκε αφορμή για εγκατάλειψη του στόχου. Κάθε μέρα μαθαίνουμε και κάτι καινούργιο και νομίζουμε ότι ακριβώς αυτή είναι η μαγεία στον δρόμο των επιχειρήσεων που χαράξαμε.
Μιλώντας για γυναικεία επιχειρηματικότητα υπάρχουν διάφορα στερεότυπα, τα οποία, δυστυχώς, δεν έχουν ξεπεραστεί πλήρως. Ένα από αυτά θέλει τη συνεργασία μεταξύ γυναικών να χαρακτηρίζεται από ανταγωνισμό. Τι απαντάτε σε τέτοιου είδους απόψεις;Είναι στο χέρι μας να αντικαταστήσουμε τον ανταγωνισμό με την ενότητα. Προσπαθούμε πάντα να σκεφτόμαστε ότι κάθε μια μόνη της “μπορεί”, αλλά μαζί μπορούμε πάντα περισσότερα. Η κάθε μια μας έχει διαφορετικά χαρίσματα και διαφορετικές αδυναμίες και συμπληρώνουμε η μια την άλλη αρμονικά. Η συνεργασία όντως ενέχει τον κίνδυνο της σύγκρισης και όχι μόνο στις γυναικείες συνεργασίες. Αλλά αν μπορέσει κανείς να υπερβεί τον εγωισμό του και να παλέψει για ένα κοινό όραμα, μόνο με τη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και τη συνέργεια μπορεί κανείς να πετύχει κάτι μεγαλύτερο.
Στόχος μας είναι στο μέλλον να έχουμε αποκτήσει μια γκάμα προϊόντων που να μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μιας κουζίνας και ο κόσμος να μας γνωρίσει ως το ελληνικό brand που θα ομορφύνει γλυκά τις κουζίνες τους! Επίσης, θέλουμε πάντα μέσα από τα πιάτα μας να περνάμε το σημαντικότερο μήνυμα για εμάς, ότι η θρέψη είναι ένας υπέροχος τρόπος να μας φροντίζουμε!