MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Anora
Badlands
Birdcage Inn
Black Dog
Cinema Made in Italy
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Interstellar
Kneecap
LOL Surprise! The Skate Dance Movie (μεταγλωττισμένη)
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Secret Movie Nights
Smile 2
Tack
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Rain People
The Rocky Horror Picture Show
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αμλετ
Ανοιξε τα μάτια
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Γλυκιά Συμμορία
Δαμάζοντας τα κύματα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Εν εσόπτρω – Ο παπά-Σταμάτης και ο Σταμάτης
Ζούμε τη στιγμή
Η θυσία
Η κουζίνα
Η πλεξούδα
Η φύση του έρωτα
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Μάβκα: Το ξωτικό του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Μας ψεκάζουν
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια υπέροχη ζωή
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μικρό θλιμμένο κορίτσι
Μονομάχος II
Ντιαμπολίκ
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ξύπνα
Ο Νονός 2
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο νόμος του Μέρφυ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Παρθενόπη
Ποπάυ, ο ναύτης
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το Πολικό εξπρές (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τρένο της μεγάλης φυγής
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
ΔΡΑΜΑ

Μήδεια

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αθανίτης επιχειρεί μια κινηματογραφική μεταφορά τους τραγωδίας του Ευριπίδη με την Αλεξάνδρα Καζάκου στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 82'
Monopoli Team

Η Μήδεια και ο Ιάσων ζουν ως πρόσφυγες στην Κόρινθο μαζί με τα δύο παιδιά τους. Όταν ο Ιάσων την εγκαταλείπει για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά, η Μήδεια διατάζεται να φύγει επί ποινή θανάτου.

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Η ταινία στηρίζεται στο αριστούργημα του Ευριπίδη, το οποίο διατηρώ σχεδόν αυτούσιο αλλά με κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις και τομές στη δομή του έργου. Αν και είναι γνωστός ο μύθος, στο σενάριο υπάρχουν συνεχείς ανατροπές και το απροσδόκητο κυριαρχεί στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο χρόνος δεν είναι σαφώς ορισμένος αλλά σίγουρα είναι πολύ μακρυά από το σήμερα, στο απώτερο παρελθόν. Ακραίος θα είναι και ο χώρος στον οποίο θα κινηθούν τα πρόσωπα.

Αυτό που με έλκει πάνω από όλα σ’ αυτή την πολύπλοκη προσωπικότητα, είναι ο αγώνας της ενάντια στην εξουσία. Ενάντια στην εξουσία που παραμένει κατά βάσιν ανδρική. Με συγκινεί ο διπλός και τόσο άνισος αγώνας που επιχειρεί και που μοιάζει χαμένος εξ αρχής, τόσο μάταιος. Κι όμως, αυτή τον δίνει λυσσαλέα, μέχρι τέλους, ξεπερνώντας κάθε φυσικό και κοινωνικό όριο. Και νικά. Με θυσίες ανυπολόγιστες, αλλά νικά. Δεν υπήρξε ποτέ και δεν υπάρχει πιο τραγικό πρόσωπο από τη Μήδεια. Είναι μια γυναίκα δυνατή, με πολλά πρόσωπα. Έτσι κι αλλιώς πιστεύω στις δυνατές γυναίκες. Και στο σινεμά και στη ζωή. Αυτές με γοητεύουν, αυτές ερωτεύομαι, αυτές με συγκινούν. Σε όλες τις ταινίες μου οι γυναίκες κυνηγούν τη ζωή όπως τη θέλουν αυτές και δε διστάζουν αν χρειαστεί, να φτάσουν στα άκρα.

Η γυναίκα είναι σήμερα παρούσα παντού αλλά δεν ξέρω πόσο συχνά βάζει μια διαφορετική σφραγίδα αν και καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι. Εξ άλλου είναι μεν παρούσα αλλά όχι καθοριστικά. Φοβάμαι πως αυτό έχει σε μεγάλο βαθμό συνδυαστεί με υιοθέτηση του ανδρικού λόγου, κάτι που ακυρώνει συχνά τις ίδιες τις γυναίκες και ταυτόχρονα είναι ένας ευνουχισμός για ολόκληρη την κοινωνία σε τελική ανάλυση.

Δεν πιστεύω στην εκδίκηση. Η Μήδεια τιμωρεί, δεν εκδικείται. Φέρει την κάθαρση. Κάθαρση ακραία, απίστευτα σκληρή. Μια εξέλιξη που δεν υποψιάζονται καν οι αλαζόνες φορείς της εξουσίας. Η Μήδεια αντιδρά στον απόλυτο παραλογισμό που της επιβάλλουν και αφού τη χρησιμοποιήσουν, την πετούν στα σκουπίδια. Θα έλεγα ότι επιβάλλει μια θεία τιμωρία κι ίσως αυτός είναι ο λόγος που ένα έργο τόσο προκλητικό μπόρεσε να παρουσιαστεί δυόμισι χιλιάδες χρόνια πριν.

Μου φαίνεται αδιανόητο το θάρρος του Ευριπίδη να την δικαιώσει αλλά και η ωριμότητα των θεατών και μιας ολόκληρης κοινωνίας που μπορούσε να αποδεχθεί μια τέτοια κατάληξη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθανίτης
Σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης

Παίζουν: Νικόλ Ντρίζι, Ελένη Τσαγκαράκη, Κώστας Καζανάς, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Αλεξάνδρα Καζάζου, Λευτέρης Τσάτσης

Διάρκεια: 82'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2021

Διανομή: New Star
Περισσότερα από CINEMA