Που να πάμε σήμερα: 5 προτάσεις για θέατρο και συναυλίες για την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου
Μερικές δικές μας προτάσεις για θέατρο και συναυλίες που μπορείτε να απολαύσετε στην Αθήνα, την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου.
Η παράσταση «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», εμπνευσμένη από τη βιογραφία της βραβευμένης με Νόμπελ επιστήμονα, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αποθήκη, σε κείμενο-μουσική Ευσταθίας και σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή. Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η βραβευμένη για την ερμηνεία της με δύο θεατρικά βραβεία, Πέγκυ Τρικαλιώτη. Η παράσταση έχει ως έμπνευση και αφορμή την βιογραφία που έχει γραφτεί από την κόρη της Εύα Κιουρί και φωτίζει αληθινές προσωπικές στιγμές της ζωής της μητέρας της. Μέσα από μία προσωπική διήγηση, η θεατρική Μαρί Κιουρί διηγείται τη θυελλώδη ζωή της με χιούμορ, με συγκίνηση και με δύναμη που πηγάζει από την αντισυμβατική προσωπικότητά της. Η διήγηση αυτή είναι καταιγιστική. Κάποιες στιγμές μοιάζει με απολογία μπροστά σε ένα φανταστικό δικαστήριο – που την κατηγορεί για τη σχέση της με έναν νεότερο από εκείνην άντρα που υπήρξε μαθητής του συζύγου της Πιερ Κιουρί. Ένας επιστήμονας, σε μία «τελειωμένη» σχέση γάμου, σε μία εποχή που κάτι τέτοιο δεν ήταν αποδεκτό. Όπως και η σχέση της Μαρί με αυτόν. Αυτό το γεγονός γίνεται η αφορμή, ώστε ο γαλλικός Τύπος της εποχής να αποσιωπήσει το δεύτερο Νόμπελ που της αποδόθηκε από την Ακαδημία και η γαλλική κοινωνία να την κατακρίνει, ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της. Η πολωνέζα Μαρί – αυτή τη φορά σαν μία απλή, καθημερινή γυναίκα – καταθέτει την ιστορία της, από τα πρώτα χρόνια της ζωής της στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία και τις σπουδές στη Σορβόννη μέχρι τη ραδιενέργεια και το πρώτο Νόμπελ, μέσα σε μία συνθήκη κατάφωρης αδικίας. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνει να αποδείξει πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.
Τρίτη 6/12, 21:00
14€ – 18€
Θέατρο Αποθήκη, Σαρρή 40, Ψυρρή
Μετά τα συνεχόμενα sold out της προηγούμενης σεζόν, το έργο σταθμός του Ρομπέρτο Ατάιντε «Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα» ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Η παράσταση προσπαθεί να αναδείξει τον κεντρικό πυρήνα του έργου, δημιουργώντας ένα νέο αισθητικό πλαίσιο στο χαρακτηρισμένο από πολλούς κριτικούς ήδη κλασικό κείμενο της Δεσποινίδος Μαργαρίτας. Μέσω της σχέσης της δασκάλας κας Μαργαρίτας με τους μαθητές της (με το κοινό στο ρόλο των… μαθητών), η παράσταση, αξιοποιώντας την εκρηκτική γραφή και το καυστικό χιούμορ του συγγραφέα, γίνεται ένας ύμνος για αυτούς που λαχτάρησαν κρυφά την αγάπη και την τρυφερότητα μα δεν την συνάντησαν ποτέ. Τον κεντρικό ρόλο της περίφημης ηρωίδας του Ατάιντε αναλαμβάνει στη νέα εκδοχή της παράστασης ο Πάνος Παπαδόπουλος. Τη ζωντανή μουσική ερμηνεύουν τα αδέρφια Λατουσάκη. Ο Γιάννης και ο Μιχάλης.
Τρίτη 6/11, 21:15
13€ – 16€
Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κάτω Χώρος, Αντισθένους 7 και Θαρύπου
Η Φένια Παπαδόδημα γράφει μουσική και τραγούδια που συνομιλούν με τους ψηφιακούς πίνακες που δημιουργούνται μπροστά στα μάτια του θεατή σε μία μεγάλη οθόνη και παρουσιάζει στο Θέατρο ΕΛΕΡ την μουσικοθεατρική παράσταση «Έξοδος». Τα κείμενα της παράστασης, αποσπάσματα από το οδοιπορικό του Γιώργου Σεφέρη «Τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας», γράμματα από την αλληλογραφία του με τον Ζήσιμο Λορετζάτο 1948-1968, αναφορές στο ημερολόγιο της Σόφης Μανουσάκη Αναστασιάδη «Μνήμες Καππαδοκίας», καθώς και αληθινές μαρτυρίες προσφύγων από την έκδοση «Έξοδος» του Κέντρου Μικρασιατικών σπουδών, αποτελούν ένα ενιαίο σώμα που αναπτύσσεται μουσικά. Οι πίνακες του Γιώργου Κορδη αναπαριστούν επεισόδια από την πορεία μίας πομπής προσφύγων. Εκεί καταγράφεται η σταδιακή απώλεια των ανθρώπινων δεσμών και σχέσεων, που καταντά απώλεια μνήμης, ταυτότητας, προσώπου. Ο Γεράσιμος Γεννατάς ταυτίζεται ενίοτε με το πρόσωπο του Σεφέρη, διαβάζοντας επί σκηνής τα γράμματα, τα ημερολόγια, τα ποιήματα του. Η απώλεια «μιας προσωπικής μνήμης του τόπου», το εσωτερικό αδιέξοδο που δημιουργούν οι «διαρκείς μετοικεσίες», η αβεβαιότητα μιας εποχής που θυμίζει πολύ την σύγχρονη πραγματικότητα, όπου όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε χάσει «το ακίνητο σημείο» μέσα στη βουή του κόσμου- όλα αυτά συνθέτουν την «σιωπηλή κραυγή» του Σεφέρη που διαπερνά τους αιώνες της ελληνικής ιστορίας. Στο τραγούδι και στην ερμηνεία κειμένων, η Ελένη Ποζατζίδου.
Τρίτη 6/12, 21:00
5€ – 15€
Θέατρο ΕΛΕΡ, Φρυνίχου 10, Πλάκα
Το κουαρτέτο του Δημήτρη Καλαντζή έρχεται για μια μοναδική «κινηματογραφική» βραδιά στη σκηνή του Half Note Jazz Club. Οι κινηματογραφικές ταινίες εποχής, με περιεχόμενο μυστηρίου, αστυνομικό, πάθους, σκοτεινό εν γένει, κάποιες από αυτές ασπρόμαυρες, κάποιες noir η και neonoir, έχουν μια σχέση με τη τζαζ τόσο μεγάλη, σχεδόν «συνειρμική». Αυτήν την περίπου απόλυτη σχέση εξερευνά το κουαρτέτο του Δημήτρη Καλαντζή, μέσα από μια συγκινητική επιλογή θεμάτων και ταινιών. Με μεγάλη εμπειρία πολύ επιτυχημένων διασκευών, έρχονται στη σκηνή με διάθεση και μουσικές Noir. Παίζουν οι μουσικοί: Ανδρέας Πολυζωγόπουλος: τρομπέτα, Γιώργος Γεωργιάδης: μπάσο, Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης: τύμπανα και Δημήτρης Καλαντζής: πιάνο
Τρίτη 6/12, 21:30
10€ – 15€
Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17, Μετς
Η KOMPANÍA είναι εδώ και χρόνια, μία από τις πλέον επιδραστικές μπάντες στο χώρο του ρεμπέτικου και αποτελείται από τους: Ιουλία Καραπατάκη (τραγούδι), Σωτήρη Παπατραγιάννη (τραγούδι, μπαγλαμά), Θοδωρή Πετρόπουλο (μπουζούκι, τραγούδι), Τζίμη Γκίνη (ακορντεόν), Γιώργο Παπαδόπουλο (ηλεκτρική κιθάρα) Μιχάλη Δάρμα (κοντραμπάσο) και Κώστα Σπυράτο (τύμπανα/κρουστά). Το καινούργιο βήμα της είναι μια σειρά παραστάσεων κάθε Τρίτη στο Ίλιον plus, έναν από τους ποιοτικότερους μουσικούς χώρους της Αθήνας. Η KOMPANÍA, πότε μόνη της και πότε με εκλεκτούς καλεσμένους – έκπληξη από διάφορους χώρους της Ελληνικής μουσικής, παρουσιάζει τα τραγούδια από τον τελευταίο της δίσκο, όπου με αφετηρία της τα ρεμπέτικα συναντάει το funk, τη ροκ, το swing, το hip-hop, τη reggae, κ.α. Με φρέσκο ήχο και ανεβασμένη διάθεση, τα παιδιά με τα μαύρα – κόκκινα, παίζουν αγαπημένα αλλά και πιο σπάνια ρεμπέτικα και σμυρνέικα, μέσα από το “up tempo” βλέμμα της KOMPANÍA.
Τρίτη 6/12, 21:00
8€
ΙΛΙΟΝ plus, Κοδριγκτώνος 17, Αθήνα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της