Η Tilda Swinton και ο Olivier Saillard συνεργάστηκαν για άλλη μια φορά για να ζωντανέψουν τα θρυλικά κοστούμια -σχεδιασμένα από τον Danilo Donati– από τις ταινίες του Pier Paolo Pasolini, στο πλαίσιο της έκθεσης “Embodying Pasolini”, που πραγματοποιείται από τις 3 έως τις 10 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Τεχνών Festival d’Automne στο Ίδρυμα Sozzani στο Παρίσι.
Με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του Pasolini, φέτος είδαμε πολλά και διαφορετικά αφιερώματα στο έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη -μεταξύ αυτών μία νέα έκδοση από τον βιογράφο του, René de Ceccatty, επανακυκλοφορίες ταινιών του και αναδρομές στο κινηματογραφικό του σύμπαν. Όλα απέδειξαν πόσο επίκαιρα είναι ακόμη τα έργα του, οι ταινίες του και η σκέψη του.
Η έκθεση “Embodying Pasolini” είναι η τέταρτη συνεργασία μεταξύ της Βρετανίδας ηθοποιού και του ιστορικού μόδας -μία συνεργασία που ξεκίνησε το 2012, όταν ο Saillard ήταν διευθυντής του Musée de la Mode στο Palais Galliera. Το πρώτο τους εγχείρημα ήταν το “The Impossible Wardrobe”, όπου η Swinton έφερνε στη ζωή και παρουσίαζε στο κοινό ρούχα από τα αρχεία του μουσείου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η νέα τους περφόρμανς έκανε πρεμιέρα στη Ρώμη το περασμένο καλοκαίρι και έφερε ξανά στο φως τα αρχεία του εμβληματικού κινηματογραφικού στούντιο Cinecittà. Όσον αφορά τον εμπνευστή των κουστουμιών, Danilo Donati (1926–2001), ήταν ένας διάσημος σχεδιαστής κοστουμιών, γνωστός επίσης για τη δουλειά του με τον Φελίνι. Για τον Παζολίνι, σχεδίασε κουστούμια για τα πιο γνωστά κινηματογραφικά έργα του σκηνοθέτη, όπως το Ευαγγέλιο κατά τον Άγιο Ματθαίο (1964), Οιδίποδας Ρεξ (1967), Μήδεια (1969), Χίλιες και μία νύχτες (1974) κ.ά.
Η Swinton και ο Saillard λοιπόν, αποφάσισαν να φέρουν και πάλι στο φως αυτά τα ξεχασμένα ίσως κοστούμια, να τους δώσουν νέα ζωή, να εξερευνήσουν τα ξεχωριστά φινιρίσματα, τις φόδρες, τα στριφώματα και φυσικά την βαφή τους, που γινόταν στο χέρι από τον ίδιο τον Donati.
Στο “Embodying Pasolini” η δυνατότητα που δόθηκε στην Swinton και τον Saillard να εξερευνήσουν αυτά τα θρυλικά κομμάτια για την ιστορία της μόδας και του κινηματογράφου, καθώς η ηθοποιός μάλιστα τα δοκιμάζει μπροστά στο κοινό, επιτρέπει και σε εμάς να τα δούμε για πρώτη φορά μετά από δεκάδες χρόνια και φυσικά να έρθουμε για ακόμη μια φορά σε επαφή με το πνεύμα του Παζολίνι.