Πού να πάμε σήμερα: 5 προτάσεις για θέατρο, συναυλίες και χορό για την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου
Συγκεντρώσαμε μερικές δικές μας προτάσεις για θέατρο, συναυλίες και χορό που μπορείτε να απολαύσετε στην Αθήνα, την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου.
Η δημοφιλής οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, «Ο Βαπτιστικός», παρουσιάζεται, στο Θέατρο Ολύμπια, σε σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου, στην αυθεντική εκδοχή της θρυλικής πρεμιέρας του 1918. Η παραγωγή του Oργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), προσκαλεί το κοινό να απολαύσει την πιο αγαπημένη ελληνική οπερέτα, με τις πασίγνωστες μελωδίες, την ανάλαφρη σάτιρα, τις ξεκαρδιστικές ιστορίες έρωτα, αγάπης και ξελογιάσματος, διαβολικών συμπτώσεων, μεταμφιέσεων, παρεξηγήσεων, και ανθρώπινων χαρακτήρων, οι οποίοι δρουν με φόντο την Αθήνα των αρχών του 20ού αιώνα και τις μάχες του ελληνικού στρατού στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο διεθνούς ακτινοβολίας αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, μετά τη sold-out επιτυχία του «Ιδομενέα» του W.A. Mozart, επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια, για να διευθύνει ξανά τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων, και να σκηνοθετήσει αυτήν τη φορά τον «Βαπτιστικό». Στην παράσταση συμμετέχει ένα εξαιρετικό καστ, με σπουδαίους Έλληνες λυρικούς πρωταγωνιστές, την Άννα Στυλιανάκη, τη Χρύσα Μαλιαμάνη, τη Μαρισία Παπαλεξίου, τη Μάρθα Σωτηρίου, τον Δημήτρη Παξόγλου, τον Χάρη Ανδριανό, και τον Τάση Χριστογιαννόπουλο, αλλά και τον δημοφιλή ηθοποιό, Θανάση Τσαλταμπάση.
Παρασκευή 16/12, 20:00 (Παίζεται επίσης 17, 18, 20, 21, 22, 28 και 29 Δεκεμβρίου. Ώρες παραστάσεων στις 20:00. Κυριακή στις 18:30)
5€ – 50€
Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», Ακαδημίας 59, Αθήνα
Το υπαρξιακό δράμα εποχής σε τρεις πράξεις του Χριστόφορου Χριστοφή, «Πανσέληνος», παρουσιάζεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία του ίδιου. Η «Πανσέληνος» («Πανσέληνος του Λαζάρου», αρχικός τίτλος) είναι το τρίτο μέρος της παρισινής τριλογίας του συγγραφέα, από την οποία έχει ήδη παιχτεί το έργο «Τουλούζ Λωτρέκ-Η φαντασία της αμαρτίας». Η «Πανσέληνος» εκτυλίσσεται στο Παρίσι την εποχή των πολιτικών εμιγκρέδων, τη δεκαετία του 1970, όταν κυριαρχούσαν οι πολιτικές και ιδεολογικές αναστατώσεις. Μία από τις βασικές μορφές του έργου, η Βεατρίκη, είναι εμπνευσμένη από μια διάσημη εικαστικό εκείνου του καιρού, την οποία ο συγγραφέας αργότερα, φοιτητής στο Παρίσι, γνώρισε και έγινε μαθητής και μοντέλο της. Η υπόθεση του έργου μεταφέρεται την περίοδο της χούντας και περιγράφει χαρακτήρες και καταστάσεις σε χρόνια έντονα και σημαδιακά. Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Χριστόφορος Χριστοφής προτίμησε αυτή την εποχή, παρόλο που έζησε στο Παρίσι μια δεκαετία αργότερα. Οι χαρακτήρες είναι αποτέλεσμα αλχημείας της δραματουργικής του φαντασίας. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Κωνσταντίνα Τάκαλου (Βεατρίκη) Νικόλας Μακρής (Ξάνθος), Μαρία Παπαφωτίου (Μαρίνα), Χρήστος Σπανός (Μάριος), Δημήτρης Μαύρος (Χοσέ), και Αποστόλης Τότσικας (Λάζαρος). Τους πλαισιώνουν μουσικά επί σκηνής η Σοφία Καρακούτα (φωνή), ο Παναγιώτης Σκύφτας (σαξόφωνο) και ο Νίκος Ξανθούλης (πιάνο).
Παρασκευή 16/12, 20:00 (Παίζεται επίσης 17, 18, 19, 20, 21 Δεκεμβρίου στις 20:00)
10€ – 20€
Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα
Ο «κινηματογραφικός» κύκλος της σειράς συναυλιών «Jazz στο Μουσείο» του Ιδρύματος Γουλανδρή ολοκληρώνεται με ένα μουσικό αφιέρωμα στον μεγάλο Ennio Morricone από το Stavros Lantsias Quartet. Ο Σταύρος Λάντσιας ανοίγει ένα παράθυρο στο μουσικό σύμπαν του αγαπημένου συνθέτη και παρουσιάζει τις αξέχαστες μελωδίες του που έχουν «ντύσει» εμβληματικές ταινίες όπως «Cinema Paradiso», «Once upon a time in the West» και πολλές άλλες, μέσα από ευρηματικές ενορχηστρώσεις και εμπνευσμένες εκτελέσεις από χαρισματικούς σολίστες. Stavros Lantsias Quartet: Σταύρος Λάντσιας: πιάνο, μελόντικα, μεταλλόφωνο, Ανδρέας Πολυζωγόπουλος: τρομπέτα & flugelhorn, Μιχάλης Καλκάνης: κοντραμπάσο, Μιχάλης Καπηλίδης: τύμπανα. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Δημήτρης Τσάκας.
Παρασκευή 16/12, 20:30
16€ – 20€
Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, Οδός Ερατοσθένους 13, Αθήνα
Η Μιρέλα Πάχου επιστρέφει στη σκηνή του Σταυρού του Νότου Plus και υπόσχεται να γεμίσει τα βράδια του χειμώνα με χρώμα και φως. Παρέα με το ακορντεόν και το πιάνο της, η αγαπημένη μας τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια παρουσιάζει ένα πρόγραμμα γεμάτο ενέργεια, τρυφερότητα, αγάπη, νοσταλγία και όπως πάντα, αισιοδοξία και χαρούμενη διάθεση. Ένα πρόγραμμα με του κόσμου τα τραγούδια: γνωστά -και μη εξαιρετέα- τραγούδια αγαπημένων Ελλήνων καλλιτεχνών, τραγούδια από τη δισκογραφία της αλλά και ολοκαίνουργια τραγούδια από τον υπό έκδοση τρίτο προσωπικό της δίσκο. Η Μιρέλα μάς περιμένει στο Σταυρό του Νότου Plus, να γίνουμε μια παρέα αλλά και να τραγουδήσουμε παρέα. Όχι σαν σχήμα λόγου. Μάς προσκαλεί να διαλέξουμε το αγαπημένο μας τραγούδι και να το πούμε μαζί της στη σκηνή. Παίζουν οι μουσικοί: Δημήτρης Σινογιάννης (ηλεκτρική κιθάρα), Δημήτρης Μουτάφης (μπάσο), Γρηγόρης Συντρίδης (τύμπανα) και Θανάσης Τερψιόπουλος (πλήκτρα).
Παρασκευή 16/12, 22:00 (και κάθε Παρασκευή στις 22:00)
13€
Σταυρός του Νότου, Θαρύπου 37, Αθήνα
«I am a woman, not a fool» δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης μια περφόρμανς-μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων, τον ερωτισμό και το «άσεμνο», με τίτλο «2020: Obscene». Καρέ από το «Blowup», την πολύκροτη ταινία του Michelangelo Antonioni, ή στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες; Το σκηνικό του «2020: Obscene» της Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τα χτυπητά χρώματα και τις κάμερες που καταγράφουν τα πάντα, είναι στο όριο. Όπως και όλα όσα συμβαίνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης στα 85 λεπτά αυτής της περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού. Από κοινού με τρεις ακόμα περφόρμερ, η χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα και την υπερβάλλουσα κειμενικότητα. Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού. Οι περφόρμερ έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια τους τη σωματικότητα – με τις αντινομίες ανάμεσα στη διαίσθηση και στη χειρονομία, στο φως και στη νύχτα, στη χορογραφική παρτιτούρα και στο σενάριο, στον κανόνα και στη μορφή, στη σύλληψη και στη δράση. Το έργο, συνεπώς, δεν αμφισβητεί μονάχα το ανατρεπτικό και το κανονιστικό στην παραστατική τέχνη, αλλά προσφέρεται το ίδιο μέσα από την υπερβολή ως μια ριζοσπαστική διακοπή μορφοποιήσεων, χειρονομιών, πολιτισμικών μοτίβων και αρχετύπων. Παίζουν οι: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Owen Ridley-Demonick, Tamar Kisch, Σωτήρης Βασιλείου.
Παρασκευή 16/12, 21:00 (Παίζεται επίσης 17 & 18 Δεκεμβρίου στις 21:00)
5€ – 15€
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφόρος Συγγρού 107, Αθήνα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της