MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Χόλιγουντ: Λιγότερη η συμπερίληψη πίσω από τις κάμερες το 2022

Στα χνάρια του #Oscarssowhite, δύο νέες μελέτες βρήκαν ότι τη χρονιά που μάς πέρασε η κινηματογραφική βιομηχανία έκανε μερικά βήματα πίσω όσον αφορά τη συμπερίληψη γυναικών και μη λευκών ατόμων.

ILZE KITSHOFF/SONY PICTURES
Monopoli Team

Η συμπερίληψη στο Χόλυγουντ μειώθηκε μέσα στο 2022, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες. O οργανισμός Annenberg Inclusion Initiative του Πανεπιστημίου της Νοτίου Καλιφόρνιας αποκάλυψε πως λιγότερες γυναίκες και μη-λευκά άτομα βρέθηκαν στο σκηνοθετικό τιμόνι μεγάλων παραγωγών σε σχέση με το 2021. Ενώ, το Κέντρο Μελέτης για τις Γυναίκες στην Τηλεόραση και τον Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, επίσης, παρατήρησε την πτώση του αριθμού των γυναικών, στην κινηματογραφική βιομηχανία, που εργάστηκαν εν γένει πίσω από τις κάμερες την περασμένη χρονιά.

Η υποχώρηση ήρθε σε μια εποχή όπου το Χόλυγουντ δέχεται πιέσεις ώστε να παραχωρήσει περισσότερες ευκαιρίες στις γυναίκες, τα μη-λευκά άτομα, καθώς και τους καλλιτέχνες από άλλες περιθωριοποιημένες κοινότητες. Το 2020 Η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε νέες προδιαγραφές συμπερίληψης και διαφορετικότητας για τους νικητές της Καλύτερης Ταινίας, που θα αφορούν το θέμα, το δημιουργικό συντονισμό, την πρόσβαση στη βιομηχανία, την προσέλκυση του κοινού. Απαιτούμενη η συμπερίληψη των γυναικών, των μη λευκών ατόμων, της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, των ανθρώπων με αναπηρίες.

Παρά τα σημάδια προόδου, τα σχέδια δεν απέδωσαν. Τρανταχτό παράδειγμα ο αποκλεισμός των γυναικών σκηνοθετών από τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών τον περασμένο μήνα.

Η μελέτη του Annenberg Inclusion Initiative

Η μελέτη του Annenberg Inclusion Initiative, με τίτλο «Συμπερίληψη στην Καρέκλα του Σκηνοθέτη», μελέτησε το φύλο, τη φυλή ή την εθνικότητα των σκηνοθετών πίσω από τις εκατό μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του 2022. Σύμφωνα με το Variety, το 9% ήταν γυναίκες και από αυτές μόνο το 2.7% μη λευκές. Το μικρό αυτό ποσοστό συμπεριλάμβανε ταινίες που δέχθηκαν θετικές κριτικές, όπως την «Γυναίκα Βασιλιάς» της Τζίνα Πρινς-Μπίθιουοντ και τo «Till» της Τσινόνιε Τσούκου.

Το ποσοστό των μαύρων, Ασιατών, Λατίνων ή  πολυφυλετικών σκηνοθετών -ανεξαρτήτως φύλου- μειώθηκε επίσης από το 27.3% το 2021 στο 20.7% το 2022. Ανάμεσα τους ο Ράιαν Κούγκλερ που σκηνοθέτησε το «Black Panther: Wakanda Forever» και ο Τζόρνταν Πιλ, σκηνοθέτης του «Nope». Η μελέτη υπογράμμισε πως για κάθε σκηνοθέτη από υπο-εκπροσωπούμενη κοινότητα αντιστοιχούσαν 3.8 λευκοί σκηνοθέτες.

«Πολλοί άνθρωποι έχουν τις δικές τους παραδόσεις όταν πραγματοποιούν απολογισμό της χρονιάς που πέρασε», δηλώνει η Dr. Stacy L. Smit, ιδρύτρια του Annenberg Inclusion Initiative. «Στο Annenberg Inclusion Initiative φαίνεται πως είναι παράδοση μας να θλιβόμαστε για το πόσο λίγο έχουν αλλάξει τα πράγματα για τις γυναίκες και τα μη λευκά άτομα πίσω από τις κάμερες δημοφιλών ταινιών. Θέλουμε να δούμε όχι μόνο το τέλος αυτής της παράδοσης, αλλά και τις αλλαγές στις πρακτικές πρόσληψης που συνεχίζουν να αφήνουν απέξω τις γυναίκες και τα μη λευκά άτομα από τη σκηνοθεσία».

Η μελέτη του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο

Στο ίδιο μήκος κύματος, η μελέτη του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, με τίτλο «The Celluloid Ceiling», μελέτησε μεγαλύτερο αριθμό ταινιών, τις 250 μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες για την ακρίβεια. Τα αποτελέσματα που αφορούν τους σκηνοθέτες δείχνουν: 11% ήταν γυναίκες μέσα στο 2022, σε σύγκριση με το 12% και το 16% του 2021 και του 2020 αντίστοιχα. Επιπλέον, στα 25 χρόνια που παρακολουθούν σκηνοθέτες, σεναριογράφους, παραγωγούς, εκτελεστικούς παραγωγούς, μοντέρ, διευθυντές φωτογραφίας στη βιομηχανία, η γυναικεία συμπερίληψη αυξήθηκε μόλις 7% από το 1998 (17%) στο 2022 (24%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΧρυσές Σφαίρες: Καμία γυναίκα υποψήφια στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας12.09.2018

H μελέτη κατέληξε, επίσης, στο συμπέρασμα πως η συμπερίληψη γεννά ακόμη περισσότερη συμπερίληψη: «Οι ταινίες με γυναίκες σκηνοθέτριες προσλαμβάνουν περισσότερες γυναίκες σε θέσεις-κλειδιά πίσω από τις κάμερες σε σχέση με τις ταινίες ανδρών σκηνοθετών», αναφέρει η μελέτη. Συγκεκριμένα στις ταινίες σκηνοθετριών, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 53% των σεναριογράφων, το 39% των μοντέρ, το 19% των διευθυντών φωτογραφίας, το 18% των συνθετών.

Πηγή: RollingStone

Περισσότερα από Cine News