Η Ελλάδα στην κορυφή της κατάταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιχειρηματική καινοτομία
Μεταξύ του 2018 και 2020, σύμφωνα με ένα γράφημα της Eurostat, η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά σχετικά με τις εταιρείες που ανέφεραν κάποιου είδους επιχειρηματική καινοτομία στην δραστηριότητα τους.
Το ποσοστό φτάνει το εκπληκτικό 73%. Ουσιαστικά η Ελλάδα ξεπέρασε τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την επιχειρηματική δραστηριότητα καινοτομίας, ο οποίος φτάνει το 53%. Έπειτα από την χώρα μας ακολούθησε το Βέλγιο με 71%, η Γερμανία και η Φινλανδία με 69%.
Γιατί όμως είναι τόσο σημαντική η επιχειρηματική καινοτομία; Όταν οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, χρειάζονται μια γρήγορη λύση με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Η ανάγκη για καινοτομία αποτελεί προτεραιότητα, έτσι ώστε να υπάρξει σωστή ανάπτυξη. Η επιχειρηματική καινοτομία είναι η διαδικασία που αφορά την εφαρμογή νέων ιδεών, νέων ροών εργασίας, παρέχει νέες μεθοδολογίες, νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Στόχος της καινοτομίας είναι η δημιουργία αποδοτικότητας, η οποία με την σειρά της θα εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. Στην συνέχεια έρχεται και το κέρδος.
Πλέον ζούμε σε εποχές που οι επιχειρήσεις πρέπει να αφήσουν το κέρδος στο πίσω μέρος και οφείλουν να εφαρμόζουν ηθικά σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις. Το ίδιο κάνουν ακόμη και οι καζίνο ιστοσελίδες σαν το στοιχημα, οι οποίες επικεντρώνονται στην παροχή παιχνιδιών, μέσω των οποίων ο χρήστης θα περάσει καλά. Το κέρδος από εκεί και πέρα αποτελεί ένα plus.
Μερικές από τις επιχειρηματικές καινοτομίες που επιτυγχάνουν κάποιες χώρες, όπως οι Σκανδιναβικές, θεωρούνται το απόλυτο παράδειγμα προς μίμηση. Τις καινοτομίες αυτές τις αποκαλούμε “πράσινες”. Οι πρακτικές της πράσινης καινοτομίας περιλαμβάνουν την ελαχιστοποίηση της ενέργειας, την μείωση των υλικών παραγωγής και την πρόληψη της ρύπανσης. Οι επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει τέτοιες πρακτικές, φροντίζουν να γίνεται χρήση βιώσιμων προϊόντων κατά τη διάρκεια ολόκληρης της παραγωγής.
Ουσιαστικά, οι πράσινες καινοτομίες αυξάνουν την οικονομική και κοινωνική απόδοση των επιχειρήσεων, καθώς συμβάλλουν στην μείωση των αποβλήτων, στην μείωση του κόστους παραγωγής και άλλα. Υποτίθεται πως η στρατηγική αυτή προσελκύει νέους πελάτες, καθώς σύμφωνα με την Παγκόσμια Έκθεση Εταιρικής Αειφορίας της Nielsen, το 66% των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα είναι πρόθυμοι να δώσουν παραπάνω χρήματα από την τσέπη τους εφόσον το προϊόν είναι πραγματικά βιώσιμο.
Και ενώ η χώρα μας φέρνει την πρωτιά στις επιχειρηματικές καινοτομίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν γίνεται ακριβώς ξεκάθαρο ποιές είναι οι καινοτομίες αυτές και κατά πόσο πράσινες είναι. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεισφέρουν στον πλανήτη και στις τοπικές κοινωνίες δημιουργώντας εφευρετικές, ευφάνταστες ιδέες και μεθοδολογίες, οι οποίες ίσως δώσουν λύσεις σε γενικά δημόσια και περιβαλλοντικά ζητήματα.