Αυθεντικός Ραφαήλ αποδεικνύεται μυστηριώδης πίνακας, χάρη σε τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου
Ο μυστηριώδης πίνακας, γνωστός ως de Brécy Tondo έχει υπάρξει εδώ και δεκαετίες αντικείμενο μελέτης. Σήμερα, μία νέα έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το σενάριο ότι πρόκειται για αυθεντικό Ραφαήλ.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Νότινγκχαμ και το Πανεπιστήμιο του Μπράντφορντ χρησιμοποίησαν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να ταυτοποιήσουν τον καλλιτέχνη, πίσω από έναν εδώ και δεκαετιίες μυστηριώδη πίνακα, που είναι γνωστός ως de Brécy Tondo.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι πολύ πιθανό, ο πίνακας να είναι του κορυφαίου Ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης, Ραφαήλ. Κι αυτό, γιατί οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα πρόσωπα της Παναγίας και του Θείου Βρέφους είναι πανομοιότυπα με αυτά του αριστουργήματος του καλλιτέχνη, Μαντόνα Σιστίνα.
Συγκεκριμένα, η ψηφιακή ανάλυση έδειξε 97% ομοιότητα στα χαρακτηριστικά της Παναγίας και στους δύο πίνακες και 86% ομοιότητα στα χαρακτηριστικά του βρέφους.
Όταν η ομοιότητα δύο έργων ξεπερνά το 75% θεωρούνται πανομοιότυπα, σύμφωνα με το BBC, ενώ ο Dr. Christopher Brooke, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Νότινγκχαμ μίλησε για “μεγάλη στατιστική πιθανότητα τα έργα τέχνης να είναι από τον ίδιο δημιουργό”.
Το τεχνητής νοημοσύνης σύστημα αναγνώρισης προσώπων, που μπορεί να ταυτοποιήσει μοτίβα σε εικόνες σε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο από το ανθρώπινο μάτι, αποτελεί εφεύρεση του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μπράντφορντ, Hassan Ugail.
Η νέα αυτή ανάλυση του de Brécy Tondo μπορεί να επιβεβαιώσει μία παλαιότερη έρευνα πάνω στα χρώματα του πίνακα, που είχε γίνει το 2004 και απέδειξε ότι δεν πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για αντίγραφο της Βικτωριανής εποχής, αφού οι αποχρώσεις ήταν τυπικές της πρώιμης αναγεννησιακής εποχής .
Ο επιχειρηματίας και συλλέκτης τέχνης, George Lester Winward, είχε αγοράσει τον πίνακα το 1981. Ο ίδιος ίδρυσε το de Brécy Trust, το 1995, δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, για να διατηρήσει τη συλλογή του και να καταστήσει τα έργα αυτά διαθέσιμα για έρευνες.
Οι έρευνες για τον μυστηριώδη αυτό πίνακα πραγματοποιούνται εδώ και 35 χρόνια, με πολλούς ερευνητές να αναζητούν τον δημιουργό του. Ενώ στην αρχή θεωρείτο αντίγραφο του Ραφαήλ, το 2000 η Βρετανίδα συντηρήτρια τέχνης, Harriet Owen Hughes, έκανε για πρώτη φορά λόγο για “πιθανό Ραφαήλ”.