Μετά την πρόβα του Ι. Μπέργκμαν, από την ομάδα the 3rd person theater group στο Θησείον – ένα θέατρο για τις τέχνες
Η ομάδα the 3rd person theater group παρουσιάζει, στο Θησείον – ένα θέατρο για τις τέχνες, το έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Μετά την πρόβα», σε σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία Βαλάντη Φράγκου.
Η ομάδα the 3rd person theater group παρουσιάζει, από τις 14 Φεβρουαρίου, στο Θησείον – ένα θέατρο για τις τέχνες, το έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Μετά την πρόβα», σε σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία Βαλάντη Φράγκου.
«Μετά την πρόβα»: Λίγα λόγια για το έργοΤο έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Μετά την πρόβα», τοποθετείται χρονικά ανάμεσα σε μια πρόβα που έχει τελειώσει και σε μια πρεμιέρα παράστασης, που δεν έχει ακόμη γίνει. Είναι ο μεταιχμιακός τόπος, όπου όλα μπορούν ακόμα να αιωρούνται, είναι η κατάσταση, όπου το φανταστικό «τείνει» να είναι αληθινό, αλλά ακόμη δεν είναι. Οι τρεις ήρωες δέσμιοι της εικόνας τους από το παρελθόν δεν παλεύουν να την αποτινάξουν αλλά εμμένουν και βυθίζονται σε αυτή μέχρι που ασφυκτιούν και καταστρέφονται.
Ο Μπέργκμαν όπως ο Στριντμπεργκ και ο Ίψεν, βασίζει και παρουσιάζει ένα δράμα πάνω στην κληρονομικότητα. Πάνω σε αυτά που περνάνε από γενιά σε γενιά, από πατέρα σε παιδί και φτιάχνει χαρακτήρες σχεδόν αταβιστικούς. Κατειλημμένους από γεγονότα του παρελθόντος που δεν τους ανήκουν αλλά τους καθορίζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα οι σχέσεις που δημιουργούνται έχουν αποκλειστικά το χαρακτήρα της εξάρτησης.
Η παράσταση βασίζεται στην απόπειρα των ηρώων να αλλάξουν και να αντισταθούν στην εικόνα τους μέσω των αντικατοπτρισμών. Οι ήρωες προπονούνται / προβάρουν την πολυπόθητη αλλαγή τους προς μια φωτεινή πορεία και κατεύθυνση. Αλλάζουν ρόλους και προσπαθούν να εκφραστούν ώστε να γιατρέψουν τις πληγές τους. Διαπραγματεύονται τον δοσμένο ρόλο. Έτσι ώστε να παίξουν κάτι πιο καθαρό και ολοκληρωμένο.
Ο απαιτητικός σκηνοθέτης του θεάτρου, Χένρικ Βόγκλερ, μένει συχνά μετά την πρόβα για να σκεφτεί και να σχεδιάσει. Μια μέρα, η Άννα επιστρέφει, φαινομενικά ψάχνοντας για ένα βραχιόλι. Είναι η πρωταγωνίστρια στη νέα του παραγωγή του Ονειροδράματος του Στρίντμπεργκ. Μιλάει για το μίσος της για τη μητέρα της (τώρα νεκρή), μια αλκοολική ηθοποιό που ήταν το αστέρι και η ερωμένη του Βόγκλερ. Ο Βόγκλερ πέφτει σε μια ονειροπόληση, θυμάται τη μέρα που η μητέρα της Άννας, η Ράκελ, ήρθε μετά την πρόβα για να τον παρακαλέσει να έρθει στο διαμέρισμά της…
Η «The 3rd person theater group»(Ελένη Ζαραφίδου, Βαλάντης Φράγκος) ξεκίνησε την πορεία της το 2013. Έχει βραβευτεί με το Διεθνές Βραβείο & υποτροφία Ibsen Scholarship 2013 από το Ίδρυμα Ibsen στη Νορβηγία, για την πρώτη της δουλειά πάνω στον Peer Gynt του H. Ibsen, «Peer Gynt no man’s land» (Θέατρο Θησείον).
Έχει ανεβάσει στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά το έργο του L. Tolstoi «Ποση γη χρειάζεται ο άνθρωπος» 2015-6, σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης το έργο «Άσμα Ασμάτων» 2017 (Θέατρο Θησείον/περιοδεία στα απομονωμένα χωριά της Δ.Κοζάνης) και σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας την παράσταση «Σολωμός» 2018-9, το έργο «L’echange/Η Ανταλλαγή» του Πωλ Κλωντέλ στο Θέατρο Θησείον 2021 (Επιχορήγηση από το ΥΠΠΟΑ), την παράσταση ”Ωδές/μια ηρωική κραυγή σε μια αντιηρωική εποχή”, βασισμένη στις Ωδές του Α. Κάλβου 2022 (Επιχορήγηση από ΥΠΠΟΑ και συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου). Από το 2016 έως και σήμερα τα μέλη της ομάδας Βαλάντης Φράγκος και Ελένη Ζαραφίδου, συνεργάζονται συστηματικά με το Εθνικό Θέατρο στην εκπαίδευση εφήβων τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία.