MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
200% λύκος (μεταγλωττισμένη)
2046
Aftersun
Anora
Bagman
Balkan Can Kino
Birdcage Inn
Deadpool & Wolverine
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fires on the Plain
Glen or Glenda
Hit Man
Joker: Τρέλα για δύο
Kneecap
La La Land
Longlegs
Placebo – This Search for Meaning
Slumber Party Massacre
Smile 2
Strange Darling
Take a Trip
The Apprentice
The Blair Witch Project
The Breakfast Club
The Trust Fall: Julian Assange
Transformers One (μεταγλωττισμένη)
Ubuntu
Venom: Η τελευταία πράξη
Άγνωστοι μεταξύ μας
Όλα για τη μητέρα μου
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ακρότητες.
Αμελί
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Βρέχει άντρες
Γάτος δεκάψυχος (μεταγλωττισμένη)
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Δαχομέη
Δύο προς ένα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Ερωτική επιθυμία
Εφαρμογές τρόμου
Ζούμε τη στιγμή
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Γιούκου και το λουλούδι των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η φύση του έρωτα
Ιστορίες καλοσύνης
Καμία άλλη γη
Κραυγή αγωνίας
Κραυγή σιωπής
Κόναν ο βάρβαρος
Μήδεια… κρείσσων των εμών βουλευμάτων
Μία Νύχτα στη Γη
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Ψαλιδοχέρης
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δαίμονας του Λαπλάς
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Ο επιθεωρητής Κάλαχαν
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμι
Οι Απάχηδες των Αθηνών
Ο κόμης Μόντε Κρίστο
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ορκίζομαι!
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Σαμσάρα
Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σύντομη ιστορία μιας οικογένειας
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τελειώνει με εμάς
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (με υπότιτλους)
Το δικό μας κακό
Το θηρίο
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το τερατόσπιτο
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Υπόθεση Γκόλντμαν
Φονικό όπλο
Χόκους Πόκους: Οι τρεις μάγισσες
ΔΡΑΜΑ

Επάγγελμα: Ρεπόρτερ

Από τις επανεκδόσεις των κλασικών ταινιών ξεχωρίζει φυσικά το «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του 1975, η αξεπέραστη υπαρξιακή περιπλάνηση του Τζακ Νίκολσον δια χειρός Μικελάντζελο Αντονιόνι.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 119'
Monopoli Team

Σύνοψη

Αρχές τις δεκαετίας του 70. Ο επιτυχημένος βρετανός δημοσιογράφος Ντέιβιντ Λοκ (Τζακ Νίκολσον) περιπλανιέται στην υποσαχάρια Αφρική, προσπαθώντας να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για το τοπικό αντάρτικο. Σε μια απόπειρα να αλλάξει ζωή, θα οικειοποιηθεί την ταυτότητα ενός νεκρού άντρα, του μυστηριώδους Ντέιβιντ Ρόμπερτσον. Όμως, το παρελθόν του Λοκ αλλά και του Ρόμπερτσον τον καταδιώκει, αναγκάζοντάς τον να διαφεύγει συνεχώς, από χώρα σε χώρα, από πόλη σε πόλη. Με τη βοήθεια μιας νεαρής φοιτήτριας (Μαρία Σνάιντερ), διασχίζει την ερημιά της Ανδαλουσιάνικης επαρχίας, για να συναντήσει το πεπρωμένο του.

Η ταινία

Η δεκαετία του 70 δεν ξεκίνησε καλά για τον Αντονιόνι. Το «Zabriskie Point» απέτυχε στα ταμεία, η μεγάλη όμως απογοήτευση ήλθε με το «Chung Kuo: Κίνα», ένα τετράωρο ντοκιμαντέρ για τη σύγχρονη Κίνα. Ο Αντονιόνι προσκλήθηκε από την κινεζική κυβέρνηση να γυρίσει το φιλμ, όμως, η ίδια κυβέρνηση το χαρακτήρισε μετά την ολοκλήρωσή του «αντεπαναστατικό» και «υπονομευτικό», απαγορεύοντας την κυκλοφορία του, ενώ, ταυτοχρόνως, πολλοί το κατηγόρησαν ως «φιλοσοβιετικό». Ο Αντονιόνι, απογοητευμένος (η Μαρία Σνάιντερ είχε δηλώσει ότι «ήταν πραγματικά απεγνωσμένος»), επέστρεψε στα (σύμφωνα με τα δικά του λόγια) «μολυσμένα νερά της Δύσης», για να γυρίσει την τρίτη του ταινία σε παραγωγή Κάρλο Πόντι (μετά το «Blow Up» και το «Zabriskie Point».

Η πλοκή βασίζεται σε μια μάλλον απλή ιστορία του Μαρκ Πέπλοου, με τον Αντονιόνι και τον σημαντικό θεωρητικό/κινηματογραφιστή Πήτερ Ουόλεν να διαμορφώνουν το τελικό σενάριο (ο Αντονιόνι συνυπογράφει και το μοντάζ της ταινίας). Επιφανειακά, μπορεί να εκληφθεί σαν μια ταινία περιπλάνησης (ο Νίκολσον περιπλανιέται από τις ερήμους της Βόρειας Αφρικής ως το Λονδίνο, από το Μόναχο ως την Βαρκελώνη, ενώ σε ολόκληρο το δεύτερο μέρος διασχίζει την νότια Ανδαλουσία, φτάνοντας πλησίον του Γιβραλτάρ) ή σαν περιπέτεια αγωνίας (ο Νίκολσον, εξαιτίας της νέας του ταυτότητας, εμπλέκεται με το αντάρτικο ενός Αφρικανικού κρατιδίου, με αντάρτες και καθεστωτικούς να τον αναζητούν, ενώ υπάρχει ακόμα και σεκάνς καταδίωξης με αυτοκίνητα). Ακόμα και το «εύρημα» της αλλαγής ταυτότητας, δεν είναι κάτι σπάνιο στο σινεμά, ειδικά σε ταινίες αστυνομικές ή μυστηρίου. Φυσικά, το φιλμ δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, «μεταφέρει την κρίση νοήματος στην καρδιά των προσώπων», ενώ όλο το έργο του «διατρέχεται από μια σταθερή, επώδυνη όσο και απαιτητική κριτική αυτής της διατύπωσης, του νοήματος που ονομάζουμε πεπρωμένο» (σε εισαγωγικά, λόγια του Ρολάν Μπαρτ, από επιστολή που έστειλε στον Αντονιόνι). Κι είναι μια περιπέτεια του βλέμματος, του δικού μας και των ηρώων, προς ένα αλληγορικό τοπίο ερήμωσης, κυριολεκτικής, περισσότερο από κάθε άλλο φιλμ του Αντονιόνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ110 χρόνια Μικελάντζελο Αντονιόνι: Οι κινηματογραφικοί σταθμοί ενός ρηξικέλευθου δημιουργού12.09.2018

Ο Αντονιόνι υπήρξε ένας πρωτοπόρος του μοντερνισμού στο σινεμά, εισάγοντας δραματουργικές και υφολογικές καινοτομίες, κυρίως ως προς τη διαχείριση των χώρων και της κίνησης σωμάτων και κάμερας εντός αυτών. Ανέπτυξε μια εντελώς προσωπική πρακτική για το πλάνο σεκάνς, από τις πρώτες του κιόλας ταινίες, αποδραματοποιώντας τη δράση εντός μέσα στο πλάνο. Στο «Επάγγελμα ρεπόρτερ», ολοκληρώνει την προσωπική του κατάθεση στην κινηματογραφική γλώσσα, με πολλά μεγάλα μονοπλάνα,που φορές περιέχουν φλας μπακ και φλας φόργουορντ, σπηκάζ οφ κ.ο.κ. , για να καταλήξει στο μυθικό πλάνο των 7 λεπτών του φινάλε, το πιο γνωστό μονοπλάνο της ιστορίας του σινεμά, ένα τεχνικό όσο και υφολογικό και δραματουργικό επίτευγμα. Μετά το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ», θα πειραματιστεί με το βίντεο στα «Μυστήρια του Όμπερβαλντ» και ήδη χτυπημένος από ένα πρώτο εγκεφαλικό, θα επιστρέψει στην Ιταλία για το «Η ταυτότητα μιας γυναίκας». Για τον Τζακ Νίκολσον, το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ» είναι η αγαπημένη ταινία που συμμετείχε ποτέ, αγοράζοντας μάλιστα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι ταινίες της εβδομάδας: Αντίστροφη μέτρηση για το «Οπενχάιμερ»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Passenger
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Σενάριο: Μαρκ Πεπλόε

Παίζουν: Τζέιμς Κάμπελ, Χοζέ Μαρία Καφαρέλ, Μαρία Σνάιντερ, Μάνφρεντ Σπάις, Ιαν Χέντρι, Τζένι Ρουνάκρε, Αμπρουάζ Μπία, Τζακ Νίκολσον, Στήβεν Μπέρκοφ

Διάρκεια: 119'
Χώρα: Ιταλία
Έτος: 1975

Περισσότερα από CINEMA