MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
09
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Andriesh
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Ασίκ Κερίμπ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκούνις: Το κυνήγι της μεγάλης περιπέτειας
Γκρέμλινς
Είμαι η Κούβα
Η Ηλιαχτίδα μου
Η επιστροφή
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Ιστορίες των ζώων για τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Κουραμπιέδες από χιόνι
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Μόνος στο σπίτι
Νοσφεράτου
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Αϊ Βασίλης είναι… Λέρα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πάρτι φαντασμάτων
Πέρασμα
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σαμσάρα
Τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό μας
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης
Ωρολογιακός μηχανισμός
Αισθηματική

Θολή γραμμή

Η ταινία παρακολουθεί τη σχέση ενός ζευγαριού, που τους ενώνει η επιθυμία να είναι μαζί και η ανάγκη να φύγουν, να χαθούν.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 89'
Monopoli Team

Υπόθεση

Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι προσπαθούν να βρουν «τι είναι αυτό που το λένε αγάπη», σε μια εικονογράφηση που προσπαθεί να αποτυπώσει τον κατακερματισμό των σκέψεων, των αισθήσεων, των αντιθέσεων και των συνθέσεων που φέρνουν δυο ανθρώπους από μακριά… πιο κοντά.

Οι συναντήσεις τους και οι μοναχικές τους στιγμές, λόγια που δεν ολοκληρώνονται και άλλα που εκστομίζονται σαν απλή πρόζα, θυμοί και αγάπες, καθημερινότητες και μνήμες, τραγούδια και α καπέλα ρίμες, όλα μοιάζουν σαν σκηνές από μια σχέση που δεν τη βλέπουμε ποτέ ολόκληρη, παρά μόνο κομματιασμένη, στις κρίσεις της και στις ήρεμες στιγμές της, στο τέλος της ή τελικά στην αρχή της.

Περνώντας (πιο) οριστικά στη μυθοπλασία, μετά από μια μακρά, ακριβή στο βλέμμα και την παρατήρηση περίοδο τεκμηρίωσης, ο Μένιος Καραγιάννης («Σκάπετα», «Το Άλογο που Είμαι», «Η Μουσική των Πραγμάτων») καταπιάνεται με μια αφήγηση που προσπαθεί να ακυρώσει και την ίδια της την έννοια της κατασκευής αλλά και της πραγματικότητας που μπορεί τελικά να μη συμβαίνει ή να μην έχει συμβεί ποτέ, παρά μόνο μέσα στο ανθρώπινο μυαλό.

Τα ψήγματα της «αλήθειας» που κρύβει όμως αυτό το παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία (ή μάλλον καλύτερα το φαντασιακό) δεν είναι αρκετά για να νετάρουν ούτε στο ελάχιστο την τελικά κυριολεκτικά θολή γραμμή που σχεδιάζει σε λευκό καμβά ο Μένιος Καραγιάννης μέχρι και το φινάλε.

Σχετικά με την ταινία

Οι μη συσχετισμένες εικόνες συνδέονται ελεύθερα σε ένα ταξίδι που μοιάζει με όνειρο. Η σχέση ενός ζευγαριού, η επιθυμία τους να είναι μαζί, οι δυσκολίες. Φεύγουν, ξεφεύγουν από την ασφυκτική πραγματικότητα τους, σε μια προσπάθεια να έρθουν πιο κοντά. Όμως η οικειότητα τους απομακρύνει. Επισκεφθείτε απομακρυσμένα μέρη, τσακώνεστε, ερωτεύεστε: μια πορεία για τα τσόφλια αυγών, σε μια ομιχλώδη γραμμή.

Λόγια, εικόνες, μουσικές και ήχοι διαδέχονται το ένα το άλλο σε μια συρραφή μικρών ή μεγαλύτερη σκηνών που δεν εξελίσσονται, που δε λειτουργούν πάντα με τον τρόπο που νιώθεις ότι έχουν δουλευτεί, που δε δημιουργούν σίγουρα το ηχητικό σύμπαν που φιλοδοξεί να μοιάζει σαν το «καρδιογράφημα» (αποτελούμενο από ηχητικά παράσιτα, λαϊκά όργανα, μουσική, ήχους της φύσης και ανθρώπινες κραυγές…) μιας σχέσης, αλλά το σημαντικότερο, δε φτάνουν ποτέ εκεί που προορίζονται: στο να προκαλέσουν το ανθρώπινο συναίσθημα.

Κάπου ανάμεσα στην επιτήδευση και τη βαρύγδουπη (θεατρική) διάθεση που βαραίνει ακόμη περισσότερο η ακατανόητη επιλογή συγκεκριμένων σκηνών (συν η «υστερική» ευκολία των συναντήσεων του αγοριού με τη μητέρα του και του κοριτσιού με τον πατέρα του στις χειρότερες στιγμές της ταινίας), ο Ομηρος Πουλάκης και η Ηλιάνα Μαυρομάτη προσπαθούν να δώσουν νόημα στο σύμπαν που έχουν πέσει ως σύμβολα δύο ερωτευμένων ανθρώπων που δεν μπορούν να είναι μαζί. Θύματα και αυτοί, όμως, μιας ασυνεπούς και ασυνεχούς ποιητικότητας που τους κρατάει στην επιτήδευση κάθε φορά που αυτοί είναι έτοιμοι να σου μιλήσουν στην καρδιά.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Μένιος Καραγιάννης
Σενάριο: Μένιος Καραγιάννης

Παίζουν: Ηλιάνα Μαυρομάτη, Όμηρος Πουλάκης, Αλέξης Κροκιδάς, Αγγελίνα Ρήγα

Διάρκεια: 89'
Χώρα: Ελλάδα

Διανομή: New Star
Περισσότερα από CINEMA