Κ.Βήτα – Νίκος Πατρελάκης στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ με το ηλεκτρονικό project “Neapoly”
O K. Βήτα και ο Νίκος Πατρελάκης επιστρέφουν στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ για έναν νέο κύκλο συναυλιών του εξαιρετικά επιτυχημένου τους ηλεκτρονικού πρότζεκτ Neapoly, στις 31 Μαρτίου & 1, 2 Απριλίου 2023.
Πρόκειται για ένα οπτικοακουστικό εγχείρημα με καινούρια, από κοινού, ηλεκτρονική μουσική και πρωτότυπα βίντεο, μια βόλτα εξερεύνησης και πειραματισμού στην electronica και τους αμέτρητους ήχους και φόρμες της. Το Neapoly θα παρουσιαστεί για τρεις μοναδικές παραστάσεις στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 31 Μαρτίου και 1, 2 Απριλίου 2023.
Το έργο Neapoly, μια «νέα πόλη», ένας νέος τόπος συνάντησης, είναι το αποτέλεσμα δύο χρόνων πειραματισμού, ηχογραφήσεων και κινηματογράφησης για ένα όνειρο που είχαν από κοινού οι δύο μουσικοί συνοδοιπόροι: να μοιραστούν την αμοιβαία αγάπη τους για την ηλεκτρονική μουσική. Τα βίντεο που συνοδεύουν την παράσταση αποτελούν μια ποιητική περιήγηση στην Ελλάδα, ένα συναρπαστικό «roadmovie» που διατρέχει τη φύση και τις πόλεις της χώρας, καταγράφοντας τα βουνά, τους ουρανούς και τις θάλασσες, τους ανθρώπους και την καθημερινότητά τους.
Το Neapoly σηματοδοτεί, επίσης, τη νέα συνεργασία του Κ.Βήτα και του Νίκου Πατρελάκη μετάτο επιτυχημένο έργο Ο κόσμος είναι ένας, με θέμα τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο, που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ το 2020.
Στο έργο Neapoly, ο Κ.Βήτα και ο Νίκος Πατρελάκης εξερευνούν την ηλεκτρονική μουσική από τη βάση της, ως φόρμα και ως ύφος. Η μινιμαλιστική επανάληψη των arpeggiators, ο εξαρχής σχεδιασμός των τεχνητών ηχοχρωμάτων, η χρήση αναλογικών πηγών και επεξεργαστών αποτελούν τη βάση της ηχητικής πραγματικότητας του έργου. Παράλληλα, οι δημιουργοί στρέφουν το βλέμμα τους στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, αναζητώντας τις αρχικές μουσικές και αισθητικές αναφορές της electronica.
Ο Κ.Βήτα σημειώνει για το έργο Neapoly: «Την άνοιξη του 2020, στις δύσκολες πρώτες μέρες της πανδημίας, μιλούσαμε τηλεφωνικά με τον Νίκο και, σε μια από τις συζητήσεις μας, σκεφτήκαμε να πειραματιστούμε σε ηλεκτρονικά μουσικά κομμάτια με στόχο κάποια στιγμή να τα παρουσιάσουμε σε μια διαδικτυακή συναυλία. Ο Νίκος ήταν αποκλεισμένος στην Επίδαυρο κι εγώ σε ένα χωριό της Κορίνθου. Είχαμε και οι δύο φορητούς υπολογιστές και μικρά συνθεσάιζερ μαζί μας και κάπως έτσι ξεκινήσαμε να αλληλογραφούμε και να φτιάχνουμε προσχέδια, ενώ ο Νίκος παράλληλα άρχισε να τραβάει βίντεο και να μοντάρει τις πρώτες εικόνες. Δουλέψαμε περίπου δύο χρόνια το υλικό και το καλοκαίρι του 2021 ξεκινήσαμε την τελική παραγωγή στο στούντιο του Νίκου, μέχρι το τέλος του χρόνου. Τον πίνακα με τις δύο αλεπούδες τον δούλευα την ίδια εποχή και, όταν τον έδειξα στον Νίκο, συμφωνήσαμε κατευθείαν πως αυτό το εικαστικό θα ήταν εκείνο που θα αντιπροσώπευε το πρότζεκτNeapoly, δύο ζώα σε λάθος περιοχή, σαν εμάς τους δύο στη φύση να παράγουμε ηλεκτρονικούς ήχους. Ονομάσαμε το νέο μας εγχείρημα Neapoly, μια νέα πόλη, ένας νέος τόπος για μας, μια κοινή μας βόλτα εξερεύνησης και πειραματισμού στην electronica, τις μινιμαλιστικές της φόρμες, τις επαναλαμβανόμενες ακολουθίες της, σαν τις πτυχές αυτού του τσιμεντένιου κόσμου που προσπαθεί να αποδείξει τη δύναμη και την παρουσία του στη φύση».
Τη νέα παρουσίαση του έργου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ συνοδεύουν εντυπωσιακά βίντεο που δημιούργησε ο Νίκος Πατρελάκης ειδικά για το Neapoly από το 2020 ως το 2022. «Για τα βίντεο ταξιδέψαμε κινηματογραφώντας στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα, στην Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο, στη Δυτική Μακεδονία, με μέρος των γυρισμάτων σε άδεια τοπία από τουρίστες, στην αρχή του καλοκαιριού του ’20. Δάση και ορίζοντες, ήλιοι και αστικές δομές σε εξπρεσιονιστική εμπλοκή με ψηφιακά οργανικά στρώματα και μικρόκοσμους, που αγκαλιάζουν τα δέντρα, ξαπλώνουν στις θάλασσες και εκτυλίσσονται κάτω από τους ίδιους ουρανούς μαζί με τη μουσική. Όλα τα γυρίσματα της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας τα κάναμε με βάση τα Ιωάννινα. Τα γυρίσματα στην Πελοπόννησο έγιναν με βάση την αγαπημένη μου Επίδαυρο. Τα πλάνα πόλης γυρίστηκαν στις γειτονιές μας στην Αθήνα», σημειώνει ο Νίκος Πατρελάκης.