MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
15
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
2nd Nature: Έκθεση των Pieris.Architects στο Ωδείο Αθηνών
Από 08/11/2024 έως 16/11/2024
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
The First Harvest: Έκθεση του Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 05/10/2024 έως 15/11/2024
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Κόκκινο: Ομαδική έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
Από 04/11/2024 έως 16/11/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Γλυπτική

Μυθολογία ανάποδα: Έκθεση του Γιώργου Γεωργιάδη στην Sianti Gallery

Φιγούρες βγαλμένες από την αρχαιοελληνική μυθολογία, που ανατρέπουν τον παραδεδομένο μύθο, δημιουργώντας μια διαφορετική πραγματικότητα, γλυπτά της τελευταίας δεκαετίας, παρουσιάζει ο αεικίνητος καλλιτέχνης στην Sianti Gallery.

Ηρακλής και Ομφάλη
Ηρακλής και Ομφάλη
Monopoli Team

Σειρά γλυπτών, έργα της τελευταίας δεκαετίας, υπό τον τίτλο «Μυθολογία ανάποδα», παρουσιάζει ο θαλερός και αεικίνητος γλύπτης Γιώργος Γεωργιάδης, στην Sianti Gallery, από την Παρασκευή 10 Μαρτίου, στις 19:00. Πρόκειται για μια ενότητα έργων που χαρακτηρίζονται από την πλαστική ενέργεια και κυρίως από το εκρηκτικό χιούμορ του καλλιτέχνη, όπως παρατηρεί ο επιμελητής της έκθεσης, ιστορικός τέχνης και ομότιμος καθηγητής ΕΚΠΑ, Μάνος Στεφανίδης.

Στη νέα σειρά έργων του, ο καλλιτέχνης παρουσιάζει με αιρετικό τρόπο κλασικές μορφές και αφηγήσεις της αρχαιοελληνικής μυθολογίας. Φιγούρες εξπρεσιονιστικά παραμορφωμένες, εκρηκτικές στη σωματικότητά τους, θυμίζοντας συχνά τις μορφές του Μποτέρο, ανατρέπουν τον παραδεδομένο μύθο, προσφέροντάς τον στον θεατή ανεστραμμένο, σαν έναν αντι-μύθο.

Έτσι, η νεαρή Ευρώπη ερωτοτροπεί, παίρνοντας εκείνη την πρωτοβουλία, με τον ταύρο Δία, βάζοντάς τον κάτω σαν υποχείριό της, ενώ η Ομφάλη, η μυθική βασίλισσα της Λυδίας έχει καβαλήσει τον αδύναμο, υποταγμένο Ηρακλή, διαμορφώνοντας ένα σύμπλεγμα από το οποίο (όπως άλλωστε και από τον ίδιο τον μύθο) δεν λείπουν οι σεξουαλικοί υπαινιγμοί. Κοντά τους, μια πληθωρική, μαύρη Αφροδίτη, με τζόκεϊ καπέλο, πασουμάκια και έναν μιγάδα Έρωτα στο πλάι της…

SOS η Μεσόγειος σε κίνδυνο

Απομυθοποιητική προσέγγιση και ερεθιστική φόρμα

Θέματα που έχει κατά κόρον χειριστεί η τέχνη της Αναγέννησης ή του μπαρόκ και συνιστούν κοινές μυθικές αναφορές του ευρωπαϊκού πολιτισμού, παρουσιάζονται σε τέλεια αναστροφή, με μια απομυθοποιητική προσέγγιση και μια ανάλογα ερεθιστική φόρμα.

«Ο Γεωργιάδης είναι ο γλύπτης των αντιθέσεων και των συγκρούσεων, της διαλεκτικής αντιπαράθεσης του κλασικού με το αντικλασικό», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης, επισημαίνοντας ότι το έργο τέχνης δεν είναι «απλά μια διακοσμητική διαδικασία, αλλά η δυνατότητα ερμηνείας εκείνων των πραγμάτων που δύσκολα καλύπτει ο λόγος. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό σε μία εποχή που η τέχνη ρέπει ανάμεσα στην καθωσπρέπει σύμβαση και τον εύκολο εντυπωσιασμό».

Τερψιχόρη Νο2

Μύθος και ιστορία διαπλέκονται

Τα γλυπτά του Γεωργιάδη ζουν τη δική τους ζωή, στον δικό τους χρόνο, που χαρακτηρίζεται από συμβολικούς υπαινιγμούς, ενδεχομένως και ωμούς. Ο ίδιος, άλλωστε, δουλεύει στα όρια του μύθου και της ιστορίας που, όπως υποστηρίζει, «το ένα εισχωρεί μέσα στο άλλο σαν το πλέξιμο των δαχτύλων. Φυσικά, οι μύθοι έχουν παραλλαγές και ερμηνείες. Έτσι, η πρωταρχική επιδίωξη στα έργα μου ήταν μόνο μια φανταστική προσέγγιση του μύθου, χωρίς πάντα λογική εξιστόρηση. Έτσι, μου δόθηκε η ευκαιρία να οργανώσω μέσα στον χώρο μια διαφορετική νοηματικά αλλά αρμονική συνθετικά πραγματικότητα, αποτελούμενη από σχήματα, όγκους, άξονες και χρώματα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν, εν συνδυασμώ με την αφήγηση, τα ερεθίσματα και τις αλληγορίες, αυτή τη μορφή της τέχνης».

Ο Γεωργιάδης μοιάζει να μιλάει, συμβολικά και με παιγνιώδη τρόπο, «για έναν κόσμο στον οποίον τα πάντα έχουν έρθει τα πάνω κάτω, και μάλιστα μ’ έναν τρόπο προκλητικά ακατανόητο, σε μιαν άναρχη ανατροπή αξιών, ιεραρχιών, συμβόλων, ιδεολογιών», υπογραμμίζει ο Μάνος Στεφανίδης και αναρωτιέται: «Παίζει ο γλύπτης με τα σκαμπρόζικα θέματά του ή αντίθετα γίνεται δυσοίωνος μάντης του κοινού μας μέλλοντος;» Η απάντηση δεν ανήκει παρά στους θεατές…

Η αρπαγή της Ευρώπης

Γιώργος Γεωργιάδης

Γεννήθηκε το 1934 στο Μαρούσι. Σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών το 1954-59, στα εργαστήρια του Μιχάλη Τόμπρου και του Γιάννη Παππά. Το 1958 μελέτησε λαϊκή τέχνη στη Λέσβο. Το 1959 παρακολούθησε στη Φλωρεντία τεχνική του μετάλλου κοντά στον Μπρούνο Μπεάρτζι. Το 1975 πήρε χορηγία του Ιδρύματος Φορντ. Από το 1960 έως το 1980 δίδαξε σχέδιο στον Αθηναϊκό Τεχνολογικό Όμιλο Δοξιάδη. Πραγματοποίησε έντεκα ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1984 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Βενετίας. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Γιώργος Γεωργιάδης
Χώρος: Sianti Gallery
Διάρκεια Έκθεσης: Παρασκευή 10 Μαρτίου - Σάββατο 8 Απριλίου 2023
Είσοδος: Eλεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Βασ. Αλεξάνδρου 2 (πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη), 210.7245432, 210.3648335
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ