MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
2nd Nature: Έκθεση των Pieris.Architects στο Ωδείο Αθηνών
Από 08/11/2024 έως 16/11/2024
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
The First Harvest: Έκθεση του Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 05/10/2024 έως 15/11/2024
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων: Η Nelly’s μέσα από τη ματιά του συλλέκτη
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Δύο αφετηρίες. Παράλληλες διαδρομές: Έκθεση της Μαρίας Γρηγορίου και του Γιάννη Παπαδόπουλου στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 03/10/2024 έως 07/11/2024
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η Ελλάδα της Nelly’s στα Χανιά
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Κόκκινο: Ομαδική έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
Από 04/11/2024 έως 16/11/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Σκιές: Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον John Cassavetes στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 21/10/2024 έως 09/11/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Διάφορα

Εκεί έχουμε βρεθεί: Η πρώτη μουσειακή έκθεση της Κατερίνας Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Ένα παιχνίδι ισορροπίας ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο, στο πραγματικό και το φανταστικό παρουσιάζεται μέσα από την ατομική έκθεση της εικαστικού Κατερίνας Χρηστίδη, «Εκεί έχουμε βρεθεί», στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων.

Monopoli Team

Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει την πρώτη μουσειακή έκθεση της Κατερίνας Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, από τις 27 Απριλίου έως τις 18 Ιουνίου 2023. Η έκθεση, με τίτλο «Εκεί έχουμε βρεθεί», διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και περιλαμβάνει μια επιλογή ζωγραφικών έργων από το 2005 έως σήμερα.

*Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 27 Απριλίου 2023, 18:00-21:00.

«Εκεί έχουμε βρεθεί»: Λίγα λόγια για την έκθεση

Η έκθεση της Κατερίνας Χρηστίδη στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων περιλαμβάνει μεγάλα σχέδια με κάρβουνο σε καμβά, σχέδια με τις καθημερινές εμπειρίες της καλλιτέχνιδας, σχέδια προετοιμασίας, «τηλεφωνικά σχέδια», κάποια λάδια σε καμβά και μια σύνθεση με τρισδιάστατες χάρτινες φιγούρες. Ο τίτλος της έκθεσης αποδίδει εύγλωττα την εμπειρία θέασης των έργων της Χρηστίδη. Οι χώροι που ζωγραφίζει είναι χώροι αινιγματικοί και απροσπέλαστοι. Μέσα από διαδοχικές στρώσεις και επικαλύψεις, χαράξεις και πτυχώσεις, η καλλιτέχνις δημιουργεί εικόνες που δύσκολα μπορείς να ταξινομήσεις. Φιγούρες αρχαϊκές, στοιχειώδεις, εμφανίζονται σε περισσότερα από ένα έργα, χωρίς όμως ποτέ να είσαι βέβαιος ότι πρόκειται για τις ίδιες. Ύστερα από πολλές αμφιβολίες και ταλαντεύσεις καταλήγεις στο συμπέρασμα πως αυτό που βλέπεις είναι ένα παιχνίδι ισορροπίας ανάμεσα στο συνειδητό και το υποσυνείδητο, στο πραγματικό και το φανταστικό.

Χρησιμοποιώντας γεμάτες φόρμες και αποφεύγοντας τη γραμμή, σε αυτά τα μεγάλα σχέδια η Χρηστίδη εξετάζει πώς συνδέεται η φιγούρα με το περιβάλλον της. Ο χώρος τώρα γίνεται εξίσου σημαντικός, δεν προσδιορίζει απλά τη φιγούρα. Έχει από μόνος του μια ξεχωριστή υπόσταση, ένταση και λειτουργία. Διασπασμένα σώματα θυμίζουν τοπία, και το αντίστροφο. Υπάρχουν φιγούρες κεντρικές, οι οποίες πρωταγωνιστούν, και άλλες που βρίσκονται σε δεύτερο πλάνο, ασχημάτιστες, ανέτοιμες να βγουν μπροστά, σχεδόν αθέατες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤίποτα το ανθρώπινο δεν μου είναι ξένο: Έκθεση της Δέσποινας Γεωργιάδη-Θεσσαλονικέως στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών12.09.2018

Όπως επισημαίνει η καλλιτέχνις:

«Μέσα από τη δουλειά μου επιχειρώ τη διερεύνηση ενός κόσμου άγνωστου, όπως μου αποκαλύπτεται από την καλλιτεχνική διεργασία, ασταθών σχέσεων μεταξύ της φιγούρας και του περιβάλλοντος. Η φιγούρα παίρνει μορφή καθώς δημιουργείται μαζί με το περιβάλλον, άλλοτε αποσπάται από αυτό κι άλλοτε μετατρέπεται σε αναπόσπαστο δομικό στοιχείο του, σε μια σχέση συνεχούς αλληλοεπίδρασης».

Στα «καθημερινά σχέδια» η καλλιτέχνις αφήνει τη μνήμη της να δουλέψει, συλλέγοντας πράγματα που είδε, άκουσε ή θυμήθηκε κατά τη διάρκεια μιας μέρας. Κάθε σχέδιο είναι η γρήγορη ανασύσταση μιας συγκεκριμένης εικόνας που εμφανίζεται αυθόρμητα. Κάθε σχέδιο συνοδεύεται από μια φράση, μια σκέψη ή ένα σχόλιο που λειτουργεί ως τίτλος. Χωρίς να έχει τη μορφή ημερολογίου -άλλωστε η δουλειά της Χρηστίδη δεν είναι αυτοβιογραφική- η ενότητα αυτή έχει ανθρωπολογικό χαρακτήρα: η καλλιτέχνις παρατηρεί προσεκτικά τις συμπεριφορές των ανθρώπων και στη συνέχεια φτιάχνει ιστορίες.

Στην έκθεση περιλαμβάνεται επίσης μια σύνθεση με μικρογλυπτά τα οποία είναι τοποθετημένα σε ένα ξύλινο ράφι. Παρουσιάζονται θεατρικά, κόντρα στον τοίχο, σαν μια στρατιά ή παρέλαση από παράξενους χαρακτήρες. Το έργο αυτό είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μπρικολάζ, όπου η καλλιτέχνις δουλεύει σαν παιδί, αυτοσχεδιάζοντας και αξιοποιώντας υλικά και αντικείμενα που τυχαίνει να είναι διαθέσιμα στο περιβάλλον της. Οι χάρτινες φιγούρες της Χρηστίδη είναι χειροπιαστές, πιο αληθινές σε σχέση με τους φασματικούς χαρακτήρες των σχεδίων της. Ωστόσο και εδώ υπάρχει η ελευθερία και η αμεσότητα στον τρόπο απόδοσης της φόρμας που μοιάζουν να είναι το ζητούμενο για την ίδια. Ο έλεγχος και το απρόβλεπτο συνυφαίνονται στη δουλειά της Χρηστίδη παράγοντας καθηλωτικές εικόνες.

Λίγα λόγια για την Κατερίνα Χρηστίδη

Η Κατερίνα Χρηστίδη γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στο Παρίσι. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1986-91) και συνέχισε με μεταπτυχιακό στη ζωγραφική και στη χαρακτική στην École des Beaux-Arts Ville de Versailles (1993-96). Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Στις πρόσφατες εκθέσεις της περιλαμβάνονται: Bestiary, Artefacts, Allegories, Representations, Crux Galerie, Αθήνα· Suite: Check! Mate!, Κέντρο Τέχνης Pictura, Dordrecht, Ολλανδία (2023)· Bibliophilia, Γενικό Προξενείο της Γαλλίας στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του Occupyproject#3· The Right to Breathe, Greece in USA, Undercurrent Gallery, Νέα Υόρκη· Motley Crew, Παλιό Σχολείο Τριαντάρου, Τήνος· Les Corps Purs, CAPA, Aubervilliers, Γαλλία· Poudres et Forêt, Συλλογή Σύγχρονης Τέχνης του Νομού Seine St. Denis, Parc Forestier de la Poudrerie, Γαλλία (2022)· Quarantine Exhibition, Space52, Αθήνα· Open letters, The Laboratory for the Urban Commons, Αθήνα· Mauvais oeil, FRAC Auvergne, Γαλλία (2020). Έργα της ανήκουν σε δημόσιες συλλογές της Γαλλίας: Fonds d’art municipal de Pantin· Artothèque de Limousin· Artothèque de Vitré, Βρετάνη· FRAC Auvergne· Fonds d’Art Contemporain du Département de la Seine St. Denis. Συνεργάζεται με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο μέλλον δεν υπάρχει, αλλά σ’αγαπώ τόσο πολύ: Ατομική έκθεση του Denys Shantar στην γκαλερί Crux12.09.2018

Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Κατερίνα Χρηστίδη
Χώρος: Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Λεωνίδου και Μυλλέρου, κτίριο Β, Μεταξουργείο.
Διάρκεια Έκθεσης: 27 Απριλίου – 18 Ιουνίου 2023
Είσοδος: Ελεύθερη Είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Λεωνίδου και Μυλλέρου, κτίριο Β, Μεταξουργείο. Τ. +30 21 0323 1841 | www.opanda.gr | Εγκαίνια: Πέμπτη 27 Απριλίου 2023, 18:00-21:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ