MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Οι θεατρικές πρεμιέρες της Άνοιξης

Οδηγός με τις, μεγάλης και μικρότερης κλίμακας, θεατρικές παραγωγές που ξεκινούν μετά το Πάσχα.

Στέλλα Χαραμή | 19.04.2023 Φωτογραφία εξωφύλλου: Πάτροκλος Σκαφιδάς

 Μαζί με τις παραστάσεις που συνεχίζονται και μετά το Πάσχα λόγω επιτυχίας, νέες παραγωγές διεκδικούν το χώρο τους στο ανοιξιάτικο θεατρικό τοπίο. Παραστάσεις μεγάλης κλίμακας, παραστάσεις αιχμής αλλά και απόπειρες νεότερων ή νεοσύτατων ομάδων θα μας οδηγήσουν μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, οπότε και επισήμως τη σκυτάλη του θεατρικού ενδιαφέροντος παραλαμβάνει το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, αλλά και οι δράσεις της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ελευσίνας.   

«Ο Μισάνθρωπος ή ο μελαγχολικός ερωτευμένος» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Πέτερ Στάϊν στα 85 του χρόνια, επιστρέφει στην Ελλάδα, με μια προσαρμογή της σκηνοθεσίας του πάνω στο μολιερικό αριστούργημα. Αφορμή τόσο η επιθυμία του να δουλέψει πάνω στον κορυφαίο Γάλλο κλασικό όσο και ο εορτασμός των 400 ετών από την γέννηση του. Η δουλειά του Στάιν που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι το 2018 προσαρμόζεται εδώ σε μια διανομή αξιώσεων με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο να ερμηνεύει τον εμβληματικό ρόλο του Αλσέστ. Μαζί του οι Ολια Λαζαρίδου, Γιωργής Τσαμπουράκης, Νάνσυ Μπούκλη, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Ψυχογιός, Δημήτρης Ντάσκας κ.α.
Πρεμιέρα 19 Απριλίου

«Η ανατολή» στο Θέατρο Νέου Κόσμου

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Σχεδόν 25 χρόνια, μετά την πρώτη σύνδεση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με το έργο της Έλλης Παπαδημητρίου, ο σκηνοθέτης επιστρέφει στο μικρασιατικό μέτωπο, στα μοιραία γεγονότα της τετραετίας 1918-1922. Γνωστή από τον «Κοινό λόγο» που πρωτοανέβηκε στην έδρα του Νέου Κόσμου το 1997 και αναβίωσε χρόνια αργότερα στο Φεστιβάλ Αθηνών, η Παπαδημητρίου εδώ αφηγείται την ιστορία των προσφύγων, τον ξεριζωμό μα και τη θέληση του για ζωή να στεριώσουν στην καινούρια πατρίδα φέρνοντας τον πολιτισμό τους. Η παράσταση ανέβηκε στο πλαίσιο στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» για δύο μόνο παραστάσεις τον περασμένο Ιούλιο στον αρχαιολογικό χώρο της Τίρυνθας, ως φόρος τιμής στη συγγραφέα που συνέδεσε τη ζωή και το έργο της με τη μοίρα της Μικράς Ασίας. Παίζουν οι Μανώλης Μαυροματάκης, Ελένη Ουζουνίδου, Μιχάλης Τιτόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης, Δημήτρης Καπουράνης. Συμμετέχει ο τσελίστας Tάσος Μισυρλής.
Πρεμιέρα 20 Απριλίου

«154 Bertha» στο Θέατρο Τέχνης

@Αναστασία Γιαννάκη.

Ο Θοδωρής Αμπαζής επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης και παρουσιάζει τη νέα πρωτότυπη δραματουργία της Έλσας Ανδριανού «154 Bertha». Πρόκειται για μια κωμικοτραγική ιστορία εντός της “οικογενειακής εστίας” όπου ανθούν οι συγκρούσεις: Προσωπικές, έμφυλες, συγκρούσεις για την ‘εξουσία». Τρεις είναι οι βασικοί ήρωες του έργου: Ένας άντρας -κατά τη γνώμη του, ιδεολόγος-, η γυναίκα του -κατά τη γνώμη της, πραγματίστρια-, η αδελφή της -που, κατά τη γνώμη της, όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο. Κι οι τρεις αιχμάλωτοι της συνύπαρξης. Ο Θοδωρής Αμπαζής γράφει την πρωτότυπη μουσική και σκηνοθετεί, τον σκηνικό χώρο υπογράφει η Ελένη Μανωλοπούλου και παίζουν οι Νέστωρ Κοψιδάς, Αμαλία Τσεκούρα, Δανάη Σαριδάκη, Λένα Μποζάκη, Γιώργος Ζυγούρης.
Πρεμιέρα 20 Απριλίου

«Χρυσός Δράκος» στο Σύγχρονο Θέατρο

@Τζίνα Σκανδάμη.

Γνωρίσαμε το έργο του πιο πολυπαιγμένου σύγχρονου Γερμανού συγγραφέα Ρόλαντ Σίμελπφενιχ σε μια πολύ δυνατή στιγμή στο Εθνικό πριν από 13 χρόνια – τότε σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Τώρα, σε αυτό δοκιμάζεται ο Γιώργος Μάτζιαρης, έχοντας στη διάθεση του έναν αξιόλογο θίασο: Γιούλικα Σκαφιδά, Δημήτρη Αλεξανδρή, Χρήστο Σαπουντζή, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Στρατή Χατζησταματίου. Θα υποδυθούν τους πέντε ήρωες του Σίμελπφενιχ καθώς διηγούνται μια παράξενη πολύπτυχη ιστορία, στα άδυτα του ασιατικού εστιατορίου «Ο Χρυσός Δράκος», κάπου στην κεντρική Ευρώπη. Μέσα από ταχύτατες εναλλαγές εικόνων, παρακολουθούμε στιγμές από τη ζωή 17 ανθρώπων μιας σύγχρονης πολυεθνικής κοινωνίας, που ζουν και εργάζονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλον. Στο επίκεντρο της ιστορίας, ένας νεαρός Κινέζος που υποφέρει από πονόδοντο και η μικρή αδελφή του που, χωρίς να το γνωρίζει, ζει φυλακισμένη μερικά μέτρα μακριά του.
Πρεμιέρα 20 Απριλίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι παραστάσεις που επιστρέφουν μετά το Πάσχα12.09.2018

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Εθνικό Θέατρο

@Γκέλυ Καλαμπάκα.

Ο Δημήτρης Καραντζάς επισκέπτεται ξανά το Εθνικό, ξανά με Σαίξπηρ, επτά χρόνια μετά την «Δωδέκατη νύχτα». Αυτή τη φορά, επιλέγει ένα από τα πιο σκοτεινά έργα του μεγάλου Ελισαβετιανού, την συγκλονιστική ερωτική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, των δύο νέων από τη Βερόνα που τόλμησαν να αγαπηθούν παρά τη μοιραία έχθρα που χώριζε τις πανίσχυρες οικογένειές τους. Ο σκηνοθέτης, τοποθετώντας τη δράση σ’ έναν χώρο που ξεκινά ως τόπος αναψυχής και καταλήγει να γίνει ομαδικός τάφος, επιχειρεί να φωτίσει και τις δύο αυτές, αποκλίνουσες τροχιές στο έργο του Σαίξπηρ: Από τη μια, τη σήψη και τη φθορά μιας έκλυτης κοινωνίας που βουλιάζει, κι από την άλλη την ακατάσχετη ορμή του έρωτα που κινείται προς το φως. Στους επώνυμους ρόλους ο ‘Εκτορας Λιάτσος και η Ηρώ Μπέζου, περιστοιχισμένοι από έναν 15μελή θίασο: Γιάννης Νταλιάνης, Ρένη Πιττακή, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Άρης Μπαλής, Χάρης Χαραλάμπους – Καζέπης κ.α.
Πρεμιέρα 21 Απριλίου

«Σκηνές από ένα γάμο» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

@Σπύρος Περδίου.

Με το εμβληματικό έργο του ΄Ιγκμαρ Μπέργκμαν καταπιάνεται η σκηνοθέτρια Έλενα Καρακούλη – αυτό που ο ίδιος παραδέχεται πως χρειάστηκε «δυόμισι μήνες για να γράψει και μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να ζήσει». Η Καρακούλη καθοδηγεί το Νίκο Ψαρρά και την Μαρίνα Ασλάνογλου σε αυτήν την ωμή και αποκαλυπτική ανατομία του αστικού γάμου· ένα γενναίο σχόλιο για όλες τις σχέσεις, μια σπουδή πάνω στο υπαρξιακό πεδίο συνάντησης αλλά σύγκρουσης με τον Άλλο. Η παράσταση εστιάζει στους δύο πρωταγωνιστές, στους δύο συζύγους περιγράφοντας «την τέχνη να σκουπίζεις κάτω απ’ το χαλί», την καθοριστική απιστία, το διαζύγιο και τέλος «την συνάντησή τους μια νύχτα κάπου στον κόσμο».
Πρεμιέρα 21 Απριλίου

«Μια νύχτα στην Επίδαυρο» στο Εθνικό Θέατρο

@Γιώργος Καπλανίδης.

Μετά το τέλος μιας σπουδαίας παράστασης στην Επίδαυρο, το ωραιότερο θέατρο του κόσμου, οι σπουδαίοι καλλιτέχνες παίζουν μια δεύτερη παράσταση – μεταξύ τους αυτή τη φορά. Αυτοθαυμάζονται, αλληλοαποθεώνονται, μπαίνουν λιμασμένοι σε μια πασίγνωστη ταβέρνα του Λυγουριού, υποκλίνονται στους εαυτούς τους. Κι εκεί, ανάμεσα σε μπριζόλες, ψέματα και ιδρώτα, χυμάνε ο ένας πάνω στον άλλον σε ένα μακελειό. Ο Νίκος Καραθάνος συλλαμβάνει μια υπαρξιακή τραγικωμωδία με αφορμή τον κόσμο του θεάτρου και η Λένα Κιτσοπούλου (σε συνεργασία με τον Γιάννη Αστερή) της δίνει συγγραφική πνοή στήνοντας ένα παροξυσμικό γλέντι απ᾽ όπου όλοι προσπαθούν να δραπετεύσουν, αλλά κανένας δεν μπορεί. Ένας θίασος αστέρων και σταθερών συνεργατών του Καραθάνου σαρκάζει την αλαζονεία και την ασημαντότητά μας: Βασίλης Παπαβασιλείου, Χάρις Αλεξίου, Θανάσης Αλευράς, Βασιλική Δρίβα, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιώ Λατουσάκη, Χρήστος Λούλης, Ζέτα Μακρυπούλια, Ιωάννα Μαυρέα, Κώστας Μπερικόπουλος, Ιωάννα Μπιτούνη, Πάνος Παπαδόπουλος, Έλλη Πασπαλά, Άγγελος Τριανταφύλλου (γράφει και τη μουσική), Γαλήνη Χατζηπασχάλη κ.α. Τα σκηνικά υπογράφει η Εύα Μανιδάκη, τα κοστούμια ο ΄Αγγελος Μέντης και την κίνηση η Αμάλια Μπένετ.
Πρεμιέρα 22 Απριλίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Τεκμήρια Αναπνοής”: Η νέα έκθεση της Στέγης μετατρέπει καθημερινές ιστορίες σε Ιστορία12.09.2018

«Garamond 12» στο θέατρο «Πορεία»

@Χρήστος Συμεωνίδης.

Σε συνέχεια του «Νυχιάνγκ» και το «Labor» η Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία παρουσιάζει ένα ακόμα νέο έργο, αυτή τη φορά με την υπογραφή της Μαρίας Δριμή. Ήρωας του, ο Μαρκ Χάντερ, ένας ταλαντούχος ανερχόμενος συγγραφέας, που πάσχει από αγοραφοβία και ζει μαζί με την υπερπροστατευτική μητέρα του, προσκολλημένος στην ανάμνηση του πρόωρα χαμένου θείου του. Καθώς αδυνατεί να εκτεθεί δημόσια προσλαμβάνει τον Τζέικ, ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται ως Μαρκ στο κοινό, πλάθοντας έναν «ιδανικό» εαυτό και ένα γοητευτικό αντικείμενο πόθου. Το έργο, που πραγματεύεται τα θέματα της ταυτότητας, του απογαλακτισμού και της δειλίας απέναντι στη ζωή, της υποστηρικτικής και ενίοτε πνιγηρής σχέσης μητέρας-παιδιού, της αποδοχής του εαυτού, της άρνησης παραδοχής της πραγματικότητας, περνάει στα χέρια ενός νεαρού Ρώσου σκηνοθέτη, του Sergei Okunev, απόφοιτου της περίφημης σχολής GITIS, στην πρώτη σκηνοθεσία του στην Ελλάδα. Με πρωταγωνιστές τους Μαρία Ζορμπά, Χάρη Τζωρτζάκη, Αλέξανδρο Μαυρόπουλο και Σίλια Μπισιώτη.
Πρεμιέρα 24 Απριλίου

«Και εφύτευσεν ο Θεός» στο Σύγχρονο Θέατρο

@Πάτροκλος Σκαφίδας.

Οι δραστήριοι C. for Circus παρουσιάζουν, για πρώτη φορά στα 15 χρόνια της θεατρικής τους παρουσίας, ένα έργο γραμμένο από μέλος της ομάδας. Η Βαλέρια Δημητριάδου γράφει και σκηνοθετεί το έργο «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον» με θέμα το sex trafficking, το εμπόριο ανθρώπων στην αγορά του σεξ: Υπερεξουσία ανθρώπων στις ζωές άλλων με μοναδικό κίνητρο το κέρδος, σωματική και ψυχολογική βία, οργανωμένο έγκλημα που επεκτείνει διαρκώς τη δράση του, άνθρωποι που χάνονται και υποφέρουν ζώντας στη σκιά του φόβου και της κακοποίησης. Μέσα από έντεκα ρόλους, οι έντεκα ηθοποιοί της παράστασης – Αθηνά Αλεξοπούλου, Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Κατσανδρή, Χρύσα Κοτταράκου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς, Σπύρος Χατζηαγγελάκης – λειτουργούν σαν ένα σώμα συνθέτοντας το παζλ της ιστορίας.
Πρεμιέρα 24 Απριλίου

«Μια τρικυμία» στο Θέατρο «Μουσούρη»

@Ελίνα Γιουνανλή

Στην δεύτερη του σκηνοθετική απόπειρα, ο Μάριος Παναγιώτου αφηγείται το σαιξπηρικό δράμα ενός έκπτωτου Δούκα του Μιλάνου και της ανήλικης κόρης του, ως εξόριστων ναυαγών σε ένα σχεδόν έρημο νησί της Μεσογείου 400 χρόνια πριν. Σε νέα μετάφραση του Κ. Αλέξη Αλάτση μια ιστορία λευκής μαγείας, εκδίκησης και συμφιλίωσης που είναι ταυτόχρονα ένας ηχηρός ύμνος στη μαγεία, την ελευθερία και τη δύναμη της θεατρικής ψευδαίσθησης. Με έναν 13μελή θίασο αποτελούμενο από τους Κ. Αλέξη Αλάτση, Βλαδίμηρο Γιαννακάκο, Μαρία Δαμασιώτη, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Νάντια Κατσούρα, Γιώργο Κισσανδράκη, Σοφία Μαραθάκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Αθηνά Μπαλτά, Νίκο Ντάση , Νάνσυ Σιδέρη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλο, Γιώργο Σύρμα.

Πρεμιέρα 24 Απριλίου

 

«Στον παράδεισο» στο Arroyo

@Γιάννης Πρίφτης.

Σε μια πρότυπη σωφρονιστική μονάδα, στο ιδιόκτητο νησί του μεγάλου Έξαρχου: Εκεί τοποθετεί ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης το νέο του έργο, όπου οι κατάδικοι εκτίουν την ποινή τους μέσα στη φύση ξεκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο. Ένας από αυτούς, παλιός τρόφιμος, καταδικασμένος για βαριά αδικήματα, μοιάζει να έχει ανταπόκριση στο πρόγραμμα, προσπαθώντας πλέον να προσφέρει συμπαράσταση και αγάπη στους γύρω του. Μέχρι που ο Έξαρχος θα του αναθέσει μια ευαίσθητη αποστολή. Η Μαρία Αιγινίτου και ο Γιώργος Παλούμπης συν-σκηνοθετούν τους Θάνο Αλεξίου, Αντώνη Γιαννακό, Ασπασία Κράλλη, Δάφνη Λιανάκη και Αντώνη Τσιοτσιόπουλο σε αυτήν την κοινωνική αλληγορία.
Πρεμιέρα 26 Απριλίου

«Ο Ταρτούφος» στο θέατρο «Σταθμός»

©Spyros Perdiou

Τα «γενέθλια» του Μολιέρου τροφοδοτούν ένα ακόμα ανέβασμα, ενός από τα δημοφιλέστερα έργα του δια χειρός Γιάννη Νταλιάνη. Σε ρόλο σκηνοθέτη αλλά και δραματουργού, ο Νταλιάνης – έμπειρος στον κόσμο του Μολιέρου – εστιάζει στο δίπολο κοινωνικής υποκρισίας και πίστης, αναδεικνύοντας και την κωμική αύρα της γραφής του. Η μετάφραση ανήκει στον Ανδρέα Στάϊκο με τον Μάνο Καρατζογιάννη στον επώνυμο ρόλο. Μαζί του οι Θανάσης Βλαβιανός, Ελίζα Σκολίδη, Αγγελική Μαρίνου σε ένα σύνολο εννέα ηθοποιών. Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Λευτέρη Βογιατζή – καθώς συμπληρώνονται 10 χρόνια από το θάνατο του – ο οποίος ασχολήθηκε κατ’ επανάληψη με το Μολιέρο στην 40ετή πορεία του.
Πρεμιέρα 27 Απριλίου

«Κωσταλέξι» στο θέατρο Θησείον

Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Η πραγματική ιστορία μιας γυναίκας, που η ίδια της οικογένεια κράτησε σε εγκλεισμό για τρεις δεκαετίες σε ένα χωριό της Στερεάς Ελλάδας, αποτελεί την αφετηρία για την παράσταση της 812:Coal Theatre Company. Η ιστορία της σχιζοφρενικής Ελένης Καρυώτη – όπως ονομαζόταν η αιχμάλωτη του Κωσταλέξι – τροφοδοτεί μια ανάγνωση για το θέμα των ψυχικά νοσούντων στην ελληνική επαρχία, το φαινόμενο των «τρελών του χωριού» προσπαθώντας να θέσει ερωτήματα για την κοινωνική μας συμπεριφορά απέναντι στους πάσχοντες. Ο Κωνσταντίνος Μωραϊτης παίζει και σκηνοθετεί μαζί με τις Άλκηστις Νικολαΐδη, Ζωγραφιά Μεντεσίδου.
Πρεμιέρα 27 Απριλίου

«Καμπάνες τα μεσάνυχτα- Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν» στο Θέατρο Τέχνης

@Στέλιος Παπαρδέλας.

Μετά την περσινή παράσταση «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι/Βαρκελώνη ’36», η ομάδα RMS Mataroa επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης αντλώντας από τον σαιξπηρικό κόσμο. Ακολουθώντας την πορεία των εμφανίσεων του Φάλσταφ – στα έργα «Ερρίκος ΙV», «Ερρίκος V» και «Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ», επιχειρεί μια νέα αφήγηση της σαιξπηρικής ιστορίας που παραμερίζει το επικό και αναζητά το βαθιά ανθρώπινο. Ο εκρηκτικός και αμετροεπής Φάλσταφ, ένας από τους πιο αγαπημένους κωμικούς χαρακτήρες των σαιξπηρικών έργων, γίνεται ο μίτος ώστε η παράσταση να οδηγηθεί στο λαβύρινθο της ανθρώπινης ύπαρξης. Σκηνοθετεί και παίζει ο Μάνος Βαβαδάκης μαζί με τους Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κωνσταντίνο Πλεμμένο, Ελίνα Ρίζου.
Πρεμιέρα 3 Μαΐου

«Τhe last five years» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

@Ανδρέας Σιμόπουλος

Ένα από τα δημοφιλέστερα off Broadway μιούζικαλ, του βραβευμένου με τρία Τόνυ Αμερικανού συνθέτη Τζέισον Ρόμπερτ Μπράουν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένα τρυφερό μιούζικαλ δωματίου με θέμα δύο 20άρηδες Νεοϋορκέζους καλλιτέχνες, την Κάθι και τον Τζέιμι, που βρίσκουν και χάνουν τον έρωτα στη διάρκεια μιας περιόδου πέντε χρόνων. Το έργο – με στοιχεία ποπ-ροκ, τζαζ, κλασικής μουσικής, φολκ και κάντρι – ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ σε μουσική διεύθυνση του έμπειρου Μιχάλη Παπαπέτρου, μετάφραση και σκηνοθεσία ενός ειδικού στο είδος, του κωμικού και λιμπρετίστα Δημήτρη Δημόπουλου, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν η Βάσια Ζαχαροπούλου και ο Πάρις Παρασκευάδης – όπως αναδείχθηκαν μετά από ανοιχτή ακρόαση.
Πρεμιέρα 5 Μαΐου

«Ο Γλάρος» στο Θέατρο Άττις – Νέος Χώρος

@Αντωνία Καντά.

Συνεχίζοντας την έρευνά της σε θεμελιώδη κείμενα σημαντικών συγγραφέων, η Ομάδα Σημείο Μηδέν δοκιμάζεται στον Τσέχωφ. Ο σκηνοθέτης της ομάδας, Σάββας Στρούμπος αναγνωρίζει στο «Γλάρο» – όπως και σε όλα τα τσεχωφικά κείμενα – ένα τοπίο μετάβασης· «όπου ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας νέος κόσμος αρχίζει να δείχνει τις πρώτες σπίθες της γέννησης του». Γι’ αυτό το λόγο, η ανάγνωση του επικεντρώνεται στο ερώτημα που θέτει ο συγγραφέας, δια στόματος του ήρωα του Τρέπλιεφ, «Ποιός είμαι; Τι είμαι;» και αφορά όλους μας, ειδικά μέσα στους μεταβατικούς καιρούς που ζούμε. Στον «Γλάρο» παρακολουθούμε τον, ανερχόμενο συγγραφέα Τρέπλιεφ καθώς ανεβάζει το πρώτο του θεατρικό έργο στον κήπο του πατρικού εξοχικού, με σκοπό να εντυπωσιάσει, τους καλεσμένους της μητέρας του, αλλά και την ίδια, την ντίβα του θεάτρου, Αρκάντινα. Για τις ανάγκες της παράστασης, ο Δαυίδ Μαλτέζε μετάφρασε εκ νέου το έργο από τα ρωσικά. Παίζουν οι Γιάννης Καράμπαμπας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ και ο ίδιος ο σκηνοθέτης στο ρόλο του Τριγκόριν.
Πρεμιέρα 5 Μαΐου

Ξεκινούν επίσης:

«Η Αιμολήπτρια» στο Μικρό Άνεσις. Σε ένα δυστοπικό μέλλον, οι άνθρωποι καθορίζονται από τον γενετικό αριθμοδείκτη τους, την… βαθμολογία του DNA τους. Το διακεκριμένο έργο της Αγγλίδας ‘Ελα Ρόουντ σε σκηνοθεσία Μενέλαου Καραντζά. Παίζουν οι Ελήνα Διαμαντοπούλου, Δώρα Παρδάλη, Δημήτρης Τσιγκριμάνης, Στράτος Χρήστου. Από 20 Απριλίου
«Πλαστελίνη» στο θέατρο «Σφενδόνη. Το έργο του Βασίλι Σιγκάρεφ ανεβάζει η ομάδα «Αθώο σώμα», με ήρωα έναν έφηβο που επαναστατεί όταν συνειδητοποιεί πως στερείται επιλογών για να ζήσει με αξιοπρέπεια. Σκηνοθετεί η Κατερίνα Σκουρλή. Από 21 Απριλίου

“Πλαστελίνη” @Karol Jarek.

«Θερισμός» στο Σύγχρονο Θέατρο. Η θαυμάσια καυστική κοινωνική σάτιρα του Δημήτρη Δημητριάδη που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από έξι χρόνια στο Εθνικό Θέατρο, σε νέα ανάγνωση του Γρηγόρη Καραντινάκη. Παίζουν οι Βίβιαν Κοντομάρη, Γιάννης Σιαμσιάρης, Έλενα Μαρσίδου, Κωνσταντίνος Πασσάς, Ηρώ Κισσανδράκη. Από τις 24 Απριλίου
«Αλίκη» στο Bios. Η Αλίκη, στη δύση της ζωής της πια, αφηγείται τον μαγικό κόσμο των θαυμάτων που έζησε ως παιδί. Το λογοτεχνικό αριστούργημα του Λιούις Κάρολ σε μια πολυμεσική παράσταση με πρωταγωνίστρια την Ελένη Ζιώγα. Σκηνοθετεί ο Γρηγόρης Χατζάκης. Από 24 Απριλίου
«Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά» στο «Από μηχανής» θέατρο. Η Ελένη Μποζά σκηνοθετεί ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου, βασισμένο σε θραύσματα από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας». Με τους Νίκο Γιαλελή, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνα Ζάχαρη, Διονύση Πιφέα, Θεοδόση Σκαρβέλη, Ναταλία Στυλιανού, Μαρία Φωτεινοπούλου. Από 27 Απριλίου
«Απόγνωση» στο θέατρο «Αλκμήνη». Πέντε μονόλογοι εμπνευσμένοι από την αποτρόπαια, σκληρή καθημερινότητα της βίας και της γυναικοκτονίας γραμμένοι από τον Περικλή Μοσχολιδάκη που σκηνοθετεί και την παράσταση. Από 27 Απριλίου

• «Το πάρτυ» στο θέατρο «Άνεσις». Το πολιτικό δράμα της Σάλι Πότερ που γνώρισε και κινηματογραφική αποδοχή ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Με τον ίδιο και τους με τους Δημήτρη Γεωργαλά, Ξανθή Γεωργίου, Δημήτρη Καραμπέτση,  Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Αρετή Πασχάλη, Θεοδώρα Σιάρκου, Νικορέστη Χανιωτάκη. Από 3 Μαΐου

• «Ελένη & Ο Επιτάφιος του Περικλή» στο θέατρο Αθηνών. Ο Δήμος Αβδελιώδης σκηνοθετεί τα δύο σημαντικά κείμενα του Γιάννη Ρίτσου και του Θουκυδίδη σε μια ενιαία παράσταση. Από 3 Μαΐου

«Εσωτερικό» στο Πάνω Σπίτι. Ο βοηθός σκηνοθέτη του Δημήτρη Καραντζά Παναγιώτης Γκιζώτης στην πρώτη του σκηνοθεσία προσεγγίζει το «Εσωτερικό» του Μώρις Μέταιρλινγκ σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη. Η παράσταση ανεβαίνει για λίγα βράδια σε ένα διασωσμένο νεοκλασικό κτίριο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Από 4 Μαΐου

“Εσωτερικό”.

«Σεμπαστιάν» & «Vanitas» στο ΠΛΥΦΑ. Η δραστήρια ομάδα των Nova Melancholia παρουσιάζει ένα παραστασιακό δίπτυχο με κοινές αναφορές που περιπαίζει το θάνατο. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Βασίλης Νούλας βασισμένη ιδέα του ίδιου και του Κώστα Τζημούλη. Από 4 Μαΐου
«Nostalgia Generation» στο Θέατρο 104. Μια παρέα 40αρηδων συνειδητοποιεί ότι δεν έχει πια πρόσβαση στην εφηβική της ηλικία. Η Βάσια Ατταριάν σκηνοθετεί μια performative κωμωδία σε νέα δραματουργία των Μυρτώς Μακρίδη και Μαρίας Φιλίνη. Με τις ίδιες και τους Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ρωμανό Καλοκύρη, Προμηθέας Nerattini-Δοκιμάκης, Ιωάννα Ραμπαούνη, Σεραφείμ Ράδη, Δημήτρης Τάσαινα. Από 5 Μαΐου
«Πάμε στοίχημα;» στο Θέατρο Μπέλλος. Οι νεοσύστατοι Who Am I To συστήνονται με την παράσταση – διπλωματική εργασία του σκηνοθέτη και απόφοιτου της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, Γιώργου Παύλου, αφιερωμένη στην κουλτούρα του τζόγου και στην έλλειψη προοπτικής. Από 5 Μαΐου
«Τα ρούχα» στο Μουσείο Μπενάκη. Με αφετηρία τα ευρήματα προϊστορικών εξαρτημάτων από αργαλειούς, η περφόρμανς σε σκηνοθεσία Ευθύμη Θέου ακροβατεί ανάμεσα στο θέατρο και την αρχαιολογία για το ένδυμα. Η παράσταση ανεβαίνει κάθε βράδυ σε διαφορετικό χώρο του Μουσείου Μπενάκη, για περιορισμένο αριθμό θεατών. Από 6 Μαΐου
«Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας» στο Μαγαζάκι της Τ3έχνης. Η Σοφία Φιλιππίδου σκηνοθετεί το έργο του Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς υπό τη μορφή παρωδίας ως αποτέλεσμα ενός πολύμηνου εργαστηρίου με τους μαθητές της. Από 6 Μαΐου.

Περισσότερα από Art & Culture