MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΙΝΕΜΑ

Μάρτιν Σκορσέζε: 10 ταινίες του σκηνοθέτη που τελικά δεν έγιναν ποτέ

Ο Μάρτιν Σκορσέζε υπήρξε από εκείνους τους σκηνοθέτες με το “τολμηρό” όραμα που δεν συμβιβαζόταν με την “εμπορικές” απαιτήσεις του Χόλιγουντ, για τον λόγο αυτό κατά τη διάρκεια της καριέρας του συγκέντρωσε μια μακρά και ενδιαφέρουσα λίστα με κινηματογραφικά πρότζεκτ που δεν έγιναν ποτέ.

Monopoli Team | 26.06.2023

Ο Μάρτιν Σκορσέζε είναι μια «γιγαντιαία» μορφή του σινεμά. Εκτός ότι έχει σκηνοθετήσει μερικές από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία, είναι ένας από τους πιο ενεργούς υποστηρικτές για την προστασία της κινηματογραφικής τέχνης. Από τη διατήρηση σπάνιων ταινιών του παγκόσμιο κινηματογράφου μέσω του πρότζεκτ του «World Cinema» έως τις δημόσιες διακηρύξεις του για τη συνέχιση της μελέτης του έργου μεγάλων «δασκάλων» όπως ο Felini και ο Kurosawa, ο κινηματογραφικός κόσμος καθίσταται «πλουσιότερος» χάρη στις προσπάθειες του.

Ο αγώνας του για έναν κινηματογράφο “τέχνης” βέβαια δεν βρίσκει πάντα ευήοκα ώτα. Έχει υποχρεωθεί να δώσει αρκετές μάχες ώστε να βρει χρηματοδότηση για τις ταινίες του, ενώ απέκτησε και εχθρούς εξαιτίας της άρνησης του να συμβιβάσει το δημιουργικό του όραμα. Η τολμηρή κινηματογραφική δημιουργία του δεν βρήκε κατευθείαν ένα σταθερό εμπορικό κοινό, και σε μια περίοδο όπου κυριαρχεί το «streaming» πολλές φορές πασχίζει να βρει υποστήριξη για την εκτεταμένη κυκλοφορία των ταινιών του στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η ιστορία του κινηματογράφου πάντα θα αγαπάει τον Μάρτιν Σκορσέζε, όμως, οι δυσκολίες που συναντάει σε «εμπορικό» επίπεδο έχουν ως αποτέλεσμα την άτυπη δημιουργία μιας μεγάλης λίστας ανολοκλήρωτων πρότζεκτ. Κάθε σκηνοθέτης έρχεται αντιμέτωπος με πρότζεκτ που ανακαλούνται την τελευταία στιγμή, αλλά η τάση του Σκορσέζε να σνομπάρει εμπορικές ευκαιρίες για χάρη περισσότερο «εσωτερικών» ταινιών, τον καθιστά επιρρεπή σε τέτοιες “άδοξες” καταλήξεις. Οι ανολοκλήρωτες ταινίες του αποκαλύπτουν τα θέματα που γοήτευσαν τον σπουδαίο σκηνοθέτη καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Ο Σκορσέζε θεωρείτε άνθρωπος που δεν το βάζει εύκολα κάτω. Είναι γνωστό πως πρότζεκτ όπως ο «Ιρλανδός» και η «Σιωπή» τα ανέπτυσσε για χρόνια, βρίσκοντας, εν τέλει, την πολυπόθητη χρηματοδότηση μετά από πολύ καιρό. Αν και αυτή η λίστα περιλαμβάνει φιλμ τα οποία ο Αμερικανός auter δεν πραγματοποίησε στο χρονικό διάστημα που ο ίδιος επιθυμούσε, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως δεν έγιναν ποτέ.

Ακολουθεί η λίστα με τις 10 πιο ενδιαφέρουσες “ανολοκλήρωτες” ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε.

Remake της ταινίας «Ο Δολοφόνος του Τόκυο»

Στα remake με τα οποία καταπιάστηκε ο Σκορσέζε βρίσκει κανείς το «Ακρωτήρι του Φόβου» και τον «Πληροφοριοδότη». Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ο σκηνοθέτης επιθυμούσε να δημιουργήσει μια ταινία βασισμένη στο θρίλερ του Ακίρα Κουροσάβα «Ο Δολοφόνος του Τόκιο» (1963). Η πρωτότυπη ταινία αφορά έναν Ιάπωνα επιχειρηματία που γίνεται υποχείριο απαγωγέων, οι οποίοι έχοντας ως αιχμάλωτο έναν οικογενειακό φίλο, απαιτούν τον έλεγχο της επιχείρησης του πρώτου. Η έναρξη της παραγωγής έπαιρνε συνεχόμενες αναβολές ώσπου ακυρώθηκε οριστικά.

«Sinatra»

Πρωταγωνιστής αυτής της ανολοκλήρωτης βιογραφικής ταινίας για τον Φρανκ Σινάτρα θα ήταν ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο Σκορσέζε και η «μούσα» του σχεδίαζαν το συγκεκριμένο φιλμ για χρόνια, ωστόσο οι σκληρές διαπραγματεύσεις με το Ίδρυμα Σινάτρα τελικά εμπόδισαν την πραγματοποίηση του πρότζεκτ. Με τον Αμερικανό σκηνοθέτη να παραδέχεται την ήττα του σε συνέντευξη το 2017 όταν και εξομολογήθηκε πως η ταινία ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί, ωστόσο ξεκαθάρισε πως πάντα θα τον ενδιαφέρει να πει την ιστορία του εμβληματικού ηθοποιού και τραγουδιστή.

«Dino»

Πέρα από τον Φρανκ Σινάτρα, ο Μάρτιν Σκορσέζε είχε εστιάσει την προσοχή του και στον Dean Martin. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ήθελε να κάνει μια βιογραφική ταινία για τον ιταλικής καταγωγής ηθοποιό και τραγουδιστή. Ο αρχικός τίτλος ήταν «Dino» ενώ το προσχέδιο του σεναρίου υπέγραψε ο σεναριογράφος των «Καλών Παιδιών» Nicolas Pileggi. Το πρότζεκτ τελικά σταμάτησε ύστερα από μια μακρά περίοδο ανάπτυξης και σχεδιασμού με τον Σκορσέζε να στρέφει την προσοχή του στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης».

Περισσότερα από Cine News