Μέριλιν Μονρόε: 20 πράγματα που μάλλον δεν ξέρατε για την κινηματογραφική ζωή της θρυλικής σταρ
Σαν σήμερα, 5 Αυγούστου, έφυγε από τη ζωή, η μεγάλη σταρ του κινηματογράφου και απόλυτο σύμβολο σεξαπίλ και θηλυκότητας, η Μέριλιν Μονρόε.
Έως και σήμερα, 61 χρόνια μετά το θάνατό της, καμιά ηθοποιός δεν έχει μπορέσει να ξεπεράσει τη φήμη, την ομορφιά και την θηλυκότητα που πρέσβευε η Μέριλιν Μονρόε. Το απόλυτο σύμβολο του σεξ της δεκαετίας του ’50 και του ’60, που μάγευε το κοινό με ένα της βλέμμα, συνεχίζει να κοσμεί εξώφυλλα περιοδικών και ρετρό αφίσες και επηρέασε όσο καμία άλλοτε το στυλ εκατοντάδων γυναικών στο πλανήτη.
Το χαρακτηριστικό ξανθό χτένισμα, το κόκκινο κραγιόν, η ελιά στο μάγουλο, τα στενά φορέματα που αναδείκνυαν το καλλίγραμμο σώμα της, όλα αυτά τα στοιχεία ταυτίστηκαν με το είδωλο που ονομάζεται Μέριλιν Μονρόε, η οποία έφυγε από τη ζωή, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου, σε ηλικία μόλις 36 ετών.
Ποια ήταν όμως πραγματικά η Μέριλιν, πέρα από το σέξι και όμορφο κορίτσι που όλοι γνωρίσαμε μέσα από την μεγάλη οθόνη; Ακολουθούν 20 ενδιαφέροντα facts από τη ζωή και τη καριέρα της, που ίσως να μην γνωρίζατε για την σταρ, η οποία άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στο Χόλιγουντ, αλλά και στις καρδιές των εκατομμυρίων θαυμαστών της.
1. Γεννήθηκε ως Νόρμα Τζιν Μόρτενσον την 1η Ιουνίου στο Λος Άντζελες. Ο πατέρας της την εγκατέλειψε μετά τη γέννησή της και η μητέρα της, Γκλάντις, άλλαζε συνεχώς ερωτικούς συντρόφους, ενώ αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να εισέλθει σε ψυχιατρική κλινική, αφήνοντας μόνη της κόρη της. Η Νόρμα Τζιν μπήκε σε ορφανοτροφείο όταν ήταν 9 χρονών και δύο χρόνια αργότερα δόθηκε για υιοθεσία. Άλλαξε 11 διαφορετικούς θετούς γονείς.
2. Παντρεύτηκε πρώτη φορά, το 1942, όταν ήταν 16 ετών, έναν 21χρονο τεχνίτη αεροσκαφών, τον James Doherty. Χώρισαν πέντε χρόνια αργότερα, το 1946. Παράλληλα, δούλευε ως μοντέλο.
3. Όσο εργαζόταν σε ένα εργοστάσιο παραγωγής αλεξίπτωτων, την ανακάλυψε ο φωτογράφος Ντέιβιντ Κόνοβερ, ο οποίος την έπεισε να γίνει από καστανή, ξανθιά και να δοκιμάσει τη τύχη της στο στούντιο της 20th Century-Fox. Το πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψε, της απέφερε 125 δολάρια την εβδομάδα, όμως μετά από μια σειρά αποτυχημένων ταινιών, απολύθηκε από δυο στούντιο, επιστρέφοντας πάλι στο μόντελινγκ.
Οι πρώτες ταινίες4. Το 1950 συμμετείχε σε δεύτερους ρόλους στις επιτυχημένες ταινίες «Η Ζούγκλα της Ασφάλτου» του Τζον Χιούστον και «Όλα για την Εύα», δίπλα στην Μπέτι Ντέιβις. Όλοι άρχισαν να προσέχουν την όμορφη και αισθησιακή ξανθιά κοπέλα, ενώ η γυμνή φωτογράφιση που έκανε το 1953 για το περιοδικό «Playboy» ήταν αυτή που έδωσε ώθηση στην καριέρα της.
5. Την ίδια χρονιά, πρωταγωνίστησε στο «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές» δίπλα στην Τζέιν Ράσελ, όπου απέκτησε το σήμα-κατατεθέν της, το πλατινέ ξανθό μαλλί που την συνόδευσε στην υπόλοιπη ζωή της. Η ταινία έγινε γνωστή για την σκηνή όπου η Μέριλιν τραγουδάει το «Diamonds are a girl’s best friend», φορώντας μια ροζ τουαλέτα και πολλά… διαμάντια.
6. Το 1954 γνώρισε τον δεύτερο της σύζυγο και αστέρα του μπέιζμπολ, Τζο ΝτιΜάτζιο, με τον οποίο χώρισε 9 μήνες μετά. Φήμες λένε πως ο Τζο ΝτιΜάτζιο έστελνε τριαντάφυλλα στον τάφο της τρεις φορές την εβδομάδα, για 20 χρόνια μετά το θάνατό της.
7. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην κωμωδία «Επτά χρόνια φαγούρα», που άφησε ιστορία στον κινηματογράφο, με την σκηνή όπου η Μέριλιν στέκεται πάνω από μία σχάρα, με τον αέρα να ανασηκώνει το λευκό φόρεμά της. Το 2011, το άσπρο φόρεμα πουλήθηκε σε δημοπρασία, για 2,8 εκατομμύρια λίρες.
8. Έπειτα από σπουδές υποκριτικής, απέκτησε μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, με τη συμμετοχή της στη ταινία «Στάση Λεωφορείου», το 1956.
Ο τρίτος γάμος9. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ και ο γάμος τους κράτησε τέσσερα χρόνια. Ήταν ο μεγάλος της έρωτας, με τον οποίο προσπαθούσε να κάνει παιδιά, όμως ποτέ δεν τα κατάφερε.
10. Το 1957 ταξίδεψε στη Μ. Βρετανία για τα γυρίσματα τις ταινίας «Ο Πρίγκιπας και η Χορεύτρια», δίπλα στον Λόρενς Ολίβιε, που αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Οι συνεργάτες της δυσκολεύονταν με τη συμπεριφορά της, αφού η Μέριλιν αργούσε μονίμως στα γυρίσματα ή δεν εμφανιζόταν καθόλου, επικαλούμενη πραγματικές ή φανταστικές ασθένειες. Η περίοδος των γυρισμάτων αποτελεί το θέμα της ταινίας «Μια Εβδομάδα με τη Μέριλιν», όπου την σταρ υποδύεται η Μισέλ Γουίλαμς και έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ.
11. Έπειτα από έναν χρόνο απουσίας, η Μέριλιν επέστρεψε στη μεγάλη οθόνη, το 1959, με την απολαυστική κωμωδία «Μερικοί το προτιμούν καυτό», με τον Τόνι Κέρτις και τον Τζακ Λέμον.
12. Τελευταία της ταινία ήταν «Οι Αταίριαστοι», το 1960. Ήταν η τελευταία ταινία και του συμπρωταγωνιστή της, Κλαρκ Γκέιμπλ, που πέθανε λίγους μήνες αργότερα μετά, από καρδιακή προσβολή. Σεναριογράφος της ταινίας ήταν ο σύζυγός της, Άρθουρ Μίλερ. Η ταινία προβλήθηκε το 1961, όταν η Μέριλιν υπέβαλε αίτηση διαζυγίου από τον Μίλερ, λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων.
13. Μετά το τελευταίο της διαζύγιο, όλα κατέρρευσαν στη ζωή της Μέριλιν. Το 1962 η Fox την απέλυσε από τη ταινία «Κάτι πρέπει να δώσεις», λόγω της συνεχιζόμενης αργοπορίας και των ιδιοτροπιών της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Εκείνη τη περίοδο η σταρ έπαιρνε πολλά υπνωτικά χάπια για να μπορεί να κοιμηθεί, ενώ είχε νοσηλευτεί και σε ψυχιατρική κλινική. Η αποζημίωσή της ήταν 200.000 δολάρια. Η καριέρα της είχε πλέον καταρρεύσει και η σταρ απομονώθηκε στο σπίτι της στο Λος Άντζελες.
Ο θάνατος14. Στις 5 Αυγούστου του 1962 η οικονόμος της τη βρήκε να κείτεται γυμνή στο κρεβάτι της με ένα άδειο μπουκάλι από υπνωτικά χάπια στο πλευρό της, κρατώντας το ακουστικό του τηλεφώνου στο χέρι της. Η Μέριλιν ήταν μόλις 36 ετών. Ο θάνατος της θεωρήθηκε αυτοκτονία, όμως πολλοί πίστευαν πως επρόκειτο για δολοφονία από τη CIA, λόγω της ερωτικής της σχέσης με τους αδερφούς Κένεντι. Ο δεύτερος σύζυγός της, Τζο Ντι Μάτζιο, κατηγόρησε ευθέως το Χόλιγουντ και τους Κένεντι, ενώ ο τρίτος, ο Άρθουρ Μίλερ, απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας. «Σε κάθε 100 κυβικά εκατοστά του αίματος της νεκρής υπήρχαν 4,5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικού φαρμάκου. Αρκούν 2,5 για να προκαλέσουν τον θάνατο», απεφάνθησαν μετά την ιατροδικαστική εξέταση.
15. Στον Χιου Χέφνερ, ιδιοκτήτη του περιοδικού «Playboy», ανήκει ο ακριβώς διπλανός τάφος σε εκείνον της Μονρόε. Τον αγόρασε το 1992 για 50.000 λίρες.
16. Το 1999 σε δημοπρασία, το λευκό πιάνο της πουλήθηκε για 662.500 δολάρια και το αγόρασε η τραγουδίστρια Μαράια Κάρεϊ.
17. Η τουαλέτα που φορούσε όταν τραγούδησε το περίφημο «Happy Birthday» στον Κένεντι πουλήθηκε το 1999 για 820.000 λίρες. Τότε, η τιμή αποτελούσε ρεκόρ για ρούχο που πωλείται σε δημοπρασία, μέχρι να βγει στο σφυρί το λευκό της φόρεμα από το «Επτά χρόνια φαγούρα».
18. To 1954 διέκοψε τον μήνα του μέλιτος με τον Τζο ΝτιΜάτζιο στην Ιαπωνία, για να τραγουδήσει και να εμψυχώσει τον αμερικανικό στρατό μετά το τέλος του πολέμου στη Κορέα.
Οι ηθοποιοί που την υποδύθηκαν19. Πολλές φορές έχουν προσπαθήσει να αποτυπώσουν το αληθινό πρόσωπο της Μέριλιν στον κινηματογράφο ή στη τηλεόραση. Μερικές από τις ηθοποιούς που την υποδύθηκαν ήταν οι: Michelle Williams, Madonna, Kelli Garner, Misty Rowe, Ashley Judd, Mira Sorvino, Charlotte Sullivan, Anna Nicole Smith, Blake Lively, Susan Griffiths, Rebecca Duvall και τελευταία η Ana De Armas, στην ταινία «Blonde».
Η αληθινή Μέριλιν20. Αν και η αθωότητα που την χαρακτήριζε πάντα, εμπόδιζε τους ανθρώπους, και ιδιαίτερα τους άνδρες από το να την παίρνουν σοβαρά, η Μέριλιν ήταν μια πολύ έξυπνη γυναίκα. Είχε υψηλό δείκτη IQ, ενώ λάτρευε να περνάει τον ελεύθερό της χρόνο, διαβάζοντας κλασικά βιβλία, όπως «Οι Αδερφοί Καραμαζόφ», «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια», «Ο Έμπορος της Βενετίας», κ.α. Της άρεσαν οι διανοούμενοι άνδρες και αυτός ήταν ο λόγος που ερωτεύθηκε τρελά τον Άρθουρ Μίλερ. Είδωλό της ήταν ο Αβραάμ Λίνκολν. Της άρεσε να μαγειρεύει και να αθλείται. Οι συγγραφείς τη λάτρευαν. Ο Ζαν Πολ Σαρτρ την ήθελε στην ταινία «Freud», ενώ ήταν η πρώτη επιλογή του Τρούμαν Καπότε για το «Breakfast at Tiffany’s».
Πολλές ήταν οι ηθοποιοί που προσπάθησαν να τη μιμηθούν, να της μοιάσουν έστω και λίγο, όμως κανείς δεν τα κατάφερε. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Μέριλιν δεν αποκάλυπτε ποτέ το πραγματικό της πρόσωπο σε δημόσιο χώρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, στους δημοσιογράφους, τους παπαράτσι. Έδειχνε να υποδύεται μονίμως έναν ρόλο που της είχαν επιβάλλει τα στούντιο του Χόλιγουντ και οι παραγωγοί.
Το αληθινό της πρόσωπο εμφανιζόταν σπάνια, κυρίως όταν βρισκόταν με τους πολύ κοντινούς της ανθρώπους και τα πιο αγαπημένα της πρόσωπα. Εκεί που ένιωθε ασφάλεια, αποδοχή και οικειότητα. Εκεί που δεν χρειαζόταν να φοράει το κόκκινο κραγιόν, τις βλεφαρίδες, το αιλάινερ, τα κοσμήματα. Εκεί που δεν ντρεπόταν να αφεθεί, να κλάψει, να διαβάσει, να αναλογιστεί, να ζήσει με ηρεμία, χωρίς την πίεση που ένιωθε από την ταμπέλα του «sex symbol» που την συνόδευε σχεδόν όλη της τη ζωή. Η Μέριλιν Μονρόε έκρυβε ένα αθώο παιδί μέσα της, που ήθελε απλά να αγαπηθεί και που έσβησε τόσο άδικα και νωρίς από τα φώτα του σινεμά.