Εύκολος στόχος
Η ταινία που κέρδισε το βραβείο κοινού στο πρόσφατο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην Γαλλία πριν από λίγα χρόνια.
Η υπεύθυνη συνδικαλίστρια μιας γαλλικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας, μαθαίνει από έγκυρες πηγές πως ο νέος CEO της εταιρείας προωθεί οικονομικο-πολιτικά παιχνίδια που απειλούν να αφήσουν στο δρόμο 50.000 εργαζόμενους. Κι ενώ πλησιάζει όλο και πιο κοντά στην αποκάλυψη της αλήθειας, η άτυχη γυναίκα δέχεται επίθεση μέσα στο ίδιο της το σπίτι και κακοποιείται σεξουαλικά.
Μισογυνισμός στην γαλλική εξουσίαΗ πραγματική ιστορία της ιρλανδογαλλίδας συνδικαλίστριας Μορίν Κέρνεϊ που αποκάλυψε τις υπόγειες συμφωνίες μεταξύ γαλλικών και κινεζικών κυκλωμάτων στο τομέα της πυρηνικής ενέργειας, είναι στοιχείο που αρκεί για να προσδώσει επιπλέον ενδιαφέρον στο συνεπέστατο πολιτικό θρίλερ του Ζαν Πολ Σαλομέ. Ο σκηνοθέτης συνεργάζεται εκ νέου με την Ιζαμπέλ Ιπέρ μετά από την κωμική «Νονά της νύχτας» και αλλάζει τελείως αφηγηματική ρότα, θυμίζοντας σκοτεινά πολιτικά θρίλερ τύπου «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου». Η αδυναμία του στην εκλεκτή πρωταγωνίστρια του όμως είναι εμφανής σε κάθε σκηνή, σε σημείο που ξεχνάει ότι έχει να αφηγηθεί μια ιστορία με ισχυρό πολιτικό εκτόπισμα (τα ονόματα υπουργών των κυβερνήσεων Σαρκοζί και Ολάντ παίζουν δυνατά στην υπόθεση) δίπλα στο καταγγελτικό κοινωνικό σχολιασμό για τα στερεότυπα των φύλων. Παρότι το δοκίμιο «La Syndicaliste» της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε, τονίζει και τις δύο οπτικές του θέματος, ο Σαλομέ επιλέγει να χτίσει το σασπένς του μονόπλευρα μέσω της καυστικής κριτικής του για τον μισογυνισμό της γαλλικής εξουσίας. Επίσης εστιάζει στην απαξίωση της ηρωίδας από τον ανδροκρατούμενο χώρο που εργάζεται καθώς και στη δολοφονία χαρακτήρα που υφίσταται από θεσμικούς παράγοντες και των δύο φύλων. Ο ρόλος αν και δείχνει εύκολος για την Ιπέρ έχει τις υψηλές απαιτήσεις του κι είναι η κλάση της Γαλλίδας που κάνει να μην φαίνεται η διαφορά.