MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Editor’s choice: Οι θεατρικές επαναλήψεις που αξίζει να δείτε

Μεταξύ των παραστάσεων που επαναλαμβάνονται κατά τη νέα θεατρική σεζόν, προτείνουμε εκείνες που είδαμε πέρυσι αλλά θυμόμαστε ακόμα.

author-image Στέλλα Χαραμή

Τον περασμένο χειμώνα οι περισσότερες από αυτές τις παραστάσεις έγιναν talk of the town, έκλεισαν τον παραστατικό κύκλο τους με καλή αποδοχή και έσοδα – ακόμα και με θεατές σε λίστες αναμονής – ή συνδυαστικά απέσπασαν θετικά δημοσιεύματα. Το φθινόπωρο σημαίνει την επιστροφή τους στις θεατρικές σκηνές (συχνά σε νέες στέγες) για έναν ακόμα γύρο. Ανάμεσα στις παραγωγές που επαναλαμβάνονται για δεύτερη (άλλες και για τρίτη) σεζόν, διακρίνουμε εκείνες που μας άφησαν καλές εντυπώσεις και αξίζουν να συναντήσουν το νέο κοινό τους.

«Goodbye Lindita» στo Εθνικό Θέατρο

@Θεόφιλος Τσιμάς.

Λίστες αναμονής για ένα εισιτήριο δημιούργησε η πρώτη μεγάλης κλίμακας σκηνοθετική δουλειά του Μάριο Μπανούσι, ο οποίος επέδειξε επιδεικνύει μια θαυμαστή ωριμότητα σκηνοθετώντας ένα εικαστικό ποίημα για την απώλεια και το θάνατο. Αφετηρία του, μια προσωπική ιστορία, ο θάνατος της μητριάς του Lindita. Χωρίς να κάνει χρήση λόγου, ο 24χρονος Μπανούσι δημιούργησε μια σωματική αφήγηση, έμπλεη λυρικότητας που διακρίθηκε επίσης για την ταπεινή εικαστική ομορφιά της, τη συγκίνηση της θρηνητικής μουσικής, την εκπληκτική (σε σημεία) κινησιολογία. Με ανανεωμένη διανομή αφού εκτός από τους Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Αλεξάνδρα Χασάνι και τον ίδιο τον Μπανούσι, θα δούμε τις Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Ελένη Αμπια Νζάνγκα, Βασιάνα Σκοπετέα.
Πρεμιέρα 15 Σεπτεμβρίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣυν & Πλην: «Goodbye Lindita» στο Εθνικό Θέατρο12.09.2018

«Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ» στο θέατρο Κιβωτός

Η μεγάλη επιτυχία της Νέας Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου πάνω στο, καφκικής υφής, έργο του Ντμίτρι Ντανίλοφ μετακομίζει στην Πειραιώς. Ο Γιώργος Κουτλής παρακολουθεί την παράλογη ιστορία του Νικολάϊ Φρολόφ, ενός 30άρη δημοσιογράφου τοπικής εφημερίδας, που ζει με μισθό πείνας. Και μια συνηθισμένη μέρα της ζωής του, σαν όλες τις άλλες, ο Νικολάϊ οδηγείται – χωρίς να έχει κάνει κάποια παράβαση – σ’ ένα αστυνομικό τμήμα. Βιτριολική σάτιρα στο νευαυταρχισμό με ωραίες ερμηνείες από τους Άρη Μπαλή, Ελένη Κουτσιούμπα, Γιλμάζ Χουσμέν.
Πρεμιέρα 20 Σεπτεμβρίου

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισο» στο Σύγχρονο Θέατρο

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Μια ακόμα μικρή τονωτική ένεση στο νέο ελληνικό έργο από την Βαλέρια Δημητριάδου (μέλος της ομάδας των C for Circus) που στην πρώτη της απόπειρα συγγραφής αποφάσισε να καταπιαστεί με το sex trafficking, την μεγαλύτερη βιομηχανία οργανωμένου εγκλήματος μετά το εμπόριο όπλων. Ακολουθώντας τα ίχνη μιας απαγωγής που καταλήγει σε εκπόρνευση, το έργο παρουσιάζει, κάτω από τη φόρμα του ρεαλισμού, το ανεξέλεγκτο αυτό φαινόμενο με σύγχρονο, λιτό και, συχνά, ευρηματικό τρόπο· εμπλουτισμένο από τις αξίες της ομάδας: Την ενεργή συμμετοχικότητα του θιάσου και την αφήγηση μέσα από τη μουσική. Από την πολυμελή διανομή ξεχωρίζουν οι Αθηνά Σακαλή, Παναγιώτης Γαβρέλας, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Κατσανδρή, Βαγγέλης Αμπατζής.
Πρεμιέρα 20 Σεπτεμβρίου

«Τα ορφανά» στο Θέατρο 104

@Στέφανος Σάμιος, Στράτος Ρότσκος

Το συνταρακτικό και διαρκώς επίκαιρο έργο του Ντένις Κέλι πάνω στην βία, τη μισαλλοδοξία και την άνοδο του φασισμού ως κοινωνική κανονικότητα τροφοδοτεί για δεύτερη χρονιά τον Κωνσταντίνο Μάρκελλο που σκηνοθετεί, μεταφράζει και πρωταγωνιστεί στην παράσταση. Ο Κέλι μας βάζει στο κέντρο ενός οικογενειακού τραπεζιού που γίνεται με χαρμόσυνη αφορμή: Ένα ζευγάρι πρόκειται να αποκτήσει το δεύτερο του παιδί. Όμως, στη διάρκεια της νύχτας, από τους κακόφημους δρόμους του Λονδίνου, εισβάλλει ο αδερφός της γυναίκας, με τα ρούχα του βαμμένα στο αίμα… Αγωνία, κλιμακώσεις του σασπένς, εσωτερικές εντάσεις σε μια παράσταση που πρωταγωνιστούν ακόμα οι Ελένη Στεργίου και Χρήστος Παπαδόπουλος.

Πρεμιέρα 23 Σεπτεμβρίου

«Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς» στο Σύγχρονο Θέατρο

@Χριστίνα Φυλακτοπούλου.

Το αυτοβιογραφικό βιβλίο ντοκουμέντο του Χρόνη Μίσσιου ευτύχησε στα χέρια της σκηνοθέτριας Σοφίας Καραγιάννη. Η εμφυλιακή και μετεμφυλιακή βία που στοίχειωσε τη χώρα για τουλάχιστον 20 χρόνια, έγινε θεατρικό υλικό μέσα από μια λιτή όσο και εμπνευσμένη παράσταση. Στις βασικές της αξίες η σωματική δράση και έντονος ερμηνευτικός παλμός από τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Κωνσταντίνο Πασσά, Δημήτρη Μαμιό, Γιάννη Μάνθο. Φέτος μετακομίζει σε μεγαλύτερη σκηνή που αναμένεται να αναδείξει περισσότερο τόσο τη σκηνογραφία όσο και την καλοδουλεμένη κινησιολογία της παράστασης.

Πρεμιέρα 25 Σεπτεμβρίου

«Mια άλλη Θήβα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Βασισμένος σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο, στην ελληνική σκηνή, πολυεπίπεδο έργο με την υπογραφή του Σέρχιο Μπλάνκο, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος υπέγραψε πέρυσι μια από τις πιο δυνατές παραστάσεις του στο νεότερο ρεπερτόριο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου: Ένας θεατρικός συγγραφέας (θα μπορούσε να είναι και ο ίδιος ο Μπλάνκο) συλλαμβάνει την ιδέα να γράψει ένα έργο για την πατροκτονία. Αφορμή, στέκεται η δολοφονία ενός κακοποιητικού πατέρα από τον 20χρονο γιο του, τον οποίο και ο συγγραφέας αποφασίζει να επισκεφθεί στη φυλακή. Ο Θεοδωρόπουλος πέτυχε μια, σε βάθος, ανάγνωση στην ψυχολογία των ηρώων που ανατέμνουν τη σχέση πατέρα και γιου, στο φάσμα της κακοποίησης και της δυσλειτουργικής οικογένειας, στις έννοιες του εγκλήματος και της τιμωρίας, του εγκληματία και της κοινωνίας – ακόμα και στη θέση της τέχνης σε ανάλογα κοινωνικά συμβάντα. Στέρεη, λιτή αλλά και ευρηματική σκηνοθεσία που αποσπά αξιοσημείωτες ερμηνείες από τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη. Και ξαναβρίσκει το δρόμο της για τη σκηνή.
Πρεμιέρα 2 Οκτωβρίου

«Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» στο Προσκήνιο

Το πολιτικά πιο επιδραστικό βιβλίο του Εντουάρ Λουί θεατροποιήθηκε πέρυσι από την «Ομάδα των Μικρών Πραγμάτων» σε μια παράσταση φεστιβαλικής κλάσης. Η σχέση ενός φτωχού και αμόρφωτου εργάτη με τον ομοφυλόφιλο γιο του στην επαρχία της Γαλλίας ερμηνεύεται (και) μέσα από τις κοινωνικές και πολιτικές της διαστάσεις. Κορυφώνεται έτσι, σε ένα ευαίσθητο, συγκινητικό, αλλά και με μετα – καταγγελτικό σθένος, ανέβασμα. Στον πυρήνα των αρετών του ο ανανεωτικός τρόπος που η σκηνοθεσία προσεγγίζει τους ρόλους (ως κοινοτικό ζήτημα) και τα υψηλά υποκριτικά αντανακλαστικά που επιδεικνύουν ο Ντένης Μακρής και Γιώργος Κισσανδράκης. Σκηνοθετεί ο Χρήστος Θεοδωρίδης.
Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου

«Κωλόκαιρος» στο θέατρο Χώρα

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Από την πρώτη ημέρα παρουσίασης του, το τελευταίο έργο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του κοινού για τον ωμό ρεαλισμό του, τις υψηλές εντάσεις, την ματιά στην λούμπεν πραγματικότητα γύρω μας. Ένα κοινωνικό δράμα αγωνίας με πυρήνα τα θέματα του συντηρητισμού, του σεξισμού, της ταυτότητας φύλου και την αποδοχή δια χειρός του Γιώργου Παλούμπη. Παρά τις δραματουργικές αδυναμίες που δεν επιτρέπουν την εμβάθυνση στα θέματα που θίγονται το παιχνίδι κερδίζεται στις δυναμικές ερμηνείες με επικεφαλής του θιάσου τον εκρηκτικό Στάθη Σταμουλακάτο.
Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου

«Σκηνές από ένα γάμο» στο Σύγχρονο Θέατρο

@Γιώργος Χατζηνικολάου.

Η αριστουργηματική ανατομία της σχέσης ενός ζευγαριού όπως την αποτύπωσε ο ΄Ινγκμαρ Μπέργκμαν τροφοδοτεί μια θεατρική προσέγγιση από την Έλενα Καρακούλη, που έλκεται σταθερά από τις βορειοευρωπαϊκές δραματουργίες. Ο Γιόχαν και η Μαριάν οδηγούνται προς το τέλος του γάμου τους, συνειδητοποιώντας πως για χρόνια ζούσαν εγκλωβισμένοι σε μια σύμβαση. Εστιασμένο στις ερμηνείες και στους ψυχολογικούς κραδασμούς ανέβασμα με το Νίκο Ψαρρά και την Μαρίνα Ασλάνογλου που πρωτονέβηκε πέρυσι στη σκηνή Ω του Δημοτικού Θεάτρου.
Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου

«Μπλε καστόρινα παπούτσια» στο θέατρο «Μπέλλος»

@Ελίνα Γιουνανλή.

Επιδεικνύοντας την προσήλωση τους στην έρευνα περιόδων της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, η ομάδα των 4Frontal θεατροποίησε πέρυσι την ‘Ανοιξη και διασκεύασε το ομώνυμο μυθιστόρημα του Θανάση Σκρουμπέλου. Η ιστορία της θρυλικής «Χαβάης» του Μεταξουργείου, της πρώτης στέγης τρανς γυναικών στην Αθήνα, ζωντανεύει μέσα από μια παλλόμενη και γεμάτη συναίσθημα αφήγηση με φόντο τη μετεμφυλιακή συγκυρίες και το ασταθές πολιτικό σκηνικό που θα οδηγούσε στην επιβολή της Χούντας. Ζωηρές και με γκροτέσκα χαρακτηριστικά ερμηνείες από τους Σταύρο Γιαννουλάδη, Χάρη Κρεμμύδα, Γιάννη Λατουσάκη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Διονύση Πιφέα και Πάνο Τοψίδη.
Πρεμιέρα 11 Οκτωβρίου

«Da» στο Θέατρο Ιλίσια

@Διονύσης Κούτσης.

Χωρίς να διακρίνεται ως μια σκηνική πρόταση, η σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια στο κλασικό έργο του Χιου Λέοναρντ υπηρετεί τον πυρηνικό στόχο του έργου: Να αφηγηθεί μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία για την γονεϊκή αγάπη, να εξυψώσει την έννοια της καλοσύνης και να ανακαλύψει την ουσία της ευτυχίας στα απλά πράγματα. Φυσικά, άσσος στο μανίκι της παράστασης είναι ο Da, ο καλόκαρδος πατέρας του Γρηγόρη Βαλτινού που ισορροπεί με τέχνη ανάμεσα στην ελαφράδα και στη συγκίνηση όσο και ο Μιχάλης Οικονόμου που υποδύονται το γιο του σε ώριμη ηλικία. Φέτος, στο καστ παίρνουν θέση η Ταμίλα Κουλίεβα στο ρόλο της μητέρας (αντικαθιστώντας τη Μαρία Καλλιμάνη) και ο Λάμπρος Κωσταντέας στο ρόλο του γιου σε νεαρή ηλικία.
Πρεμιέρα 6 Οκτωβρίου

«Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα» στο θέατρο Σταθμός

@Δημήτρης Βαττής.

Το τελευταίο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη – ενός εκ των ανανεωτών του νεοελληνικού θεάτρου – εστιάζει στην προσωπική ρετροσπεκτίβα που κάνει στην καριέρα του ένας παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και βρίσκεται τελικά να αναμοχλεύει τα συντρίμμια της ζωής του. Η ερμηνεία του Γιώργου Νινιού – που συμβάλλει και στη σκηνοθεσία της Ερμίνας Κυριαζή – είναι καθοριστική στην ανάδειξη του υλικού τόσο σε δραματικό βάθος όσο και σε αυτοσαρκασμό.
Πρεμιέρα 7 Οκτωβρίου

«Garamond 12» στο θέατρο «Πορεία»

@Χρήστος Συμεωνίδης.

Ένας ακόμα καλός καρπός της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που τρέχουν για λογαριασμό του θεάτρου Πορεία ήταν το περσινό ανοιξιάτικο έργο της Μαρίας Δριμή που καταπιάνεται με τους καταπιεστικούς οικογενειακούς δεσμούς. Εδώ, η πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας αναπτύσσει τη σκέψη της πάνω σε μια πολύ πρωτότυπη ιδέα: Ένας καταξιωμένος συγγραφέας με αγοραφοβική συμπεριφορά, αποσυρμένος από τον κόσμο από την παιδική του ηλικία, δέχεται πιέσεις από τον εκδοτικό του οίκο για να εμφανιστεί στο κοινό. Για το σκοπό αυτό, χειραγωγούμενος από τη δεσποτική μητέρα του, αποφασίζει να προσλάβει έναν άνδρα για να τον «υποδύεται» στις κοινωνικές και επαγγελματικές υποχρεώσεις. Ωραίοι χαρακτήρες, αγωνιώδης κλιμάκωση της πλοκής, ρωγμές σαρκασμού και η σκιά μιας στρεβλής γονεϊκής σχέσης αναδεικνύεται από την, γεμάτη φρέσκιες ιδέες, αναπαράσταση του Ρώσου σκηνοθέτη Σεργκέϊ Οκούνεφ – ο οποίος φροντίζει να μακιγιάρει σκηνοθετικά και την εύκολη δραματουργική κορύφωση του κειμένου. Καίριες και φορτισμένες ερμηνείες από τους Αλέξανδρο Μαυρόπουλο, Μαρία Ζορμπά και Χάρη Τζωρτζάκη.
Πρεμιέρα 11 Οκτωβρίου

«Αρκουδοράχη» στο Θέατρο «Θησείον»

Το νεόκοπο έργο του Ουαλού Εντ Τόμας ανακάλυψαν και μετέφεραν σε πανελλήνια πρώτη, η ομάδα των «Πυρ» πέρυσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά· όμως ο κύκλος της έμελε να συνεχιστεί και του χρόνου. Μια ομάδα ακονισμένη σε λιγότερο δημοφιλείς ή νέες δραματουργίες, ο Αργύρης Ξάφης, η Δέσποινα Κούρτη και η Ιώ Βουλγαράκη (αυτά είναι τα ιδρυτικά μέλη των Πυρ) παρουσιάζοντας την πιο ώριμη δουλειά τους. Έχουν ένα θαυμάσιο κείμενο στα χέρια τους. Ένα βραδύκαυστο οντολογικό δράμα που δεν μιλάει απλώς για την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, αλλά για όσα ορίζουν την ευτυχία στη ζωή ενός ανθρώπου: Τον έρωτα, τη φύση, την ειρήνη, την ομόνοια, τον τόπο που ανήκει, τη γλώσσα που αρθρώνει. Ήρωες του, ένα ζευγάρι κτηνοτρόφων έχουν στήσει ένα μικρό οχυρό στο πάλαι ποτέ κρεοπωλείο τους, αντιμετωπίζοντας το πλήθος των ανώνυμων εχθρών που έχουν συνθλίψει όλα τα παραπάνω. Παλεύουν με τον πόνο, με την πείνα, την καταστροφή. Παλεύουν και με το θάνατο. Σε αξιόλογη μετάφραση του ίδιου του Ξάφη που, μαζί με την Δέσποινα Κούρτη, ενσαρκώνουν εξαιρετικά τους κεντρικούς ήρωες και σε σκηνοθεσία της Ιώς Βουλγαράκη χτίζεται ένα σκοτεινό και αγωνιώδες δράμα όπου στην κορύφωση του το κατακλύζει η συγκίνηση για το μέγα ερώτημα: Τι είναι ο άνθρωπος. Καλοί συμπαίκτες στο πρόσωπο των Ιωσήφ Ιωσηφίδη και Δημήτρη Γεωργιάδη, υποβλητικό σκηνικό από την Ρωσίδα Άννα Φεντόροβα και χειρουργική κινησιολογική εργασία από την Κατερίνα Φώτη.
Πρεμιέρα 12 Οκτωβρίου

«Μακριά από παιδιά» στο Ιλίσια-Βολανάκη

@Ανδρέας Παπακωνσταντίνου.

Το τρίτο έργο του Γιωργή Τσουρή (συμπεριλαμβανομένου και του ντεμπούτου του με τον «Χαρτοπόλεμο» σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Ρωμνιό) είναι ένα δυνατό συγγραφικό comeback. Η προβληματική του (όπως και στα 170 τετραγωνικά) παραμένει η ίδια: Οι παθογένειες της ελληνικής οικογένειας, τα συμπλέγματα που δημιουργεί στους Έλληνες η ανάγκη της ιδιοκτησίας – επί τω απλούστερο η ανάγκη για ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του – η δυσκολία να ωριμάσουμε ως άτομα και κοινωνία, κυριαρχούν στην δραματουργία. Η πλοκή θέλει ένα ζευγάρι να έχει μόλις έχει μετακομίσει σε ένα καινούργιο σπίτι στα προάστια στην προσπάθεια του να ξεχάσει την απώλεια του αγέννητου παιδιού τους. Ρεαλιστικό θέατρο αποτυπωμένο από τον σταθερό συνεργάτη του Τσουρή, τον σκηνοθέτη Γιώργο Παλούμπη, με ένταση – συχνά πολλή περισσότερη από την αναγκαία – σαρκασμό, κλιμάκωση του σασπένς αλλά και με πολύ καλές ερμηνείες από τον ίδιο τον Τσουρή, την Ελεάννα Καυκαλά, την Χριστίνα Τσάφου. Φέτος, με αλλαγές στη διανομή τους Σταύρο Μαρκάλα και Κωνσταντίνο Ελματσιόγλου.
Πρεμιέρα 12 Οκτωβρίου

«Berlin Alexanderplatz» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

@Ελίνα Γιουνανλή.

Αναλαμβάνοντας για μια ακόμη φορά την θεατρική μεταφορά ενός ογκοδέστατου μυθιστορήματος (θυμίζουμε τον «Ηλίθιο» του Ντοστογιέφσκι), ο Στάθης Λιβαθινός παραδίδει μια άρτια παράσταση συνόλου πάνω στην εποποιία του Άλφρεντ Ντέμπλιν. Το, κατά Λιβαθινό, «Berlin Alexanderplatz», παρά τις αδυναμίες του στο επίπεδο της διασκευής, αναβλύζει από υψηλή θεατρικότητα και αισθητική, διαθέτει κινηματογραφικό ρυθμό και χαίρει καλών ερμηνειών από τον 11μελή θίασο με επικεφαλής τον Γιώργο Δάμπαση. Σίγουρα, ένα ακόμα δύσκολο κερδισμένο στοίχημα για τον σκηνοθέτη και την ομάδα του.
Από τις 15 Οκτωβρίου

«Τάο» στο Επί Κολωνώ

@Γιώργος Χατζηνικολάου.

Ο Γιώργος Καφετζόπουλος στην πρώτη του συγγραφική απόπειρα συμμορφώθηκε στην υφολογικά δημοφιλή τάση των τελευταίων χρόνων στο εγχώριο θέατρο: Ο κόσμος του βρώμικου, ελληνικού περιθωρίου και οι ήρωες του. Εκείνο βέβαια που διαφοροποίησε το «Τάο» είναι η απόκλιση από την ‘λογική’ του ωμού, λούμπεν ρεαλισμού: Το έργο αποδομεί τη βία μέσα από την γελοιοποίηση της, παρά την λανσάρει ως τρόπο ζωής. Με ταραντινικά αντανακλαστικά, λοιπόν, ένα ενδιαφέρον κείμενο – κυρίως για τους ανθρωπότυπους που συστήνει παρά για την καθαυτή ιστορία του. Ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Θοδωρή Σκυφτούλη ενώ επίσης απολαυστικοί οι Αντώνης και Γιώργος Καφετζόπουλος – όλοι σε ρόλο μαφιόζων της νύχτας. Σκηνοθετεί με νεύρο η Δανάη Σπηλιώτη.
Πρεμιέρα 16 Οκτωβρίου

«Αρτούρο Ούι» στο Ark

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Χωρίς να έχει απομακρυνθεί από τα κείμενα πολιτικού βάθους, η επιλογή του Άρη Μπινιάρη να σκηνοθετήσει Μπέρτολτ Μπρεχτ είναι η πιο ενδεικτική του προσπάθεια στο μεγάλο κεφάλαιο «ενεργού θεάτρου – ενεργού θεατή». Η δράση του έργου του τοποθετείται στο Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, καθώς η πόλη έχει παραδοθεί στις συμμορίες του οργανωμένου εγκλήματος και επιβάλλεται στο τραστ του κουνουπιδιού. Η φιγούρα του Αρτούρο Ούι – ως επικεφαλής ενός αιμοδιψούς όχλου αποτελούμενο από «καθαρόαιμους λεβέντες» – καθώς αναρριχάται στην εξουσία της τοπικής μαφίας εξελίσσεται μια αλληγορία με την δράση του Αδόλφου Χίτλερ και τον τρόπο που διείσδυσε και τελικά άσκησε έλεγχο στον πολιτικό κόσμο και τα γρανάζια του καπιταλιστικού συστήματος. Η σκηνοθεσία Μπινιάρη ακολουθεί τους κανόνες του μπρεχτικού θεάτρου αναζωογονώντας τη λειτουργία τις με μεθοδικότητα, φαντασία, αμεσότητα και πολεμικό ρυθμό. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου σε μια εξαιρετική στιγμή του στον επώνυμο ρόλο του έργου και μαζί του να διακρίνονται οι Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Μαρία Παρασύρη, Ερρίκος Μηλιάρης.
Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

«Φιλουμένα Μαρτουράνο» στο Θέατρο Χορν

@Ελίνα Γιουνανλή.

Με μια έμμεση αλλά και συνάμα ορατή διάθεση να αναδειχθεί η θέση της γυναίκας σ’ ένα άλλο κοινωνικό (όχι μακρινό από το ελληνικό) και ιστορικό πλαίσιο (όχι πολύ μακρινό από το σημερινό), ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ανεβάζει το κλασικό έργο, λαϊκής πνοής του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο. Μέσα από μια ισορροπημένη ανάγνωση, παραδίδει μια έντιμη, εύρυθμη και ωραίας αισθητικής παράσταση που επενδύει πολλά στη σκηνική σχέση των πρωταγωνιστών Μαρίας Ναυπλιώτου και Μελέτη Ηλία.
Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

«Μισάνθρωπος» στο θέατρο Εμπορικόν

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Ο πιο ανθεκτικός από τους πολυάριθμους «Μισανθρώπους» του Μολιέρου που ανέβηκαν πέρυσι στην αθηναϊκή σκηνή – ένεκα του έτους Μολιέρου – αποδεικνύεται αυτός με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον ρόλο του κοινωνικά εξεγερμένου Αλσέστ που απεχθάνεται την κοινωνική υποκρισία και ερωτεύεται ένα γνήσιο τέκνο της, τη Σελιμέν. Ο Γιάννης Κακλέας σε μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού με θετικό αισθητικό πρόσημο. Δίπλα στον Παπασπηλιόπουλο οι Ευγενία Σαμαρά, Στέλιος Ιακωβίδης, Αθηνά Μουστάκα.
Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

«Το πάρτι της ζωής μου» στο θέατρο «Διάνα»

@Γιάννης Μαργετουσάκης.

Η επάνοδος της Ελένης Ράντου τόσο στη σκηνή όσο και στη συγγραφή έγινε πέρυσι πανηγυρικά με μια αυτοβιογραφική, από καρδιάς, κατάθεση για βιώματα που την ωρίμασαν, την ενηλικίωσαν και την συγκρότησαν ως άνθρωπο και καλλιτέχνιδα. Φέρει μεγάλη αλήθεια ο λόγος της (ενίοτε γίνεται ποιητικός αλλά όχι μελό) και μεγάλη ευαισθησία ο τρόπος που έχει αποδοθεί από την καλοδομημένη σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά. Ο, επί της ουσίας, μονόλογος της διανθίζεται από τη μουσική παρουσία των String Demons. Και έχει κάθε λόγο να επαναληφθεί.
Πρεμιέρα 20 Οκτωβρίου

«To Kουκλόσπιτο» στο Θέατρο Πορεία

To πιο γνωστό έργο της ιψενικής δραματουργίας σε μια εύρωστη εκσυχρονισμένη ανάγνωση από τον Δημήτρη Τάρλοου. O καπιταλισμός και η βιτρίνα της ευτυχίας έχει εισβάλλει στη σχέση της Νόρα και του Τόρβαλτ που ζουν την επίφαση ενός επιτυχημένου γάμου, μέχρι τη στιγμή που το «φαίνεσθαι» καταρρέει και το «είναι» απουσιάζει. Υψηλού αισθητικού επιπέδου παράσταση (με τα σκηνικά της Θάλειας Μέλισσα) με ‘πειραγμένη’ μουσική (από την Κρυσταλία Θεοδώρου) και μια διανομή αξιώσεων που φέτος ανανεώνεται: Στο πλευρό της Λένα Παπαληγούρα ως Νόρα θα δούμε τους Νικόλα Παπαγιάννη, Χρήστο Σαπουντζή, Ιερώνυμο Καλετσάνο, Κατερίνα Δημάτη.
Πρεμιέρα 25 Οκτωβρίου

«Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού» στο Θέατρο Γκλόρια

@Ελίνα Γιουνανλή.

To super hit δύο χειμερινών σεζόν που περιόδευσε με εξίσου μεγάλη ανταπόκριση και το περασμένο καλοκαίρι – αθροίζοντας το ενδιαφέρον 200.000 θεατών, ο ‘πειραγμένος’ Ντάριο Φο δια χειρός Γιάννη Κακλέα, ξαναχτυπάει για τρίτη σεζόν. Ο πληθωρικός Πάνος Βλάχος στο ρόλο του «τρελού» αποκαλύπτει έναν εαυτό γνήσιου entertainer με αγνή κωμική στόφα.
Πρεμιέρα 1η Νοεμβρίου

Επαναλαμβάνονται, επίσης:

«Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο θέατρο ‘Αλφα. Τρίτη χρονιά επιτυχίας για το πρώτο έργο του Τάσου Ιορδανίδη πάνω στις σύγχρονες διαπροσωπικές σχέσεις. Συμπρωταγωνιστεί με την Θάλεια Ματίκα, η οποία και σκηνοθετεί την παράσταση. Από τις 15 Σεπτεμβρίου.
«Πάσπορτ» στο Άσυλο Ανιάτων. Η δυνατή site specific performance της Χρύσας Διαμαντοπούλου που υμνεί τη ζωή στους χώρους του Ασύλου Ανιάτων. Από τις 30 Σεπτεμβρίου

“Πάσπορτ” @Τάσος Βρεττός.

«Ιζαμπέλ Ρεμπώ, ο δικός μου Αρθούρος» στο Μικρό Άνεσις. Η Βίκυ Βολιώτη επιστρέφει με ευαισθησία στον νεόκοπο μονόλογο της Ευσταθίας που αποκαλύπτει κομμάτια ζωής της αδερφής του Αρθούρου Ρεμπώ που έζησε στη σκιά του. Από τις 3 Οκτωβρίου

• «Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ» στο Show What. Δέκα χρόνια μετά την πρώτη του συνάντηση με τον ρόλο της τρανς Μαρί Πιερ ο Φαίδων Καστρής επιστρέφει στον μονόλογο του Εμμανουέλ Νταρλέ. Από τις 3 Οκτωβρίου
«Υπερβολές!» στο Θέατρο Τέχνης. Το σχόλιο στην κρυμμένη βία μέσα από τρία νέα πρωτότυπα κείμενα – ων Κάλμπαρη, Μαυρογεωργίου και Καλαβριανού – βρήκε το κοινό του στην εκπνοή της περασμένης σεζόν. και τώρα η σπονδυλωτή παράσταση επιστρέφει. Από τις 4 Οκτωβρίου
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» στο θέατρο Βρετάνια. Η εμβληματική ταινία του Πίτερ Γουάϊρ πάνω στο σενάριο του Τομ Σούλμαν θεατροποιείται σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Ο Άκης Σακελλαρίου υποδύεται τον φωτισμένο καθηγητή Τζον Κήτινγκ που λατρέψαμε χάρη στην κινηματογραφική ερμηνεία του Ρόμπιν Γουίλιαμς. Από τις 4 Οκτωβρίου.

«Αξύριστα πηγούνια» στο Μικρό Χορν. Το βραβευμένο κοινωνικό δράμα του Γιάννη Τσίρου κατεβαίνει για τρίτη χρονιά στο υπόγειο της οδού Αμερικής με την ματιά του Γιώργου Παλούμπη. Ο Στάθης Σταμουλακάτος στον κεντρικό ρόλο.  Από τις 4 Οκτωβρίου.

«Αυτές που δεν προλάβατε» στο θέατρο Χώρα. Φεμινιστικό μανιφέστο με κωμικές πινελιές και φρέσκιες ερμηνείες από τις Μαριέλα Δουμπού, Άλκηστις Ζιρώ, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Παναγιώτα Παπαδημητρίου. Από τις 9 Οκτωβρίου

“Ο γάμος” @Γιώργος Χατζηνικολάου.

• «Ο Γάμος» στο Επί Κολωνώ. Το έργο σοκ του Μάριου Ποντίκα για το έρεβος της γυναικείας κακοποίησης δια χειρός Ελένης Σκότη. Με τους Ηλία Βαλάσης, Στέλιο Δημόπουλος, Μαρία Κάτσενου, Αθανασία Κουρκάκη, Μέγκυ Σούλι. Από τις 10 Οκτωβρίου
«Σίρλεϊ» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η Ελένη Ουζουνίδου αποδεικνύει και πάλι την κωμική κλάση της ως Σίρλεϊ Βαλεντάιν υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Από τις 11 Οκτωβρίου
«Ο Αμπιγιέρ» στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Η συνάντηση του Γεράσιμου Σκιαδαρέση και του Ιεροκλή Μιχαηλίδη στο υπέροχο έργο του Ρόναλντ Χάργουντ υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Κώστα Γάκη. Από τις 11 Οκτωβρίου
«Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα» στο Θέατρο Νέου Κόσμου. Το έργο του Ευθύμη Φιλίππου για δύο ανθρώπους που συναντώνται σε ένα ζαχαροπλαστείο και λένε ιστορίες σε μια σύμπραξη των Τζωρτζίνας Λιώση και Νάνσυς Μπούκλη. Από τις 11 Οκτωβρίου
«Διάλεξε το θάνατο σου, αγάπη μου» στο Θέατρο Κάτια Δανουλάκη. Μετά την αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία της περασμένης σεζόν, το θρίλερ του Ρομπέρ Τομά με την Κάτια Δανδουλάκη επικεφαλής του θιάσου επιστρέφει. Σκηνοθετεί το δίδυμο των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου. Από τις 13 Οκτωβρίου

“H αρκούδα” @Δομνίκη Μητροπούλου.

«Κάποιος να με προσέχει» στο Θέατρο Βεάκη. Έχοντας παιχτεί με επιτυχία και σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, το έργο του Φρανκ ΜακΓκίνες επιστρέφει για μια νέα σεζόν. Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου σκηνοθετεί τους Αντίνοο Αλμπάνη, Σωτήρη Σκάντσιγκα και Δημήτρη Παπαγεωργίου ως τρεις ομήρους από την εχθρική Δύση σε ένα κελί του Λιβάνου. Από τις 16 Οκτωβρίου

«Η αρκούδα» στο Αμφιθέατρο. Ξεκαρδιστική μέσα σε μια γκροτέσκα υπερβολή η κωμωδία του Τσέχωφ κυρίως χάρη στους ηθοποιούς της Σκηνοθετεί ο Νίκος Καρδώνης. Από τα μέσα Οκτωβρίου
«Ταρτούφος» στο θέατρο Σταθμός. Το κλασικό έργο του Μολιέρου στην σκηνοθεσία του Γιάννη Νταλιάνη επιστρέφει με τον Μάνο Καρατζογιάννη στο ρόλο του φαύλου Ταρτούφου. Από τις 23 Οκτωβρίου
«Κωσταλέξι» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Μια από τις γνωστότερες ιστορίες γυναικείας κακοποίησης, αυτή της Ελένης από το Κωσταλέξι, σε μια ποιητική απόδοση από τους Κωνσταντίνο Μωραϊτη και Αλκηστις Νικολαϊδη. Από τις 23 Οκτωβρίου

«Αινιγματικές παραλλαγές» στο θέατρο Βεάκη. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας ενορχηστρώνει το έργο του Ερίκ Εμάνουελ Σμιτ πάνω στην αξία της ομόνοιας και της συμπόρευσης, έχοντας για ερμηνευτές τους Γιάννη Μπέζο και Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη. Από τις 25 Οκτωβρίου.

«Οι αριστερόχειρες» στο θέατρο «Μπέλλος». Τρίτη σεζόν για την πιο ενδιαφέρουσα συγγραφική απόπειρα της ηθοποιού Νεφέλης Μαϊστράλη πάνω στις αμφιλεγόμενες παιδουπόλεις της Φρειδερίκης. Από την ομάδα 4 Frontal. Από την 1η Νοεμβρίου.
«Sexy laundry» στο θέατρο Κάππα. Μια από τις εμπορικές επιτυχίες της περασμένης σεζόν πάνω στο ανάλαφρο έργο σχέσεων της Μισέλ Ριμλ με τους Σπύρο Παπαδόπουλο και Ρένια Λουϊζίδου. Από τις 2 Νοεμβρίου

“Amalia Melancholia”.

«Amalia Melancholia» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Η ΄Εμιλυ Κολιανδρή επιστρέφει για Τρίτη φορά στο ρεσιτάλ ερμηνεία της στο ρόλο της βασίλισσας Αμαλίας υπό την εμπνευσμένη ματιά της Ζωής Χατζηαντωνίου. Από τις 6 Νοεμβρίου
«Ο Γλάρος» στη Νέος Χώρος Άττις. Το τελετουργικό θέατρο του Σάββα Στρούμπου στρέφεται στον Αντόν Τσέχωφ με τον ίδιο στον ρόλο του Τριγκόριν. Από τα μέσα Δεκεμβρίου

Ξανά παραστάσεις – φαινόμενο

«Οι 12 ένορκοι» στο θέατρο «Αλκμήνη». Η κλασική ταινία του Σίντνεϊ Λιούμετ σε σενάριο του Ρέτζιναλντ Ρόουζ συνεχίζει με ρεκόρ 9ης σεζόν σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Η ιστορία μας μεταφέρει στη Νέα Υόρκη του 1957 όπου 12 ένορκοι καλούνται να αποφασίσουν για την ζωή ενός ανήλικου αγοριού που κατηγορείται για το φόνο του πατέρα του. Αριστουργηματικό ψυχαναλυτικό δράμα με στέρεους χαρακτήρες που εδώ ερμηνεύουν – στο φετινό ανανεωμένο καστ – οι Αντώνης Βαρθαλίτης, Τάσος Γιαννόπουλος, Δημήτρης Δεγαΐτης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Βαγγέλης Κρανιώτης, Κωνσταντίνος Μπάζας, Παντελής Παπαδόπουλος, Τάσος Παπαδόπουλος, Πήτερ Ραντλ, Ορέστης Τρίκας, Βασίλης Φακανάς. Από τις 30 Σεπτεμβρίου

«Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης» στο θέατρο Στοά. Ο Θανάσης Παπαγεωργίου συναντά, με το γνωστό ερμηνευτικό του εκτόπισμα, για πέμπτη χρονιά το Μάρκο Βαμβακάρη, σκιαγραφώντας το πορτρέτο του ανθρώπου που στιγμάτισε αμετάκλητα το είδος του ρεμπέτικου. Από την 1η Οκτωβρίου

“Οι ένορκοι”.

«Άρης» στο Olvio. Έκτη σεζόν – κι όχι άδικα – για τον μονόλογο της, πρόσφατα εκλιπούσας, Σοφίας Αδαμίδου, πάνω στη ζωή και τη δράση του ηγέτη του ΕΛΑΣ, Άρη Βελουχιώτη. Ένα κείμενο που αναδεικνύεται καθοριστικά από την πυρετική ερμηνεία του Τάσου Σωτηράκη. Από τις 4 Οκτωβρίου
«170 τετραγωνικά» στο Θέατρο Ιλίσια. Εξαργυρώνοντας την επιτυχία της για πέμπτη σεζόν συνεχίζεται η τραγικομωδία του Γιώργου Τσουρή πάνω στα ήθη της ελληνικής οικογένειας. Με τους Γιώργο Τσουρή, Θανάση Ζερίτη, Αμαλία Αρσένη. Από τις 14 Οκτωβρίου

«Αίας» στο Θέατρο Αλκυονίς. Τέταρτη χρονιά για τον ερμηνευτικό άθλο του Μιχάλη Σαράντη που υποδύεται τους εννέα ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή, με μοναδικό συνομιλητή τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά. Σκγνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης. Από τις 14 Οκτωβρίου

Περισσότερα από Art & Culture