Noval Property: Τέχνη και αρχιτεκτονική σε δημόσιο διάλογο
Η Noval Property επαναπροσδιορίζει τον ρόλο των κτηρίων της μέσω της Τέχνης με την παρουσίαση της γλυπτικής σύνθεσης “Gentility” της γλύπτριας Βένιας Δημητρακοπούλου, στο κτήριο γραφείων“Butterfly”.
Μια εκδήλωση με έντονο πολιτιστικό χαρακτήρα πραγματοποίησε η Noval Property στο κτήριο γραφείων της “Butterfly” στο Χαλάνδρι.
Παρουσία εκπροσώπων του καλλιτεχνικού, δημοσιογραφικού και επιχειρηματικού κόσμου, η Εταιρεία παρουσίασε τη γλυπτική σύνθεση “Gentility” της διεθνώς καταξιωμένης γλύπτριας Βένιας Δημητρακοπούλου, έργο που θα κοσμεί τον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου.
Η Noval Property, πιστή στην εταιρική της φιλοσοφία, δημιουργεί χώρους με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων. Με αφετηρία τη γλυπτική σύνθεση “Gentility”, η Εταιρεία θα συνεχίσει να εντάσσει κι άλλα σύγχρονα έργα τέχνης στα κτήρια της, έργα προσβάσιμα όχι μόνο στους χρήστες των κτηρίων, αλλά και στους επισκέπτες τους και τους κατοίκους της πόλης. Έργα που θα ενισχύσουν την έννοια του τοπόσημου και θα αποτελούν σημείο αναφοράς για τις περιοχές που θα είναι εγκατεστημένα.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κος Παναγιώτης Καπετανάκος, Διευθύνων Σύμβουλος της NovalProperty, δίνοντας έμφαση στην ευρύτερη φιλοσοφίακαι στο όραμα της Εταιρείας, ανέφερε: «Για τη Noval Property τα κτήρια δεν αφορούν μόνο στην αισθητική της πόλης και δεν απευθύνονται αποκλειστικά στους χρήστες τους.Για εμάς, τα κτήρια έχουν ένα μεγαλύτερο και εξίσου σημαντικό ρόλο. Καθορίζουν τη σχέση μας με το αστικό περιβάλλον. Επιδιώκουμε να δημιουργούμε σύγχρονα τοπόσημα, τοποθετώντας στο επίκεντροτον άνθρωπο,τον εργαζόμενο, τον επισκέπτη, τον κάτοικο της περιοχής».
Στη συνέχεια, η κα Ελισάβετ Πλέσσα, ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια εκθέσεων, αναφέρθηκε στη σημασία της δημόσιας γλυπτικής, αναλύοντας, ειδικότερα, τη σχέση του “Gentility” με το κτήριο “Butterfly”. Μίλησε για την αρμονική σύνθεση των μονολιθικών αυτών γλυπτών με την αυστηρή γεωμετρία του κτηρίου, τη σύνδεση του μάρμαρου με το μέταλλο, καθώς και τον ρόλο των σκιών ως μέρους των έργων ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Επίσης,αναφέρθηκε στην αμφίδρομη σχέση των έργων με τους θεατές, που αντικαθρεφτίζονται στα μεταλλικά μέρη των γλυπτών μαζί με τον ουρανό και το πράσινο, και πώς η διακριτική παρέμβαση του “Gentility” στον περιβάλλοντα χώρο δημιούργησε τελικά έναν μικρό «ζεν κήπο».
Από την πλευρά της, η καλλιτέχνης, κα Βένια Δημητρακοπούλου ανέλυσε την έννοια των τοποειδικών έργων και αναφέρθηκε στις μεθόδους που ακολουθεί στην καλλιτεχνική της πρακτική, αλλά και στην χρήση πολλών διαφορετικών υλικών ανάλογα με τα δεδομένα κάθε χώρου. Με αφορμή μια σειρά από έργα της, μίλησεγια τον ρόλο που παίζει τόσο η κάθε τοποθεσία όσο και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στην τελική μορφή των γλυπτών της.
Η κα Βένια Δημητρακοπούλου έχει παρουσιάσει το καλλιτεχνικό της έργο σε ατομικές και σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ έργα της βρίσκονται σε δημόσιους χώρους καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο της Ιταλίας Sergio Mattarella με το Παράσημο του Ιππότη του Τάγματος του Αστέρα της Ιταλίας το 2017. Επίσης, είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και του Συλλόγου Γλυπτών Ελλάδος.