Παρίσι: Το υλικό που “έντυνε” την Αψίδα του Θριάμβου θα ανακυκλωθεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024
Πριν από δύο χρόνια, η εγκατάσταση με τίτλο, “Wrapped”, του διάσημου ζευγαριού καλλιτεχνών Christo και Jeanne Claude, κάλυψε με πανιά και σκοινιά την Αψίδα του Θριάμβου, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα διεθνώς.
Το Παρίσι θα ανακυκλώσει τη διάσημη εγκατάσταση “Wrapped (1961-2021)” των Christo και Jeanne Claude, που κοσμεί την Αψίδα του Θριάμβου, για μελλοντική χρήση, όπως ανακοίνωσε χθες η πόλη σε δελτίο Τύπου.
Αυτή η απόφαση έρχεται δύο χρόνια μετά την αρχική αποκάλυψη της Αψίδας του Θριάμβου, τυλιγμένης με το έργο των διάσημων καλλιτεχνών, “Wrapped”, που ολοκληρώθηκε αμέσως μετά το θάνατο του Christo το 2020.
“Το ύφασμα και τα σχοινιά θα ανακυκλωθούν για να γίνουν κατασκευές σκίασης, σκηνές ή τέντες για τις επόμενες μεγάλες εκδηλώσεις μας στο Παρίσι, ιδίως για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024”, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η δήμαρχος του Παρισιού Ανν Χιλνταγκό.
“Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο παράδειγμα της ικανότητας του κόσμου της τέχνης να προσαρμόζεται στις κλιματικές προκλήσεις”, πρόσθεσε η ίδια.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Parley for the Oceans ηγείται της προσπάθειας ανακύκλωσης 269.098 τετραγωνικών μέτρων μπλε υφάσματος πολυπροπυλενίου και 9.843 μέτρων κόκκινου σχοινιού πολυπροπυλενίου που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του έργου στην Αψίδα του Θριάμβου.
Τα ξύλινα και χαλύβδινα υποστυλώματα του έργου έχουν ήδη επαναχρησιμοποιηθεί από τον ξυλουργικό συνεταιρισμό Les Charpentiers de Paris και τους παραγωγούς χάλυβα ArcelorMittal και Derichebourg Environnement, αντίστοιχα.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της οργάνωσης Parley for Oceans, Cyrill Gutsch, πιστεύει ότι το έργο αντανακλά “μια νέα οικονομία όπου οι επιβλαβείς, τοξικές και εκμεταλλευτικές επιχειρηματικές πρακτικές αποτελούν κατάλοιπο του παρελθόντος”.
Σίγουρα, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι εικαστικές παρεμβάσεις του Christo και της Jeanne Claude έχουν προσεγγίσει με ριζικά εφευρετικό τρόπο τις δημόσιες εγκαταστάσεις.
Τα έργα του Christo και της Jeanne Claude έχουν τοποθετηθεί ξανά με τρόπο που επιτρέπει την αποσυναρμολόγησή τους. Το έργο Floating Piers (2014-16), για παράδειγμα, ήταν μια πλωτή δομή στη λίμνη Iseo στην Ιταλία, την οποία αργότερα επεξεργάστηκε η γερμανική εταιρεία ανακύκλωσης Al-tex για να φτιάξει τσόχα βελόνων και υλικό για δαχτυλίδια ιππασίας.
Το στούντιο του Christo και της Jeanne Claude εργάζεται αυτή τη στιγμή πάνω στο The Mastaba, ένα έργο που σχεδιάστηκε το 1977 και αντλεί στοιχεία από την ισλαμική αρχιτεκτονική και αναμένεται να εκτεθεί στο Άμπου Ντάμπι. Το έργο αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο σε όγκο σύγχρονο γλυπτό στον κόσμο.