Η Νεφέλη Μαϊστράλη και η Κατερίνα Μαυρογεώργη οι δύο νικήτριες του φετινού Βραβείου Ελευθερία Σαπουντζή
Η Μπέττυ Αρβανίτη απένειμε και φέτος το θεατρικό βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή, που αυτή τη φορά μοιράστηκαν δύο καλλιτέχνιδες που άφησαν το δικό τους στίγμα στην περασμένη και τρέχουσα θεατρική σεζόν.
Στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, απονεμήθηκε χθες, Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, το βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή, το οποίο απονέμεται κάθε δύο χρόνια στη μνήμη της της πρόωρα εκλιπούσας σκηνοθέτιδας.
Τη φετινή εκδήλωση καλωσόρισε ο Δημήτρης Καταλειφός, ενώ η σκηνοθέτιδα Ελένη Ευθυμίου παρουσίασε αποσπάσματα από τη δουλειά της Ελευθερίας Σαπουντζή.
Οι φετινές υποψήφιες για το μεγάλο βραβείο της βραδιάς ήταν οι Έμιλυ Λουίζου, Νεφέλη Μαϊστράλη, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Μαρία Μάσχουρη.
Οι συγγενείς και οι φίλοι της Ελευθερίας Σαπουντζή, που έφυγε από τη ζωή το Σεπτέμβριο του 2000, έχουν ιδρύσει στο όνομά της ένα μη κερδοσκοπικό Σωματείο με αποκλειστικό σκοπό την χρηματικού βραβείου ύψους 3000 ευρώ σε μία νέα καλλιτέχνιδα (ηθοποιό, σκηνοθέτη ή μεταφράστρια), “της οποίας η πορεία και το ήθος να προοιωνίζουν μία περαιτέρω εξέλιξη που αξίζει να υποστηριχθεί”.
Όπως πάντα το βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή απένειμε η ηθοποιός και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, Μπέττυ Αρβανίτη σε δύο νικήτριες αυτή τη φορά, τη Νεφέλη Μαϊστράλη και τη Κατερίνα Μαυρογεώργη.
Απόφοιτη Νομικής και της δραματικής σχολής του Ωδείου Αθηνών, η Νεφέλη Μαϊστράλη είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας των 4frontal. Υπέγραψε το πρώτο της θεατρικό έργο «Η εκπαίδευση εις τα του οίκου δια νεαράς κορασίδας» το 2021, ενώ την επόμενη χρονιά ανέβηκε ένα ακόμη δικό της έργο, οι “Αριστερόχειρες” σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη. Φέτος απολαύσαμε την παράσταση “Μπλε Καστόρινα Παπούτσια” σε δική της διασκευή, η οποία επιστρέφει για λίγες ακόμα παραστάσεις στο Θέατρο Μπέλλος.
“Απ’ το σχολείο έγραφα. Τα τελευταία χρόνια γράφω συστηματικά πια, πιο στοχευμένα, για θέατρο – ο εγκλεισμός μοιραία μου άφησε τον χρόνο να ασκηθώ, να συμμετέχω σε εργαστήρια και να μοιραστώ το υλικό μου πιο θαρραλέα. […] Οι ρόλοι, ειδικά στα μεγάλα έργα, είναι τόσο τραγικοί όσο και κωμικοί. Δεν νομίζω ότι τίθεται κάποια ζήτημα προ-απόφασης ως προς την ανάγνωση. Αυτό που προσπαθώ είναι σε κάθε περίπτωση να ανακαλύπτω το θέμα και να ψάχνω τρόπους για να το υπηρετήσω. Εξάλλου, το αστείο συνήθως προκύπτει απ’ τις συνθήκες και όχι αφ’ εαυτού του. Άσε που συνήθως αν πας να κάνεις τον αστείο, πετυχαίνεις το ακριβώς αντίθετο” είχε αναφέρει στο Monopoli, με αφορμή το πρώτο θεατρικό της έργο.
Κατερίνα ΜαυρογεώργηΑπόφοιτη του τμήματος ΜΜΕ του Παντειου Πανεπιστημίου, η Κατερίνα Μαυρογεώργη πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 2004 με την «Οικογένεια Νώε» της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Δέκα χρόνια μετά έγραψε το πρώτο δικό της έργο, το “Μέχρι τώρα”. Είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του θεάτρου Skrow. Είναι μέλος των των WOM.A. – Women In Arts.
Πιο πρόσφατα, πρωταγωνίστησε στη “Δημοκρατία του Μπακλαβά”, ενώ υπέγραψε τις “Λουόμενες”, ένα έργο σε δικό της σενάριο και σκηνοθεσία, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Φέτος συμμετείχε στην παράσταση “Nostalgia Generation”, που ανέβηκε στο Θέατρο 104.
“Το γράψιμο έχει κερδίσει μια θέση στη ζωή μου ότι κι αν κάνω. Δεν είναι μια παράλληλη δραστηριότητα με την υποκριτική, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα: Πάντα εκεί γυρνάω για ανασυγκρότηση. Κρατάω ημερολόγιο από παιδί και προσπαθώ να διηγηθώ ιστορίες. Το ότι τις μοιράζομαι και μαζί με τους συνεργάτες μου τις κάνουμε «έργα» μου προξενεί μια τεράστια χαρά” είχε πει στο Monopoli με αφορμή το πρώτο της έργο.