Ένα άλλο τοπίο: Έκθεση ζωγραφικής του Νικόλα Κληρονόμου στην Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος – Δεξαμενή
Στην νέα ενότητα ζωγραφικών έργων του, ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Νικόλας Κληρονόμος εμπνέεται από ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα, τους Εκσκαφείς, οι οποίοι αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο, στην έκθεση, «Ένα άλλο τοπίο», που παρουσιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος – Δεξαμενή.
Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου από τις 8 έως τις 10.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος – Δεξαμενή, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της νέας ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Νικόλα Κληρονόμου με τίτλο: «Ένα άλλο τοπίο».
Στην νέα αυτή ενότητα έργων του, ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Νικόλας Κληρονόμος εμπνέεται από ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα που αντικρύζουμε πλέον καθημερινά, τόσο στις μεγαλουπόλεις όσο και στην ύπαιθρο και δεν είναι άλλο από εικόνες τοπίων με τα επιβλητικά οικοδομικά μηχανήματα, τους Εκσκαφείς, σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Εκσκαφέας με την ιδιαίτερη, άκρως ενδιαφέρουσα, καλλιτεχνικά, φόρμα του, σε κάθε έργο υφίσταται ως μια δυναμική οντότητα που ενίοτε προκαλεί δέος, μαγνητίζοντας το βλέμμα του θεατή που περιδιαβαίνοντας τα έργα από το ένα στο άλλο, του αποκαλύπτονται διαφορετικά τοπία, αστικά ή τοπία της υπαίθρου, που το καθένα έχει τη δική του ιδιαιτερότητα, το δικό του απρόσμενο ενδιαφέρον και δείχνουν έναν κόσμο που μεταμορφώνεται. Τον κόσμο του χθες του σήμερα και του αύριο που εν δυνάμει δημιουργείται.
Η ρεαλιστική αναπαράσταση με την οποία αποδίδει ο καλλιτέχνης το θέμα του συνδιαλέγεται με την δυναμική εξπρεσσιοντιστική γραφή του. Κάποια από τα έργα είναι άκρως καθηλωτικά λόγω των μνημειακών τους διαστάσεων σε συνδυασμό με τις έντονες προοπτικές απεικονίσεις της πόλης, την ιδιαίτερη χρωματική παλέτα του κάθε έργου και τις ματιέρες που σε αρκετά από τα έργα είναι ανάγλυφες.
Ο Δρ. Θοδωρής Κουτσογιάννης, Ιστορικός Τέχνης, που προλογίζει την έκθεση, αναφέρει σχετικά με τη νέα αυτή ενότητα δουλειάς του καλλιτέχνη:«Η εκ βαθέων ζωγραφική του Νικόλα Κληρονόμου. Στη νέα του δουλειά ο Νικόλας Κληρονόμος με όχημα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, τα μηχανήματα εκσκαφής, κατορθώνει να φιλοτεχνήσει ένα εντελώς εικαστικό και μάλιστα ποιητικής πνοής, σκηνικό. Καταφέρνει και αξιοποιεί εντέχνως τη δυναμική μορφή του εκσκαφέα, κατά τρόπο που αυτό το άψυχο, παγερό, ή και φοβιστικό μηχάνημα μεταμορφώνεται σε κινητήριο δύναμη της παράστασης και τελικά σε καθηλωτική «παρουσία». Με όχημα λοιπόν τον εκσκαφέα, προχωρεί σε μία διαδικασία «ανατομίας» του αστικού τοπίου. Οδηγεί τελικά σε μία εικονική εκσκαφή–ανασκαφή–αποκάλυψη της κεκρυμμένης στρωματογραφίας της πόλης, προκειμένου να «ανακαλύψει» ο ίδιος και να μας οπτικοποιήσει τις ρίζες και τα δομικά στοιχεία του κτισμένου σκηνικού, πάνω στο οποίο διαδραματίζεται το θέατρο της καθημερινής ζωής. Αποδύεται επομένως σε μία οιωνεί κατάβαση, προκειμένου να ερμηνεύσει ουσιαστικά την εσώτερη – άρα, πιο αληθινή – πλευρά των πραγμάτων. Σε τελική ανάλυση, δεν μας παρουσιάζει μία καταστροφική ενέργεια, γκρεμίσματος και αποδόμησης, αλλά, τουναντίον, μας προτείνει μία διαδικασία απαραίτητη για την αναδημιουργία, τόσο κυριολεκτικά όσο και – ακόμη περισσότερο – μεταφορικά, σε επίπεδο άυλο, ψυχολογικό και πνευματικό. Το δυναμικό σχέδιο, η εκρηκτική παλέτα, η ευρηματική σύνθεση – στοιχεία που χαρακτηρίζουν σταθερά τη δουλειά του, αλλά πλέον εδώ φτάνουν σε ακόμη μεγαλύτερη ωριμότητα και δεινότητα – καθιστούν τους Εκσκαφείς του Νικόλα Κληρονόμου μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εικαστική σύνθεση ως σύνολο, καλώντας μας σε μία εκ βαθέων ζωγραφική περιπλάνηση».
[relart 1]
Περιπλανήσεις λοιπόν στο χθες και στο σήμερα. Στο παλιό και το καινούργιο. Στο παρελθόν και στο μέλλον. Στη ζωή που προχωρά, αναδομείται, αλλάζει, τρέχει αλλά κρατά πάντα φυλαγμένο ένα κομμάτι από την ιστορία της δράσης του ανθρώπου και των έργων του.