MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
14
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
50.000.000 τόνοι τοπίων: Η νέα ενότητα έργων του Στέφανου Ρόκου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 20/03/2025 έως 17/04/2025
Abandoned Cartographies and Other Odd Hours: Ομαδική έκθεση στην Γκαλερί Can
Από 04/04/2025 έως 10/05/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/06/2025
Florilegium: Έκθεση της Στέλλας Βουλγαράκη στη Roma Gallery
Από 08/05/2025 έως 07/06/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
H Χλόη Ακριθάκη σε «Συναντήσεις» με εικαστικούς: Έκθεση φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη
Από 06/03/2025 έως 27/04/2025
How Many Aphrodites Do I Have to Kill?: Έκθεση της Ιωάννας Νατσίκου στο or.artspace
Από 10/04/2025 έως 17/04/2025
Off Balance: Μια εγκατάσταση του Νίκου Παπαδημητρίου στην αίθουσα τέχνης έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 27/03/2025 έως 26/04/2025
Oxygen: Έκθεση των Sober5083R και SIMEK στη ΔΛ Gallery
Από 29/03/2025 έως 28/06/2025
Something Holds Me: Η καλλιτέχνις Billy Klotsa επαναπροσδιορίζει τον μύθο του Ικάρου στην γκαλερί Chyper
Από 20/03/2025 έως 16/04/2025
Surroundings: 13 έργα της Γερμανίδας εικαστικού Claudia Wieser ειδικά για την Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ
Από 03/04/2025 έως 16/11/2025
What I see when the street walks over me: Έκθεση της Κικής Κολυμπάρη στην γκαλερί a.antonopoulou.art.
Από 03/04/2025 έως 17/05/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Αλγεινά σώματα»: Το ύστερο έργο της Βάσως Κατράκη στη γκαλερί Roma
Από 20/03/2025 έως 03/05/2025
«Αναζητώντας την εικόνα» του Λάκη Παπαστάθη στο Μουσείο Μπενάκη
Από 03/04/2025 έως 20/07/2025
«Η σονάτα του σεληνόφωτος»: Έκθεση του Απόστολου Φανακίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 28/03/2025 έως 11/05/2025
«Πεδίον ανθίσματος» από τον Αλέκο Κυραρίνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 18/03/2025 έως 20/06/2025
Έκθεση αφιερωμένη στην κεραμίστρια Μαίρη Χατζηνικολή στο «Λόφο» στην Κυψέλη
Από 28/03/2025 έως 07/05/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τον Όμηρο στο HoloLens: Αναπαραστάσεις της Σαμοθράκης σε μια έκθεση στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
Από 20/02/2025 έως 29/06/2025
Βάσος Καπάνταης: Σχέδια και γλυπτά του σπουδαίου καλλιτέχνη "συνομιλούν" σε μια έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 12/02/2025 έως 31/05/2025
Γεωμετρία μιας άυλης διαδρομής: Ζωγραφική έκθεση της Ελένης Ζούνη στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 06/03/2025 έως 03/05/2025
Γκαλερί Alma: Γιάννα Ανδρεάδη και Ιάσονας Καραΐνδρος δίνουν ένα «Ραντεβού στην Αθήνα» γεμάτο φως
Από 10/04/2025 έως 10/05/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - 50 Χρόνια Θέατρο: Μια επετειακή έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανιών
Από 15/02/2025 έως 30/04/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Από 25/03/2025 έως 31/10/2025
Η Βάνα Ξένου στην Ελευσίνα με το «Ανοιχτό Μουσείο»
Από 30/03/2025 έως 31/05/2025
Η Διαδρομή: Η γλύπτρια Εύα Παπαδοπούλου εξερευνά τη «φύση» και τον «νόστο» στη Sianti Gallery
Από 10/04/2025 έως 03/05/2025
Η Εμμονή του Βλέμματος: Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 10/04/2025 έως 31/10/2025
Η Σιωπηλή Γλώσσα των Φυτών: Μια ομαδική έκθεση εμπνευσμένη από την ομορφιά του φυσικού κόσμου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 17/03/2025 έως 14/04/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Η αίγλη των ζώων: Η τέχνη του κοσμήματος και της φωτογραφίας συναντιούνται σε μια έκθεση στην Γκαλερί Kourd
Από 26/02/2025 έως 03/05/2025
Η αισθητική της απελπισίας και της απόγνωσης: Έκθεση του Δημήτρη Μεράντζα στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 27/02/2025 έως 17/04/2025
Η εκδρομή αυτή δεν έχει τέλος: Η φύση καταλαμβάνει τη φαντασία σε μια ομαδική έκθεση στην Γκαλερί «7»
Από 08/04/2025 έως 03/05/2025
Η μαγεία του παραδόξου: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 17/03/2025 έως 24/05/2025
Θέσεις και Αντιθέσεις: Ζωγραφική έκθεση της Έφης Μάνου στην Γκαλερί Χρυσόθεμις
Από 04/04/2025 έως 03/05/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Τρεις Ελληνίδες εικαστικοί ιχνηλατούν τα «Μονοπάτια της Ιαπωνικής Αισθητικής»
Από 08/04/2025 έως 21/06/2025
Ντάγκο: Η ιστορία των Ελλήνων μεταναστών της Αυστραλίας μέσα από μια ηχητική εγκατάσταση της Ναταλίας Καραγιάννη
Από 20/03/2025 έως 04/05/2025
Οδύσσεια: Η παραστατική δύναμη του ομηρικού έπους εμπνέει τα έργα του Μάρκου Καμπάνη στην Πινακοθήκη Γκίκα
Από 30/01/2025 έως 27/04/2025
Πνοή: Ο Βαγγέλης Ρήνας ζωγραφίζει τη μεταφυσική ενέργεια της γυναικείας φύσης στην Γκαλερί Σκουφά
Από 03/04/2025 έως 03/05/2025
Πορτραίτα σε προοπτική: Μια φωτογραφική εγκατάσταση αφηγείται ιστορίες της ελληνοϊταλικής κοινότητας
Από 03/04/2025 έως 30/05/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Πρόσωπα και Ιστορίες: Η νέα ενότητα ζωγραφικών έργων του Πέτρου Ματζάκου στην genesis gallery
Από 27/03/2025 έως 16/04/2025
Σύγχυση: Έκθεση του Γιώργου Ξένου στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
Από 23/04/2025 έως 01/06/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Το Μουσείο Μπενάκη μάς καλεί να δούμε και να ακούσουμε την Αφρική ανάμεσά μας
Από 13/02/2025 έως 25/05/2025
Χριστίνα Μήτρεντσε: Έργα από μύκητες και χαρτί
Από 02/04/2025 έως 31/05/2025
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X A.Antonopoulou.Art Alma- Contemporary Art Gallery CAN Christina Androulidaki Gallery Citronne Gallery Cypher Gallery Gallery Genesis Gallery Kourd Online Roma Gallery Sianti Gallery or.artspace Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας Γκαλερί 7 Γκαλερί Ζουμπουλάκη Γκαλερί Σκουφά Γκαλερί Χρυσόθεμις ΔΛ Gallery Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Ελληνοαμερικανική Ένωση Εργοστάσιο «Ίρις» Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Λόφος art project Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Γλυπτική

Το «Αλαφροΐσκιωτο βάδισμα» του Γιώργου Λάππα στη γκαλερί Citronne

Έχοντας στο επίκεντρό της ένα ημιτελές έργο, που ο καλλιτέχνης ξεκίνησε ένα χρόνο πριν τον θάνατό του, καθώς και έργα της τελευταίας δημιουργικής περιόδου της ζωής του, η έκθεση εγκαινιάζεται από την αθηναϊκή γκαλερί την Τρίτη 24 Οκτωβρίου.

Φωτογραφία Εγκατάστασης
Φωτογραφία Εγκατάστασης
Monopoli Team

Έχοντας στο επίκεντρό της ένα έργο σε εξέλιξη που ο Γιώργος Λάππας ξεκίνησε ένα χρόνο πριν τον θάνατό του, την «Ανδρική φιγούρα» (2015), η γκαλερί Citronne φιλοξενεί στην αίθουσά της στην Αθήνα την τέταρτη έκθεση έργων του Γιώργου Λάππα (1950-2016), κάτω από τον γενικό τίτλο «Αλαφροΐσκιωτο βάδισμα» («Eerie Walk»), προκειμένου να δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες να εισδύσουν στο εργαστήριο των ιδεών του, που μεταγράφονται σ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο δουλειάς και σ’ ένα έργο συνεκτικό, πλούσιο σε νοητικά και αισθητηριακά ερεθίσματα. Την έκθεση, που επιμελήθηκαν η εικαστικός Αφροδίτη Λίτη, η ιστορικός τέχνης Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη και ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής Γιώργος Τζιρτζιλάκης, εγκαινιάζεται την Τρίτη 24 Οκτωβρίου (19.00-22.00).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑPlatforms Project: Ένα τετραήμερο για την ανεξάρτητη εικαστική σκηνή στην Τεχνόπολη12.09.2018

Η ημιτελής «Ανδρική φιγούρα» αποτελείται, κυρίως, από ένα σκελετό μεταλλικών ράβδων ύψους σχεδόν δυόμισι μέτρων. Το έργο που δεσπόζει σαν ένα τρισδιάστατο σχέδιο στο χώρο, σαν μια μονοκοντυλιά και ζωγραφική χειρονομία, σκληρό και «εύθραυστο» ταυτόχρονα, αποκαλύπτει την εσωτερική δομή του γλυπτού. Αποτελείται από κομμάτια παλαιότερων έργων που ο καλλιτέχνης αποσυναρμολόγησε για να τα ανασυνθέσει σε καινούρια σύνολα.

Γιώργος Λάππας, Ακροβάτης, 2015

Αποδιάρθρωση και επαναδιάταξη

Η αποδιάρθρωση και η επαναδιάταξη αποτελούσε συχνή τακτική στο έργο του Γιώργου Λάππα και αποτυπώνεται στον αρθρωτό χαρακτήρα της συναρμολόγησης που έχουν πολλά από τα γλυπτά του. Εξάλλου, σε πολλά έργα του, η δομή, αυτό που φαίνεται ως το εσωτερικό ενός περιβλήματος, είναι μέρος του τελειωμένου έργου. Κάποια από τα μέρη που συνθέτουν το κεντρικό έργο της έκθεσης, την «Ανδρική Φιγούρα» ανήκαν σε προγενέστερο γλυπτό που διαλύθηκε. Η μεγάλη μπλε φωτιζόμενη «Τσουγκράνα» (2012), επίσης στην έκθεση, είναι ένα αυτοτελές κομμάτι που έχει απομείνει. Η τοποθέτησή της σε κάποια απόσταση από την «Ανδρική φιγούρα» εκφράζει εμμέσως την απόσπαση και αρμόζει στο θραυσματικό χαρακτήρα του μεγάλου γλυπτού, στο οποίο το κεφάλι, τα δύο παπούτσια και τα χέρια είναι τα μόνα ολοκληρωμένα κομμάτια.

Επίσης, μια ομάδα μικρών γλυπτών εκτίθεται ακριβώς όπως βρέθηκε στο εργαστήριο του καλλιτέχνη. Η παρουσίαση στην ίδια έκθεση του μεγάλου έργου με τα γλυπτικά σπαράγματα υπαινίσσεται επίσης τον χαρακτηριστικό σε πολλά έργα και ενίοτε σουρεαλιστικό συνδυασμό της μεγάλης με τη μικρή κλίμακα –όπως στο γλυπτό «Ζευγάρι» (2013)– πρακτική που τάραζε την συμβατική αίσθηση του «μέτρου». Ο Γιώργος Λάππας αναφερόταν σε αυτή την «παράδοξη» αλλά φυσική, κατά τον ίδιο, ανάμειξη του μεγάλου με το μικρό σε σχέση με την αρχαία αιγυπτιακή τέχνη και έκανε λόγο για τις παραστάσεις που είχε ως παιδί, των στοιβαγμένων έργων διαφορετικών μεγεθών στις προθήκες του Μουσείο Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων του Καΐρου.

Γιώργος Λάππας, Χαρούμενος Άνθρωπος, 2010

Αναμέτρηση με τα όρια της γλυπτικής

Το έργο του Γιώργου Λάππα αναμετριέται διαρκώς με τα όρια της γλυπτικής. Το στοιχείο αυτό αναδεικνύει η έκθεση, υπογραμμίζοντας και τη σημασία, μεταφορική και πραγματική, του φωτός και της σκιάς, δηλαδή του άυλου στοιχείου στο έργο του ή αυτού που δεν είναι άμεσα αντιληπτό, όπως η δομή.

Αντί της μάζας και του όγκου, ο Γιώργος Λάππας έπλαθε τον χώρο και με το φως, το οποίο αποκτά χαρακτηριστικά μάζας και ταυτόχρονα ρευστοποιεί τη μάζα. Χρησιμοποιεί το φως για πρώτη φορά στη σειρά «Ποταμοφόδια», στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ως φωτεινά ποτάμια (κατόψεις ποταμών που ο καλλιτέχνης έφτιαξε από χάρτες) ανάμεσα σε αντίσκηνα.

Τα γλυπτά του, που πολλές φορές φωτίζονται όχι μόνο εσωτερικά αλλά και εξωτερικά με προβολείς, αποκτούν μια παλλόμενη παρουσία που προσομοιάζει μ’ ένα ενεργειακό πεδίο. Τα έργα εκπέμπουν, επικοινωνούν, συναντούν το βλέμμα του θεατή, δεν είναι μόνο αντικείμενο αλλά και υποκείμενο θέασης, υπερβαίνουν τη σωματικότητα δια της σωματικότητας.

Γιώργος Λάππας, Ζευγάρι, 2013

Αναδεικνύοντας την κίνηση και τη μεταβλητότητα

Η κίνηση και η μεταβλητότητα, η ισορροπία και το νοητό πέρασμα από μια χρονική στιγμή στην άλλη, οι διαφορετικές στιγμές σ’ ένα στιγμιότυπο, ο προσδιορισμός του χώρου με σημεία όπου συναντήθηκαν διαφορετικές μορφές είναι παράμετροι που αναδεικνύει η έκθεση. Το γλυπτό «Χαρούμενος άνθρωπος» (2010), που ισορροπεί σε στάση δρασκελισμού, αποτελεί μια εκδοχή του Ισορροπιστή ή του «Ακροβάτη» (2013), αρχετυπικές μορφές και ψυχικές καταστάσεις που ο Γιώργος Λάππας ταύτιζε με τον καλλιτέχνη. Οι μορφές αυτές βρίσκονται σε μια μετέωρη συνθήκη ανάμεσα στην κίνηση και την αγκύλωση, την αιώρηση και την πτώση, τη σταθερότητα και την αστάθεια, τον κάθετο και τον οριζόντιο άξονα, σηματοδοτούν δηλαδή μια ενδιάμεση, αμήχανη κατάσταση, ένα μεταίχμιο.

Την κίνηση, τη μετακίνηση και τη μεταβλητότητα εκφράζει και ο «Ταξιδιώτης» (2014) μια άλλη διακριτή μορφή, τόσο με αυτοβιογραφική χροιά όσο με διαπολιτισμικές αναφορές. Τη στατική, εσωτερική κίνηση με την έννοια της διανοητικής  εγρήγορσης που υπάρχει στην παρατήρηση και τη συγκέντρωση (όπως συμβαίνει και με το φως), εκφράζει η «Μπλε ξαπλωτή φιγούρα» (2008), ένας χαρακτήρας-μοτίβο που επανέρχεται στη δουλειά του καλλιτέχνη και παραπέμπει, μεταξύ άλλων, στις ξαπλωτές, νωχελικές φιγούρες των Αιγυπτίων που ο καλλιτέχνης συναντούσε στη γενέτειρα πόλη του. Ένα άλλος χαρακτήρας, ο «Κηπουρός» (2011), κρατά αντί για τσουγκράνα μια ράβδο που καταλήγει σε φωτεινό κυκλικό σχήμα, που υποδηλώνει την καλλιέργεια και μεταφορικά τη δημιουργία.

Φωτογραφία Εγκατάστασης

Άσαρκες ανθρώπινες φιγούρες

Τα γλυπτά της έκθεσης έχουν ως κοινό την ανθρώπινη φιγούρα, που όμως μοιάζει εν μέρει άσαρκη – κάποτε ακραία, όπως στην «Ανδρική φιγούρα». Ακόμα όμως και σε πολλές από τις ντυμένες, «ολοκληρωμένες» φιγούρες, οι πτυχώσεις των ρούχων ή και το φως που μοιάζει να βγαίνει από μέσα στρέφουν την περιέργεια και στο εσωτερικό του γλυπτού, έτσι ώστε δομή και περίβλημα να μη διαχωρίζονται.

Βιωματικό και υποβλητικό αλλά και με το χιούμορ του αλλόκοτου, το έργο του Γιώργου Λάππα μπολιάζει το προσωπικό με την ιστορία και τη μνήμη, αντλεί και μετασχηματίζει στοιχεία από την ιστορία της τέχνης και τους μύθους, στέκεται στη διασταύρωση των πολιτισμών, πλάθει μια εικόνα της ανθρωπότητας και δοκιμάζει διαρκώς και ποικιλοτρόπως τα όρια του καλλιτεχνικού μέσου και της εικόνας, της θέασης του έργου τέχνης και του χώρου.

Γιώργος Λάππας, Μπλε ξαπλωτή φιγούρα, 2008

Πολίτης του κόσμου και εμπνευσμένος δάσκαλος

Βαθιά στοχαστικός, πολίτης του κόσμου και πολυταξιδεμένος, με λόγο ποιητικό και αινιγματικό, έχοντας σπουδάσει κλινική ψυχολογία στις ΗΠΑ (στο Κολλέγιο Reed, στο Πόρτλαντ του Όρεγκον)  και έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα αρχιτεκτονικής στο Λονδίνο (Architectural Association School of Architecture), για να μεταπηδήσει στη γλυπτική μέσα από τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1976-1981), με καθηγητές τον Γιάννη Παππά και τον Γιώργο Νικολαΐδη, ο Γιώργος Λάππας αποτελεί μια ξεχωριστή και σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητη περίπτωση στην σύγχρονη ελληνική τέχνη. Η έκθεση αποτελεί μια πρό(σ)κληση για μελέτη του ανεξάντλητου έργου του, θέτοντας στο επίκεντρο κεντρικές του έννοιες και ανοίγοντας μια θέα στον τρόπο δουλειάς του, μια απόλυτα σύγχρονη δουλειά που, μεταξύ άλλων, δείχνει ότι η πιο δυνατή παρουσία εμπεριέχει την απουσία, ή αλλιώς, αυτό που δεν φαίνεται.

Ο Γιώργος Λάππας (1950-2016) υπήρξε εξάλλου εμπνευσμένος δάσκαλος και μνημονεύεται για την εναλλακτική, ευφάνταστη μέθοδο διδασκαλίας που εφάρμοσε ως καθηγητής στην ΑΣΚΤ (1992-2016). Το έργο του σύνθετο, διακειμενικό και σύγχρονο, καθώς δεν σταματά να αιφνιδιάζει τον θεατή, παρουσιάστηκε διεθνώς σε μεγάλες εκθέσεις και διοργανώσεις. Μεταξύ τους η έκθεση «Metropolis» στο Martin Gropius Bau το 1991, διάφορες Μπιενάλε, όπως της Βενετίας όπου ο καλλιτέχνης εκπροσώπησε την Ελλάδα το 1990 (μαζί με την Γιάννη Μπουτέα), της Αλεξάνδρειας, όπου απέσπασε το πρώτο βραβείο το 1984, και του Σάο Πάολο το 1987. Την ίδια χρονιά ο καλλιτέχνης δημιούργησε την εμβληματική εγκατάσταση «Mappemonde» («Χάρτης του Κόσμου»), ένα πεδίο μνήμης που αναβίωσε η Citronne Gallery στην έκθεση του καλλιτέχνη το 2018.

Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος με φωτογραφικό υλικό και κείμενα των επιμελητών. Στην έκθεση προβάλλονται αποσπάσματα από την εκπομπή της Κατερίνας Ζαχαροπούλου «ArtΦιλ», με την νυχτερινή περιφορά στους δρόμους της Αθήνας του γλυπτού του καλλιτέχνη «Μαντεία με συκώτι» (1998).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Citronne Gallery, Πατρ. Ιωακείμ 19 (4ος όρ.), Αθήνα. Τηλ.: 210-7235.226
Διάρκεια Έκθεσης: 24 Οκτωβρίου - 9 Δεκεμβρίου 2023
Είσοδος: Ελεύθερη
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
whatsup