Αυτή την περίοδο, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστεί σε δύο πολυαναμενόμενα πρότζεκτ: στην “Φόνισσα” του Παπαδιαμάντη από την Εύα Νάθενα και στην παράσταση “Τρεις ψηλές γυναίκες”, σε σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον, που ανεβαίνει από 24 Νοεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Για αυτές τις δύο πολυ ενδιαφέρουσες δουλειές μίλησε στην εκπομπή “Πάμε Δανάη”.
“Ο Μπομπ Γουίλσον είναι μεγάλο σχολείο. Αυτά που λέει ένας τέτοιος καλλιτέχνης παγκοσμίου βεληνεκούς, του οποίου οι παραστάσεις γίνονται διάσημες σε όλο τον κόσμο και που δουλεύει με φυσιογνωμίες όπως ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ο Γουίλεμ Νταφόε, η Ιζαμπέλ Υπέρ, η Lady Gaga, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, είναι μεγάλη τιμή” ανέφερε για τη συνεργασία της με τον καταξιωμένο σκηνοθέτη.
“Οι ‘Τρεις ψηλές γυναίκες’ αποδεικνύεται ότι είναι η ίδια γυναίκα σε τρία διαφορετικά στάδια της ζωής της. Ο Έντουαρντ Άλμπι, ήταν υιοθετημένος από μια συντηρητική οικογένεια που δεν μπορούσε να δεχτεί την ομοφυλοφιλία του, όταν εκείνος έφτασε στα 18 του. Αυτό υπάρχει και στο έργο” είπε για το έργο του Άλμπι, που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Η ηθοποιός μίλησε και για τις διακρίσεις που βιώνουν οι γυναίκες, μέχρι σήμερα. «Μας δίνεται ένα δημόσιο βήμα. Φωνάζω με όλη μου τη δύναμη εναντίον όλων αυτών των ακραίων φαινομένων που δυστυχώς συναντάμε και στη δική μας κοινωνία και μάλιστα τα τελευταία χρόνια σε έξαρση. Στηρίζουμε τη θέση της γυναίκας και τα δικαιώματά της, όχι από έναν ακρεφ, φανατικό φεμινισμό, αντίθετα μιλάμε για ισότητα και ισοτιμία όλων των ανθρώπων, ανεξάρτητα από καταγωγή, τάξη, σεξουαλικό προσανατολισμό, εμφάνιση».
Σύμφωνα με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα μιλά εναντίον αυτής της κουλτούρας της βίας που υφίστανται οι γυναίκες.
«Ο θεσμός της προίκας, καταργήθηκε στην Ελλάδα μόλις το 1983, δημιουργούσε καταναγκασμό στις φτωχές οικογένειες όταν η γυναίκα γεννούσε κοριτσάκια. Ήταν ανεπιθύμητα, υπήρχε ένας μυστικός θεσμός, ο πατέρας έδινε την άδεια και ένα πρόσωπο αναλάμβανε την αδιανόητη δουλειά και σκότωνε το παιδί. Η Φραγκογιαννού είναι μαία και ένας άγγελος θανάτου. Το να κληθώ να ερμηνεύσω, ιδιαίτερα τις σκηνές με τους φόνους των παιδιών, δεν ξέρω και τώρα πώς τα καταφέραμε. Όταν τελείωνε το πλάνο, ξεσπούσα σε λυγμούς, για να αποφορτίσω όλο αυτό το καταπιεσμένο συναίσθημα».
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μίλησε και για τους διαχωρισμούς που βιώνουν οι γυναίκες ηθοποιοί, μέχρι σήμερα, στη χώρα.
“Υπάρχει διαχωρισμός στις αμοιβές που παίρνουν οι άντρες συνάδελφοί μου σε σχέση με τις δίκες μας. Υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο. Είδα ότι εγώ έπαιρνα τόσα και ο τάδε, άντρας συνάδελφός μου, έπαιρνε τα υπερδιπλάσια, τα τριπλάσια από μένα, κάτι που φυσικά μαθαίνεις εκ των υστέρων”.
Σε συνέντευξή της με τη Στέλλα Χαραμή και το Monopoli.gr, η ηθοποιός είχε αναφέρει ότι αν υπάρχει ένα δικαίωμά, για το οποίο θα αγωνιζόταν μέχρι τελευταίας πνοής, αυτό θα ήταν η “ελευθερία και το δικαίωμα της αυτοδιάθεσής”.
“Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα έρθω αντιμέτωπη με ένα σύστημα που θα μου στερούσε αυτά τα δύο αγαθά, τα κατακτημένα με τόσους αιματηρούς αγώνες. Υπερβαίνει τη λογική μου το ότι διατυπώνονται απόψεις για την απαγόρευση της ελευθερίας της έκφρασης όλων ή απόψεις που θέλουν να σύρουν στον Καιάδα ομάδες ανθρώπων – άλλης φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού ή άλλης πολιτικής ιδεολογίας” είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.