MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΔΑΜΕ/ΣΕΙΡΑ

The Crown: Βασιλικά σκάνδαλα και γαλαζοαίματα ειδύλλια στο α’ μέρος του τελευταίου κύκλου

Το αγαπημένο μας βασιλικό δράμα φτάνει στο τέλος του σιγά – σιγά κι εμείς μοιραζόμαστε τις εντυπώσεις μας από το α’ μέρος του τελευταίου επεισοδιακού κύκλου.

Ειρήνη Δερμιτζάκη | 19.11.2023

Τα μάθατε φαντάζομαι οι συμπάσχοντες φαν της βασιλικής οικογένειας της Αγγλίας. Ναι, ναι είναι γεγονός. Το Crown φτάνει σιγά – σιγά στο τέλος του. Για να μην μάς πληγώσει υπερβολικά, όμως, το Netflix, αποφάσισε να κυκλοφορήσει την 6η και τελευταία σεζόν σε δύο δόσεις, δηλαδή σε δύο μέρη.

Το α’ μέρος είναι ήδη διαθέσιμο και αρκετά…juicy θα προσέθετα. Περνώντας σε πιο σύγχρονα πλαίσια, με το πέρας των κύκλων, το επίκεντρο μετατοπίζεται εντελώς πλέον στις σχέσεις μεταξύ των βασιλικών και στα σκάνδαλα που απασχόλησαν το βρετανικό κοινό – και όχι μόνο – τη δεκαετία του 1990.

Εμείς είδαμε και τα τέσσερα πρώτα επεισόδια του α’ μέρους κι ένα σας λέω· καθίστε αναπαυτικά και ετοιμαστείτε για φρέσκο και μοσχοβολιστό, βρετανικό τσαγάκι.

Ποια γεγονότα βλέπουμε στα πρώτα επεισόδια

Τα τέσσερα πρώτα επεισόδια του τελευταίου κύκλου της σειράς καλύπτουν χρονικά τους τελευταίους μήνες της Πριγκίπισσας Νταϊάνα. Το φινάλε του επεισοδιακού 5ου κύκλου, περιλάμβανε τον χωρισμό και το επίσημο διαζύγιο του Καρόλου και της Lady Ντάι, ενώ σε πολιτικό πλαίσιο, την παραίτηση της πρωθυπουργού Μάργκαρετ Θάτσερ. Το πρώτο επεισόδιο, λοιπόν, ξεκινάει, με φόντο τον Πύργο του Άιφελ, ένα ήρεμο βράδυ στους δρόμους του Παρισιού, το οποίο διαταράσσει βίαια και αναπάντεχα, ένα σφοδρό αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο τούνελ κάτω από την γέφυρα της Άλμα. Το πλάνο τελειώνει και η ιστορία ξεκινάει μερικούς μήνες πριν, στις αρχές του καλοκαιριού του 1997, με την Νταϊάνα να απολαμβάνει τρυφερές στιγμές με τους δύο γιους της Ουίλιαμ και Χάρι.

Από εκεί και πέρα, βλέπουμε τον Κάρολο και την Νταϊάνα να προσπαθούν επιτυχημένα να συνυπάρξουν ειρηνικά μετά το διαζύγιο, με την τελευταία να περνάει ίσως τις πιο ευτυχισμένες της στιγμές με τα παιδιά της, σε βόλτες, εξορμήσεις και διακοπές και το βασίλειο να κρατάει μια ουδέτερη στάση απέναντι και στους δύο. Μέχρι που γνωρίζει τον Ντόντι Φαγιέντ. Τον γιο του εκατομμυριούχου Μοχάμεντ Φαγιέντ, ιδιοκτήτη των Harrods, μεταξύ άλλων, ο οποίος είναι μια ανδρική βερσιόν της Ντόλυ της προξενήτρας και κάνει τα αδύνατα δυνατά να τους δει παντρεμένους. Προφανώς για λόγους συμφερόντων, μην πάει ο νους σας στο ιδανικότερο σενάριο, ότι είναι κανένας ανιδιοτελής και στοργικός πατέρας. Τέτοιες έννοιες είναι κάπως δυσεύρετες στην σειρά αυτή. Από την γνωριμία της, την σχέση της με τον Φαγιέντ, έως και το τραγικό τους τέλος, η σειρά μάς δείχνει αρκετά ωμά, το μαρτύριο της Ντάι, το ανθρωποκυνηγητό με τους παπαράτσι και τον βαθμό που αυτό επηρέασε την ψυχική της υγεία, αλλά και τον τρόπο ζωής της γενικότερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο Time επιστρέφει με νέο story και Bella Ramsey: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την δεύτερη σεζόν12.09.2018

Υπάρχουν δόσεις αλήθειας στην υπόθεση της σειράς;

Μεγάλη ιστορία. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Οι δημιουργοί της σειράς, έχουν δηλώσει από τον πρώτο κύκλο κιόλας, πως το Crown αποτελεί ένα προϊόν μυθοπλασίας, η οποία είναι βασισμένη μόνο σε ιστορικά γεγονότα. Για να υπάρχει η στοιχειώδης ιστορική ακρίβεια – την οποία συναντάμε εντονότερα στις πρώτες σεζόν της σειράς-, οι σεναριογράφοι προχωρούν στις απαραίτητες έρευνες, συμβουλεύονται ιστορικούς και πρόσωπα που είχαν διασυνδέσεις με το βασίλειο. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τα ενδότερα, τα παρασκηνιακά όλων αυτών των γεγονότων. Όσον αφορά στη σειρά, την μυθοπλαστική υπόθεση, μάς προσέφερε πληροφορίες και πτυχές της ιστορίας που μάς εξέπληξαν…

Παρ’ όλα αυτά, εμείς απολαύσαμε το πρώτο μισό της σειράς και όσες δόσεις αλήθειας αυτό περιείχε και μοιραζόμαστε μαζί σας τα σημεία που μάς έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση, αλλά κι αυτά που μας “χάλασαν” κάπως.

(+) Όλα τα φώτα πάνω στην Elizabeth Debicki

Η Αυστραλή ηθοποιός κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις, υποδυόμενη την πριγκίπισσα, με μία ερμηνεία που σίγουρα θα της φέρει υποψηφιότητες στα επόμενα τηλεοπτικά βραβεία. Η Debicki, η οποία ούτως ή άλλως μοιάζει καταπληκτικά με την χαρακτήρα που ενσαρκώνει, καταφέρνει να αποδώσει ακριβώς την ομιλία και την φωνή της πριγκίπισσας, καθώς και να αποτυπώσεις το χαρακτηριστικό της βλέμμα.

(+) Η πλοκή αναζωπύρωσε τις θεωρίες συνωμοσίας γύρω από το ειδύλλιο και τον θάνατο Diana – Dodi

Για όσους δείχνουν ένα παραπάνω ενδιαφέρον -οριακά εμμονικοί- για την ιστορία της βρετανικής βσιλικής οικογένειας, και συνακόλουθα για τα κάθε φύσης σκάνδαλα που την έχουν συμμαδέψει ανά τα χρόνια, σίγουρα η συγκεκριμένη σεζόν ήταν θησαυρός. Μπορεί στα βρετανικά μέσα, να έχουν “ξεκοκαλίσει” κάθε πιθανό σενάριο, μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια για τα συγκεκριμένα γεγονότα, όμως εμείς ακούσαμε για πρώτη φορά κάποιες πλευρές της ιστορίας. Για πολλά χρόνια, πολλοί πιστεύαμε πως οι παπαράτσι ευθύνονταν ολοκληρωτικά για το αυτοκινητιστικό δυστύχημα, όμως όπως η σειρά υπογραμμίζει, ο οδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Στο απαραίτητο μετά το τέλος των επεισοδίων ψάξιμο στο ίντερνετ, ανακαλύψαμε πως στον οργανισμό του οδηγού, βρέθηκαν και ουσίες αντικαταθλιπτικών χαπιών.

Επιπλέον, ίσως το πιο φλέγον ζήτημα, περιστρέφεται γύρω από το εάν τελικά υπήρξε πρόταση γάμου πριν το τραγικό βράδυ ή όχι. Η σειρά μάς μπέρδεψε λιγάκι, καθώς εκτός από το ότι όντως έγινε πρόταση, έδειξε επίσης πως η σχέση μεταξύ των δύο τερματίστηκε, καθώς η Νταϊάνα δεν άντεχε την πίεση από τους παπαράτσι, οι οποίοι την κυνηγούσαν απροκάλυπτα σε κάθε της έξοδο. Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε, προφανώς, τι συνέβη και μάλλον δεν θα μάθουμε και ποτέ…

(+) (-) Ο τότε Πρίγκιπας Κάρολος μάς προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα

Με κάποιον δισταγμό και φόβο θα προχωρήσω με το συγκεκριμένο. Ο Βασιλιάς πλέον Κάρολος ο 3ος, αποτελεί ίσως το πιο μισητό (από τον κόσμο του ίντερνετ κυρίως) για τα σύγχρονα δεδομένα πρόσωπο της βασιλικής οικογένειας, σε υπερβολικό βαθμό θα λέγαμε. Κι αυτό κυρίως για το πώς κακομεταχειρίστηκε την Πριγκίπισσα Νταϊάνα, την περίοδο του έγγαμου βίου τους και το ειδύλλιο με την Καμίλα, φυσικά. Σε αυτόν τον κύκλο, βλέπουμε ένα άλλο πρόσωπό του. Αυτό του πρώην συζύγου που έχει κάνει ειρήνη με τον εαυτό του και θέλει, ώριμα, πλέον να συνυπάρξει με την πριγκίπισσα και να είναι, όπως δηλώνει ο ίδιος στην σειρά, “ευτυχισμένοι στο διαζύγιό τους”.

Επιπλέον, δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ δεν έτυχε να γνωρίζω το πως βίωσε ο ίδιος τον θάνατό της, αλλά κυρίως το πως ο ίδιος ταξίδεψε στο Παρίσι για να αναγνωρίσει και να παραλάβει το πτώμα της. Για τα δεδομένα της σειράς, ναι δεν θα πω ψέματα, ήταν ενδιαφέρον να γνωρίσουμε μια πιο ευαίσθητη πλευρά του. Επειδή όμως το δαιμόνιό μου δεν με συγκράτησε, έψαξα να βρω τι συνέβη και στην πραγματικότητα. Και όντως, τα γεγονότα που παρουσιάζονται στη σειρά, όσον αφορά στη συγκεκριμένη πληροφορία, αντιστοιχούσαν στο τι πραγματικά έγινε. Ο Κάρολος όχι μόνο πήγε στο Παρίσι συντετριμμένος (σύμφωνα και με μαρτυρίες από νοσοκόμες του νοσοκομείου), αλλά απαίτησε (ναι, κι εγώ δεν του τό ‘χα) να σπάσουν το βασιλικό πρωτόκολλο και να τελεστεί δημόσια, βασιλική κηδεία, παρά το γεγονός ότι η Νταϊάνα δεν ήταν πια μέλος της βασιλικής οικογένειας. Τώρα, είτε το έκανε επειδή το ένιωθε, είτε για το θεαθήναι, το εκτιμήσαμε, έστω και καθυστερημένα.

(-) Ο διάλογος με τα φαντάσματα κούρασε Netflix

Στις τελευταίες τρεις παραγωγές του Netflix που έχω δει, μόλις πεθάνει κάποιος σημαντικός χαρακτήρας, κατευθείαν να εμφανιστεί το φάντασμά του να κάνει τον απολογισμό του. Ε, από μένα είναι όχι. Και άντε πες ότι εγώ η είμαι περίεργη κι αναίσθητη και καλά κάνει το Netflix. Αλλά, εδώ μέσα σε ένα επεισόδιο πήξαμε στο φάντασμα. Όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις φορές. Συγχωρέστε το ξαφνικό μου ξέσπασμα, αλλά ας εκφράσουμε τα συναισθήματά μας ενώ βρισκόμαστε εν ζωή και ας το προβάλλουμε και στις σειρές μας (μιας και αποτελεί κύρια, καθημερινή και πολύωρη ασχολία μας πλέον), μπας και το εμπενδώσουμε και αρχίζουμε να το εφαρμόζουμε στην καλύτερη. Επιπλέον, προσωπικά, το όλο σκηνικό με κάνει να πιστεύω πως με το trope του φαντάσματος/οράματος, είναι απλά ένας μελοδραματικός μηχανισμός για να δικαιολογήσει την άδικη συνπεριφορά του Καρόλου και της Βασίλισσας προς την πριγκίπισσα από την μία, και του πατέρα του Ντόντι στον ίδιο από την άλλη. Thank you, next.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑQueer έρωτας και πολιτική: Fellow Travelers ή το πολιτικό θρίλερ που δεν θες να χάσεις αυτό το φθινόπωρο12.09.2018

(-) Ο Jonathan Pryce δεν θυμίζει σε τίποτα τον Πρίγκιπα Φίλιππο

Μπορεί στα συγκεκριμένα επεισόδια να μην είχαν πολύ τηλεοπτικό χρόνο, η βασίλισσα και ο πρίγκιπας Φίλιππος, ωστόσο ήταν αρκετός για να μάς πείσει ακόμα εντονότερα από την προηγούμενη σεζόν, πως το κάστινγκ εδώ ήταν λίγο αποτυχημένο. Κι αυτό έγκειται περισσότερο στους προκατόχους του ρόλου. Ο Matt Smith και ο Tobias Menzies, όχι μόνο έμοιαζαν περισσότερο εμφανισιακά, αλλά είχαν καταφέρει να αποτυπώσουν επακριβώς την γοητευτική προσωπικότητα και φυσιογνωμία του Πρίγκιπα. Ίσως φταίει που έχουμε συνδέσει τον συγκεκριμένο ηθοποιό με εντελώς διαφορετικού τύπου ρόλους, ίσως φταίει που δεν μοιάζει πραγματικά σε τίποτα με τον original, όμως ρίχνουμε ένα φιλικό thank you, next και στον Jonathan Pryce.

Συνολικά, πέρα από τις προσωπικές μας προτιμήσεις, το α’ μέρος του 6ου κύκλου του Στέμματος, κατάφερε να χωρέσει και να παρουσιάσει με άρτιο τρόπο τον θυελλώδη έρωτα της Νταϊάνα και του Ντόντι, την αθρωποφαγία των παπαράτσι, η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση των τελευταίων μηνών της Πριγκίπισσας, αλλά και την υποτυπώδη σχέση της βασιλικής οικογένειας στην όλη υπόθεση. Το β’ μέρος, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 14 Δεκεμβρίου και θα καλύψει χρονικά, γεγονότα έως και το 2005. Από τα τρέιλερ που έχουμε δει έως τώρα, όλα δείχνουν πως τα φώτα πέφτουν πάνω στο νεαρό Ουίλιαμ και στην αρχή της σχέσης του με την μετέπειτα σύζυγό του, Κέιτ Μίντλετον.

Περισσότερα από Cine News