Το Πανόραμα «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» (Greek Film Days) που συνδιοργανώνει η ΕΜΕΙΣ Α.Μ.Κ.Ε.με τον εκδοτικό οίκο και εταιρεία παραγωγής ISTOS στην Κωνσταντινούπολη,ανοίγει τις πύλες του στο ευρύ κοινόκαι προσκαλεί όλους τους σινεφίλ να ανακαλύψουν ταινίες Ελλήνων δημιουργώνπου θα προβληθούν στις αίθουσες του εμβληματικού Μουσείου του Πέρα (Pera Muzesi) στην Κωνσταντινούπολη, από τις 21 έως και τις 26 Νοεμβρίου 2023.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά την επιτυχημένη περσινή διοργάνωση, η δράση «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» προσφέρει την ευκαιρία σε όλουςόσους επισκεφθούν το Μουσείο του Πέρα, κατά τη διάρκεια της εξαήμερης δράσης (21-26/11/2023), να απολαύσουν με ελεύθερη είσοδο, επιλεγμένες προβολές ταινιών από τον Κινηματογράφοτων Δημιουργών, από τις δεκαετίες ’60-’90, υποτιτλισμένες στα τουρκικά και στα αγγλικά.
Στόχος της δράσης «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» είναι με αφορμή την καλλιτεχνική ματιά των δημιουργών, τη μαγεία της τέχνης του κινηματογράφου, τις δημιουργικές αναζητήσεις και φυσικά το τελικόκαλλιτεχνικό αποτέλεσμα, να γνωρίσουν οι γείτονες πτυχές της Ελληνικής Ιστορίας και Κοινωνίας που μέχρι σήμερα αγνοούν. Οι προκαταλήψεις πηγάζουν και τρέφονται από την άγνοια, και η άγνοια μόνο με τημάθηση και τη μόρφωση μπορεί να νικηθεί. Κι εδώ ο Πολιτισμός και οι τέχνες ειδικότερα, έχουν τη δυνατότητα ψυχαγωγώντας, να συνεισφέρουν δημιουργικά στο επιτακτικό αίτημα για πιο ανοιχτόκαρδες, φιλόξενες και ασφαλείς κοινωνίες.
Στα πλαίσια αυτής της πρωτοβουλίας με επίκεντρο τον κινηματογράφο και τις παράλληλες εκδηλώσεις, οι «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» στην Κωνσταντινούπολη, θα ενθαρρύνουν την ανταλλαγή ιδεών και δημιουργικών συζητήσεων, πιθανώς και τη δημιουργία νέων συνεργασιών, αποδεικνύοντας τη στενή σχέση του ελληνικού με τον τουρκικόλαό, κάτι που δυστυχώς η πολιτική δεν έχει ακόμα καταφέρει να αναδείξει με πράξεις. Εκείνο που θαπρέπει να μας ενδιαφέρει είναι ο διάλογος, ο αντίλογος, οι διαφορετικές απόψεις, ακόμα και οι διαφωνίες, και όχι απλά η αποδοχή και η «επιβεβαίωση» των αντιλήψεών μας. Μέσα από την επαφή, έχουμε τη δυνατότητα να κατανοήσουμε καλύτερα τα γεγονότα, αλλά και την εξέλιξη των δυο κοινωνιών, αγγίζοντας πιο ουσιαστικά την πραγματικότητα της κάθε χώρας. Αυτή θα πρέπει να θέλουμε να προσεγγίσουμε, και να μας προσεγγίσει. Η Τέχνη του Κινηματογράφου μας δίνει γενναιόδωρα τη δυνατότητα αυτή για ό,τι μας αφορά, τη γνώση που εξελίσσεται και δεν εφησυχάζει.
Η φόρμα των ταινιώνπου θα προβληθούν φέτος στο Μουσείο του Πέρα, στο πλαίσιο της δράσης «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου», εναρμονίζεται με τα θέματά τους και τα αναδεικνύει: ιστορική μνήμη, ανθρώπινα δικαιώματα, μετανάστευση και διασπορά του ελληνικού στοιχείου, κ.α. Ταινίες που θα επιτρέψουν στο κοινό να επισκεφθεί και να εξερευνήσει πτυχές της Ελληνικής Ιστορίας και να κατανοήσει τη σημερινή Ελληνική κοινωνία. Η εξερεύνηση του παρελθόντος φέρνει στο φως τους σύγχρονους προβληματισμούς και προσπαθεί να κατανοήσει το σημερινό γίγνεσθαι, αφού η πρόοδος είναι συνυφασμένημε τη γνώση.
Η δράση«Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» της ΕΜΕΙΣ Α.Μ.Κ.Ε. τελεί υπό την αιγίδα και την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδος και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ παράλληλα,έχει τη θερμή υποστήριξη της Α.Θ. Παναγιότητας του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη, της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφουκαι των σταθερών συνεργατών-συνδιοργανωτώνστην Κωνσταντινούπολη, του Ρωμέικου Εκδοτικού Οίκου & Εταιρείας παραγωγής “ISTOS”, καθώς και του Μουσείου του Πέρα, συνοδοιπόρου των στόχων της δράσης, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
- Μακεδονικός Γάμος του Τάκη Κανελλόπουλου (1960/ 29’)
- 100 ώρες του Μάη των Δήμου Θέου& Φώτου Λαμπρινού (1964/ 20’)
- Τζίμης ο Τίγρης του Παντελή Βούλγαρη(1966 / 14’)
- Οικόπεδο του Θόδωρου Μαραγκού (1971/ 13’)
- Γράμματα από την Αμερική του Λάκη Παπαστάθη(1972/ 19’)
- Μέγαρα των Σάκη Μανιάτη & Γιώργου Τσεμπερόπουλου(1974 / 79’)
- Η Δοκιμή του JulesDassin(1974 / 92’)
- Ο ΘίασοςτουΘόδωρου Αγγελόπουλου (1975 / 230’)
- Τελευταίος σταθμός, Κρόιτσμπεργκτου Γιώργου Καρυπίδη (1975 / 22’)
- Το Άλλο Γράμμα του Λάμπρου Λιαρόπουλου(1976 / 75’)
- Χάππυ Νταίη του Παντελή Βούλγαρη (1976 / 110’)
- Μπέτυ του Δημήτρη Σταύρακα (1979 / 33’)
- Στα Τουρκοβούνια του Λευτέρη Ξανθόπουλου (1982 / 23’)
- Φούρνοι, μια γυναικεία κοινωνία των Αλίντα Δημητρίου & Νίκου Κανάκη (1983 / 48’)
- Μετέωρο και Σκιά του Τάκη Σπετσιώτη (1985 / 101’)
- Το δέντρο που πληγώναμε του Δήμου Αβδελιώδη(1986 / 75’)
- Θεόφιλος του Λάκη Παπαστάθη(1987 / 115’)
- Δοξόμπους του Φώτου Λαμπρινού (1987 / 105’)
- Τα Παιδιά της Χελιδόνας του Κώστα Βρεττάκου (1987 / 118’)
- ROMτου Μενέλαου Καραμαγγιώλη (1989 / 76’)
- Μπάϋρον, μπαλάντα για ένα δαιμονισμένο του Νίκου Κούνδουρου(1992 / 138’)
- Aθήναιτης Εύας Στεφανή (1995 / 40’)
- Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η γιαγιά μου τουΔημήτρη Κουτσιαμπασάκου(1997 / 28’)
- Μιρουπάφσιμ των Γιώργου Κόρρα & Χρήστου Βούπουρα(1997 / 125’)