«Ο Γλάρος», το αριστούργημα του Άντον Τσέχωφ ανεβαίνει, στο Θέατρο Προσκήνιο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Για τον Δημήτρη Καραντζά, ο «Ο Γλάρος» αποτελεί το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, μετά τις «Τρεις Αδελφές» (2020) και τον «Θείο Βάνια» (2022-23) κι έρχεται σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού «εγκλωβισμένα» σε μια σκηνή θεάτρου δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχοφ παρουσιάζεται, στο Θέατρο Θησείον, σε σκηνοθεσία Δέσποινας Ντορίνα Ρεμεδιάκη. Μια ιστορία επιστροφής στο σπίτι των παιδικών χρόνων, το σπίτι της μνήμης. Μια απόπειρα ανασύστασης του άδειου χώρου. Από έναν ολόκληρο βυσσινόκηπο βλέπουμε μόνο τα 7 πρόσωπα του σπιτιού μέσα από ένα κβαντικό άλμα στο χρόνο να επιστρέφουν σε ένα σπίτι που είναι πια εργοτάξιο και έχει ήδη πουληθεί. Πώς θα το ξαναοικειοποιηθούν; Μπορούν να γυρίσουν το χρόνο πίσω για να το σώσουν; Ένα αντίο σε διαστολή. Μια μικρή ωδή στην απώλεια και την αντίσταση μας. Μια ειλικρινής απορία για το πώς κανείς ισορροπεί επάνω στα γκρεμίδια.
Κερδίστε προσκλήσεις
Μια τολμηρή και άκρως προσωπική προσέγγιση, που επιθυμεί να ανατρέψει όλες τις βεβαιότητες γύρω από τον αριστουργηματικό «Γλάρο» του Τσέχωφ, παρουσιάζει ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Αλέξανδρος Διαμαντής, στο Θέατρο Σημείο. Πέρα από το θέατρο, πέρα από τη λογοτεχνία, πέρα από τον έρωτα, η παράσταση αυτή σκοπεύει να μιλήσει για την κοινωνία και ταυτόχρονα για τον εαυτό: ο Θεός – η απουσία του. Η πίστη – η δοκιμασία της. Η εξέγερση- η προετοιμασία της. Η ευτυχία- η ανάμνησή της. Η ποίηση- η επιβίωσή της. Πώς παλεύουμε με τα κύματα του ανεξάντλητου Κόσμου; Τι αφήνει πίσω του το πέρασμά μας από τη ζωή; Υπάρχει ελπίδα για τους δυστυχισμένους;
Κερδίστε προσκλήσεις
Τον «Βασιλιά Ληρ», το πιο «σκοτεινό» έργο της σαιξπηρικής δραματουργίας, παρουσιάζει, στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ο σκηνοθέτης Γιάννης Χουβαρδάς. Το έργο ακολουθεί το ταξίδι του Ληρ προς το σκοτάδι, την εσωτερική ερημιά και την τρέλα, μετά την απόφασή του να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να μοιράσει την επικράτειά του στις τρεις κόρες του. Η τραγωδία που θα ξετυλιχτεί δεν θα αφήσει αλώβητο κανέναν από τους ήρωες. Γραμμένο το 1608, το έργο του Σαίξπηρ πραγματεύεται μεταξύ άλλων το ζήτημα της εξουσίας και της φθοράς που επιφέρει η απώλειά της και την πολυπλοκότητα των οικογενειακών σχέσεων. Με πολύτιμο αρωγό μια πολυεπίπεδη σκηνογραφία που επεκτείνεται ως τα έγκατα του κτηρίου Τσίλλερ και εγκολπώνει την τέχνη του κινηματογράφου με εκτεταμένη χρήση live video, ο σκηνοθέτης μάς παρασύρει σε μια καταβύθιση στον εγκέφαλο του Ληρ, ενός άντρα που παρέδωσε επιπόλαια την πρωτοκαθεδρία του, ενός παιδιού που ψάχνει μάταια να επανενωθεί με τη μητέρα, του σκληροτράχηλου πατριάρχη – θεματοφύλακα ενός άκαμπτου κώδικα που δεν διαφέρει από εκείνον μιας εγκληματικής οργάνωσης.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής, το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, που ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Θανάση Τριαρίδη με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το έργο ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του. Η νέα αυτή ευσύνοπτη διασκευή, φέρει έντονη την προσωπική σφραγίδα του ιδιοσυγκρασιακού θεατρικού συγγραφέα και ενός από τους πιο εμβριθείς αναγνώστες του ντοστογιεφσκικού έργου, συμπεριλαμβάνοντας μέχρι και την οδυνηρή και ντροπιαστική για την ανθρωπότητα εμπειρία του Ολοκαυτώματος, και επιφυλάσσοντας έναν ρόλο-έκπληξη για τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η «Φιλουμένα Μαρτουράνο», ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα θεατρικά έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου παρουσιάζεται στο θέατρο Δημήτρης Χορν βάζοντας στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις ανθρώπινες σχέσεις και τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές. Δύο κόσμοι έρχονται αντιμέτωποι και τα στερεότυπα της πατριαρχίας κλονίζονται με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο στην τρυφερή αυτή ιστορία αγάπης, πίστης και συγχώρεσης που σήμερα μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. Υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, η Μαρία Ναυπλιώτου δίνει μία συγκλονιστική ερμηνεία ως Φιλουμένα Μαρτουράνο, μία ηρωίδα που μέχρι σήμερα αποτελεί σύμβολο ηρωισμού, επιβίωσης και μητρότητας, ενώ ο Μελέτης Ηλίας ως Ντομένικο Σοριάνο αποδεικνύει πως όλα μπορούν να αλλάξουν αρκεί να υπάρχει αγάπη.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας επανέρχεται μετά από αρκετά χρόνια στις συνεργασίες του με το Στάθη Λιβαθινό, παρουσιάζοντας αυτή τη σεζόν, το κορυφαίο έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, «Βασιλιάς Ληρ»με την Μπέτυ Αρβανίτη να κρατα τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Πρόκειται για μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο, όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα, στα βασικά σημεία, αυτού του περίφημου κλασικού έργου. Το θέμα αυτής της τραγωδίας του Σαίξπηρ, αφορά στην απόφαση του Βασιλιά Ληρ να μοιράσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του. Τη Γονερίλη, τη Ρεγάνη και τη μικρότερη την Κορδέλια. Αυτή που θα τον πείσει για την αγάπη της θα πάρει το βασίλειο. Ο γηραιός βασιλιάς, παρά τις συμβουλές του Δούκα του Κεντ, αποκληρώνει την Κορδέλια και εξορίζει το Δούκα…
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση του Γιάννη Κακλέα, «Ο Μισάνθρωπος», παρουσιάζεται, για 2η σεζόν, στο Θέατρο Εμπορικόν, για να ξεσκεπάσει, στα χνάρια πάντα του Μολιέρου, τον παραλογισμό και την υποκρισία της εποχής μας. Η συνάντηση αυτή του Γιάννη Κακλέα με τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου ήταν αν μη τι άλλο ευτυχής, καθώς είχε σαν αποτέλεσμα μία ανατρεπτική, μοντέρνα και εξαιρετικά επίκαιρη εκδοχή του εμβληματικού αυτού κλασικού έργου, με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αλσέστ και την Ευγενία Σαμαρά σε αυτόν της Σελιμέν. Παρά το γεγονός ότι έχει τις ρίζες του στα κοινωνικά πρότυπα της εποχής του Μολιέρου, ο «Μισάνθρωπος» παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρος.
Κερδίστε προσκλήσεις
Τη «Δωδέκατη Νύχτα» του Σαίξπηρ, μια κωμωδία που «φωτίζει» αποκαλυπτικά τα σύγχρονα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας φύλου, παρουσιάζει ο Γιάννης Κακλέας στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Το κωμικό παιχνίδι, η τρελή γιορτή, η ποιητική πανδαισία και το ξέφρενο ερωτικό γαϊτανάκι κάνουν την «Δωδέκατη Νύχτα» ένα από τα πιο απολαυστικά, διασκεδαστικά και τολμηρά έργα του Σαίξπηρ, καθώς κι ένα διαχρονικό κείμενο που σήμερα είναι ακόμη πιο επίκαιρο, σε μια κοινωνία που δίνει τον δικό της αγώνα για την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο «Πλατόνωφ» του Άντον Τσέχωφ παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Τόπος Αλλού, με τον Μάξιμο Μουμούρη στον επώνυμο ρόλο. Το πρώτο έργο του μεγάλου Ρώσου – γράφτηκε το 1878 αλλά παίχτηκε για πρώτη φορά μετά τον θάνατό του το 1923 – είναι ένα κολοσσιαίο σε διάρκεια έργο, που αν παιχτεί ολόκληρο η διάρκεια του κρατάει πάνω από 8 ώρες. Εδώ όμως, μια καινούρια δραματουργική επεξεργασία, απολύτως βασισμένη στο πρωτότυπο, δίνει την ευκαιρία για μια νέα ρηξικέλευθη παράσταση που δεν υπερβαίνει τις 2 ώρες, σε κείμενο και σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή. Επίκεντρο ο γοητευτικός και προκλητικός επαρχιακός δάσκαλος Μιχαήλ Βασιλίεβιτς Πλατόνωφ, που θα τον αναλάβει ο Μάξιμος Μουμούρης. Αλλά σ΄ αυτό το έργο και ειδικά στο κείμενο που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης, δεν υπάρχουν πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι. Οι επαρχιακοί αριστοκράτες όπως ο κτηματίας Πορφύρι Συμεώνοβιτς Γκλαγκόλιεβ (Δημήτρης Φραγκιόγλου) που ξετυλίγουν τα πάθη τους στο κτήμα του Βοινίτσεφ και της γυναίκας του Άννας Πέτροβνα (Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου), είναι όργανα μιας ορχήστρας, που αποδίδει συναρπαστικά το συμπάν του Αντον Τσέχωφ και τον απελπισμένο κόσμο της προεπαναστατικής Ρωσίας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί, στο Θέατρο Αλκυονίς, το διάσημο έργο του γαλλικού θεάτρου με τον Μιχάλη Σαράντη στον ομώνυμο ρόλο και τη Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της Ρωξάνης. O κεντρικός ήρωας του έργου, ο ασυμβίβαστος ιππότης και ποιητής Συρανό ντε Μπερζεράκ, είναι ερωτευμένος με τη Ρωξάνη. Θεωρεί όμως πως εκείνη δεν θα αισθανθεί ποτέ το ίδιο, μιας και νιώθει άσχημος εξαιτίας της μεγάλης μύτης του, που αποτελεί χρόνια το αντικείμενο χλευασμού του. Τη Ρωξάνη πολιορκεί και ο πλούσιος Κόμης Ντε Γκις (Νικόλας Χανακούλας). Εκείνη είναι ερωτευμένη με τον όμορφο Κριστιάν (Ιάσονας Παπαματθαίου), από τον οποίο λείπει και το πνεύμα και η ευφράδεια. Ο Συρανό συμφωνεί με τον Κριστιάν να γίνει η σκιά του, η φωνή και οι λέξεις του, ώστε να τον βοηθήσει να την κατακτήσει. Ουσιαστικά μ΄αυτόν τον τρόπο εκφράζει τα δικά του αισθήματα στην αγαπημένη του. Η διασκευή έγινε με τη συνεργασία του Γιώργου Νανούρη για τις ανάγκες της συγκεκριμένης παράστασης.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η «Μαντάμ Μποβαρί» του Γκυστάβ Φλομπέρ, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ, παρουσιάζεται στο θέατρο Αποθήκη. Παρ’ όλα τα ψεγάδια και τις αδυναμίες της που την κάνουν πολύπλοκη, ευάλωτη και γι΄αυτό απολύτως ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη, η Εμμα Μποβαρί είναι μια σύγχρονη τραγική ηρωίδα, προσκολλημένη σ’ ένα υπερβολικά μακρινό, σχεδόν άπιαστο ιδανικό, άρρηκτα όμως συνδεδεμένο με την υπαρξιακή αγωνία της αναζήτησης μιας ουσιαστικής ταυτότητας, ένα θέμα οικουμενικό, που γαργαλάει τη συνείδηση όλων μας. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικελευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας. Με χιούμορ, οξύτητα και τη συγκινητική ακρίβεια ενός λεπτολόγου παρατηρητή, ο Φλομπέρ ταυτίζεται απόλυτα με την αγωνιώδη προσπάθεια της ηρωίδας του, αλλά και κάθε ανθρώπινου πλάσματος, να ανακαλύψει τη δική του φωνή, την δική του προσωπική αλήθεια, πληρώνοντας ένα τραγικό τίμημα. Παίζουν οι ηθοποιοί: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στο βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο, «Ο Θάνατος του Εμποράκου», του Άρθουρ Μίλερ. Γραμμένο το 1949, το κορυφαίο αυτό έργο του συγγραφέα, περιστρέφεται γύρω απ’ την ζωή του εμβληματικού ήρωα Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το συναρπαστικό θρίλερ μυστηρίου «Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς, παρουσιάζεται στον Νέο Ακάδημο, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ και μουσική Σταύρου Γασπαράτου. Το αινιγματικό και αυτοψυχαναλυτικό αυτό έργο του μεγάλου Αμερικάνου συγγραφέα εξετάζει θέματα όπως η οικογένεια, η σεξουαλικότητα, η τρέλα και η ανθρώπινη κακία. Μέσα από έντονους διαλόγους και συγκλονιστικές σκηνές αναδεικνύει τις πολύπλοκες σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες και το πώς οι μνήμες και οι αλήθειες μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή τους. Με τη Φιλαρέτη Κομνηνού στον εμβληματικό ρόλο της κας Βέναμπλ, την Αναστασία Παντούση στο ρόλο της Κάθριν, τον Δημήτρη Τσίκλη στο ρόλο του ψυχίατρου, την ίδια τη σκηνοθέτιδα Λίλλυ Μελεμέ στο ρόλο της Κας Χόλι και τον εξαιρετικό Πάρη Λεόντιο στο ρόλο του Τζορτζ.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί το έργο «Τρεις Ψηλές Γυναίκες» του Edward Albee, στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, με πρωταγωνίστριες τρεις εξέχουσες Ελληνίδες ηθοποιούς, τη Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου. Δομημένο γύρω από τα θεμελιακά ερωτήματα του εαυτού και της θνητότητας, το σαρκαστικό έργο του Albee εμπνέεται από τον χαρακτήρα της δικής του μητέρας. Αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του, ολιστική διαχείριση του χώρου και του χρόνου, ο Robert Wilson εξιστορεί μαεστρικά το αποτύπωμα το χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί έναν εξαιρετικό θίασο, στο Θέατρο Πόρτα, με τη Μαρία Κίτσου να ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο, σε μια μεταφορά της «Γέρμα», στο σήμερα, από τον Σάιμον Στόουν. Η «Γέρμα» του Λόρκα, που πρωτοανέβηκε το 1934 στη Μαδρίτη, πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει, σε ένα φτωχό, αγροτικό και συντηρητικό περιβάλλον. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα 90 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές. Στη σύγχρονη αυτή διασκευή, συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Όπως και στο έργο του Λόρκα, ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται, λόγω της ατεκνίας. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική της υγεία, την καριέρα της, τη ζωή της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η Ελένη Σκότη ανεβάζει, στο Σύγχρονο Θέατρο, το δημοφιλές έργο του Φλοριάν Ζελέρ, «O Πατέρας». Ο Περικλής Μουστάκης και η Ιωάννα Παππά πρωταγωνιστούν στο αριστούργημα του Γάλλου συγγραφέα με τέσσερις αξιόλογους ηθοποιούς να ολοκληρώνουν τον θίασο: τον Αλέξανδρο Κωχ, τη Λίλη Τσεσματζόγλου, τον Κωνσταντίνο Σειραδάκη και την Καλλιόπη Παναγιωτίδου. Ένα ασφυκτικό δράμα το οποίο πραγματεύεται τα όρια των σχέσεων μέσα σε μια οικογένεια, που θα δοκιμαστούν και θα επαναπροσδιοριστούν όταν ο πατέρας θα νοσήσει από Αλτσχάιμερ.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το πολυβραβευμένο έργο του Πάτρικ Μάρμπερ, «Closer», παρουσιάζεται στο Θέατρο Χώρα, από τον Δημήτρη Αγιοπετρίτη – Μπογδάνο, με τους Μιχάλη Λεβεντογιάννη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρο Σταμούλη. Πώς γίνεται η ανίκητη επιθυμία για δέσμευση να αποκαλύπτει πως οι άνθρωποι, ακόμη και μόνοι, παραμένουν δεσμευμένοι με τις ματαιώσεις και τα εσωτερικά τους κενά; Γιατί οι εραστές, ανά τις δεκαετίες, ενώ θέλουν να βουτήξουν βαθιά ο ένας στον άλλον, δεν μπορούν παρά να πλησιαστούν επιφανειακά, μόλις με την άκρη των δαχτύλων τους, οδηγώντας μας σήμερα σε ένα ανελέητο swipe – left, right, left, right, left; Οι ήρωες θα μπορέσουν να συναντηθούν ή δεν μπορούν να έρθουν κοντά ούτε με τον εαυτό τους; Τελικά “Closer” σημαίνει «πιο κοντά μεταξύ μας» ή «πιο κλεισμένα μέσα μας»;
Κερδίστε προσκλήσεις
Το συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ της Αγκάθα Κρίστι παρουσιάζεται στο θέατρο Άνεσις σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. «Ο Μάρτυρας κατηγορίας» θεωρείται όχι μόνο το πιο καλογραμμένο και επιτυχημένο έργο της Αγκάθα Κρίστι αλλά ίσως και το πιο συναρπαστικό θρίλερ όλων των εποχών, με το φινάλε του να έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο απροσδόκητα και συναρπαστικά φινάλε που γράφτηκαν ποτέ! Η υπόθεση είναι η εξής: Ο Λέοναρντ Βόουλ κατηγορείται για τη δολοφονία μιας πλούσιας χήρας. Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Ο δαιμόνιος ποινικολόγος Ουίλφρεντ Ρόμπαρτς που αναλαμβάνει την υπεράσπισή του ωστόσο, δεν είναι τόσο σίγουρος για την ενοχή του. Ο αγώνας του νεαρού άνδρα να μην καταδικαστεί θα κριθεί στα έδρανα του δικαστηρίου όπου οι μαρτυρίες είναι συντριπτικά εναντίον του και η ετυμηγορία των ενόρκων φαίνεται μονόδρομος. Μόνη μάρτυρας για την υπεράσπισή του είναι η αινιγματική σύζυγός του που κρατάει την άκρη του νήματος και τη λύση του γρίφου. Πρωταγωνιστούν οι: Μελίνα Βαμβακά, Χάρης Γρηγορόπουλος, Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Θοδωρής Κατσαφάδος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Νίκη Παλληκαράκη, Νίκος Πολυδερόπουλος
Κερδίστε προσκλήσεις
Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Σκηνές από ένα Γάμο» σε σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη, παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο. Η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν – η οποία γράφτηκε 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία – αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το νουάρ αριστούργημα του Ρομπέρ Τομά «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου», το έργο που με την πλοκή του ανατρέπει τα πάντα και κόβει την ανάσα μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, ανεβαίνει για 2η σεζόν στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη , σε διασκευή και σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, με την Κάτια Δανδουλάκη και έναν θίασο εξαιρετικών πρωταγωνιστών: την Κοραλία Καράντη, την Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, τον Πάνο Σταθακόπουλο και τον Γιώργο Γεροντιδάκη. Η υπόθεση είναι η εξής: Η Φρανσουάζ Κορμπάν, ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πωλ Κορμπάν και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Τα χρέη του Πωλ στα χαρτιά και η πίεση που ασκεί στην Φρανσουάζ για την αποπληρωμή τους κορυφώνουν ακραία την ένταση και την τριβή στην σχέση του ζευγαριού. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι και ίχνη μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής δεν μπορεί να εξηγήσει…
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση «The Aliens», ένα «βιτριολικό» έργο της Annie Baker για τη φιλία, την τέχνη, τον έρωτα και το θάνατο, ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Πανάδη. Μέσα από το χάρισμα του χιούμορ, της ενσυναίσθησης και της αληθινά συμπονετικής παρατήρησης του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου η Annie Baker, μια από τις πιο φρέσκες φωνές που βγήκαν από την Αμερική τα τελευταία χρόνια, μας συστήνει τρεις καλτ ήρωες, τρεις εξίσου ασήμαντους και αξιοσημείωτους ανθρώπους και βάζει τη σύγχρονη κοινωνία στο μικροσκόπιο μιλώντας για τη γενιά που δε μεγάλωσε ποτέ, για την απομόνωση και την εσωστρέφειά της που παλεύει με την ανάγκη για συντροφικότητα. Ένα διεισδυτικό έργο με βιτριολικό χιούμορ που οδηγεί τους ήρωές του σε μια ήσυχη και τραγικά αστεία καταστροφή, ενώ παλεύουν με την «ιδιοφυία» τους ως μια τριάδα απόκληρων. Ένα έργο για τρεις ανθρώπους με έναν εσωτερικό κόσμο που αδυνατούν να εκφράσουν μέχρι που αυτός στρέφεται εναντίον τους και τους οδηγεί να φάνε τον εαυτό τους ζωντανό χωρίς βοήθεια, στήριξη και κατανόηση από τους άλλους.
Κερδίστε προσκλήσεις
H ομάδα The Young Quill παρουσιάζει το έργο του σύγχρονου Ρουμάνου συγγραφέα Ματέι Βίζνιεκ, «Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα», σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου. Ο Ματέι Βίζνιεκ γράφει το έργο του αυτό στις αρχές του 2000 θέτοντας το νευραλγικό ερώτημα: Τι θεωρούμε «πρόοδο» τον 21ο αιώνα και τι γίνεται με την «ανθρώπινη ψυχή» όταν βάλλεται από εθνικές έριδες, ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και διεθνή οικονομικά συμφέροντα; Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο που όλα μοιάζουν να είναι φάλτσα, διαδραματίζεται μια απόλυτα ρεαλιστική ιστορία ενός οποιουδήποτε πολέμου του τώρα, του τότε ή του μετά. Ο συγγραφέας εμπνέεται από τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μέσα από το έργο του, δίνει χώρο στην ανθρώπινη ψυχή να πενθήσει την ύπαρξη της που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να χαθεί, αν «ο ισχυρός» το θελήσει. Η ομάδα The Young Quill καταπιάνεται με το έργο αυτό είκοσι χρόνια αφότου γράφτηκε, επικαιροποιεί το ερώτημα και αναρωτιέται αν η «πρόοδος» είναι τελικά η αξία που πρέπει να καθορίζει την πολιτική, την κοινωνία, την οικονομία, ακόμα και τον ίδιο τον άνθρωπο.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζει στο Θέατρο Μουσούρη ένα τέτοιο σημαντικό έργο, που μιλά με διαύγεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη για «τη ζωή, όπως προσπαθούμε να τη ζήσουμε». Πρόκειται για το «The Humans» – το συναρπαστικό, βραβευμένο με Tony Award, θεατρικό έργο του Stephen Karam (Στίβεν Κάραμ), που έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς όπου έχει παιχτεί. Με ένα σύνολο εξαιρετικών πρωταγωνιστών επί σκηνής (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μαρία Πετεβή, Ειρήνη Μακρή, Ξένια Καλογεροπούλου) σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, το «The Humans» προσφέρει μια σπάνια ματιά στη συλλογική ανθρώπινη ψυχή. Γραμμένη με ένα φρέσκο μείγμα ντοκιμαντερίστικου νατουραλισμού και θεατρικής τόλμης, η τραγικωμωδία του Stephen Karam αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Το έργο ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της οικογένειας Μπλέικ, κατά τη διάρκεια ενός μόνο απογεύματος, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους τους.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το θρυλικό έργο «Ο Κύκλος των χαμένων ποιητών» του Τομ Σούλμαν, ανεβαίνει στο θέατρο Βρετάνια, σε θεατρική διασκευή του ίδιου του «οσκαρικού» συγγραφέα και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Δεκαετία του ’60, ο αντισυμβατικός καθηγητής λογοτεχνίας Τζον Κήτινγκ, έρχεται να διδάξει στο συντηρητικό ιδιωτικό λύκειο Γουέλτον, όπου οι μαθητές μεγαλώνουν υπακούοντας στις αυστηρές, θεμελιώδεις αρχές του σχολείου: «Παράδοση! Τιμή! Πειθαρχία! Υπεροχή!». Ο κ. Κήτινγκ, με βασικό εργαλείο του την ποίηση, θα τους μάθει σταδιακά πώς να αγνοούν τις προκαταλήψεις, τις συνήθειες και τις επιρροές τις οποίες μας επιβάλλουν οι γονείς, οι παραδόσεις και η κοινωνία μας, πώς να έχουν τη δική τους οπτική στα πράγματα και πώς να επιτρέψουν στην πραγματική τους φύση να μιλήσει. Ο αντισυμβατικός αλλά ουσιαστικός τρόπος διδασκαλίας του, θα καταφέρει να εμπνεύσει τον καθένα από τους νεαρούς μαθητές οι οποίοι, κάνοντας την προσωπική τους επανάσταση, θα ακολουθήσουν την κλίση τους, ενάντια στο κατεστημένο. Ο Άκης Σακελλαρίου υποδύεται τον Τζον Κήτινγκ, τον αντισυμβατικό καθηγητή που όλοι θα θέλαμε να είχαμε. Ο Τάσος Χαλκιάς ερμηνεύει τον ρόλο του συντηρητικού διευθυντή Νόλαν και ο Σπύρος Τσεκούρας αυτόν του τραγικού πατέρα κ. Πέρι. Μαζί τους οι μαθητές, ο πυρήνας δηλαδή του έργου, που απαρτίζεται από έναν επίλεκτο θίασο ταλαντούχων ηθοποιών της νέας γενιάς.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το πολυβραβευμένο έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Hugh Leonard, «DA» παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά, στο Θέατρο Ιλίσια. Ο Γρηγόρης Βαλτινός ερμηνεύει τον ομώνυμο και πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ μαζί επί σκηνής βρίσκονται οι Ταμίλλα Κουλίεβα, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Σουξές, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Λάμπρος Κωνσταντέας και Βασίλης Παπαδημητρίου. Το αυτοβιογραφικό έργο του Ιρλανδού συγγραφέα διαδραματίζεται το 1968 στην Ιρλανδία με πολλά φλας μπακ που ζωντανεύουν επί σκηνής μια μοναδική ιστορία αγάπης, τρυφερότητας, αυτογνωσίας και συναισθημάτων κάθε είδους. Ο Τσάρλι Τάιναν, ένας εκπατρισμένος στο Λονδίνο συγγραφέας, παιδί υιοθετημένο, επιστρέφει στην πατρίδα του μετά το θάνατο του πατέρα του. Στο πατρικό του «ζωντανεύουν» οι γονείς του, ο νεαρός εαυτός του, ιδιαίτερες στιγμές, γεγονότα και κάποια πρόσωπα του παρελθόντος του, που σημάδεψαν τη ζωή του και τον επηρεάζουν ακόμα και στο παρόν του. Με μια κινηματογραφική ελλειπτική αφήγηση, αναπλάθονται κομμάτια μιας αναγνωρίσιμης οικογενειακής ζωής. Όνειρα, συγκρούσεις, απογοητεύσεις και χαρές έρχονται στο μυαλό του συγγραφέα και δημιουργούν «σκηνές» επί σκηνής. Το φανταστικό συνδέεται με το πραγματικό και γεννούν μια θεατρική πανδαισία χρωμάτων, ένα δυνατό παζλ αντιθετικών στιγμών, ένα σκηνικό σύμπαν, που η ανθρώπινη κραυγή εναλλάσσεται με τον ψίθυρο και το γέλιο με το κλάμα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η Ναταλία Τσαλίκη και ο Άρης Λεμπεσόπουλος πρωταγωνιστούν στο έργο του Eric Emmanuel Schmitt, «Μικρά συζυγικά εγκλήματα», σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια. Αγαπάμε έναν άνθρωπο γι’αυτό που είναι και συχνά παύουμε να τον αγαπάμε γιατί παραμένει αυτό που είναι. Είναι ο πόνος της αγάπης αναπόφευκτος; Πάντα περιμένουμε από τους άλλους να έχουν τις απαντήσεις που περιμένουμε από αυτούς και αυτή συνήθως είναι η πηγή του πόνου που προκαλούμε ο ένας στον άλλον στην αγάπη. Και αυτό γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο που πρέπει απλά να αγαπηθεί γι’αυτό που είναι αλλάως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή. Και το χειρότερο απ’όλα συχνά αναγκάζουμε τους άλλους να πονούν εξαιτίας των δικών μας ανικανοποίητων επιθυμιών. Και ο πόνος είναι πάντα πιο εύκολος…
Κερδίστε προσκλήσεις
Ποια σχέση μπορεί να έχουν ο Μπαχ με τον Ντόναλντ Ντακ και ο Γκαίτε με τους Αδελφούς Καραμαζώφ; Φαινομενικά καμία. Ωστόσο, στο πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του Furio Bordon, «Τα Τελευταία Φεγγάρια», όλα συνδέονται αρμονικά στο πρόσωπο του ήρωα-πρωταγωνιστή, που κάνει μια βαθιά ενδοσκόπηση στο λυκόφως της ζωής του. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον Στέφανο Κυριακίδη, πλαισιωμένο από την Μαρία Παπαφωτίου και τον Δημήτρη Λιακόπουλο, ενώ την σκηνοθεσία υπογράφει η Ρέινα Εσκενάζυ. «Ακούς μουσική, σκέφτεσαι, κάθε τόσο διαβάζεις… Σου φτάνει;». «Δεν μπορείς να είσαι ευτυχισμένος όταν γερνάς…». «Φοβάσαι τον θάνατο; Ο θάνατος είναι ένα τίποτα». «Κάποτε πίστευες στην χρησιμότητα των λέξεων… Κάποτε ήξερα σε ποιον να τις λέω». «Είναι ο κόσμος που σιγά-σιγά εξαφανίζεται… Πρώτα οι άνθρωποι… Μετά οι ιδέες… Μένουν μόνο οι μνήμες». Αυτά είναι ορισμένα από τα ζητήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο θεατής παρακολουθώντας τον ήρωα-πρωταγωνιστή να παίρνει όλο και περισσότερο απόσταση από τους αγαπημένους του, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό. Ισορροπώντας ανάμεσα στο χιούμορ και τη συγκίνηση, το κωμικό αυτό δράμα μας θυμίζει ότι η νεότητα μένει πάντα φωλιασμένη μέσα στην ανθρώπινη ψυχή, ανεξάρτητα από το χρόνια που μετρά το σώμα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση «Κάποιος να με Προσέχει», η συγκλονιστική αληθινή ιστορία που έκανε θεατρικό έργο ο Frank McGuinness, παρουσιάζεται στο Θέατρο Βεάκη, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Το έργο στρέφεται γύρω από τρεις Δυτικούς ομήρους που είναι έγκλειστοι σ’ ένα κελί στο Λίβανο, υπό το άγρυπνο βλέμμα των τρομοκρατών-απαγωγέων τους. Η προσπάθειά τους ν’ αντιμετωπίσουν τις κακουχίες και τη μόνιμη αγωνία του θανάτου εκδηλώνεται με δαιμονικό χιούμορ ή «παιχνίδια» διαφυγής. Μέσα από συγκρούσεις ή συναισθηματικές εξάρσεις, οι τρεις τους, θα δεθούν με ισχυρότερα δεσμά και από τις αλυσίδες που τους κρατούν. Το «Κάποιος να με προσέχει» διαδραματίζεται την εποχή που τρομοκράτες και επαναστατικές ομάδες έκαναν τυχαίες και αιφνίδιες απαγωγές. Ο Frank McGuinness περιγράφει τους μηχανισμούς που υιοθετούν οι τρεις άντρες για να αντέξουν την πλήξη του ατέρμονου εγκλωβισμού τους, υμνεί την αγάπη που ξεπερνά εθνικές ή θρησκευτικές διαφορές, φωτίζει τον τρόπο που ο καθένας συμπεριφέρεται σαν μητέρα και πατέρας μαζί για τους άλλους και δείχνει τη συνταραχτική πραγματικότητα όταν ο αναπόφευκτος χωρισμός θα έρθει.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το «Ulster American» του David Ireland είναι μαύρη κωμωδία με παθιασμένη ένταση και θέμα την φιλοδοξία, την πολιτική ορθότητα και την ταυτότητα, ανεβαίνει στο Θέατρο Αθηνά σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Μανώλη Δούνια. Η υπόθεση είναι η εξής: Ένας ηθοποιός, μια συγγραφέας και ένας σκηνοθέτης συναντιούνται σε ένα άδειο θέατρο για να συζητήσουν το έργο που πρόκειται να ανεβάσουν και φιλοδοξούν ότι θα απογειώσει τις καριέρες τους. Ο Τζέι, ο βραβευμένος με Όσκαρ αμερικανός ηθοποιός επιθυμεί διακαώς να συνδεθεί με τις ιρλανδικές ρίζες του. Ο Λη, ο άγγλος ανερχόμενος σκηνοθέτης είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να ξεχωρίσει. Και η Ρουθ η μαχητική βορειο-ιρλανδή συγγραφέας πασχίζει να κάνει την φωνή της να ακουστεί. Όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, μέχρι την στιγμή που αρχίζουν να συζητούν τις προκλήσεις του έργου. Κουβέντα στην κουβέντα, οι αληθινοί τους χαρακτήρες αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια, καθώς περνούν τις «κόκκινες γραμμές» τους, η πολιτική ορθότητα πάει περίπατο και η παθιασμένη συζήτηση μετατρέπεται σε βίαιη έκρηξη…Πρωταγωνιστούν: Ορέστης Τζιόβας, Κώστας Νικούλι, Γιούλη Τσαγκαράκη
Κερδίστε προσκλήσεις
Η σκηνοθέτις Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα Ατονάλ παρουσιάζουν στο Θέατρο Τέχνης το τρομακτικά επίκαιρο έργο του κορυφαίου σύγχρονου βρετανού συγγραφέα Dennis Kelly, «Love and Money», υποψήφιο στα Laurence Olivier Awards. Επί σκηνής ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ: Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας, Σοφία Μαραθάκη. Ένα έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις που διαλύονται από το χρήμα, τον καταναλωτισμό, τα χρέη. Όλα τα δραματικά πρόσωπα αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως, κολυμπώντας μέσα σε σακούλες με επώνυμα ρούχα, πακέτα έτοιμων φαγητών, πολυτελή αυτοκίνητα, αλκοόλ, ηρεμιστικά και πιστωτικές κάρτες. Το κείμενο αναφέρεται στη σύγχρονη ζωή, στον κοινωνικό κανιβαλισμό, στην εξαφάνιση του υποκειμένου μέσα στα στερεότυπα της τηλεόρασης και του διαδικτύου. Χρέη, ψώνια, αυτοχειρία, διαδικτυακό φλερτ, επαγγελματικός αριβισμός, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τον κόσμο της τραγικής αυτής φάρσας.
Κερδίστε προσκλήσεις
«Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας» είναι ο τίτλος του έργου, της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2015) Λευκορωσίδας δημοσιογράφου και συγγραφέως Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, το οποίο ανεβαίνει, στο Θέατρο Φούρνος, σε σύλληψη και ερμηνεία Κάτιας Γέρου και Ναταλίας Γεωργοσοπούλου και δραματουργική επεξεργασία Παντελή Μπουκάλα. Δύο γυναικείες φιγούρες στη σκηνή καταθέτουν ένα σύγχρονο μαρτυρολόγιο για τη συμμετοχή της σοβιετικής γυναίκας στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Αφηγούνται την τραγική ιστορία της θηλυκότητας μέσα στα πεδία των μαχών, δημιουργώντας ένα τοπίο μνήμης, όπου συνδέονται το παρόν με το παρελθόν, το πραγματικό με το ονειρικό. Αποκαλύπτουν προσωπικά βιώματα γεμάτα συγκρούσεις και αντιφάσεις και την ίδια στιγμή φωτίζουν το ανείπωτο βάθος των συναισθημάτων τους, των απόκρυφων επιθυμιών και των ονείρων τους.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η Ομάδα Θεατρείς παρουσιάζει το αστυνομικό θρίλερ του Τζων Πρίσλεϋ, «Ο Επιθεωρητής έρχεται…» στον Μικρό Κεραμεικό. «Σήμερα το απόγευμα μία νεαρή γυναίκα ήπιε καυστικό υγρό και λίγες ώρες αργότερα πέθανε με φρικτό τρόπο στο νοσοκομείο». Αυτοκτονία ή φόνος; Τι σχέση μπορεί να έχουν ένας επιτυχημένος δυναμικός επιχειρηματίας, μία φιλάνθρωπη κυρία του καλού κόσμου, μία παραχαϊδεμένη κόρη, ένας ανεξέλεγκτος νεαρός γιος και ένας πολλά υποσχόμενος πλούσιος γαμπρός, με μια νεαρή γυναίκα που βρέθηκε νεκρή στο νοσοκομείο; Τι ζητάει ένας αστυνομικός Επιθεωρητής από αυτούς τους ευυπόληπτους πολίτες; Διατηρώντας την πλοκή ενός ανατρεπτικού αστυνομικού θεατρικού έργου, ο Τζων Πρίσλεϋ αναδεικνύει τη σημασία της ατομικής ευθύνης για τη πορεία της κοινωνίας των ανθρώπων. Παράλληλα με ένα έξυπνο τέχνασμα, οδηγεί το θεατή να πιστέψει, όπως και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, ότι τα προβλήματα της κοινωνίας δεν τους αφορούν, ότι οι ισχυροί μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, οι ενοχές μπορούν να καλυφθούν, αφού κανένας δεν θα τους κατηγορήσει για τίποτα. Δεν έχουν όμως υπολογίσει τον Επιθεωρητή που…έρχεται.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel, είναι ένα συγκλονιστικό κείμενο για την αποδοχή της διαφορετικότητας από τον συγγραφέα που έγινε η φωνή όλων των καταπιεσμένων, των περιθωριοποιημένων, όλων των αδικημένων, και ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια τολμηρή παράσταση. Η θεατρική του μεταφορά και σε σκηνοθεσία της Άννας Βαγενά, έχει ιδιαίτερο δραματουργικό ενδιαφέρον γιατί ο πρωταγωνιστής κινείται συνεχώς ανάμεσα στη γυναικεία και ανδρική του υπόσταση. Ένα μανιφέστο για την ανατρεπτική δύναμη της αγάπης και της τρυφερότητας, ενάντια στην καταστολή των αυταρχικών καθεστώτων σε οτιδήποτε «διαφορετικό». Ένας ύμνος για τον άνθρωπο και για τον αγώνα των καταπιεσμένων που επιλέγουν να είναι ελεύθεροι.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, «Ευτυχισμένες Μέρες», ανεβαίνει, στο θέατρο Olvio, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κανέλλου με την Νατάσα Παπαμιχαήλ και τον Γιάννη Οικονομίδη (Johnny O) στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η Γουίνι, θαμμένη στα συντρίμμια της ζωής της, μέσα σε ένα απέραντο σύμπαν, προσπαθεί “να διάγει την ημέρα της”. Μιλάει ακατάπαυστα. Ο Γουίλι σέρνεται τριγύρω και δίνει νόημα στη φωνή της Γουίνι, γιατί υπάρχει κάποιος που την ακούει. Δε μιλάει μόνη της στην ερημιά. Την Γουίνι δεν μπορούμε να την αντικρίσουμε με οίκτο, συγκατάβαση ή απόσταση. Είναι ένα από τα πιο συμπαθητικά πρόσωπα που έχει πλάσει το θέατρο. Μας αγγίζει συναισθηματικά με μια βαθιά, αλλά αμήχανη συμπάθεια, γιατί απλά συμπάσχει με τους βαθύτερους φόβους και τις ανησυχίες μας. Το έργο είναι ένα ποίημα, αφιερωμένο στην αγωνία της ανθρώπινης ύπαρξης, στην ανάγκη να μοιραζόμαστε και να υπάρχουμε μέσω των άλλων, στη συνεχή φθορά των πάντων μέσα στον ατελείωτο χρόνο, στις καθημερινές συνήθειες και στα «πράγματα» που γλυκαίνουν τον χρόνο, στον αγώνα της επιβίωσης μέσα σε οποιοδήποτε εγκλωβισμό, σωματικό – ψυχικό – πνευματικό, με υπομονή και διεκδικώντας πάντα μια ακόμη ευτυχισμένη μέρα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το θεατρικό έργο «Το αγόρι με τις δυο καρδιές» των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ & Χεσαάμ Αμίρι, σε θεατρική προσαρμογή του Φιλ Πόρτερ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο Άλμα, σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά και μουσική του Μίλτου Πασχαλίδη. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μίας οικογένειας προσφύγων – αυτής των συγγραφέων – που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους, μετά την κατάληψη του μεγαλύτερου μέρους της χώρας τους από τους Ταλιμπάν. Μία ιστορία για την αγωνία της προσφυγιάς, τις αναπάντεχες στιγμές χαράς, τις στιγμές απελπισίας αλλά και το χιούμορ και τη φαντασία που είναι απαραίτητα συστατικά για την αντιμετώπιση ενός άγνωστου καινούργιου κόσμου που πρέπει να γίνει «η νέα πατρίδα. Μία ανθρώπινη ιστορία ελπίδας, θάρρους, εμπιστοσύνης και αγάπης.
Κερδίστε προσκλήσεις