MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
24
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ-ΘΕΑΤΡΟ

Είναι νέοι. Και ξεχώρισαν με τις ερμηνείες τους το 2023

Έντεκα ερμηνείες από 11 ηθοποιούς της νεότερης γενιάς για να θυμάσαι καλύτερα τη θεατρική σεζόν 2022-2023.

| COVER GRAFIC DESIGN: ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΡΑΣΣΑΚΗ
author-image Στέλλα Χαραμή

Μετράμε αντίστροφα. Ο χρόνος εκπνέει αλλά πολλοί νέοι δημιουργοί έχουν όλο το χρόνο μπροστά τους. Ανάμεσα τους, οι 11 ηθοποιοί της νέας ή νεότερης γενιάς που εντοπίσαμε σε θεατρικές παραγωγές της σεζόν 2022-2023. ‘Φιντανάκια’ οι περισσότεροι, κάποιοι με λίγη παραπάνω σκηνική εμπειρία, έξι γυναίκες και πέντε άνδρες, αφήνουν, με τις ερμηνείες τους, το δικό τους μικρό αποτύπωμα στη χρονιά που φεύγει. Τους γνωρίζουμε μέσα από τα βιογραφικά που μόλις έχουν αρχίσει να συστήνουν, ώστε την επόμενη φορά που θα τους δούμε επί σκηνής να τους ανα-γνωρίζουμε. Σε αλφαβητική σειρά:

Η Άλκηστις Ζιρώ στο «Αυτές που δεν προλάβατε»

@Ελπίδα Μουμουλίδου.

Ήταν ήδη αναγνωρίσιμη ως ηθοποιός όταν συμμετείχε στο φεμινιστικό μανιφέστο της Δανάης Λιοδάκη «Αυτές που δεν προλάβατε» που έκανε πέρυσι πρεμιέρα στο ΠΛΥΦΑ. Παράλληλα, πρωταγωνιστούσε στην λοξή σάτιρα του Φοίβου Δεληβοριά «Τα Νούμερα» στην ΕΡΤ, ενώ νωρίτερα είχε κάνει μια ακόμα τηλεοπτική επιτυχία – την «Αγγελική» του Alpha. Ίσως, η πιο εξωστρεφής παρουσία στο αντιπατριαρχικό θεατρικό ξέσπασμα που συνάντησε μεγάλη ανταπόκριση στο νεανικό κοινό και φέτος συνεχίζεται από τη σκηνή του «Χώρα». Απόφοιτη της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης, η Ζιρώ, έκανε το ντεμπούτο της θεατρικά στην αξιομνημόνευτη παράσταση του Νίκου Μαστοράκη «Η επανένωση της Νότιας με τη Βόρεια Κορέα» που ανέβηκε στο «Υπόγειο» του Τέχνης.

Ο Γιώργος Ζυγουρής στον «Άλλο»

@Παναγιώτης Μαϊδης.

Έχει μια εξαετή εμπειρία στα θεατρικά πράγματα, αλλά στο σουρεαλιστικό, σατιρικό θρίλερ «Ο άλλος» της Πένυς Φυλακτάκη που σκηνοθέτησε η Σοφία Πάσχου για το Εθνικό Θέατρο έκανε την πρώτη του εμφάνιση με πιο προβεβλημένο ρόλο. Παρά τα σοβαρά προβλήματα της δραματουργίας, ο Ζυγουρής διακρίθηκε για τα κωμικά αντανακλαστικά του ως μελλόνυμφος και υποψήφιος βουλευτής (βοήθησε και η συνύπαρξη με την απολαυστική Κατερίνα Πατσιάνη). Πρόσθεσε έτσι, έναν ακόμα σταθμό σε καλές συνεργασίες καθώς τα προηγούμενα χρόνια είχε συμμετάσχει σε τρεις παραστάσεις αιχμής της Κατερίνας Ευαγγελάτου – «Άλκηστη», «Βόϋτσεκ», «Αμλετ» και στο «Σώσε» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Φέτος, είναι μέλος της διανομής του τσεχωφικού «Γλάρου» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά που, μόλις, έκανε πρεμιέρα στο Προσκήνιο. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τελειόφοιτος χημικός μηχανικός του Πανεπιστημίου Πάτρας.

Η Στεφανία Ζώρα στην «Pomona»

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Τι κι αν την είχαμε εντοπίσει από την προπέρσινη εμφάνιση της στην «Ιστορία αγάπης», όπου υποδυόταν την κόρη ενός ζευγαριού γυναικών; Η μεταμόρφωση της για την πιο τολμηρή επιλογή ρεπερτορίου που έκανε ο Θωμάς Μοσχόπουλος (ποιος άλλος;) – την φουτουριστική «Pomona» του ‘Αλιστερ ΜακΝτάουελ ως μια μυστηριώδης οδηγός σε Role Play Games – ήταν εντυπωσιακή. Απόφοιτη της δραματικής σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, όπου και μετράει πολλές συνεργασίες κατά την τελευταία δεκαετία, έκανε μόλις το 2022 το αθηναϊκό της ντεμπούτο στην σκηνή του Άνεσις. Φέτος, πρωταγωνιστεί στο νέο έργο του Κώστα Μποστατζόγλου «Ελέφας» που ανεβαίνει στη Σκηνή Ω του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Ο Βαγγέλης Δαούσης στη «Φιλουμένα Μαρτουράνο»

@Ελίνα Γιουνανλή.

Ήταν ο νόθος γιος του Ντομένικο Σοριάνο ή όχι; Πηγαία η κωμικότητα του Βαγγέλη Δαούση στο ρόλο του ταπεινού Ναπολιτάνου υδραυλικού, που γνωρίζει τη βιολογική του μητέρα στο πρόσωπο της Φιλουμένας Μαρτουράνο. Ήταν η τέταρτη φορά που έπαιζε σε μια σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου – είχαν προηγηθεί τα «Αμαντέους», «Λυσιστράτη» και «Masterclass». Φέτος μπαίνει άνω τελεία στη συνεργασία τους αφού, ενώ η παράσταση συνεχίζεται για δεύτερο χειμώνα, ο ίδιος δεν συμμετέχει. Πρωταγωνιστεί, ωστόσο, στον «Ελέφα» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, αποτίνοντας φόρο τιμής και στον τόπο απ’ όπου ξεκίνησε τις θεατρικές σπουδές του, τον Πειραϊκό Σύνδεσμο. Εκτός από τις θεατρικές συνεργασίες του, ώθηση του έδωσε και η συμμετοχή του στα «Καλύτερα μας χρόνια» της ΕΡΤ που ολοκληρώθηκε πέρυσι, μετά από τρεις σεζόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜελέτης Ηλίας: Στο ελληνικό θέατρο επικρατεί ακόμα ένας ελιτισμός που μας στενεύει12.09.2018

Η Αδελαϊδα Κατσίδε στη «Δόξα Κοινή»

@Μαρίζα Καψαμπέλη.

Έκανε το ντεμπούτο της τηλεοπτικά, από την συχνότητα της ΕΡΤ στο σίκουελ του «Νησιού», «Μια νύχτα του Αυγούστου. Ήταν η ίδια χρονιά που ανέβηκε και στη σκηνή του θεάτρου Πορεία ως μέλος αυτού του διονυσιακού συνόλου ηθοποιών που ερμήνευσαν μοναδικά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, εμβληματικά ερωτικά ποιήματα Ελλήνων δημιουργών στην παράσταση «Δόξα Κοινή». Διάφανη και εύθραυστη στάθηκε επάξια δίπλα σε εμπειρότερους, από την ίδια, ηθοποιούς, συμμετέχοντας στο τρίτο ανέβασμα της σπουδαίας αυτής παράστασης. Φέτος, την ξανασυναντάμε σε τηλεοπτικό ρόλο, καθώς συμμετέχει στο καστ της «Έρημης χώρας» της πρώτης σε παραγωγή του Ertflix σε σκηνοθεσία του Γιώργου Γκικαπέππα. Είναι απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου ενώ έχει και πτυχίο Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ νέα γενιά του θεάτρου συναντά τη νέα γενιά της μόδας12.09.2018

O Mιχαήλ Μελίσσης στο «Μακριά από παιδιά»

@Ανδρέας Παπακωνσταντίνου.

Ήταν ακόμα φοιτητής στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης, όταν πήρε το βάπτισμα της σκηνής εντός του προστατευτικού πλαισίου του: Στον «Ιούλιο Καίσαρα» (2018) σε σκηνοθεσία Νατάσσας Τριανταφύλλη και στην, τότε, παιδική παραγωγή του θεάτρου «Αλαντίν» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαϊτη. Έκτοτε, ξαναβρέθηκε σε παραγωγές παιδικού θεάτρου, με κορυφαίο τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Αγόρι στο θεωρείο» – τη μεταφορά του βιβλίου της Αγγελικής Δαρλάση από τη Σοφία Μαραθάκη. Είναι, λοιπόν, ελαφριά ειρωνεία που ο Μιχαήλ Μελίσσης έπαιξε τον πρώτο του βασικό ρόλο σε θέατρο ενηλίκων στο έργο του Γιωργή Τσουρή «Μακριά από παιδιά» υπακούοντας θαυμάσια στο ρεαλιστικό, θυμωμένο ύφος του έργου. Φέτος, επιστρέφει στο Εθνικό και στην εφηβική του σκηνή με το έργο του Κρις Κούπερ «Στα όρια» σε σκηνοθεσία της Σοφίας Βγενοπούλου.

Η Μαριάμ Ρουχάντζε στα «Φώτα της πόλης»

@Κάρολ Γιάρεκ.

Παιδί του Εθνικού Θεάτρου, ως απόφοιτη της δραματικής σχολής του, μετράει τις περισσότερες συνεργασίες της στις παραγωγές του, με την παρουσία της να γίνεται ολοένα και πιο διακριτή στην μετά πανδημίας εποχή. Τόσο στη «Φάρμα των ζώων» σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη στο ρόλο μιας εξεγερμένης κοτούλας, στο Χορό της μποστικής «Μήδειας» σε σκηνοθεσία του Γιάννη Καλαβριανού αλλά κυρίως ως τραγουδίστρια του καμπαρέ στο ριζοσπαστικό βωβό μιούζικαλ της Αμάλιας Μπένετ και του Θοδωρή Οικονόμου «Τα φώτα της πόλης», καταφέρνει να δίνει το στίγμα της μέσα από, μικρής, έκτασης, ρόλους. Με πλατιά μουσική, εκτός από θεατρική, παιδεία στο Ωδείο της δεύτερης πατρίδας της, της Ιεράπετρας Κρήτης (καθώς είναι γεννημένη στην Τιφλίδα της Γεωργίας) εμφανίζει πολλές σκηνικές δυναμικές. Αν και απόφοιτη του Εθνικού, έκανε το ντεμπούτο της στην απολαυστική σαιξπηρική «Κωμωδία των παρεξηγήσεων» σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου με τους Νίκο Κουρή και Ορφέα Αυγουστίδη.

Η Θεόβη Στύλλου στο «Berlin Alexanderplatz»

@Ελίνα Γιουνανλή.

Η πρώτη θεατρική εμφάνιση σε παράσταση του Στάθη Λιβαθινού είναι, λογικά, ένα ιδανικό ντεμπούτο. Κι αυτό συνέβη στη Θεόβη Στύλλου, συμμετέχοντας στη διανομή του «Berlin Alexanderplatz», της θεατρικής μεταφοράς του επικού μυθιστορήματος του Αλεξάντερ Ντέμπλιν. Υποδύθηκε με άνεση μια γοητευτική αλλά σκοτεινή, περιθωριακή περσόνα του μεσοπολεμικού Βερολίνου, σε μια παραγωγή που συνεχίστηκε και τη φετινή χειμερινή περίοδο για λίγες παραστάσεις. Το περασμένο καλοκαίρι η συνεργασία της με την ομάδα Λιβαθινού επεκτάθηκε για το έργο «Καζανόβα/Δον Ζουάν: Μια ερωτική περιπλάνηση» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Αυτή την περίοδο παίζει στο «Scrooge & Ghosts & Rock ‘n’ Roll», το μιούζικαλ του Στέφανου Κορκολή σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη που ανεβαίνει στο Christmas Theater. Είναι απόφοιτη της δραματικής σχολής «Δήλος» και της Νομικής Σχολής Αθηνών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣτάθης Λιβαθινός: Η ζωή μου είναι τα λάθη μου. Αλλά χωρίς λάθη δεν γίνεται12.09.2018

Ο Στρατής Χατζησταματίου στο «Da»

@Ελίνα Γιουνανλή.

Ένα χρόνο μετά την αποφοίτηση του από το Εθνικό Θέατρο θα έκανε την τηλεοπτική του πρώτη στις «Άγριες μέλισσες» του ΑΝΤ1, κερδίζοντας γρήγορα αναγνωρισιμότητα – αν και αυτή η κατάκτηση θα απογειωνόταν κατά την συμμετοχή του στον, επίσης τηλεοπτικό, «Σασμό» του Alpha. Την ίδια περίοδο, ωστόσο, θα έδινε και μια συγκινητική ερμηνεία στο εμβληματικό έργο Da του Χιου Λέοναρντ, στο πλευρό του Γρηγόρη Βαλτινού. Στη σκηνή του «Ιλίσια» υποδύθηκε με ευαισθησία τον Τσάρλι, τον γιο του Da, του κηπουρού με τη μεγάλη καρδιά. Η παράσταση συνεχίζεται και φέτος, χωρίς τον Στρατή Χατζησταματίου που περιορίζεται στα τηλεοπτικά του καθήκοντα. Εκτός από απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού είναι και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής Αθηνών.

Η Αλεξάνδρα Χασάνι στο «Goodbye Lindita»

@Θεόφιλος Τσιμάς.

Έχει μεγαλύτερη από δεκαετή εμπειρία σε μικρότερης κλίμακας παραγωγές, καθώς έχει αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή του Εθνικού, ήδη από το 2010. Ωστόσο, η ερμηνεία της στο πολυσυζητημένο «Goodbye Lindita» του Μάριο Μπανούσι ήταν συνταρακτική. Ήταν η νεκρή κόρη που ντυνόταν νύφη στον αποχαιρετισμό της από τα εγκόσμια. Ένα σώμα σαν κέρινο, μια νεκρική μάσκα το πρόσωπο της, μολονότι γύρω της σπέρνονταν θύελλες· δεν άρθρωσε λέξη κι όμως είπε τόσα πολλά για τα σημαίνοντα του θανάτου. Μετά την επανάληψη της στο Εθνικό, η παράσταση του Μπανούσι κάνει ήδη ευρωπαϊκή περιοδεία, δρέποντας δάφνες.

Ο Γιλμάζ Χουσμέν στον «Άνθρωπο από το Παντόλσκ»

@Χρήστος Συμεωνίδης.

Έχουν περάσει δύο χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση στο ευρηματικό «Εθνικό ντεφιλέ» του Παντελή Φλατσούση, όπου, μεταξύ άλλων, υποδύθηκε και τον εαυτό του: Έναν Έλληνα της Ξάνθης, τουρκικής καταγωγής και μουσουλμάνο. Αξιόλογο ντεμπούτο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών που το διαδέχθηκε και η συνεργασία με το Στάθη Λιβαθινό στην «Συμφορά από πολύ μυαλό». Κι αν είχε δώσει σήματα των δυνατοτήτων του, αυτά τα είδαμε να αναπτύσσονται στην εφιαλτική πολιτική σάτιρα «Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή που παίχτηκε δύο σεζόν ως sold out. Εκεί ήταν τραγικός και κωμικός μαζί, υποδυόμενος ένα γνήσιο καφκικό ήρωα, συλληφθέντα από τη ρωσική αστυνομία για άγνωστο λόγο. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Περισσότερα από Πρόσωπα