Trends 2025: Είναι το wellness το happy hour της νέας χρονιάς;
To Winter Arc, το viral trend του TikTok που ξεκίνησε τον Οκτώβριο, φαίνεται ότι ήταν προπομπός για την ανάδειξη της ευεξίας ως της κυρίαρχης τάσης για το 2025 ανάμεσα σε όλους εμάς τους σκληρά εργαζόμενους!
Το Winter Ark ξεκίνησε ως μία τάση στο TikTok που με δυο λόγια μας προέτρεπε να μην περιμένουμε τη νέα χρονιά για να αποφασίσουμε -και να υιοθετήσουμε- καλές, wellness συνήθειες, αλλά να ξεκινήσουμε από την αρχή του χειμώνα χωρίς να περιμένουμε την Πρωτοχρονιά. Είτε έχουμε υιοθετήσει το trend, είτε το έχουμε χαζέψει στα social, είτε δεν το έχουμε ξανακούσει ποτέ, η πραγματικότητα είναι ότι το 2025 μας βρίσκει έτοιμους να επενδύσουμε στην ευεξία μας, σωματική και διανοητική.
Η γενιά Ζ καθοδηγεί το wellness trendΗ αυξανόμενη δημοτικότητα της τάσης ευεξίας που αναμένεται να επικρατήσει το 2025 είναι εν μέρει απόρροια της απροθυμίας των νεότερων μελών του αμερικανικού εργατικού δυναμικού, της γενιάς Ζ, να πληρώσουν το τίμημα της επαγγελματικής εξουθένωσης ως «φυσιολογική» παρενέργεια της σκληρής εργασίας. Αυτή η γενιά νέων εργαζομένων, συχνά με πολλές σπουδές και πτυχία, δεν ανέχεται ως δεδομένη την εξουθενωτική εργασία και τις υπερβολικές απαιτήσεις από τους εργοδότες και επιλέγει επαγγελματικές συνθήκες που επιτρέπουν την ανάπτυξη της προσωπικής ζωής και την ύπαρξη ελεύθερου χρόνου για κοινωνικοποίηση και δραστηριότητες.
Πώς αναδεικνύεται το wellness ως trend 2025Σε όλο αυτό το σκηνικό συμβάλλουν έρευνες που υπογραμμίζουν την ισχυρή σχέση μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας και της μακροζωίας, τονίζοντας ότι η συνεπής σωματική δραστηριότητα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την παράταση της διάρκειας ζωής και τη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών.
1
Περαιτέρω αποδείξεις ότι η τάση της ευεξίας κερδίζει έδαφος μπορούν να βρεθούν στην πρόσφατη έκθεση 2024 Year in Review Trends Report του Wellhub, η οποία αποκαλύπτει πώς η ευεξία κατακτά τις ΗΠΑ – και όλοι γνωρίζουμε πως τα επόμενα βήματα είναι η Ευρώπη. Η νέα αυτή έκθεση αναλύει παγκόσμια δεδομένα από περισσότερους από τρία εκατομμύρια συνδρομητές της Wellhub σε 19.000 εταιρικούς πελάτες, αποκαλύπτοντας τις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της ευεξίας στο χώρο εργασίας. Τι επισημαίνει η έρευνα:
- Η «ώρα ευεξίας» έχει γίνει το νέο happy hour. Η Τρίτη στις 6:00 μ.μ. είναι η ώρα αιχμής για δραστηριότητες ευεξίας σε όλο τον κόσμο, ενώ την Κυριακή παρατηρήθηκε το χαμηλότερο επίπεδο δραστηριότητας.
- Οι εργαζόμενοι εκτιμούν μια υβριδική προσέγγιση στην ευεξία. Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν τόσο τις προσωπικές όσο και τις ψηφιακές επιλογές wellness είναι δύο φορές πιο αφοσιωμένοι από εκείνους που χρησιμοποιούν μόνο τη μία ή την άλλη.
- Η προπόνηση ενδυνάμωσης παραμένει δημοφιλής, αλλά φέτος η γιόγκα σημείωσε 7% αύξηση στη χρήση σε σχέση με πέρυσι, καθιστώντας την το ταχύτερα αναπτυσσόμενο είδος προπόνησης.
- Η διατροφή και οι υγιεινές συνήθειες σημείωσαν σημαντική αύξηση, με τη χρήση της διατροφής να αυξάνεται κατά 112% σε ετήσια βάση και των υγιεινών συνηθειών κατά 71% σε ετήσια βάση.
Τα ευρήματα της Wellhub αποκαλύπτουν μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο που οι εργαζόμενοι -ανά τον δυτικό κόσμο- δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία τους. Σε αυτή τη μετά πανδημία εποχή που ζούμε, που οι περισσότεροι εργαζόμενοι όχι μόνο έχουμε επιστρέψει στα γραφεία αλλά δουλεύουμε σκληρά, η προσπάθεια να συμπεριλάβουμε ενεργά την ευεξία στην καθημερινότητά μας είναι η «άγκυρά μας» με την καλή σωματική και ψυχική υγεία αλλά και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
Εάν το trend της ευεξίας αποκτήσει πραγματικά τη δύναμη που του αξίζει, μπορούμε να ελπίζουμε ότι το 2025 θα είναι μία χρονιά που θα μας βοηθήσει να ισορροπήσουμε και να ζούμε λίγο καλύτερα.
2