MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024

Τέσσερις εικαστικοί εξερευνούν τη «Mεθοριακότητα» στη γκαλερί Citronne

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων χαρακτηρίζει τα έργα με τα οποία οι καλλιτέχνες Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή διερευνούν την έννοια της μετάβασης από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Monopoli Team

Τη μετάβαση από ένα στάδιο σε άλλο, από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, μετάβαση η οποία ανατρέπει, εκουσίως ή ακουσίως, παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου, διερευνούν μέσα από τα έργα που παρουσιάζουν στην έκθεση με τίτλο «Mεθοριακότητα / Liminality», η οποία φιλοξενείται από την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στην γκαλερί Citronne της Αθήνας, τέσσερις νέοι εικαστικοί, οι Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή.

Έννοια που προέρχεται από την κοινωνική ανθρωπολογία, η «μεθοριακότητα» αναφέρεται στις τελετουργίες μετάβασης μέσω των οποίων το υποκείμενο εγκαταλείπει μια κατάσταση και ενσωματώνεται σε μια άλλη, μέσω κοινωνικά προσδιορισμένων τελετουργιών, π.χ. ο έφηβος εγκαταλείπει το στάδιο του παιδιού, αποχωρίζεται όσα προϋπέθετε η παιδικότητά του και, μέσω μιας τελετουργίας μετάβασης εισέρχεται στην κατάσταση του νεαρού άντρα.

Marina Papadaki, Arnica, 2022

Στον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης

Αυτόν τον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης πραγματεύονται οι τέσσερις καλλιτέχνες στην έκθεση που επιμελείται η Βίκυ Τσίρου, επανατοποθετώντας την έννοια αυτή στο πλαίσιο σύγχρονων βιωμάτων. Η επιμελήτρια της έκθεσης επιδιώκει να διευρύνει την σημασία του όρου, εξετάζοντας σύγχρονες εκφράσεις του. Όπως σημειώνει στο κείμενό της, ο όρος εδώ αφορά «όχι μόνο την έννοια της τελετουργίας αλλά και τις αλλαγές στη σφαίρα του κοινωνικού και του πολιτικού. Σήμερα, στην εποχή της “ρευστής νεωτερικότητας”, παρατηρούμε πως το status quo, ένα ολόκληρο σύστημα αξιών, βρίσκεται σε μια συνθήκη συνεχούς αστάθειας, που χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλες μεταβάσεις ή, με άλλα λόγια, από μία μόνιμη συνθήκη μεθοριακότητας».

Τα έργα της έκθεσης ανιχνεύουν τη «Μεθοριακότητα» μέσα από τέσσερα αδιόρατα περάσματα: την αρχιτεκτονική δομή, τον ρου της ιστορίας, την ενσωμάτωση της παράδοσης, καθώς και την εσωτερική βιωματική διαδικασία. Το έργο κάθε καλλιτέχνη και καλλιτέχνιδας δεν ταυτίζεται αυστηρά με μία από τις θεματικές, τείνει όμως να το τοποθετηθεί σε έναν από τους τέσσερις αυτούς άξονες.

Maro Fasouli, Untitled, 2020

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων

Πολυμορφία από εκφραστικά μέσα, ποιότητες, υφές και αισθήσεις χαρακτηρίζει τα έργα, που ακολουθούν την αρχιτεκτονική δομή του χώρου και τoποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια, με τρόπο που να απηχεί την παρομοίωση της κοινωνίας με μια κατοικία και τα διαφορετικά δωμάτιά της. Οι διελεύσεις στη ζωή των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων μοιάζουν με μια μετακίνηση ανάμεσα στους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας.

Τα ζωγραφικά έργα της Μαρίνας Παπαδάκη απεικονίζουν με πλακάτα χρώματα υβριδικές ανθρωπόμορφες και ζωόμορφες παρουσίες σε χώρους που συμπλέκουν το φαντασιακό με το πραγματικό, το μέσα με το έξω. Η καλλιτέχνιδα δημιουργεί γεωμετρικές δομές που μοιάζουν με αινιγματικά συστήματα οργάνωσης της πραγματικότητας. Οι τίτλοι κάποιων έργων της αναφέρονται σε πραγματικά ιστορικά και κοινωνικά συμβάντα, που η εικαστικός μεταγράφει μέσα από μοτίβα και ψευδαισθησιακούς χώρους. Η έννοια της μετάβασης εννοείται κυρίως ως οι τομές που συμβαίνουν μέσα από τους κοινωνικούς ανασχηματισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝεοϊμπρεσιονισμός στη Μεσόγειο: Μια έκθεση στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή12.09.2018

Στα επιτοίχια έργα και τα τοτεμικά γλυπτά της Μάρως Φασουλή, οι υφές και διάφορα υλικά, όπως καλάμια και νήματα, επαναδιαπραγματεύονται τη λαϊκή παράδοση και την τέχνη της υφαντικής. Οι συνθέσεις της παρουσιάζουν την υφαντική ως αποδεσμευμένη από μια δεδομένη οργάνωση αυστηρών κανόνων που ενέχει η συγκεκριμένη λαϊκή τέχνη. Το πέρασμα από τη σύμβαση και την αναπαραγωγή τυποποιημένων μοντέλων στην πιθανότητα του «λάθους», την ελευθερία και τον αυθορμητισμό, ανοίγει τον δρόμο για νέους τρόπους μάθησης και προβάλλει τη δημιουργική φαντασία. Δίνει υπόσταση στη γυναικεία ταυτότητα και εργασία, καθώς και στη σχέση τους με την ενσώματη εμπειρία και τη φύση.

Yorgos Yatromanolakis, The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings

Η επιτόπια βιντεοεγκατάσταση «Άλογα, Άλογα» (2024) της Ναταλίας Παπαδοπούλου μεταβάλλει το μακρόστενο πέρασμα του διαδρόμου της γκαλερί σε μία εμβυθιστική οπτικοακουστική σήραγγα με ηχοτοπία, λόγο και έντονες οπτικά εικόνες, που θυμίζουν ίχνη ή εντυπώσεις. Η λογική αλληλουχία, ο εμπειρικός χώρος και χρόνος καταργούνται, καθώς οι εικόνες μπλέκονται μεταξύ τους ή ακολουθούν μια μη γραμμική, συνειρμική αφήγηση, με εναλλασσόμενο ρυθμό. Τόσο η εγκατάσταση όσο και τα δύο ακόμα έργα της που παρουσιάζονται στην έκθεση φανερώνουν τον ποιητικό εαυτό, τις εσώτερες, ασυνείδητες ή υποσυνείδητες σκέψεις και κρυφές πτυχές του ψυχισμού που ξυπνούν στη συνθήκη της μεθοριακότητας.

Οι φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη από την ενότητα «The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings» («Η μεταμόρφωση της χρυσαλίδας και το αργό άνοιγμα των φτερών») (2018), εκκινούν από ένα προσωπικό, βιωματικό πέρασμα από μια προγενέστερη σε μια νέα σχέση με τις μνήμες και το παρελθόν. Η διαδικασία ξεκινά με το στάδιο του αποχωρισμού, μπαίνει στο στάδιο της μεθοριακότητας και καταλήγει στην ενσωμάτωση. Το έργο παραλληλίζει την εμπειρία αυτή με τους βιολογικούς κύκλους στην φύση και συγκεκριμένα με το πέταγμα της χρυσαλλίδας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια Έκθεσης: 18 Ιανουαρίου - 2 Μαρτίου 2024
Είσοδος: Ελεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όρ.), Αθήνα, Τηλ. 210.72.35.226
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ