Οι τριγμοί στο παγκόσμιο εμπόριο από την έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αρχίζουν να γίνονται αισθητοί και στην ελληνική αγορά η οποία σε πρώτη φάση μετράει σημαντικές καθυστερήσεις.
Τα πρώτα πλοία από τα Ασιατικά λιμάνια αφίχθηκαν φέτος στον Πειραιά με καθυστέρηση 14 έως 19 ημερών. Και όχι μόνο γιατί υποχρεώνονται να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής αντί να διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ αλλά και γιατί πρώτα κατευθύνονται στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης – όπως το Ρότερνταμ και το Αμβούργο – και μετά βάζουν πλώρη για τα λιμάνια της Μεσογείου.
Στις αρχές Δεκεμβρίου, ένα φορτίο από το λιμάνι του Χο Τσι Μινχ (πρώην Σαϊγκόν) στον Πειραιά έπαιρνε 25-30 ημέρες και κόστιζε 1800$.
Πλέον όλα έχουν διπλασιαστεί τουλάχιστον. Το πλοίο πλέον για να έρθει χρειάζεται 70 ημέρες – αφού πρώτα πηγαίνει στη Βόρεια Ευρώπη – και το κόστος βρίσκεται στις 3.800$
Εναλλακτικά, κάποιες ναυτιλιακές προτείνουν στους πελάτες τους τη ναύλωση πλοίου που θα έρθει κατευθείαν μεν στον Πειραιά σε 55 ημέρες αλλά με ένα «καπέλο» στο κόστος 300$-600$.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ο περίπλους της Αφρικής κοστίζει σε επιπλέον καύσιμα 400.000$, ενώ υπάρχουν αναφορές για αύξηση και της ασφάλισης 5-8%
Διαβάστε περισσότερα στο skai.gr.