Underground Youth Orchestra: Δύο ξεχωριστά masterclasses βιολοντσέλου και φλάουτου στο Μέγαρο
Ένα masterclass βιολοντσέλου με τoν διακεκριμένο τσελίστα Joël Marosi και ένα masterclass φλάουτου με τoν διακεκριμένο φλαουτίστα Jean-Luc Sperissen διοργανώνει, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Underground Youth Orchestra.
Η Underground Youth Orchestra συνεχίζοντας δυναμικά την εκπαιδευτική της δραστηριότητα, διοργανώνει δύο ξεχωριστά masterclasses στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Το masterclass βιολοντσέλου με τoν διακεκριμένο τσελίστα Joël Marosi, πρώτο τσέλο στην Orchester de Chambre de Lausanne, και καθηγητή μουσικής δωματίου στο Geneva – Neuchâtel High School of Music, θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Φεβρουαρίου (ΜΜΑ, Αίθουσα Δοκιμών 12). Ακολουθεί το masterclass φλάουτου με τoν διακεκριμένο φλαουτίστα Jean-Luc Sperissen, πρώτο φλάουτο στην Orchester de Chambre de Lausanne, που θα πραγματοποιηθεί στις 17 και 18 Φεβρουαρίου (ΜΜΑ, Αίθουσα Δοκιμών 12).
Joël MarosiΓεννημένος στη Ζυρίχη, ο Joël Marosi έλαβε τα πρώτα μαθήματα βιολοντσέλου από τη Nancy Chumachenko. Στη συνέχεια σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας με τον Heinrich Schiff και στο Ωδείο της Κολωνίας με τον Claus Kanngiesser, καθώς και στην Ακαδημία Sibelius στο Ελσίνκι με τον Arto Noras. Τα masterclasses των Leon Fleischer, Isaac Stern, Yo Yo Ma, János Starker και Walter Levin εμπλουτίζουν το παίξιμό του. Έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το πρώτο βραβείο στον Ελβετικό Διαγωνισμό Μουσικής Νέων και στον Διαγωνισμό Venoge στη Λωζάνη, καθώς και το βραβείο “Weizacker” στον Διαγωνισμό Mendelssohn στο Βερολίνο.
Από το 1999, ο Joël Marosi παίζει τακτικά ως πρώτο βιολοντσέλο με την Καμεράτα της Βέρνης και την Καμεράτα του Σάλτσμπουργκ. Από το 2000 έως το 2003 ήταν πρώτο τσέλο της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βασιλείας και, από το 2005, κατέχει την ίδια θέση στην Ορχήστρα Δωματίου της Λωζάνης. Από το 2019, είναι επίσης πρώτος βιολοντσελίστας της Ορχήστρας Δωματίου του Φεστιβάλ Verbier.
Έχει προσκληθεί να εμφανιστεί ως σολίστ με το εν λόγω σχήμα, αλλά και με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Γκέτινγκεν, τη Hannoversche Orchestervereinigung, το I Fiamminghi, την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και την Ορχήστρα Δωματίου της Πράγας. Είχε έτσι την ευκαιρία να παίξει ως σολίστ υπό τη διεύθυνση των Heinrich Schiff, Ton Koopman, Christian Zacharias, Hannu Lintu, Christoph-Mathias Mueller, Mario Venzago, Λουκά Καρυτινού και Thomas Zehetmair.
Ο Joël Marosi είναι ένας παθιασμένος μουσικός δωματίου. Οι τσελίστες Patrick Demenga και Christian Poltera, οι κλαρινετίστες Dimitri Askenazy, Davide Bandierin και Fabio di Casola καθώς και οι βιολιστές Isabelle van Keulen, Christian Altenberger, Gabor Takacs και Ilja Gringolts είναι μερικοί από τους συνεργάτες του. Ιδρυτικό μέλος του Zürcher Klaviertrio, ταξιδεύει με αυτό το σύνολο σε όλο τον κόσμο, τόσο στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης όσο και στο Wigmore Hall του Λονδίνου. Από το 2010 είναι μέλος του συγκροτήματος 4 Cellists, το οποίο περιοδεύει τακτικά στην Ασία. Το 2019 εντάχθηκε στο Schweizer Klaviertrio /Swiss Piano Trio, ένα συγκρότημα του οποίου η διεθνής φήμη έχει οικοδομηθεί σε περισσότερα από είκοσι χρόνια ύπαρξης. Ο Joël Marosi ηχογραφεί κυρίως για τις εταιρείες Claves, Harmonia Mundi, Brillant Classics και Sony Asia.
Πρόσφατες και επερχόμενες κυκλοφορίες περιλαμβάνουν τρίο για πιάνο των Frühling και Zemlinsky, καθώς και το Quartet for the End of Time του Messiaen από την Brillant Classics, το άλμπουμ Prologue with the 4 Cellists από τη Sony Asia, καθώς και ένα πρόγραμμα γαλλικής μουσικής με φλάουτο και πιάνο στην Prospero Classic (με τη φλαουτίστα Sarah Rumer και τον πιανίστα Ulrich Koella). Ένα άλμπουμ με το σύνολο των έργων του Felix και της Fanny Mendelssohn για βιολοντσέλο και πιάνο κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2020 από την First Hand Records, με την Ester Walker στο πιάνο. Ο Joël Marosi μοιράζεται την εμπειρία και το πάθος του κατά τη διάρκεια Masterclasses που παραδίδει στην Ευρώπη και την Ασία. Από το 2019 έως το 2021 είναι προσωρινός καθηγητής μουσικής δωματίου στο Geneva – Neuchâtel High School of Music. Το 2023 ξεκινά μια νέα συνεργασία με την Underground Youth Orchestra στην Αθήνα, όπου παραδίδει Masterclasses και training programs για νέους μουσικούς.
Jean-Luc SperissenΣτην Αλσατία, σε ηλικία εννέα ετών, ο Jean-Luc Sperissen άρχισε να παίζει φλάουτο τραβέρσο με τη Lucile Salzmann, φλαουτίστρια της Συμφωνικής Ορχήστρας της Mulhouse. Μαζί προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Conservatoire de Région de Strasbourg όπου εισάγεται σε ηλικία 18 ετών στην τάξη της Sandrine François, σολίστ φλάουτου στη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Στρασβούργου. Αργότερα θα ασχοληθεί με το μπαρόκ ρεπερτόριο με τον τραγουδιστή Jean-Francois Alizon.
Δύο χρόνια αργότερα αποκτά το χρυσό μετάλλιο μαζί με πανεπιστημιακό πτυχίο μουσικολογίας και, την ίδια χρονιά, εισάγεται στο Conservatoire Région al Supérieur de Paris στην τάξη του Claude Lefèbvre, φλαουτίστα στην Όπερα του Παρισιού. Την επόμενη χρονιά εντάχθηκε στο φημισμένο CNSM του Παρισιού στην τάξη του Master Pierre-Yves Artaud, διεθνούς σολίστ, και αποφοίτησε ομόφωνα με πρώτο βραβείο το 2003. Ο Jean-Luc Sperissen απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα από το Conservatoire Supérieur de la Ville de Paris το 2004. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του θα έχει την ευκαιρία να συνεργαστεί με τους Michel Moragues, Florence Souchard, Isabelle Moretti.
Ήταν ο πρώτος νικητής του Διεθνούς Διαγωνισμού Domenico Cimarosa στην Ιταλία, του Διεθνούς Διαγωνισμού του Βουκουρεστίου και του πρώτου βραβείου με αριστεία στον Εθνικό Διαγωνισμό της Μουσικής Συνομοσπονδίας της Γαλλίας. Θα είναι ημιφιναλίστ στους διεθνείς διαγωνισμούς Jean-Pierre Rampal και Maxence Larrieu.
Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε όταν ήταν 21 ετών ως πρώτο φλάουτο στην Orchester de Basse Normandie και στη συνέχεια με το Orchester Symphonique de Mulhouse/Opéra du Rhin από το 2003 έως το 2005. Ο Jean-Luc Sperissen εντάχθηκε στο Orchester de Chambre de Lausanne το 2005 ως πρώτο φλάουτο. Συμμετέχει εκτάκτως στις ορχήστρες Tonhalle, Όπερα της Ζυρίχης, Orchester de Radio France, Orchester Philharmonique de Strasbourg. Στον Jean-Luc αρέσει η μουσική δωματίου με διάφορα σχήματα, κυρίως με την άρπα, αλλά κυρίως ως μέλος του κουαρτέτου φλάουτου Éden.