Ο Αριστομένης Κατσούλας «Εν σώματι» στο Μετς
Ερωτικά γυμνά που τα χαρακτηρίζει η απλότητα, το άρτιο σχέδιο και η εξπρεσιονιστική γραφή, παρουσιάζει ο ζωγράφος στην ατομική έκθεση ζωγραφικής του με τίτλο «Εν σώματι», που εγκαινιάζεται την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, στο Κέντρο Τεχνών Μετς, σε επιμέλεια Νιόβης Κρητικού.
Έργα που αποτυπώνουν τη γυναικεία έξαψη, τον έρωτα, την επαφή, ερωτικά γυμνά που χαρακτηρίζει η απλότητα, το άρτιο σχέδιο και η εξπρεσιονιστική γραφή, παρουσιάζει ο Αριστομένης Κατσούλας στην ατομική έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Εν σώματι», που εγκαινιάζεται την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, στο Κέντρο Τεχνών Μετς, σε επιμέλεια Νιόβης Κρητικού.
Στην έκθεσή του, ο καλλιτέχνης αναδεικνύει την ανθρώπινη μορφή με έντονη χειρονομία, ελευθεριακή θέαση και εκρηκτική διάθεση, που προκύπτει από τη χρωματική του παλέτα και την προσωπική του γραφή, που αποτυπώνει τον αισθησιασμό και την ευαισθησία των γυμνών σωμάτων.
«Η χρήση των χρωμάτων στο έργο είναι σαν μια συμφωνία κοντράστων, όπου οι αντιθέσεις και οι έντονες αποχρώσεις συνδυάζονται για να δημιουργήσουν πλούσιες εικόνες με συναισθηματική φόρτιση, συγκινησιακή ατμόσφαιρα και τη μυσταγωγία που διέπει τον ερωτισμό. Ο δημιουργός επιλέγει, συνειδητά, χρώματα που αντικατοπτρίζουν όχι μόνο την εξωτερική πραγματικότητα αλλά και την εσωτερική ψυχολογία των μοντέλων του», σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης, Νιόβη Κρητικού.
Γυμνά που αποτυπώνουν ένα αίσθημα ελευθερίαςΤα γυμνά του Κατσούλα αντιμετωπίζονται ως πορτραίτα. Κάθε σώμα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά που μεταδίδουν τον αυτόνομο χαρακτήρα τους. Μόνα ή σε ζευγάρια, αποτυπώνουν ένα αίσθημα ελευθερίας. «Κάθε πινελιά, κάθε χειρονομία, συντελείται με λεπτομερή προσοχή και δυναμισμό, προσδίδοντας στα έργα μια ζωντανή διάσταση με κίνηση που προσδίδει μια αίσθηση τραχύτητας ή δόνησης. Η χειρονομία, εδώ, γίνεται γλώσσα και το σώμα γίνεται μέσο έκφρασης ενός παρατηρητή που αιχμαλωτίζει εικαστικές στιγμές», επισημαίνει η επιμελήτρια.
Οι λίγες ή πολλές γραμμές των περιγραμμάτων του είτε μπλέκονται σε μια ενιαία σιλουέτα είτε ηρεμούν η μια πλάι στην άλλη, σαν στιγμιότυπα ερωτικού περιεχομένου, παρασύροντας τον θεατή σε έναν κόσμο αισθησιασμού, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα αλλά και ανοιχτή εκδοχή της ανθρώπινης σχέσης με το σώμα. «Με τον τρόπο αυτό, ο εικαστικός καταφέρνει να δημιουργήσει σκέψεις και να αναδείξει την ομορφιά της ανθρώπινης μορφής, με έναν φυσικό αλλά συνάμα εκφραστικό τρόπο», συνεχίζει η επιμελήτρια της έκθεσης «Στο σώμα ο Αριστομένης Κατσούλας, βλέπει παράθυρα της ψυχής, της έκφρασης και του αισθησιασμού, προσκαλώντας τον θεατή να εξερευνήσει ο ίδιος την ευαισθησία που κρύβεται πίσω από κάθε πινελιά», καταλήγει.
Γεννήθηκε το 1955 στον Πύργο Τριφυλίας Μεσσηνίας, όπου και έζησε έως το 1968, οπότε και μετακόμισε στην Αθήνα. Το 1972 γράφτηκε στο εργαστήριο Τέχνης Ε. Βακαλό. Αποφοίτησε το 1976 και την ίδια χρονιά γράφτηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Περούτζια (Accademia di belle arti Pietro Vanucci) στα τμήματα ζωγραφικής, χαρακτικής και φωτογραφίας, ενώ παρακολούθησε για δύο χρόνια και το τμήμα γλυπτικής. Από το 1979 ζωγραφίζει και κατασκευάζει γλυπτά συμμετέχοντας σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει φιλοτεχνήσει τα εξώφυλλα δίσκων και έχει εικονογραφήσει πολλές ποιητικές συλλογές. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Έργα του υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.