26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ο Γρηγόρης Ρέντης σκηνοθετεί τα σποτ της φετινής διοργάνωσης
Ο βραβευμένος με Αργυρό Αλέξανδρο Film Forward Γρηγόρης Ρέντης σκηνοθετεί τα σποτ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τρεις ιστορίες που βασίζονται στο απρόβλεπτο και μιλούν για τη συνύπαρξη, τη συντροφικότητα, τη σχέση μας με το περιβάλλον, τον ανταγωνισμό.
To 26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έρχεται από τις 7 έως τις 17 Μαρτίου 2024, σε φυσικούς χώρους αλλά και online, με την προπώληση να ξεκινά στις 5 Μαρτίου.
Φέτος ανακοινώθηκε και η στρατηγική συνεργασία του Φεστιβάλ με τη ΔΕΗ. Με μηνύματά της, «το Φεστιβάλ θέλει ενέργεια» και «η έμπνευση θέλει ενέργεια», η ΔΕΗ συνεχίζει τη συστηματική και ουσιαστική υποστήριξη σημαντικών πολιτιστικών θεσμών της χώρας μας. Η συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελεί μια ακόμα επιβεβαίωση της πρόθεσης της ΔΕΗ να ενισχύσει δημιουργούς αλλά και την πόλη που τόσα χρόνια αποτελεί ορόσημο για την 7η τέχνη.
To spot του ΦεστιβάλΣτον σκηνοθέτη Γρηγόρη Ρέντη, ο οποίος κέρδισε τον Αργυρό Αλέξανδρο του τμήματος >>Film Forward στο περσινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ανέθεσε το Φεστιβάλ τη δημιουργία των φετινών του σποτ.
«Αν αφήσεις την κάμερα να γράφει, είναι σίγουρο ότι η ζωή θα σε εκπλήξει. Τρεις ιστορίες που βασίζονται στο απρόβλεπτο, σε κάτι που μας περιβάλλει, αλλά που για κάποιο λόγο αρνούμαστε να δούμε μέχρι αυτό να εισέλθει με ορμή στο κάδρο. Διακόπτοντας απότομα μία γνώριμη κατάσταση, προκύπτει αρχικά μια έκπληξη, ένα τίναγμα. Αλλά αυτό που ακολουθεί είναι μία νέα συνθήκη και ενδεχομένως η αρχή ενός διαλόγου. Βασικός άξονας των τριών σποτ είναι η συνύπαρξη, στη συντροφικότητα, στη σχέση μας με το περιβάλλον, στον ανταγωνισμό. Και τελικά, ίσως η συνύπαρξη να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της περιόδου. Ανακαλύπτουμε νέους τρόπους να συνομιλούμε, να αποδεχόμαστε, και τελικά συνυπάρχουμε με όσα επιλέγαμε να αγνοούμε. Άλλωστε, το τι μένει πλέον εκτός κάδρου σπάνια αποτελεί επιλογή μας. Όλα είναι μπροστά μας, είτε αυτό ονομάζεται πόλεμος, ανθρώπινα δικαιώματα ή κοινωνική ανισότητα».
Ο Γρηγόρης Ρέντης αποφοίτησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Imperial College London και συνέχισε τις σπουδές του στο California Institute of the Arts, όπου έκανε το μεταπτυχιακό του στη Σκηνοθεσία Κινηματογράφου (MFA in Film Directing). Μετά την πρεμιέρα της πτυχιακής του ταινίας Η Δύση (Sundown, 2010) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ, επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά στον χώρο της διαφήμισης, έχοντας σκηνοθετήσει πολυάριθμα βραβευμένα διαφημιστικά και βιντεοκλίπ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Βάρδια (Dogwatch, 2022), ένα ντοκιμαντέρ για τους μισθοφόρους που προστατεύουν εμπορικά πλοία από τους πειρατές στη Σομαλία, βραβεύτηκε με τον Αργυρό Αλέξανδρο στο τμήμα >>Film Forward του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Μόσχας DOKER, ενώ προβλήθηκε μεταξύ άλλων στα φεστιβάλ Visions du Réel, True/False και Raindance, αποσπώντας θετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο. Η επόμενη ταινία του με τίτλο Sydney Smile Future Perfect αναπτύχθηκε στα πλαίσια του EAVE Producer’s Workshop και παρουσιάστηκε στο Crossroads Co-Production Forum του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Δείτε τα σποτ: ΠυροτεχνήματαΕταιρεία παραγωγής: Topcut Modiano
Σκηνοθέτης: Γρηγόρης Ρέντης
Παραγωγός: Νικήτας Ραφαήλ
Διευθυντής Φωτογραφίας: Γιάννης Γεωργίου
Σκηνογράφος: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Διευθυντής Παραγωγής: Γιώργος Παπαδημητρίου
Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής: Κατερίνα Σεφερλή
Βοηθός Παραγωγού: Άννα Παπανικολάου
Βοηθός Σκηνοθέτη: ΆκηςΘεοδορόζογλου
Casting Director: Ready2Cast
Ηθοποιοί: Ιάσονας Γιαννάρας, Αλέξανδρος Νικόλαος Γιαγκούσης
Ενδυματολόγος: Άννα Ζώτου, Εβελίνα Δαρζέντα
Βοηθός Ενδυματολόγου: Σταματίνα Σκάρου
Μακιγιάζ: Ιωάννα Συμεωνίδη
Ανεύρεση Χώρων: Παναγιώτης Λαζαράκος
Ομάδα Παραγωγής: Αλεξάνδρα Αλιβιζάτου, Γιώργος Κολλάρος, Νίκος Χριστόπουλος, Δημήτρης Τσαντίλας, Αντώνης Δούκας, Νίκος Κυριάκου
Φροντιστής: Γιάννης Γεωργίου
1ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Μανιάτης
2ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Νικολάκης
Μακενίστας: Κώστας Μερίδης
Gaffer: Στέλιος Καραϊσκος
Ηλεκτρολόγος: Κώστας Μάμαλης
Ηχολήπτης: Γιάννης Ζερβάκος
Παραγωγός Post Production: Αντώνης Δρακουλάκος & Λίλη Τριανταφυλλάκου
Μοντάζ: Τόλης Αποστολίδης
Επεξεργασία εικόνας: Frameworks, Γιώργος Παπαϊωάννου
Χρωματικές Διορθώσεις: Andrei Gordeev
Σχεδιασμός Ήχου & Μιξάζ: Αντώνης Καραγιάννης
Μουσική: Argy, Omnya – Aria © & ℗ 2023 Afterlife
Εξοπλισμός Κάμερας: Ηλίας Κτιστάκης (White Balance)
Εξοπλισμός Φωτιστικών σωμάτων: Γιώργος Παπαδημητρίου
Διευθυντής Φωτογραφίας: Γιάννης Γεωργίου
Σκηνογράφος: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Διευθυντής Παραγωγής: Γιώργος Παπαδημητρίου
Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής: Κατερίνα Σεφερλή
Βοηθός Παραγωγού: Άννα Παπανικολάου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άκης Θεοδορόζογλου
Casting Director: Ready2Cast
Ηθοποιοί: Κατερίνα Λούβαρη Φασόη, Γιάννης Σαρλής, Ελεάννα Καυκάλα, Γιώργος Κισσανδράκης
Ενδυματολόγος: Άννα Ζώτου, Εβελίνα Δαρζέντα
Βοηθός Ενδυματολόγου: Σταματίνα Σκάρου
Μαλλιά: Ντανιέλα Μπαμπαμπέκοβα
Μακιγιάζ: Ιωάννα Συμεωνίδη
Ανεύρεση Χώρων: Γιώτα Σκουβαρά
Ομάδα Παραγωγής: Αλεξάνδρα Αλιβιζάτου, Γιώργος Κολλάρος, Νίκος Χριστόπουλος, Δημήτρης Τσαντίλας, Αντώνης Δούκας, Νίκος Κυριάκου
Φροντιστής: Γιάννης Γεωργίου
1ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Μανιάτης
2ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Νικολάκης
Μακενίστας: Κώστας Μερίδης
Gaffer: Στέλιος Καραϊσκος
Ηλεκτρολόγοι: Κώστας Μάμαλης
Ηχολήπτης: Γιάννης Ζερβάκος
Παραγωγός Post Production: Αντώνης Δρακουλάκος & Λίλη Τριανταφυλλάκου
Μοντάζ: Τόλης Αποστολίδης
CGI: Post Faust, Ντίνα Μελινιώτη, Νίκος Δανιηλίδης
Επεξεργασία εικόνας: Γιώργος Κούρκουλος
Χρωματικές Διορθώσεις: Andrei Gordeev
Σχεδιασμός Ήχου & Μιξάζ: Αντώνης Καραγιάννης
Μουσική: Argy, Omnya – Aria © & ℗ 2023 Afterlife
Εξοπλισμός Κάμερας: Ηλίας Κτιστάκης (White Balance)
Εξοπλισμός Φωτιστικών σωμάτων: Γιώργος Παπαδημητρίου
Με την υποστήριξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και την πολύτιμη βοήθεια της κας. Ανωγιάτη Νατάσσας
Εταιρεία παραγωγής: Topcut Modiano
Σκηνοθέτης: Γρηγόρης Ρέντης
Παραγωγός: Νικήτας Ραφαήλ
Διευθυντής Φωτογραφίας: Γιάννης Γεωργίου
Σκηνογράφος: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Διευθυντής Παραγωγής: Γιώργος Παπαδημητρίου
Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής: Κατερίνα Σεφερλή
Βοηθός Παραγωγού: Άννα Παπανικολάου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άκης Θεοδορόζογλου
Casting Director: Ready2Cast
Ηθοποιοί: Δέσποινα Κονταξή, Θεοδώρα Παπαδοπούλου
Ενδυματολόγος: Άννα Ζώτου, Εβελίνα Δαρζέντα
Βοηθός Ενδυματολόγου: Σταματίνα Σκάρου
Μακιγιάζ: Ιωάννα Συμεωνίδη
Ανεύρεση Χώρων: Παναγιώτης Λαζαράκος
Ομάδα Παραγωγής: Αλεξάνδρα Αλιβιζάτου, Γιώργος Κολλάρος, Νίκος Χριστόπουλος, Δημήτρης Τσαντίλας, Αντώνης Δούκας, Νίκος Κυριάκου
Φροντιστής: Γιάννης Γεωργίου / Γιάννης Γεωργίου
1ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Μανιάτης
2ος Βοηθός Κάμερας: Γιώργος Νικολάκης
Gaffer: Στέλιος Καραϊσκος
Ηλεκτρολόγος: Κώστας Μάμαλης
Ηχολήπτης: Νίκος Μπουγιούκος
Παραγωγός Post Production: Αντώνης Δρακουλάκος & Λίλη Τριανταφυλλάκου
Μοντάζ: Τόλης Αποστολίδης
Επεξεργασία εικόνας: Γιώργος Γιαγιάς
Χρωματικές Διορθώσεις: Andrei Gordeev
Σχεδιασμός Ήχου & Μιξάζ: Αντώνης Καραγιάννης
Μουσική: Argy, Omnya – Aria © & ℗ 2023 Afterlife
Εξοπλισμός Κάμερας: Ηλίας Κτιστάκης (White Balance)
Εξοπλισμός Φωτιστικών σωμάτων: Γιώργος Παπαδημητρίου