MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
εγκατάσταση

Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία

Η in situ εγκατάσταση «Amvrakia.Mia», που εκτείνεται κατά μήκος της Citronne Gallery, δημιουργεί μία αντιπαράθεση ανάμεσα στον κλειστό χώρο ενός αστικού διαμερίσματος και το εκτενές της αγροτικής υπαίθρου καθώς και ένα πλέγμα σχέσεων που δεν επιστρέφει στο παρελθόν αλλά το επικαιροποιεί.

Monopoli Team

Ηχητικά γλυπτά, επιτοίχια έργα και βίντεο, το καθένα και ένα επεισόδιο μιας μη γραμμικής αναδρομής στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Ξηρόμερο Ακαρνανίας, συγκροτούν την ατομική έκθεση του Πάνου Χαραλάμπους με τίτλο «Amvrakia.Mia», που παρουσιάζεται από την Πέμπτη 21 Μαρτίου στη Citronne Gallery στην Αθήνα.

Πρόκειται για μια εγκατάσταση «όπου η Αμβρακία αναδύεται μέσα από μια σειρά ολωσδιόλου λησμονημένων ημερών», όπως σημειώνει ο Πάνος Χαραλάμπους. Σε αυτήν συγκεντρώνονται οι κύριες προβληματικές που διέπουν το βιωματικό, ερευνητικό έργο του καλλιτέχνη και συγκεφαλαιώνονται στοιχεία της δουλειάς του στα οποία διακρίνονται επιδράσεις από τις ανθρωπιστικές σπουδές, κυρίως από την κοινωνική ανθρωπολογία, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τη μουσική καθώς επίσης απόηχοι από την Αrte Povera και την τέχνη αρχείου.

Επιτελεστική τοπιογραφία

Η εγκατάσταση «Amvrakia.Mia» συγκροτεί μια «επιτελεστική τοπιογραφία» η οποία ορίζεται από ενέργειες και δράσεις. Συνθέτει έναν «τόπο», μία δίνη από υλικά τεκμήρια, αρχειακό υλικό, σχήματα, ήχους και συμβάντα – αναφορές στο υγρό στοιχείο, τα πανηγύρια και την αγροτική – ψυχαγωγική παραγωγή.

Πρόκειται για μία τοπιογραφία που εκτυλίσσεται, με διαφορετικές εκδοχές, εδώ και χρόνια στη δουλειά του Χαραλάμπους, όπως στην εμβληματική επιτέλεση – εγκατάσταση στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας (Ελληνικό Περίπτερο, 2019) και στο έργο της documenta 14 (Αθήνα – Κάσσελ, 2017).

2.Πάνος Χαραλάμπους, Ήλιος, 1998, μικτή τεχνική, φύλλα καπνού πάνω σε καμβά. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

2. Πάνος Χαραλάμπους, Ήλιος, 1998, μικτή τεχνική, φύλλα καπνού πάνω σε καμβά. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

Η αγροτική ύπαιθρος σε ένα αστικό διαμέρισμα

Η in situ εγκατάσταση εκτείνεται κατά μήκος του χώρου της γκαλερί, δημιουργώντας μια αντιπαράθεση ανάμεσα στον κλειστό χώρο ενός αστικού διαμερίσματος και το εκτενές της αγροτικής υπαίθρου, καθώς και ένα πλέγμα σχέσεων που δεν επιστρέφει στο παρελθόν αλλά το επικαιροποιεί. Τα επιμέρους τμήματα της εγκατάστασης συνδέονται με αρδευτικούς σωλήνες – ηχεία, μέσα στους οποίους ρέουν και από τους οποίους αναβλύζουν εναλλασσόμενοι ή αναμεμειγμένοι ήχοι από τα πανηγύρια, τη φύση και το νερό.

Όπως σημειώνει στο κείμενό της η επιμελήτρια της έκθεσης Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη, «το νερό είναι ένα ισχυρό στοιχείο, είτε ως ιδεατή παρουσία είτε ως εκκωφαντική απουσία. Είναι ορατό υπαινικτικά μέσα από το κατασκευασμένο τεχνητό αντικαθρέφτισμα της λίμνης ή παρίσταται ως άκουσμα, ως “λάλον ύδωρ”, μέσα από τους σωλήνες της ύδρευσης και της άρδευσης».

7.Πάνος Χαραλάμπους, La Gazza Ladra, 2021, Γλυπτική οπτικοακουστική εγκατάσταση. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

7. Πάνος Χαραλάμπους, La Gazza Ladra, 2021, Γλυπτική οπτικοακουστική εγκατάσταση. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

Έργα από φύλλα καπνού

Στο πρώτο τμήμα της εγκατάστασης, δύο μεγάλα επιτοίχια έργα από φύλλα καπνού («Ήλιος Ι», «Ήλιος ΙΙ») παραπέμπουν στην παρελθούσα ακμάζουσα καπνοπαραγωγή της περιοχής του Ξηρόμερου, στην αποξήρανση, στον ήλιο και στην κυκλικότητα του χρόνου, ενώ το βίντεο «La Gazza Ladra», με την αναφορά στην λίμνη Αμβρακία, προσθέτει ένα νατουραλιστικό στοιχείο.

Ακολουθώντας τους σωλήνες άρδευσης, ο θεατής φτάνει στο δεύτερο τμήμα της εγκατάστασης, όπου μεταφέρεται στην υποβλητική συνθήκη των πανηγυριών. Ένα περιστρεφόμενο βινύλιο σε μεταλλικές λεκάνες που επιπλέουν μέσα σε νερό, οι αφίσες του θρυλικού τραγουδιστή Τάκη Καρναβά και η γλυπτική κάτοψη της λίμνης Αμβρακίας ως πίστας χορού, μαζί με την βιντεοπροβολή «Αn eagle was standing…» του αργού τσάμικου (περφόρμανς του καλλιτέχνη) πάνω σε μια άλλη πίστα-γυάλινη σκηνή αποτελούν ίχνη, οπτικές μεταφορές επιτελέσεων οργανικά συνδεδεμένων με τη φύση και την παράδοση. Υποδηλώνουν τη μέθεξη κατά την οποία ο εαυτός μετατίθεται εκτός ορίων.

20.Πάνος Χαραλάμπους, Φωνή και Πορτραίτο Τάκη Καρναβά, 2021, Λεπτομέρεια, Γλυπτική εγκατάσταση με ήχο. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

20. Πάνος Χαραλάμπους, Φωνή και Πορτραίτο Τάκη Καρναβά, 2021, Λεπτομέρεια, Γλυπτική εγκατάσταση με ήχο. Παραχώρηση της CITRONNE Gallery (Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη)

Η ταυτότητα του μεσογειακού Νότου

Ο Πάνος Χαραλάμπους αντλεί μοτίβα από την παρελθούσα ελληνική επαρχία και προβάλλει με το έργο του την ταυτότητα του ευρωπαϊκού, μεσογειακού Νότου. Με ελεγειακές αποχρώσεις, το έργο του υποδηλώνει την απώλεια, το διαφεύγον, ενώ ταυτόχρονα διασώζει από τη λήθη και επικαιροποιεί παλιά, άχρηστα ή υποτιμημένα αντικείμενα, μεταπλάθοντάς τα σε εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης και τιμώντας με αυτά τις ιδιαίτερες ποιότητες μιας «ελάσσονος σκηνής» που αναπνέει στις παρυφές της κυρίαρχης τέχνης.

Η έκθεση συνοδεύεται από την έκδοση «Amvrakia.Mia», από τη Citronne Gallery και τις εκδόσεις Καστανιώτη, με κείμενα των Πάνου Χαραλάμπους, Πάνου Πανόπουλου, Τατιάνας Σπινάρη – Πολλάλη, Θωμά Συμεωνίδη και Μαρίνας Φωκίδη, όπου λόγος και εικόνα συνιστούν μiα τεκμηρίωση του πολύπλευρου έργου και της έρευνας του καλλιτέχνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη12.09.2018

Πάνος Χαραλάμπους

Ο Πάνος Χαραλάμπους γεννήθηκε το 1952 στο Ξηρόμερο Ακαρνανίας και ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το έργο του αποτελείται από περφόρμανς, happenings και εγκαταστάσεις που συχνά περιλαμβάνουν ήχο, βίντεο, φωτογραφία, ευρεθέντα αντικείμενα, αρχειακό υλικό ή έργα μεικτών μέσων. Στο έργο του πραγματεύεται την έννοια του χρόνου και της απώλειας, αναφέρεται στην τοπικότητα και εξερευνά τις βαθύτερες συγγένειες μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών με μη γραμμικό τρόπο. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις όπως: 58η Μπιενάλε της Βενετίας (2019), documenta 14, Αθήνα και Κάσελ (2017), White House Biennial, Βάρνα (2016), eidos, Μπεζανσόν (2004), Break-through, Μαδρίτη (2004), Κοπεγχάγη, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης (1996) και Kunst-Europa, Βερολίνο (1991). Μεταξύ των ατομικών του εκθέσεων στην Ελλάδα περιλαμβάνονται οι: Επιγραφόμενα (2022), Aquis Submersus (2014-5), Tobacco Area, 1986-2011 (2011), Voice-o-graph (2006-07), Phonopolis (2003-4), Psychagogia II (2001), 1496-2000 / como humo se va (1999-2000), Psychagogia I: Recreation (1997). Το 2015 τιμήθηκε με το βραβείο κριτικών τέχνης AICA Hellas για την έκθεση Aquis Submersus. Εκλέχθηκε ομότιμος καθηγητής και διετέλεσε πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας κατά την περίοδο 2014-2019.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Πάνος Χαραλάμπους
Χώρος: Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όροφος ), Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 21 Μαρτίου έως 11 Μαΐου 2024 | Εγκαίνια: Πέμπτη 21/3 στις 19:00 - 22:00.
Πληροφορίες Χώρου: Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όροφος ), Αθήνα, Ελλάδα. Τηλ: 2107235226. Email: [email protected] | https://citronne.com/el/
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ