Ο ηθοποιός και ambassador της Ημέρας Ελληνικού Κινηματογράφου, Γιάννης Τσορτέκης που αυτή την περίοδο πρωταγωνιστεί στο “Underground” στο θέατρο Ακροπόλ, βρέθηκε σήμερα (26/03) καλεσμένος στην εκπομπή της ΕΡΤ “Πρωίαν σε είδον” και μίλησε στον Φώτη Σεργουλόπουλο και τη Τζένη Μελιτά για το έργο του ως ηθοποιός, το Maestro – που επιστρέφει με δεύτερη σεζόν στο Netflix και το MEGA – αλλά και τον ελληνικό κινηματογράφο σήμερα.
Το έργο του ηθοποιού ως εργασία και η ελλιπής καλλιτεχνική παιδεία“Για εμένα αυτό που κάνω δεν είναι δουλειά, είναι εργασία. Εγώ δηλαδή δεν βρίσκομαι εκεί επειδή με υποχρεώνει κάτι να κάνω αυτό που κάνω, αλλά επειδή επιλέγω να κάνω αυτό το κάτι που θεωρητικά υποχρεώνομαι να κάνω, αλλά έχει φτάσει να είναι δική μου επιλογή” έσπευσε να ξεκαθαρίσει για ακόμη μια φορά ο ηθοποιός. “Επιμένω είναι παραγωγή έργου, καθαρά με όρους φυσικής. Η δουλειά έχει μέσα και το νόημα της δουλείας. Και έχει σημασία κάποιος να αντιλαμβάνεται ότι αυτό δεν το κάνει δέσμιος ή δεσμευόμενος από κάτι, αλλά γιατί αυτό επιλέγει και δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο”.
“Η καλλιτεχνική και θεατρική παιδεία έχει ένα θέμα” πρόσθεσε λίγο αργότερα. “Η παιδεία είναι ελλιπής, όχι μόνο γιατί δεν εισάγουν τους σπουδαστές στη σχέση με την κάμερα, το σενάριο, την κινηματογραφική λογική, αλλά λίγο έχουν απομακρυνθεί τα πράγματα από την αυθεντικότητα της πράξης πάνω στη σκηνή. Αυτό, το να είσαι αληθινός, είναι μια ολόκληρη τεχνολογία”.
Ο ηθοποιός μίλησε και για τον δισταγμό του, όταν ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης του ζήτησε να αναλάβει τον ρόλο του Χαράλαμπου, τον οποίο τελικά ανέλαβε αφού ρώτησε τον γιό του. “Τον ρώτησα γιατί ο ρόλος ήταν αυτός που είδατε και με το που το διάβασα, σκέφτηκα ‘σκέψου τι μπορεί να δει τώρα το παιδί’, και όχι μόνο το παιδί, αλλά και όλοι οι άλλοι άνθρωποι, με τους οποίους συναναστρέφομαι λόγω του παιδιού. Τελικά η αντίδρασή του ήταν πολύ διαφορετική, μου είπε να το κάνω – γι’ αυτό και το έκανα” είπε, αν και αποκάλυψε ότι ο κόσμος τον ταυτίζει με κάποιους ρόλους του.
“Αυτά συνέβαιναν, μόνο που τώρα συμβαίνουν με διαφορετικό τρόπο” ειπε και έφερε ως παράδειγμα έναν τηλεθεατή που του είχε πει στο δρόμο ότι “θέλει να του φάει το λαρύγγι” μεταξύ σοβαρού και αστείου. “Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν βέβαια, αλλή η πρώτη αντίδραση ήταν επιθετική και ήταν άμεση. Σαν στο πρόσωπό μου να βλέπει έναν κοινό εγκληματία” είπε. “Βέβαια ο κόσμος το προσπερνά πολύ γρήγορα, γιατί έχει κι άλλες πληροφορίες, που αμβλύνουν αυτή την αισθηση. Αν έβλεπαν μόνο τον Χαράλαμπο, θα έπρεπε να βρω ένα καταφύγιο να κρυφτώ για να μπορέσω να υπάρξω. Ευτυχώς που υπήρχε και το “Αυτή η νύχτα μένει” και είδαν ότι δεν είμαι ο Χαράλαμπος”.
“Ο σημερινός ελληνικός κινηματογράφος έχει ένα εξαιρετικό υλικό νέων δημιουργών”Σήμερα είναι και η Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου, δηλαδή η ημέρα που θα μπορέσουμε να δούμε νέες, ελληνικές ταινίες στους κινηματογράφους, μόνο με τρία ευρώ.
“Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα και ξέρετε από ποια πλευρά το βλέπω εγώ σημαντικό; Πέρα από το ότι θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε ελληνικές ταινίες που μπορεί να μην τις έχουμε δει, το σημαντικότερο είναι ότι θα παίζονται σε 30 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Αν βγάλουμε τα μεγάλα αστικά κέντρα, υπάρχουν όλες οι υπόλοιπες περιφερειακές πόλεις που δεν έχουν την δυνατότητα να δουν αυτές τις ταινίες, ακόμα και λόγω της μη διανομής τους. Και είναι σημαντικό γιατί ο σημερινός ελληνικός κινηματογράφος έχει ένα εξαιρετικό υλικό νέων δημιουργών και πρέπει να έρθουμε σε επαφή μαζί τους” κατέληξε.