Από την περασμένη Πέμπτη (21/03) προβάλλεται στους κινηματογράφους η νέα ταινία τρόμου “Άσπιλη” (στα αγγλικά: “Immaculate”) σε σκηνοθεσία του Michael Mohan και πρωταγωνίστρια την Sydney Sweeney. Πρόκειται για τον πρώτο της σημαντικό ρόλο σε ταινία τρόμου, που την καθιστά μια από τις νέες scream queens του Χόλιγουντ.
Η Sweeney ενσαρκώνει μια νεαρή καλόγρια που μεταφέρεται σε ένα μοναστήρι στην Ιταλία, όπου και μένει έγκυος. Κι ενώ εκ πρώτης όψεως θεωρείται θαύμα, σύντομα μετατρέπεται σε έναν τρομακτικό εφιάλτη για την ίδια σε ένα μέρος που δεν μοιάζει πια καθόλου φιλικό και φιλόξενο.
Η αυτοδιάθεση του σώματος που προκύπτει από την ταινία συνέπεσε με μια στιγμή στην καριέρα της Sweeney που πολλοί κάνουν λόγο για αντικειμενοποίηση και σεξουαλικοποίησή της. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Οι σημαντικότερες στιγμές της έως τώρα καριέρας τηςΗ Sydney Sweeney μπορεί να έχει κερδίσει πολλή προσοχή και δημοφιλία τα δύο τελευταία χρόνια περίπου αλλά η καριέρα της άρχισε πολύ νωρίτερα. Συμμετείχε σε σειρές όπως το “Criminal Minds”, το “Grey’s Anatomy” και το “Pretty Little Liars”. Το 2018 πρωταγωνίστησε στην σειρά του Netflix “Everything Sucks!” και με μικρότερους ρόλους στην μίνι σειρά “Sharp Objects” του HBO αλλά και στην ταινία “Under the Silver Lake” του David Robert Mitchell. Την ίδια χρονιά έπαιξε έναν ρόλο στη δεύτερη σεζόν της σειράς “The Handmaid’s Tale” και την επόμενη χρονιά είχε έναν μικρό ρόλο στην ταινία “Once Upon a Time in Hollywood” του Quentin Tarantino.
Παρ’ όλα αυτά, η μεγάλη αναγνώριση δεν ήρθε μέχρι την συμμετοχή της στην σειρά “Euphoria” του HBO, όπου ενσαρκώνει την Cassie Howard, μια έφηβη με φήμη αμφιβόλου ηθικής. Για την ερμηνεία της έλαβε μια υποψηφιότητα για Βραβείο Emmy το 2022. Ακόμη μια υποψηφιότητα για Βραβείο Emmy έλαβε την ίδια χρονιά για την σειρά “The White Lotus”, όπου ανέλαβε τον ρόλο της Olivia Mossbacher, μιας εκκεντρικής φοιτήτριας.
Η ίδια δημιούργησε τη δική της εταιρεία παραγωγής, την “Fifty-Fifty Films” το 2020. Αξιόλογη στιγμή για την καριέρα της είναι και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της βετεράνου της Aμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας Reality Winner στην ταινία “Reality” σε σκηνοθεσία της Tina Satter. Πρόκειται για αληθινή ιστορία βασισμένη στις απομαγνητοφωνήσεις των ανακρίσεων του FBI για την υπόθεση και έκανε πρεμιέρα στο 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
Τον Δεκέμβριο του 2023 πρωταγωνίστησε στην ρομαντική ταινία “Anyone But You”, η οποία έγινε εισπρακτική επιτυχία εν μία νυκτί. Η Sweeney έπαιξε κομβικό ρόλο τόσο στην επιλογή του συμπρωταγωνιστή της, Glen Powell, όσο και του σκηνοθέτη, Will Gluck. Επίσης, ήταν και εκτελεστής παραγωγός στην ταινία ενώ συνέβαλε και στο σενάριο. Αντίστοιχα κινήθηκε και με τη νέα της ταινία, το “Immaculate”, όπου την παραγωγή ανέλαβε η εταιρεία της. Ακόμη, έπαιξε και στην ταινία “Madame Web”, η οποία δεν είχε μεγάλη επιτυχία.
Παρά τα επιδοκιμαστικά σχόλια που έλαβε η Sweeney για την ερμηνεία της ως Cassie Howard στη σειρά “Euphoria”, υπήρξαν στιγμές που η υποκριτική της επισκιάστηκε από τις σκηνές με γυμνό που γύρισε. Η ίδια φαίνεται να γνωρίζει πότε οι ανάγκες του ρόλου και της εκάστοτε σκηνής απαιτούν να εμφανιστεί γυμνή. Μάλιστα, με τον σκηνοθέτη της σειράς, Sam Levinson, φαίνεται πως είχαν μια καλή συνεργασία. “Υπήρχαν φορές που η Cassie υποτίθεται θα ήταν χωρίς μπλούζα και έλεγα στον Sam ‘Δεν πιστεύω πως είναι πράγματι απαραίτητο εδώ’. Κι εκείνος έλεγε ‘Εντάξει, δεν το χρειαζόμαστε’. Δεν ένιωσα ποτέ ότι ο Sam με ώθησε ή προσπαθούσε να φέρει σκηνές με γυμνό σε μια σειρά του HBO. Όταν δεν ήθελα να το κάνω, δεν με ανάγκαζε” έχει δηλώσει στο παρελθόν η Sweeney.
Ακόμη, η Sweeney έχει αναφερθεί και στον στιγματισμό που δέχονται οι γυναίκες ηθοποιοί όταν γυρίζουν μια σκηνή με γυμνό, λέγοντας πως “Όταν ένας άνδρας έχει μια σκηνή σεξ ή δείχνει το σώμα του, και πάλι κερδίζει βραβεία και δέχεται επαίνους. Αλλά τη στιγμή που μια γυναίκα το κάνει, είναι εντελώς διαφορετικό”.
Μάλιστα νιώθει αδικημένη για το πώς έχουν αντιμετωπιστεί οι ρόλοι της και η υποκριτική της ορισμένες φορές. “Με το ‘The White Lotus’ ένιωθα λες κι ο κόσμος επιτέλους αναγνώριζε την σκληρή δουλειά μου” έχει δηλώσει. “Αυτό είναι κάτι που με ενοχλούσε για καιρό. Είμαι πολύ περήφανη για τη δουλειά μου στο ‘Euphoria’. Πίστευα πως είναι μια υπέροχη ερμηνεία. Αλλά κανείς δε μιλάει για αυτήν επειδή ξεγυμνώθηκα. Κάνω το ‘The White Lotus’ και ξαφνικά οι κριτικοί δίνουν προσοχή. Ο κόσμος με λατρεύει. Λένε ‘Θεέ μου, τι θα κάνει μετά;’ Κι εγώ να λέω ‘Δεν το είδατε αυτό στο ‘Euphoria’; Δεν το είδατε αυτό στο ‘The Handmaid’s Tale’;”.
Τον περασμένο Οκτώβρη του 2023 οι Rolling Stones κυκλοφόρησαν το νέο τους άλμπουμ με τίτλο “Hackney Diamonds”. Στο βίντεο κλιπ του πρώτου single, του “Angry”, πρωταγωνιστεί η Sydney Sweeney. Φοράει μαύρα δερμάτινα ρούχα και βρίσκεται πάνω σε μια κόκκινη Mercedes, η οποία την κάνει βόλτα στο Los Angeles. Χορεύει στους ρυθμούς του τραγουδιού καθώς οι διαφημιστικές πινακίδες που απεικονίζουν τους Rolling Stones ζωντανεύουν.
Το βίντεο κλιπ έλαβε διάφορα αρνητικά σχόλια που έκαναν λόγο για αντικειμενοποίηση της Sweeney. Η ίδια χρειάστηκε να υπερασπιστεί δημόσια την εμφάνισή της. “Ένιωσα σέξυ. Διάλεξα μόνη μου το σύνολό μου μέσα από πολλά ράφια με ρούχα. Ένιωσα τόσο ωραία σ’ αυτό” δήλωσε η Sweeney.
Και πρόσθεσε “Μια από τις ερωτήσεις που μου κάνουν συχνά είναι ‘Είσαι φεμινίστρια;’ Βρίσκω δύναμη μέσα από το να αποδέχομαι το σώμα που έχω. Είναι σέξυ και δυνατό και δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι λάθος σε αυτό. Είμαι σε βίντεο κλιπ των Rolling Stones. Πόσο κουλ και θρυλικό είναι αυτό; Ένιωσα τόσο ωραία. Όλες οι κινήσεις, όλα όσα έκανα ήταν όλα αυτοσχεδιαστικά. Δηλαδή, ποιος άλλος τυχαίνει να τριγυρίζει πάνω σε ένα κάμπριο στην Sunset Boulevard συνοδεία αστυνομικών; Είναι από τα κουλ πράγματα σε αυτό το επάγγελμα που δεν είχα ιδέα ότι θα μπορέσω να κάνω”.
Στις αρχές Μαρτίου, η Sydney Sweeney παρουσίασε για πρώτη φορά ένα επεισόδιο του Saturday Night Live (SNL), της ζωντανής αμερικανικής εκπομπής γνωστής για τα σκετσάκια και τους μονολόγους των διάσημων καλεσμένων σε ρόλους παρουσιαστών της βραδιάς. Στον δικό της μονόλογο ανέφερε διάφορες φήμες που ακούγονται για εκείνη -όπως αυτή που την θέλει ζευγάρι με τον Glen Powell, συμπρωταγωνιστή της στο “Anyone But You”. Έκανε σχόλια για το πώς κρίνουν οι άλλοι την εμφάνισή της και τη σχέση της με το γυμνό μέσω του χιούμορ και του σαρκασμού που χαρακτηρίζει αυτούς τους μονολόγους -αν και το κατά πόσο είναι καλογραμμένοι είναι ένα άλλο ζήτημα.
Ωστόσο, η κατάσταση ξέφυγε μετά από αυτό το επεισόδιο. Μια από τις πιο μεγάλες εφημερίδες του Καναδά έβγαλε ένα άρθρο γνώμης με τίτλο “Είναι τα double-D στήθη της Sydney Sweeney προάγγελος του θανάτου του woke;”. Και πάλι το σώμα της Sweeney μπαίνει στο επίκεντρο του σχολιασμού αλλά αυτή τη φορά οι συντηρητικοί στα social media ξεκίνησαν ανοιχτά μια μισογυνιστική συζήτηση γύρω από τον φεμινισμό και το τέλος του wokeness.
Η Sydney Sweeney είναι αδιαμφισβήτητα μια πανέμορφη γυναίκα αλλά αυτό δε δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να επικεντρώνεται μόνο στην εμφάνισή της και στο σώμα της. Η αντικειμενοποίηση της Sweeney προέρχεται τελικά από ορισμένα -πολλά- σχόλια που λαμβάνει και όχι από τις επιλογές ρόλων που η ίδια κάνει -και των γυμνών σκηνών που αυτοί περιλαμβάνουν! Η υποκριτική δεινότητα είναι κάτι που άπτεται στην κρίση του εκάστοτε θεατή αλλά δύσκολο να ισχυριστεί κανείς ότι η ίδια η Sweeney θα δεχόταν έναν ρόλο γνωρίζοντας ότι θα την κάνει αντικείμενο στα μάτια των ανδρών. Αντιθέτως, δείχνει πώς η ίδια δημιουργεί τις ευκαιρίες για τον εαυτό της, επιλέγει συνειδητά και εύστοχα τους ρόλους της, σε μια στιγμή που η καριέρα της εκτοξεύεται στα ύψη.
“Ο κόσμος νιώθει συνδεδεμένος μαζί μου και ελεύθερος να πει ό,τι θέλει για μένα επειδή πιστεύει ότι έχω χάσει τον έλεγχο για τη ζωή μου. Είναι αυτή η περίεργη σχέση που έχει ο κόσμος μαζί μου, της οποίας δεν έχω τον έλεγχο” έχει δηλώσει η Sweeney.