Μέσα στη μέρα
O πλέον μινιμαλιστής δημιουργός της Νότιας Κορέας μας προσκαλεί στο νέο κινηματογραφικό πόνημα του, το οποίο προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάνες.
Δύο παράλληλες ιστορίες στη σημερινή Σεούλ, έχουν για πρωταγωνιστές μια ηθοποιό που δίνει συμβουλές καριέρας σε νεαρή, φιλόδοξη συνάδελφο της κι ένα καταξιωμένο ποιητή που απολαμβάνει τις δηλώσεις θαυμασμού των νεαρών αυλικών του.
Το διπλό πρόσωπο της τέχνηςΟ Χονγκ Σανγκ-σου δεν κάνει σινεμά που θαμπώνει το βλέμμα του θεατή ή ανεβάζει την θερμοκρασία στη σκοτεινή αίθουσα όπως συμβαίνει με τα φιλμ των διάσημων συμπατριωτών του Μπονγκ Τζουν Χο («Παράσιτα») και Παρκ Τσαν Γουκ («Old boy»). Στις δικές του δημιουργίες πρωταγωνιστούν οι σιωπές, τα χαμηλά βλέμματα και οι υπόγειες διαδρομές. Μια ακόμη τέτοια ταινία είναι το «Μέσα στη μέρα» που όπως και στα διασημότερα έργα του Σανγκ-σου («Η γυναίκα που έφυγε», «Στη χώρα των άλλων») καταγράφονται συνήθεις καθημερινές καταστάσεις όπου φαινομενικά τίποτα σημαντικό δεν γίνεται αλλά πίσω από την εικόνα κρύβονται τα νοήματα και οι αλήθειες γύρω από την σύζευξη ζωής και τέχνης. Είναι όμως τόσο μονότονη και χαλαρή η αφήγηση στο φιλμ, ώστε ακόμη και αν έχεις τις πιο καλοπροαίρετες προθέσεις (μαζί με το ανοιχτό μυαλό) για να υποδεχτείς τις οπωσδήποτε ενδιαφέρουσες ιδέες του Σανγκ- σου, δύσκολα θα νιώσεις ότι κέρδισες κάτι πραγματικά ξεχωριστό ή πρωτότυπο με την παρακολούθηση του φιλμ. Τα περισσότερα από τα «μυστικά» του γύρω από τα βαθιά νοήματα ζωής και τέχνης, ο νοτιοκορεάτης μας τα έχει δώσει στο παρελθόν και σε καλύτερες συσκευασίες.