Tools/Time: Μια site-specific εγκατάσταση του Julius Pristauz στο Snehta Residency
Mια site-specific εγκατάσταση που περιλαμβάνει γλυπτική, βίντεο, ζωγραφική καθώς και μια παρέμβαση στο lightbox, με τίτλο «Tools/Time», παρουσιάζει ο Αυστριακός εικαστικός Julius Pristauz, στο Snehta Residency.
Το Snehta Residency παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Julius Pristauz «Tools/Time», ως αποτέλεσμα της δίμηνης φιλοξενίας (residency) του στο Snehta. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη, 21 Μαΐου 2024, στις 19:00.
Ο Julius Pristauz, γεννημένος στην Αυστρία, ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Το έργο του επεκτείνεται από τη γλυπτική, την εγκατάσταση και το βίντεο στην περφόρμανς και την επιμελητική πρακτική. Στην ατομική του έκθεση στο Snehta Residency TOOLS / TIME, θα παρουσιάσει νέα έργα, τα περισσότερα από τα οποία δημιουργήθηκαν κατά τη δίμηνη παραμονή του στην Αθήνα ως καλλιτέχνης που του χορηγήθηκε η υποτροφία Styria – Artist – In – Residence (στο πλαίσιο της συνεργασίας του Snehta Residency με την Κυβέρνηση της Styria / St .A.iR program).
Το έργο του περιστρέφεται συχνά γύρω από ζητήματα που σχετίζονται με τις εντάσεις που αναπτύσσονται μεταξύ δημόσιου – ιδιωτικού και με το θέμα της κατασκευής των ταυτοτήτων (όχι μόνο των ατομικών, αλλά και των συλλογικών ή ακόμη και των εταιρικών), καθώς και τον τρόπο με τον οποίο τα ζητήματα αυτά αντανακλώνται στον αστικό χώρο και την αρχιτεκτονική.
«Tools/Time»: Λίγα λόγια για την έκθεσηΗ έκθεση έχει τη μορφή μιας site-specific εγκατάστασης που περιλαμβάνει γλυπτική, βίντεο, ζωγραφική καθώς και μια παρέμβαση στο lightbox που βρίσκεται μπροστά από τον κεντρικό χώρο του Snehta. Ο Pristauzδιερευνά μια πιθανή γεφύρωση μεταξύ της έννοιας του χρόνου και της performance, που προσεγγίζονται μέσα από μια υποκειμενική οπτική γωνία και συνδέονται με αυτό που ο ίδιος ο καλλιτέχνης αποκαλεί αρχιτεκτονικές της προσοχής (architectures of attention).
Λόγω του γεγονότος ότι τον τελευταίο καιρό έχει αναπτύξει έντονο ενδιαφέρον για το θέμα του αθλητισμού, βρήκε στην Ελλάδα μια πλούσια πηγή έμπνευσης για έρευνα, εστιάζοντας στον σχεδιασμό και τον εν δυνάμει queer αρχιτεκτονικό χαρακτήρα των σταδίων και των αρένων. Τα στάδια είναι από τα πρώτα έργα της αρχιτεκτονικής και ταυτόχρονα από τα πιο ιδιόμορφα που μεταβάλλονται, προσαρμόζονται στις εκάστοτε χρονικές περιόδους και εξυπηρετούν ποικίλους σκοπούς.
Σύμφωνα με τις θεωρίες περί ενός queer χώρουεντός του φάσματος της αρχιτεκτονικής, το στάδιο κατέχει, επίσης, μια ιδιαίτερη θέση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις περισσότερες σύγχρονες κανονιστικές αρχιτεκτονικές δομές, εξαιτίας του στρογγυλού και οβάλ σχήματός τους. Ο Pristauz χρησιμοποιεί αυτές τις ιδέες για να δημιουργήσει παραλληλισμούς μεταξύ διαφορετικών δρώντων υποκειμένων, αφήνοντας ίχνη που έχουν ως στόχο να επεκταθούν, πέρα από τον τόπο και τον χρόνο, σε όλο τον χώρο της έκθεσης.