MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΔΑΜΕ / ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Θεόδωρος Κουρεντζής: Ακούσαμε μια μουσική Utopia στο Μέγαρο Μουσικής

Εντυπώσεις από τη συναυλία του αρχιμουσικού Θεόδωρου Κουρεντζή και της ορχήστρας Utopia στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη Δευτέρα 20 Μαϊου.

©Akriviadis
author-image Σπύρος Κακουριώτης

«Το ανολοκλήρωτο, αν παλεύει διαρκώς να υπερβεί τον εαυτό του, ασκεί, σε κάθε ανήσυχο πνεύμα, την ίδια γοητεία με την πιο πλήρη επιτυχία», γράφει ο γάλλος ιστορικός Μαρκ Μπλοχ στο έργο του «Απολογία για την ιστορία», και η παρατήρηση αυτή ταιριάζει απόλυτα στην (ημιτελή) 9η Συμφωνία του Άντον Μπρούκνερ, όπως, μάλιστα, την ερμήνευσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η Ορχήστρα Utopia, οδηγημένη από τον μαέστρο –και εμπνευστή του σχήματος– Θεόδωρο Κουρεντζή.

©Akriviadis

O ροκ-σταρ-μαέστρος

Επιβεβαιώνοντας τη φήμη του ως «ροκ σταρ» της συμφωνικής μουσικής, ο Κουρεντζής εμφανίστηκε στη σκηνή φορώντας ένα ριχτό μαύρο αμάνικο μπλουζάκι και μαύρο παντελόνι σωλήνα. Μόλις όμως ακούστηκαν οι πρώτες νότες, όλα αυτά έμειναν στην άκρη, για να δώσουν τη θέση τους στη μουσική, που ερμήνευσαν με απόλυτο συντονισμό, σαν ένας άνθρωπος, μαέστρος και ορχήστρα.

Από την τεράστια σε μέγεθος ορχήστρα, που καταλάμβανε κάθε πιθαμή της σκηνής της Αίθουσας «Χρήστος Λαμπράκης» –μόνο τα βιολιά ανέρχονταν σε 55!–κάθε νότα ακουγόταν ξεκάθαρα, σαν να άκουγες ένα και μοναδικό, κάθε φορά, όργανο.

Ερμηνεύοντας τα τρία μέρη της συμφωνίας, αυτά που πρόλαβε να ολοκληρώσει ο Μπρούκνερ πριν πεθάνει, ο Κουρεντζής και η Ορχήστρα Utopia κατάφεραν να αποδώσουν όχι μονάχα τον λυρισμό που αποπνέει το έργο αλλά και την απίστευτη ένταση που το διακρίνει.

©Akriviadis

Η ορχήστρα Utopia

Η διήμερη εμφάνιση στο Μέγαρο (20-21.5) αποτέλεσε ένα θαυμάσιο φινάλε για την περιοδεία της Utopia, μιας ορχήστρας που ταυτόχρονα αποτελεί και μια διεθνή, πολυπολιτισμική μουσική κοινότητα, που μοιράζεται τις ίδιες ιδέες για τη μουσική. Περιλαμβάνει στις τάξεις της μουσικούς από την Αυστραλία μέχρι το Περού και από την Ιαπωνία μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες, που συναντώνται κάθε φορά για ένα συγκεκριμένο συναυλιακό πρόγραμμα – γι’ αυτό, άλλωστε, μετά το τέλος της συναυλίας, οι μουσικοί αντάλλασσαν φιλιά επί σκηνής.

Η Utopia άρχισε τις εμφανίσεις της τον Οκτώβριο του 2022, αποτελώντας μια εναλλακτική λύση στο ανόητο (για να το πω ευγενικά) πολιτιστικό μποϋκοτάζ της Δύσης έναντι της Ρωσίας, που στέρησε το ευρωπαϊκό κοινό από τις εμφανίσεις των εξαιρετικών, αλλά ρωσικής εθνικότητας, μουσικών της MusicAeterna, συγκρότημα που επίσης δημιούργησε και διευθύνει ο Θεόδωρος Κουρεντζής.

Το επόμενο ραντεβού της Utopia και του Θεόδωρου Κουρεντζή με το ευρωπαϊκό κοινό είναι προγραμματισμένο για τον Ιούλιο, στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουρκ, όπου η ορχήστρα θα ερμηνεύσει το «Κατά Ματθαίον Πάθη» του Μπαχ και τον «Ντον Τζιοβάνι» του Μότσαρτ, σε σκηνοθεσία Ρομέο Καστελούτσι.

©Akriviadis

Περισσότερα από Μουσικά Νέα