MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
02
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
NEA

Θεσσαλονίκη: Η πόλη των 15′, σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ

Η μελέτη έγινε το 2023 προκειμένου να αποφανθούν οι επιστήμονες για το αν ανταποκρίνεται η Θεσσαλονίκη στην ιδέα των «πόλεων των 15’».

Monopoli Team

Είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη όπου μπορείς να «πεταχτείς» παντού για τις βασικές σου ανάγκες περπατώντας το πολύ 15′; Θετικά αποφαίνονται, για πολλές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, ερευνητές στο Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η μελέτη έγινε το 2023 προκειμένου να αποφανθούν οι επιστήμονες για το αν ανταποκρίνεται η Θεσσαλονίκη στην ιδέα των «πόλεων των 15’», μιας έννοιας νέου πολεοδομικού σχεδιασμού, βάσει της οποίας οι περισσότερες καθημερινές ανάγκες και υπηρεσίες, είναι προσβάσιμες σε 15 λεπτά με τα πόδια ή το ποδήλατο. Πρόκειται για την ιδέα που ονομάστηκε «ville du quart d’ heure» από τον εμπνευστή της, τον Γαλλο-Κολομβιανό πολεοδόμο Carlos Moreno, ο οποίος τιμήθηκε το 2021 για τη δημιουργία του concept, με το διεθνές βραβείο για αρχιτεκτονικό επίτευγμα Obel.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘεσσαλονίκη: Συγκινεί γκράφιτι για τα θύματα των Τεμπών στο 6ο ΓΕΛ Καλαμαριάς12.09.2018

«Η έρευνά μας προέκυψε εσωτερικά, έγινε στο Εργαστήρι Συγκοινωνιακής Τεχνικής, δεν χρηματοδοτήθηκε από κάποιο έργο αλλά είναι μια δραστηριότητα που αφορά τους τομείς μας, δηλαδή την απεικόνιση και τη δυναμική του χώρου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής Δρ. Ιωάννης Πολίτης, ο οποίος εκπόνησε την έρευνα με τους Αλέξανδρο Σδουκόπουλο και Ευθύμη Παπαδόπουλο και την Ελένη Βεράνη. Στη μεθοδολογία τους περιλαμβάνεται η χρήση δεδομένων ανοιχτών πηγών, που μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε περιοχή του κόσμου και η ανάπτυξη ενός δείκτη που κατατάσσει την προοπτική της πόλης στο να γίνει μια πόλη των 15′.

«Αναζητήσαμε στη διεθνή βιβλιογραφία τι θα πρέπει να εισάγουμε ως παραμέτρους για να ορίσουμε την πόλη των 15′, με κατηγορίες όπως ψυχαγωγία, καθημερινότητα (σούπερ- μάρκετ, φούρνοι), υπηρεσίες υγείας, ανοιχτοί χώροι, συγκοινωνίες (στάσεις λεωφορείων), θέματα που αφορούν τα σχολεία και τις υπηρεσίες πρόνοιας έναντι των ηλικιωμένων. Εξετάσαμε, δηλαδή, σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, αν μπορεί να ικανοποιήσει κάποιος αυτού του τύπου τις ανάγκες, μετακινούμενος από την οικία του με τα πόδια, με ταχύτητα βαδίσματος περίπου 5 χλμ/ώρα και σε απόσταση 15′» αναφέρει ο κ. Πολίτης. Στον δείκτη που ανέπτυξαν οι ερευνητές για την πόλη των 15′, οι τιμές είναι από 0 έως 1 -όπου 1 σημαίνει ότι η πόλη είναι άρτια για να ικανοποιήσει την προοπτική των 15′, ενώ το 0 σημαίνει ότι δεν έχει καθόλου προοπτική.

Διαβάστε περισσότερα στο Skai.gr.

Περισσότερα από Περίεργα