Η παράσταση «Τρεις Αριστεροί Αντίχειρες», της Αγνής Παπαδέλη Ρωσσέτου, παρουσιάζεται στο Μ54 από 20-22 Ιουνίου και από 26-30 Ιουνίου 2024.
Το έργο αναπτύσσεται γύρω από την ιδέα της βαρύτητας, όπως αυτή αναπαρίσταται στην τέχνη του κινουμένου σχεδίου. Ένα σύνολο πέντε χορευτών/τριών δοκιμάζει να προσομοιώσει τον τρόπο κίνησής της στο χώρο, με αυτόν των κινούμενων μορφών βγαλμένων από ψηφιακά animation. Η έρευνα έχει σαν αφετηρία τη δουλειά των nuderobot που δραστηριοποιούνται στην Αμερική.
Το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στους τρόπους που οι δημιουργοί των 3D animation εφευρίσκουν για να καλύψουν την απουσία βαρύτητας των ηρώων τους. Η βαρύτητα εκ των πραγμάτων είναι η μεγάλη τρύπα σε αυτό το πεδίο, που εκτείνεται από τα κινούμενα σχέδια και φτάνει στα σύγχρονα 3D animation. Ακόμη και στα μη ρεαλιστικά ή ανθρωπόμορφα animation, η βαρύτητα και η χρήση του βάρους είναι έννοιες θεμελιώδεις και καταστατικές για την πρόσληψη του έργου από το θεατή. Πολύ συνοπτικά θα λέγαμε πως η ψευδαίσθηση ότι οι ήρωές των animation υπακούν στη βαρύτητα, επιτυγχάνεται με τον τρόπο που οι σχεδιαστές τους χρησιμοποιούν το ρυθμό και το χώρο.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει επίσης η ρευστότητα που προσδίδουν οι δημιουργοί των βίντεο αυτών στο σώμα. Το σώμα είναι ευμετάβλητο, χάνει τα όριά του, χάνει το σχήμα του. Η ταυτότητά του είναι υπό διαπραγμάτευση, υπό επεξεργασία, ενδεχομένως υπό απειλή.
Το σώμα των ανθρωπόμορφων χαρακτήρων στο ψηφιακό animation κατασκευάζεται εκ του μηδενός από τον/την εκάστοτε δημιουργό έτσι ώστε να φέρει μια ταυτότητα και μέσω της κίνησής του να αποδίδει τη σχέση με το περιβάλλον και τους άλλους. Το σώμα του χορευτή δεν κατασκευάζεται εκ του μηδενός προφανώς, πρόκειται παρόλα αυτά για έναν τόπο που ενσωματώνει ετερόκλητες κάθε φορά ταυτότητες και αποδίδει πλήθος νοημάτων.
Στο παρόν έργο το σώμα των χορευτών φέρει τη ρευστότητα του ψηφιακού σώματος επαναδιαπραγματευόμενο τη σχέση τεχνητού και φυσικού.
*Η ΑΠΑΞ ΑΜΚΕ επιχορηγήθηκε την περίοδο 2023-24 από το ΥΠΠΟ για την πραγματοποίηση του παρόντος έργου.