Την Παρασκευή 28 Ιουνίου, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμώντας την επέτειο διακοσίων ετών από την πρώτη παρουσίαση της Ενάτης, ερμηνεύει την αθάνατη δημιουργία του του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, σε μουσική διεύθυνση Νέεμε Γιάρβι (Neeme Järvi), στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού .
Ο διάσημος Εσθονοαμερικανός μαέστρος, ο πρώτος τη τάξει αρχιμουσικός από την περίφημη δυναστεία μαέστρων, εγγυάται μία συναρπαστική ανάγνωση του έργου που οδήγησε τη συμφωνική μουσική στα ανώτατα όριά της. Ο Ν. Γιάρβι, άλλωστε, συνδυάζει το υψηλό μουσικό ένστικτο με τη στιβαρή εμπειρία μιας εντυπωσιακής καλλιτεχνικής διαδρομής.
Το αθάνατο αυτό αριστούργημα, αναμφίβολα από τις υψηλότερες κατακτήσεις του ανθρώπινου πνεύματος, άλλαξε τον ρου της συμφωνικής μουσικής περισσότερο από κάθε άλλο. Και ως ανυπέρβλητη παρακαταθήκη ομορφιάς και αλήθειας, αποτελεί την πιο ανάγλυφη μουσική έκφραση του ουμανισμού, έργο-σύμβολο ελευθερίας, αξιοπρέπειας και συναδέλφωσης των λαών.
Ήταν 7 Μαΐου του 1824 όταν ο Μπετόβεν παρουσίασε για πρώτη φορά την Ενάτη Συμφωνία του στο κατάμεστο βιεννέζικο θέατρο Καίρντνερτορ. Μεταξύ των θεατών που ενθουσιασμένοι παρακολούθησαν την πρεμιέρα ήταν ο Φραντς Σούμπερτ, ο πιανίστας-παιδαγωγός Καρλ Τσέρνι και ο Αυστριακός καγκελάριος Κλέμενς φον Μέτερνιχ.
Επρόκειτο για μείζον καλλιτεχνικό γεγονός αφού μετά από δώδεκα χρόνια σκηνικής απουσίας, ο Μπετόβεν επέστρεφε στο πόντιουμ, πλάι στον Μίχαελ Ούμλαουφ. Μάλιστα, ο μύθος λέει ότι ακόμη και μετά το τέλος της συναυλίας, ο Μπετόβεν συνέχισε να διευθύνει και χρειάστηκε η παρέμβαση της σοπράνο ΚάρλινΟύνγκερ για να τον στρέψει προς το κοινό, το οποίο τον αποθέωνε…
Διεκδικώντας τη μέγιστη ερμηνευτική απόδοση, με την ΚΟΑ συμπράττουν διεθνώς διακεκριμένοι ερμηνευτές.
Όπως η σοπράνο Καμίλα Τίλινγκ, μια από τις σπουδαιότερες λυρικές φωνές της Σουηδίας και η Γαλλίδα μεσόφωνος Ωντ Εξτρεμό που μεταξύ άλλων έχει χαρακτηρισθεί ως «η Κάρμεν της γενιάς της». Ο υποψήφιος για Grammy τενόρος Μπάρι Μπανκς και ο διάσημος μπασο-βαρύτονος Άντριου Φόστερ-Ουίλιαμς.
Συμμετέχουν η Χορωδία της ΕΡΤ, η Χορωδία Δήμου Αθηναίων και η Oltenia Philharmonic Academic Choir.
Συμφωνία αρ. 9 σε ρε ελάσσονα, έργο 125
I. Allegro ma non troppo, un poco maestoso
II. Molto vivace
III. Adagio molto e cantabile
IV. Presto – Allegro assai (Φρίντριχ Σίλερ: «Ωδή στη χαρά»)
Empty heading