MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
28
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
"Πατάρι": Το πρόγραμμα εμφανίσεων για τον Μάρτιο
Από 01/03/2025 έως 29/03/2025
Alice Cooper: Ο rock 'n roll θρύλος στο Rockwave Festival
Από 11/07/2025 έως 11/07/2025
Angelo Perlepes' Mystery, Valiant Sentinel, Nightkill στο Piraeus Club Academy
Από 05/04/2025 έως 05/04/2025
Athens Rocks: Οι Kings of Leon για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 05/07/2025 έως 05/07/2025
Beth Gibbons: Η μαγική φωνή των Portishead στην Αθήνα
Από 20/07/2025 έως 20/07/2025
Ejekt Festival 2025: O Louis Tomlinson ξανά στην Αθήνα
Από 09/07/2025 έως 09/07/2025
Ejekt Festival 2025: Οι Green Day για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 06/07/2025 έως 06/07/2025
H Ελένη Τσαλιγοπούλου στο Κύτταρο
Από 15/03/2025 έως 29/03/2025
O Monsieur Minimal στο Ground Stage του Gazarte
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
O Αλκίνοος Ιωαννίδης για δύο ακόμα συναυλίες στο VOX
Από 27/03/2025 έως 28/03/2025
O Σταύρος Ξαρχάκος στο Rockwave Festival για τα 42 χρόνια από το εμβληματικό Ρεμπέτικο
Από 02/07/2025 έως 02/07/2025
Release Athens 2025: Η Kylie Minogue το καλοκαίρι στην Αθήνα
Από 18/07/2025 έως 18/07/2025
Release Athens 2025: Οι Avenged Sevenfold για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 07/06/2025 έως 07/06/2025
Release Athens 2025: Οι Fontaines D.C. το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Από 27/06/2025 έως 27/06/2025
Release Athens 2025: Οι Idles έρχονται στην Πλατεία Νερού
Από 18/06/2025 έως 18/06/2025
Release Athens 2025: Οι Prodigy επιστρέφουν στην Ελλάδα
Από 04/07/2025 έως 04/07/2025
Rockwave 2025: W.A.S.P και Skyclad στο Terra Vibe για το απόλυτο heavy metal party
Από 14/07/2025 έως 14/07/2025
Rockwave 2025: Ο Michael Schenker στο Terra Republic
Από 28/06/2025 έως 28/06/2025
Rockwave 2025: Οι Blind Guardian στον Λυκαβηττό
Από 26/06/2025 έως 26/06/2025
Rockwave 2025: Οι Opeth σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 25/06/2025 έως 26/06/2025
Rockwave 2025: Οι Rotting Christ headliners της 2ης μέρας στο Terra Republic
Από 27/06/2025 έως 27/06/2025
Rockwave: Ο σαγηνευτικός Mario Biondi σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 30/06/2025 έως 01/07/2025
The Game: Ο θρύλος της ραπ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 06/04/2025 έως 06/04/2025
The Lovecraft Sextet: Η επιστροφή του σκοτεινού ήχου του Jason Köhnen στην Αθήνα
Από 02/05/2025 έως 02/05/2025
The Murder Capital στο Gagarin 205
Από 30/05/2025 έως 30/05/2025
«Ελάτε να τραγουδήσουμε τους ποιητές»: Η Ηρώ στο Half Note Jazz Club
Από 28/03/2025 έως 30/03/2025
Αγάπη μου πρώτη, τέλος και αρχή: Η Όλγα Βενέτη στο Θέατρο Άλσος
Από 20/03/2025 έως 03/04/2025
Αλλά-ΖΩ: Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη στο VOX
Από 12/03/2025 έως 09/04/2025
Βραδιά Λίντερ, με τον Δημήτρη Πλατανιά και την Σοφία Ταμβακοπούλου στο Μέγαρο
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
Εθισμός: Ο μεγάλος επίλογος του Millennials Tour στο Γήπεδο Tae Kwon Do
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
Η Anfisa Letyago έρχεται στο Oddity
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
Η Angelika Dusk επιστρέφει στη σκηνή με ένα live γεμάτο 80s νοσταλγία
Από 03/04/2025 έως 03/04/2025
Η Bίκυ Καρατζόγλου στον Σταυρό του Νότου Plus με guests τους Φωτεινή Βελεσιώτου και Μπάμπη Στόκα
Από 05/04/2025 έως 12/04/2025
Η Tarja και Marko Hietala ζωντανά στο Gagarin
Από 08/04/2025 έως 08/04/2025
Η Άννα Βίσση επιστρέφει στο Καλλιμάρμαρο - Sold out μέσα σε λίγα 24ωρα
Από 13/09/2025 έως 13/09/2025
Η Γλυκερία τη Μεγάλη Δευτέρα στο Παλλάς - Με το πιο σπαρακτικό μοιρολόι της Παναγίας
Από 14/04/2025 έως 14/04/2025
Η Κατερίνα Παπουτσάκη υποδέχεται τον Ody icons στη μουσική σκηνή Σφίγγα
Από 21/02/2025 έως 28/03/2025
Η Λένα Πλάτωνος τον Μάιο στο Gazarte
Από 03/05/2025 έως 03/05/2025
Η Μαρίνα Σάττι στην Πλατεία Νερού για ένα εκστατικό καλοκαιρινό live
Από 25/06/2025 έως 25/06/2025
Η Ρίτα Αντωνοπούλου και οι Ρεβάνς στον Σταυρό του Νότου
Από 22/03/2025 έως 29/03/2025
Η εκρηκτική Beth Hart στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Θέατρο Παλλάς: Ο Julien Dassin για πρώτη φορά στην Αθήνα με τραγούδια του Joe Dassin
Από 25/04/2025 έως 25/04/2025
Μέγαρο: Η Joyce DiDonato ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ της Άνοιξης
Από 08/04/2025 έως 08/04/2025
Νατάσσα Μποφίλιου, Θέμης Καραμουρατίδης, Γεράσιμος Ευαγγελάτος φέρνουν στο VOX το "Κάτι Καίγεται 2"
Από 01/02/2025 έως 30/03/2025
Ο Ibrahim Maalouf σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για το επετειακό Rockwave
Από 10/06/2025 έως 11/06/2025
Ο King Diamond στο Rockwave Festival 2025
Από 10/07/2025 έως 10/07/2025
Ο Ludovico Einaudi για μια μοναδική συναυλία στο Καλλιμάρμαρο
Από 26/09/2025 έως 26/09/2025
Ο Mark Eitzel έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 04/05/2025 έως 05/05/2025
Ο Matteo Bocelli το καλοκαίρι στο Θέατρο Βράχων
Από 13/06/2025 έως 13/06/2025
Ο Morrissey επιστρέφει στην Αθήνα - Το καλοκαίρι στο Release Athens 2025
Από 16/07/2025 έως 16/07/2025
Ο Robbie Williams το 2025 στο Καλλιμάρμαρο
Από 02/10/2025 έως 02/10/2025
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Rockwave Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Από 13/06/2025 έως 20/06/2025
Ο Γιάννης Κότσιρας στην Κεντρική Σκηνή του Σταυρού του Νότου
Από 31/01/2025 έως 11/04/2025
Ο Γιάννης Χαρούλης στο Gazarte
Από 10/03/2025 έως 28/03/2025
Ο Γιώργος Χουβαρδάς στη μουσική σκηνή Σφίγγα
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο επετειακό Rockwave - Δύο ιστορικές εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 14/06/2025 έως 21/06/2025
Ο Μίλτος Πασχαλίδης γιορτάζει "30 χρόνια τραγούδια" με δύο συναυλίες στο Θέατρο Βράχων
Από 03/06/2025 έως 04/06/2025
Ο Μίλτος Πασχαλίδης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου
Από 01/02/2025 έως 12/04/2025
Ο Μανώλης Μητσιάς και η Γιώτα Νέγκα στο Θέατρο Άλσος
Από 20/02/2025 έως 12/04/2025
Ο Ροντ Στιούαρτ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 13/12/2025 έως 13/12/2025
Ο Σταύρος Σιόλας στο Θέατρο Τέχνης με «Της Άρνης το Νερό» και άλλα μουσικά μονόπρακτα
Από 07/04/2025 έως 29/04/2025
Ο Τομ Τζόουνς για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 21/06/2025 έως 21/06/2025
Ο θρύλος της σύγχρονης τζαζ Kamasi Washington στο City Theater
Από 29/04/2025 έως 29/04/2025
Οι Blazin' Quartet στο Half Note Jazz Club
Από 10/04/2025 έως 10/04/2025
Οι Blues Pills για τρεις συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 24/04/2025 έως 26/04/2025
Οι Cypress Hill στο Rockwave 2025
Από 13/07/2025 έως 13/07/2025
Οι Dream Theater γιορτάζουν 40 χρόνια πορείας στο Release Athens 2025
Από 23/07/2025 έως 23/07/2025
Οι Gojira στο Release Athens 2025
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Hooverphonic στην Ελλάδα για τα 25 χρόνια του The Magnificent Tree
Από 16/04/2025 έως 17/04/2025
Οι Immortal Onion παρουσιάζουν τον νέο τους δίσκο στο Piraeus Club Academy
Από 26/04/2025 έως 26/04/2025
Οι Kiasmos έρχονται στην Ελλάδα για μία σπάνια εμφάνιση
Από 25/05/2025 έως 25/05/2025
Οι La Femme επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα ατελείωτο πάρτυ
Από 24/05/2025 έως 24/05/2025
Οι London Grammar στο Release Athens 2025
Από 11/07/2025 έως 11/07/2025
Οι Lowen για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 04/04/2025 έως 04/04/2025
Οι Murder Capital στο Gagarin 205
Από 30/05/2025 έως 30/05/2025
Οι Public Enemy επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από 17 χρόνια
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Οι Savatage εγκαινιάζουν το Rockwave της Θεσσαλονίκης
Από 28/06/2025 έως 28/06/2025
Οι Warhaus στο Gagarin 205
Από 15/05/2025 έως 15/05/2025
Οι Μουσικές Σχολές του Ωδείου Αθηνών για μια πασχαλινή συναυλία στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό του Διονυσίου Αρεοπαγίτη
Από 29/03/2025 έως 29/03/2025
Οι ΟΝΑΡ γιορτάζουν 25 χρόνια στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 28/03/2025 έως 28/03/2025
Οι Σκιαδαρέσες ξανά στον Σταυρό του Νότου Club - Έξτρα ημερομηνία μετά το sold out
Από 05/02/2025 έως 02/04/2025
Οι Χατζηφραγκέτα επανέρχονται στον Σταυρό του Νότου Club
Από 07/02/2025 έως 28/03/2025
Οι εκρηκτικοί Graveyard στο Floyd
Από 12/04/2025 έως 12/04/2025
Οι θρυλικοί Mogwai επιστρέφουν στην Αθήνα
Από 09/10/2025 έως 09/10/2025
Οι συνεργάτες του μυθικού Wayne Shorter στο Παλλάς για ένα μεγάλο αφιέρωμα
Από 31/03/2025 έως 31/03/2025
Παύλος Παυλίδης, Κ. Βήτα, Super Stereo στο Release Athens 2025
Από 21/06/2025 έως 21/06/2025
Των τραγουδιών τα μυστικά: Αργυρώ Καπαρού, Θανάσης Βούτσας, Ελένη Καρτελιά στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός
Από 26/04/2025 έως 26/04/2025
Κλασική

Το δημοφιλέστερο κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκι για πιάνο στο Ηρώδειο

Συνοδοιπόροι στον μελωδικό κόσμο του ρομαντικού συνθέτη, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και ο καταξιωμένος αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός.

Monopoli Team

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024, στις 12 Ιουλίου υποδέχεται στο Ηρώδειο την Γεωργιανή πιανίστα Κάτια Μπουνιατισβίλι, για να ερμηνεύσει το δημοφιλέστερο ίσως κοντσέρτο για πιάνο όλων των εποχών, το Πρώτο του Τσαϊκόφσκι. Update – Την Μπουνιατισβίλι θα αντικαταστήσει ο Αλεξέι Βολοντιν.

Συνοδοιπόροι της στον μελωδικό κόσμο του ρομαντικού συνθέτη, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και ο καταξιωμένος αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός, θα μετατραπούν οι ίδιοι σε… σολίστες στο περίφημο Κοντσέρτο για ορχήστρα του Μπέλα Μπάρτοκ, το πιο εντυπωσιακό συμφωνικό έργο του Ούγγρου πρωτοπόρου, που σφύζει από ζωντάνια και χορευτική διάθεση, αγγίζοντας τα όρια του παροξυσμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΑφιέρωμα: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 202412.09.2018

Το πρώτο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Τσαϊκόφσκι, γεμάτο ρομαντικές καταβολές – αναμφίβολα το δημοφιλέστερο κοντσέρτο για πιάνο όλων των εποχών – αποτελεί ύψιστη δεξιοτεχνική πρόκληση και σημείο αναφοράς για κάθε πιανίστα. Η βραδιά, ανοίγει με το Κοντσέρτο για ορχήστρα του Μπέλα Μπάρτοκ. Μακράν το πιο εντυπωσιακό και αγαπημένο συμφωνικό έργο του Ούγγρου πρωτοπόρου, το Κοντσέρτο για ορχήστρα δεν είναι παρά ένα ορχηστρικό «tour de force» – επίδειξη ισχύος που καταλήγει σύμφωνα με τον συνθέτη σε «χορευτικό παροξυσμό, μες στον οποίο όλοι οι λαοί του κόσμου δίνουν τα χέρια». Τη συναυλία διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.

Μια συμπαραγωγή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Για την ιστορία

Μπέλα Μπάρτοκ (1881 – 1945)
Κοντσέρτο για ορχήστρα
1. Introduzione. Andante non troppo – Allegro vivace
2. Giuoco delle coppie. Allegro scherzando
3. Elegia. Andante non troppo
4. Intermezzo interrotto. Allegretto
5. Finale. Presto

Αναζητώντας διέξοδο από τη λαίλαπα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Μπάρτοκ εγκατέλειψε την Ουγγαρία το φθινόπωρο του 1940 για να εγκατασταθεί μόνιμα στη Νέα Υόρκη. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του σφραγίστηκαν από οικονομική δυσπραγία και σοβαρά προβλήματα υγείας (λευχαιμία). Οι φίλοι και συμπατριώτες του Μπάρτοκ, ο αρχιμουσικός Φριτς Ράινερ και ο βιολονίστας Γιόζεφ Σίγκετι, σε μία προσπάθειά τους να τονώσουν το ηθικό του συνθέτη, απευθύνθηκαν το καλοκαίρι του 1943 στον μαέστρο της Συμφωνικής της Βοστόνης Σερζ Κουσεβίτσκυ ζητώντας του να παραγγείλει ένα συμφωνικό έργο στον Μπάρτοκ. Εκείνος όντως προέβη σε σχετική παραγγελία, προϊόν της οποίας ήταν το Κοντσέρτο για ορχήστρα, γραμμένο μεταξύ της 15ης Αυγούστου και της 8ης Οκτωβρίου 1943. Η πρεμιέρα του δόθηκε την 1η Δεκεμβρίου 1944 από την Συμφωνική της Βοστόνης υπό τη διεύθυνση του Κουσεβίτσκυ. Το έργο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό και έκτοτε έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αγαπητά και εύληπτα έργα του Μπάρτοκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ«Η Μαρία που έγινε Κάλλας»: Νέα μίνι σειρά για τα νεανικά χρόνια της μεγάλης ντίβας στην ΕΡΤ112.09.2018

Ο όρος «Κοντσέρτο για ορχήστρα» φαινομενικά είναι παράδοξος, αφού ένα κοντσέρτο παραδοσιακά γράφεται για ένα σολιστικό όργανο (ή σπανιότερα για περισσότερα) και ορχήστρα. Η ιδιαιτερότητα ενός κοντσέρτου για ορχήστρα έγκειται στον συστηματικό χειρισμό μεμονωμένων οργάνων ή ομάδων της ορχήστρας εκ περιτροπής κατά τρόπο σολιστικό. Το Κοντσέρτο για ορχήστρα του Μπάρτοκ έχει πέντε μέρη, που κατά τον συνθέτη «μεταβαίνουν σταδιακά από την αυστηρότητα του πρώτου μέρους και το πένθιμο τραγούδι του τρίτου προς το ολοζώντανο φινάλε». Έτσι, οι πυλώνες του αψιδωτού αυτού μουσικού οικοδομήματος είναι το πρώτο, το τρίτο και το πέμπτο μέρος, ανάμεσα στα οποία το δεύτερο και το τέταρτο λειτουργούν ως ανάλαφρα ιντερμέδια.

Η αργή εισαγωγή του πρώτου μέρους στηρίζεται σε ένα μελαγχολικό θέμα, που διαδοχικά εμφανίζεται με ολοένα και μεγαλύτερη ένταση σε φλάουτα, τρομπέτες και έγχορδα. Από εκεί και ύστερα εκτυλίσσεται μία λίγο-πολύ τυπική φόρμα σονάτας. Το δεύτερο μέρος («παιχνίδι των ζευγαριών») παρουσιάζει το ένα μετά το άλλο ζευγάρια πνευστών, οι γραμμές των οποίων κινούνται παράλληλα: τα φαγκότα σε έκτες, τα όμποε σε τρίτες, τα κλαρινέτα σε έβδομες, τα φλάουτα σε πέμπτες, οι τρομπέτες σε δεύτερες. Θεματικά οι πέντε ενότητες είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, ενώ στο κέντρο του μέρους παρεμβάλλεται ένα απροσδόκητα τονικό χορικό των χάλκινων πνευστών, πριν την επανέκθεση των πέντε ενοτήτων με πιο σύνθετη ενορχήστρωση. Η ακόλουθη Ελεγεία είναι χαρακτηριστική της λεγόμενης «νυχτερινής μουσικής» του Μπάρτοκ. Ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε από τον ίδιο για να αποδώσει μία μουσική που αποσκοπεί στο να αποτυπώσει τους ήχους αλλά και τη γενικότερη αίσθηση της νύχτας στη φύση. Το όμποε εισάγει το ανάλαφρο θέμα του σύντομου ιντερμέτζου, που στην πορεία του διακόπτεται από μία ειρωνική, καυστική παρωδία ενός θέματος από την Έβδομη Συμφωνία του Σοστακόβιτς. Το φινάλε αποτελεί ένα ορχηστρικό tour de force. Η διάθεση είναι χορευτική και εξωστρεφής σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του μέρους, που σύμφωνα με τον Μπάρτοκ εκφράζει «έναν χορευτικό παροξυσμό, μες στον οποίο όλοι οι λαοί του κόσμου δίνουν τα χέρια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ Φιλαρμονική του Γκρατς με τον Βασίλη Χριστόπουλο στο Ηρώδειο12.09.2018

Πιοτρ Ίλιτσ Τσαϊκόφσκυ (1840 – 1893)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23
1. Allegro non troppo e molto maestoso – Allegro con spirito
2. Andantino semplice – Prestissimo – Tempo I
3. Allegro con fuoco

Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1874, ο Τσαϊκόφσκυ, επισκέφτηκε τον φίλο του Νικολάι Ρουμπινστάιν (σημαντικό πιανίστα, συνθέτη και ιδρυτή του Ωδείου της Μόσχας), προκειμένου να ζητήσει τη γνώμη του για το μόλις γραμμένο Κοντσέρτο του για πιάνο, το οποίο ήθελε να του αφιερώσει. Ο Ρουμπινστάιν το αποδοκίμασε με άκρως αρνητικούς χαρακτηρισμούς και ο Τσαϊκόφσκυ, μη θέλοντας να αλλάξει κάτι στο έργο, το έστειλε κατόπιν στον μεγάλο πιανίστα και αρχιμουσικό Χανς φον Μπύλοφ, ο οποίος εξαρχής διείδε σε αυτό «πρωτοτυπία, δύναμη, μεγαλείο και ωριμότητα». Έτσι, έγινε ο αποδέκτης της σχετικής αφιέρωσης από το συνθέτη και παράλληλα είχε την τιμή της πρώτης του εκτέλεσης, η οποία έλαβε χώρα στις 25 Οκτωβρίου 1875 στη Βοστόνη (υπό τη διεύθυνση του Μπέντζαμιν Τζόνσον Λανγκ) κατά τη διάρκεια περιοδείας του στην Αμερική. Αυτή υπήρξε η αρχή της πορείας ενός Κοντσέρτου, που μέχρι σήμερα έχει αγαπηθεί, ερμηνευθεί και ηχογραφηθεί όσο ελάχιστα έργα στην ιστορία.

Πάντως για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί, ότι λίγο αργότερα ο Νικολάι Ρουμπινστάιν αναθεώρησε έμπρακτα τις αρχικές του απόψεις γινόμενος ένας από τους πρώτους πιανίστες που το ενέταξαν στο ρεπερτόριό τους αλλά και διδάσκοντάς το σε λαμπρούς μαθητές του. Τελικά η φιλία του πιανίστα με τον συνθέτη ξεπέρασε την πρόσκαιρη σκιά πλήρως, με επιστέγασμα την απόφαση του Τσαϊκόφσκυ να αφιερώσει το επόμενο κοντσέρτο του για πιάνο στον Ρουμπινστάιν ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την σπουδαία ερμηνεία του στο Πρώτο.

Για τους πιανίστες το Κοντσέρτο αποτελεί διαχρονικά μία ύψιστη δεξιοτεχνική πρόκληση· ο Τσαϊκόφσκυ δεν υπήρξε βαθύς γνώστης του πιάνου και ίσως γι’ αυτό το έργο βρίθει περασμάτων εξόχως «άβολων» πλην αφάνταστα λαμπερών και ισχυρών. Από την άλλη, οι μοναδικά λυρικές μελωδίες του απαιτούν μία απόλυτη ηχητική ευαισθησία στην προσέγγισή τους.

Η εισαγωγή του πρώτου μέρους αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα σημεία όλου του έργου, με το πιάνο αρχικά να συνοδεύει δυναμικά τη διάσημη μελωδία της ορχήστρας και στη συνέχεια να εκθέτει μία δεξιοτεχνική καντέντσα. Μετά την επανεμφάνιση της αρχικής μελωδίας εκτυλίσσεται μία τυπική φόρμα σονάτας κοντσέρτου, το κύριο θέμα της οποίας έλκει την καταγωγή του από μία λαϊκή μελωδία, που ο Τσαϊκόφσκυ είχε ακούσει να τραγουδά ένας τυφλός επαίτης στον δρόμο. Μετά από την παρουσίαση (από το κλαρινέτο) του δεύτερου θέματος και την ανάπτυξή του, ακολουθεί μία συγκλονιστική αντιπαράθεση πιάνου και ορχήστρας στην ενότητα της επεξεργασίας και η επανέκθεση του θεματικού υλικού με την αναμενόμενη προσθήκη μίας δεξιοτεχνικότατης και εκτενούς καντέντσας.

Το δεύτερο μέρος ανοίγει -και ολοκληρώνεται- με μία αιθέρια μουσική ενότητα. Σε πλήρη αντίθεση, το γρήγορο μεσαίο τμήμα έχει το χαρακτήρα ενός δυναμικού σκέρτσου. Η βασική του μελωδία προέρχεται από το γαλλικό τραγούδι «Il faut s’amuser, danser et rire” («Κανείς πρέπει να διασκεδάζει χορεύοντας και γελώντας»). Το φινάλε, που αναθεωρήθηκε από τον συνθέτη το 1889, πρόκειται για ένα χορευτικό μέρος όλο φρεσκάδα και ενεργητικότητα, με το κύριο θέμα του να βασίζεται σε παραδοσιακό τραγούδι της Ουκρανίας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημερομηνία: Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024
Ώρα έναρξης: 21:00
Καλλιτέχνης: Αλεξέι Βολόντιν
Χώρος: Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Συμμετέχουν: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Λουκάς Καρυτινός
Σημεία Προπώλησης: https://www.more.com/music/festival/koa-loukas-karytinos-khatia-buniatishvili/
Τιμή εισιτηρίου: Διακεκριμένη ζώνη 80€, Ζώνη Α΄ 60€, Ζώνη Β΄ 50€, Ζώνη Γ΄ 40€, Ζώνη Δ΄ 30€, Ζώνη Ε΄ 25€, Ζώνη ΣΤ΄ 20€, Ζώνη Ζ΄ 15€, Εκπτωτικά εισιτήρια, 10€, 5€
Πληροφορίες Χώρου: Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Αθήνα 2103241807
Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ