Ένας χρόνος ακριβώς έχει περάσει από τον προηγούμενο δίσκο του Πάνου Βλάχου, στον οποίο “Χωρίς Παρεξήγηση” τραγουδούσε για όλα όσα σουρεαλιστικά συνέβαιναν γύρω μας. Από τότε έχουν μεσολαβήσει sold out συναυλίες στην Τεχνόπολη, αλλεπάλληλα sold out στο Θέατρο Γκλόρια με την παράσταση-σταθμό της καριέρας του, μια καταπληκτική ερμηνεία στις 17 Κλωστές της COSMOTE TV, σερί sold out εμφανίσεων στον Σταυρό του Νότου, αλλά και μια (αποτυχημένη) cancel εκστρατεία από το λαϊκό δικαστήριο των τηλεοπτικών πάνελ, που δεν μπόρεσαν να αντέξουν πόσοι ταυτίστηκαν με την σατιρική διασκευή του “Τούτοι οι μπάτσοι που ‘ρθαν τώρα”. Μετά από μία πολύ γεμάτη χρονιά, λοιπόν, έρχεται ο νέος δίσκος του Πάνου Βλάχου, με τίτλο “Αυτολεξεί”, με τον τραγουδοποιό να παραμένει το ίδιο καυστικός και εύστοχος στα πιο σατιρικά του κομμάτια, και παράλληλα ευάλωτος σε πιο προσωπικά κομμάτια, όπως το “Μια αμήχανη αγκαλιά”. Στο “Αυτολεξεί”, ο Πάνος Βλάχος μένει πιστός στον ήχο του, τον οποίο διάνθισε με πολύ ενδιαφέρουσες συνεργασίες, με τους Στρατάκηδες, τη Νεφέλη Φασούλη, τον Βάιο Πράπα. Τα δικά μου αγαπημένα κομμάτια είναι τα “Μπορείς να γίνεις τα πάντα”, “Μαρία” και “Μια αμήχανη αγκαλιά”, όλα όμως τα κομμάτια αυτού του δίσκου έχουν ενδιαφέρον, το καθένα για το δικό του λόγο.
Κυκλοφορεί από το Ogdoo Music Group
Το 2024 ήταν η χρονιά που μας έμαθε τον Peso Pluma. Ένας από τους σημαντικότερους Μεξικανούς καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή, ο Peso Pluma (που στα πορτογαλικά σημαίνει “ελαφρύς σαν το φτερό”) έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο μέσα από την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η συνεργασία του με την Βραζιλιάνα σταρ Anitta στο εκρηκτικό Bellakeo. Όσοι άκουγαν για πρώτη φορά τον Peso Pluma αναρωτιόντουσαν ποιος ειναι ο τύπος με την βραχνή φωνή, την ίδια στιγμή που στην Λατινική Αμερική είχε εδραιωθεί ήδη ως ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του corridos tumbados, ενός πολύ δημοφιλούς είδους μουσικής που μπλέκει το hip hop, την τραπ και το ρεγκετόν με παραδοσιακή μεξικανική μουσική. Αν είχες μείνει στο Bellakeo θα νόμιζες ότι ο Peso Pluma είναι άλλος ένας rapper όπως όλοι οι άλλοι, με λίγο παραπάνω ψάξιμο όμως ανακαλύπτεις τον υπέροχο κόσμο του corridos tumbados – που βέβαια αντιμετωπίζει τεράστια λογοκρισία από την κυβέρνηση του Μεξικό, με τον ισχυρισμό ότι υποκινεί στη βία. Αυτή η εισαγωγή είναι απαραίτητη για να προχωρήσω στον εκπληκτικό, και ταυτόχρονα άνισο, δίσκο του Peso Pluma, που χωρίζεται σε δύο μέρη, ένα καθαρά corridos tumbados και ένα πιο trap/reggaeton. Τα 16 τραγούδια του πρώτου μέρους είναι η τέλεια εισαγωγή για αυτόν το τόσο ιδιαίτερο ήχο, που συνδυάζει κιθαριστικούς παραδοσιακούς ρυθμούς του Μεξικό με στίχους που μιλούν για θέματα γνωστά στην trap κουλτούρα. Το δεύτερο μέρος, από την άλλη, δεν είναι τόσο δυνατό. Από τα 8 αυτά τραγούδια, τα τέσσερα (το Gimme a Second με τον Rich the Kid, το Put em in the Fridge με μια Cardi B στα καλύτερά της, το Mala με τον Ryan Castro και φυσικά το Bellakeo) είναι φοβερά, τα υπόλοιπα μάλλον αδιάφορα, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να ρίξει αυτόν τον πολύ αξιόλογο δίσκο.
Αν και περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία να ακούσω το νέο δισκογραφικό βήμα της R&B τραγουδίστριας, που με τις καίριες τοποθετήσεις της για την γενοκτονία στην Παλαιστίνη έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς φωνές για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων, νομίζω ότι τελικά δεν έμεινα ικανοποιημένη. Το Crash αποτελείται από 13 τραγούδια, άλλα πιο pop, άλλα country, άλλα με house επιρροές, σε όλα όμως κυριαρχεί το R&B στοιχείο – εξάλλου η Kehlani είναι από τις κορυφαίες εκπροσώπους του είδους αυτή τη στιγμή. Ο δίσκος ξεκινάει με το αλλόκοτο Groove Theory, που όταν ξεπερνά το χωρίς λόγο μακροσκελές intro του είναι ένα πολύ όμορφο R&B κομμάτι. Το Next 2 U έχει ένα κλασικό για την Kehlani ύφος, που πολύ μ’ αρέσει, ενώ αναδεικνύει τη φωνή της, με το αμέσως επόμενο After Hours (το οποίο προς τιμήν της άλλαξε, όταν ένας χρήστης του TikTok υπέδειξε ότι ήταν στον λάθος τόνο) να είναι το highlight του δίσκου. Από την άλλη, κομμάτια όπως το What I Want, το Crash, το Better Not, το Tears, το Vegas είναι μάλλον αδιάφορα, δυσκολέυεσαι να τα θυμηθείς όταν τελειώσει ο δίσκος. Τελικά, το viral “Kehlani” του πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη με βάση την Ιρλανδία, Jordan Adetunji, που εμπνεύστηκε το κομμάτι από την αδιαμφισβήτητη γοητεία της Kehlani, καταλήγει να είναι πολύ πιο φρέσκο από πολλά κομμάτια που κατέληξαν στον δίσκο της τραγουδίστριας.
Κυκλοφορεί από την Warner Music