MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
NEA

Νέες αυξήσεις τιμών πυροδοτεί η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα – «Δεν αποκλείεται η κατάσταση να χειροτερέψει»

Οι περιορισμοί στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν καθοριστικές επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο. Το κόστος μεταφορών βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά.

Monopoli Team

Το παγκόσμιο εμπόριο δέχεται τεράστιες πιέσεις από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ξεκίνησε o πόλεμος στην Εγγύς Ανατολή μετά την τρομοκρατική επίθεση της παλαιστινιακής οργάνωσης Χαμάς κατά του Ισραήλ. Το διεθνές εμπόριο υπολογίζει πλέον σε υψηλότερο κόστος μεταφοράς και δαπανά περισσότερα χρήματα στην ασφάλιση των εμπορευμάτων.

Με το υψηλότερο κόστος ασφάλισης δυσφορούν και οι πλοιοκτήτες, καθώς ο κίνδυνος απώλειας των πλοίων τους από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης έχει αυξηθεί δραματικά. Σε περίπτωση που θέλουν να αποφύγουν τη διέλευση της διώρυγας του Σουέζ και αποφασίσουν αντ’ αυτού τον περίπλου της Αφρικής, θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού και φυσικά υψηλότερο κόστος καυσίμων. Το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Bloomberg περιγράφει ήδη αυτό το κόστος ως «δεδομένο».

Ο δείκτης Drewry World Container παρακολουθεί την αγορά εμπορευματοκιβωτίων και έχει καταγράψει υπέρογκες αυξήσεις των τιμών. Σύμφωνα με τον δείκτη, η μέση τιμή μεταφοράς για ένα μεγάλο τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2023 κατά ένα αστρονομικό 233%. Σε ορισμένες διαδρομές οι τιμές εκτοξεύθηκαν ακόμα περισσότερο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να «σκαρφαλώνουν» παγκοσμίως – Εντείνονται οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό12.09.2018

Οι αυξήσεις τιμών δεν σχετίζονται μόνο με τις εχθροπραξίες

Ο Σάιμον Μακάνταμ, οικονομολόγος της Capitol Economics, μιας ανεξάρτητης χρηματοοικονομικής συμβουλευτικής εταιρείας με έδρα το Λονδίνο, αξιολογεί στην DW την εντυπωσιακή άνοδο του κόστους: «Μετά από ένα εξάμηνο κρίσης στην ευρύτερη περιοχή, το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε τους τελευταίους μήνες, αφού εκτινάχθηκε στα ύψη τον Ιανουάριο». Ο ειδικός όμως δεν βλέπει ωστόσο φως στην άκρη του τούνελ: «Τώρα βρίσκεται και πάλι σε ανοδική τροχιά».

Διαβάστε περισσότερα στο Skai.gr.

Περισσότερα από Επίκαιρα