Ακομπλεξάριστος, κουλ, σέξι. Ο Lenny Kravitz έκλεισε τα 60, όμως δεν χρειάζεται να συναγωνιστεί τους νεότερους συναδέλφους του. Μάλλον το αντίθετο. Ο αντίκτυπος του στην νέα γενιά καλλιτεχνών κάνει μπαμ – είτε μιλάμε για μουσική είτε για μόδα – και εκεί που νομίζεις ότι τα παράτησε όλα και αποφάσισε να αποσυρθεί στις Μπαχάμες (πέντε χρόνια χωρίς μουσική ήταν αυτά), έρχεται στα 60 του, με την ενέργεια και την αυτοπεποίθηση που τον χαρακτηρίζει, έναν ολοκαίνουριο δίσκο – ο οποίος μας άρεσε πολύ – και το πιο σέξι βίντεο κλιπ της χρονιάς. Ναι, μιλάω για το TK421.
Αν κάτι απέδειξε ο 12ος δίσκος της καριέρας του, Blue Electric Light, είναι ότι ο Lenny Kravitz ακόμα το ‘χει. Δεινός κιθαρίστας, εκρηκτικός περφόρμερ, κοιτάζει μπροστά, πιέζει τα όρια όπως πάντα έκανε, παραμένει πιστός στον ήχο του, δεν έχει τίποτα να αποδείξει.
Γι’ αυτό και παραδίδει μαθήματα coolness σε έναν δίσκο που μπορεί να μην είναι και ο καλύτερος του, αλλά είναι σίγουρα απολαυστικός, με αρκετά κομμάτια να ξεχωρίζουν. Το It’s Another Fine Day in This Universe of Love, με τις μεθυστικές κιθάρες και τον γεμάτο ενέργεια, αλλά παράλληλα chill ρυθμό του, σε ταξιδεύει στις αγαπημένες του Μπαχάμες – εκεί όπου ηχογράφησε τον δίσκο. Το Let it Ride είναι όσο αισθησιακό πρέπει, το TK421 σούπερ funky και feel-good και το Human ένας κλασικός κραβιτζικός ύμνος, για τη σημασία της ανθρώπινης ύπαρξης.
Με 35 χρόνια καριέρας στην πλάτη του, ο Lenny είναι αδιαμφισβήτητα ένας παγκόσμιος σούπερ σταρ – ακόμα κι αν έπρεπε να πασχίσει περισσότερο από άλλους για να φτάσει εκεί. Κάνοντας τα πρώτα του βήματα τη δεκαετία του ’80, οι δισκογραφικές του έλεγαν ότι η μουσική του δεν ήταν αρκετά “λευκή”, ούτε όμως και αρκετά “μαύρη”. Έτσι, με τη βοήθεια του μεγάλου του έρωτα και ηθοποιού, Lisa Bonet, ο Lenny Kravitz αποφάσισε να κυκλοφορήσει μόνος του τον πρώτο του δίσκο, με το όνομα Romeo Blue. Τότε φορούσε μπλε φακούς επαφής και έλεγε σε συνεντεύξεις ότι… θα σχηματίσει τους μαύρους Duran Duran.
Ευτυχώς αυτή η φάση δεν συνεχίστηκε για πολύ, και το 1989 κυκλοφόρησε το ντεμπούτο του, Let Love Rule – το βίντεο κλιπ για το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, σκηνοθέτησε μάλιστα η Bonet, τότε σταρ της τηλεόρασης. Το άλμπουμ δεν γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη όμως σάρωσε, και ο Kravitz βρέθηκε να ανοίγει τις συναυλίες του Bob Dylan και του David Bowie.
Η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε λίγα χρόνια αργότερα. Οι επόμενοι δίσκοι του, το Mama Said του 1991, το Are You Gonna Go My Way του 1993, του οποίου ο τίτλος έχει αφήσει εποχή στην ποπ κουλτούρα και το Circus του 1995 σάρωσαν στα charts και μας χάρισαν μερικές από τις πρώτες τεράστιες επιτυχίες του, από το “It Ain’t Over Till It’s Over” που έγραψε για τον χωρισμό του με τη Bonet, μέχρι το “Can’t get you Off My Mind” και τα “Is there any love in your heart” και “Sugar”.
Η κορυφαία δουλειά του ήρθε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, με το “5”, που έγινε διπλά πλατινένιος σε ΗΠΑ και Ευρώπη και του χάρισε δύο βραβεία Grammy. Αυτός ήταν ο δίσκος που μας χάρισε εμβληματικά κομμάτια όπως το Fly Away, το American Woman, το I Belong to You, κομμάτια που τον κατέστησαν έναν από τους μεγαλύτερους rock star παγκοσμίως. Ο Lenny είχε γράψει όλα τα κομμάτια του δίσκου, στον οποίο ήταν και παραγωγός, ενώ πειραματίστηκε (με μεγάλη επιτυχία όπως αποδείχτηκε) με funk rock και trip hop, αποδεικνύοντας πως δεν φοβάται να εξερευνήσει τον ήχο του, να πιέσει τα όρια της εικόνας που είχαν οι αλλοι για εκείνον.
Ο Lenny θυμάται να διαβάζει δημοσιεύματα, που έλεγαν ότι αν ήταν λευκός, θα τον θεωρούσαν “τον επόμενο σωτήρα της rock n roll”. Είχε χαρίσει στον κόσμο μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της δεκαετίας, κι όμως οι κριτικοί δεν τον έπαιρναν στα σοβαρά. Δεν ήθελαν να παραδεχτούν ότι ένας μαύρος άνδρας μπορούσε να γίνει τόσο μεγάλος rock star, να επηρεάσει τόσο το είδος. Και αν σας φαίνεται υπερβολικό αυτό το “παράπονο”, σκεφτείτε ότι μόλις πέρσι ο συνιδρυτής του Rolling Stone, Jann Wenner, “παρέλειψε” να συμπεριλάβει μαύρους rock stars (και γυναίκες) στην έκδοσή του για τους “Masters της rock”, λέγοντας ότι μαύροι και γυναίκες “δεν είχαν την ίδια ευφράδεια” με τους λευκούς συναδέλφους τους. Έγινε χαμός φυσικά, και ο Lenny τα είπε όπως είναι. “Οι δηλώσεις του ήταν αποκρουστικές και ντροπιαστικές” σχολίασε σε συνέντευξη στο Esquire.
Πλέον, η θέση του στο πάνθεον των θρύλων της rock είναι αδιαμφισβήτητη και δεν περιμένει την επιβεβαίωση κανενός κριτικού. Έχει κυκλοφορήσει 12 άλμπουμ, μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει αφήσει το στίγμα του και στις τρεις αυτές δεκαετίες – και αν κρίνουμε από το Blue Electric Light ετοιμάζεται να κατακτήσει και τέταρτη δεκαετία – ενώ στα 60 του, παίρνει και πάλι τους δρόμους για μια μεγάλη περιοδεία σε όλο τον κόσμο. Εντωμεταξύ, όσοι τον έχουν δει live όλοι λένε το ίδιο. Ότι ερμηνεύει σαν να είναι 20 χρονών – χαρακτηριστικό παράδειγμα η εμφάνισή του στον τελικό του φετινού Champions League στο Wembley, πριν από ένα μήνα.
Η παραπάνω εμφάνιση είναι ένα μικρό μόλις δείγμα από το υπερθέαμα που υπόσχεται να μας χαρίσει στο ΟΑΚΑ ως headliner του φετινού Athens Rocks, την Παρασκευή 2 Αυγούστου, στην επιστροφή του στη χώρα μας 16 ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία του εμφάνιση εδώ. Αν με ρωτάτε, δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε καλύτερο φινάλε για το φετινό μουσικό καλοκαίρι. Lenny Kravitz, we belong to you…
Ο Lenny Kravitz θα εμφανιστεί στο Athens Olympic Complex, στο πλαίσιο του φετινού AthensRocks.
Η προπώληση συνεχίζεται στα 85 €. Την ημέρα του φεστιβάλ θα διατίθενται εισιτήρια Γενικής Εισόδου στην τιμή των 90 €. Τα εισιτήρια VIP είναι sold out.
Προπώληση εδώ.
Οι πόρτες ανοίγουν στις 16:00
Ilias Bogdanos & Inco: 17:30-18:00
The Last Internationale: 18:30-19:30
Sleaford Mods: 20:00-21:00
Lenny Kravitz: 21:30