MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Alain Delon: Έφυγε από τη ζωή ο εμβληματικός Γάλλος ηθοποιός

Κεντρικό πρόσωπο της αναγέννησης του γαλλικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1960 και πρωταγωνιστής μερικών εκ των σπουδαιότερων δημιουργών, όπως ο ο Λουκίνο Βισκόντι, ο Λουί Μαλ, ο Μικελάντζελο Αντονιόνι και ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ο Alain Delon έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών.

Monopoli Team

Ο Αλέν Ντελόν, ο εμβληματικός Γάλλος ηθοποιός που πρωταγωνίστησε σε μια σειρά από κλασικές ταινίες όπως το «Γυμνοί στον Ήλιο», «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» και «Ο Ρόκο και τ’ αδέρφια του», πέθανε σε ηλικία 88 ετών, όπως δήλωσαν τα παιδιά του στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης.

«Ο Alain Fabien, η Anouchka, ο Anthony, καθώς και [ο σκύλος του] Loubo, με βαθιά θλίψη ανακοινώνουν τον θάνατο του πατέρα τους. Έφυγε ειρηνικά από τη ζωή στο σπίτι του στο Ντουσί, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και την οικογένειά του», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους, προσθέτοντας ότι η οικογένεια έχει ζητήσει να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητα τους σε μια τέτοια στιγμή πένθους.

Κεντρικό πρόσωπο της αναγέννησης του γαλλικού κινηματογράφου τη δεκαετία του 1960, ο Ντελόν έπαιξε μια σειρά από αστυνομικούς, εκτελεστές και όμορφα σμιλεμένους απατεώνες για μερικούς από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της χώρας, όπως ο Ζαν-Πιερ Μελβίλ, ο Ρενέ Κλεμάν και ο Ζακ Ντερέ. Έκανε επίσης ταινίες με δημιουργούς όπως ο Λουκίνο Βισκόντι, ο Λουί Μαλ, ο Μικελάντζελο Αντονιόνι και ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ – αν και ποτέ δεν τα κατάφερε στο Χόλιγουντ.

Η ζωή του

Γεννημένος το 1935 στο Sceaux στα προάστια του Παρισιού, ο Delon αποβλήθηκε από διάφορα σχολεία πριν φύγει στα 14 του για να εργαστεί σε ένα κρεοπωλείο. Μετά από μια θητεία στο ναυτικό (κατά τη διάρκεια της οποίας συμμετείχε στον αποικιακό πόλεμο της Γαλλίας στο Βιετνάμ), απολύθηκε ατιμωτικά το 1956 και στράφηκε στην υποκριτική. Τον εντόπισε ο παραγωγός του Χόλιγουντ David O Selznick στις Κάννες και υπέγραψε συμβόλαιο, αλλά αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του στον γαλλικό κινηματογράφο και έκανε το ντεμπούτο του με έναν μικρό ρόλο στο θρίλερ του Yves Allégret «Quand la femme s’en mêle» το 1957.

Η έντονη ομορφιά του Delon είχε άμεση απήχηση και γρήγορα άρχισε να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το 1958 πρωταγωνίστησε με τη Romy Schneider στην ταινία «Christine», ως ένας στρατιώτης και μια κόρη μουσικού που ερωτεύονται. Delon και Schneider ξεκίνησαν ένα πολύ ενδιαφέρον ειδύλλιο εκτός κινηματογραφικού πλατό, το οποίο επιβεβαίωσε την ανερχόμενη φήμη του ως σύμβολο του σεξ.

«Η Έκλειψη»

Το 1960 γύρισε δύο ταινίες με σημαντικό αντίκτυπο διεθνώς:

Το «Γυμνοί στον Ήλιο» και την ταινία «Ο Ρόκο και τ΄αδέρφια του». Η πρώτη, μια γαλλική εκδοχή του «Ταλαντούχου Κύριου Ρίπλεϊ» της Patricia Highsmith , μετέτρεψε τον Delon σε μεγάλο αστέρι, ενώ ο Rocco – ένα έπος για μια αγροτική οικογένεια της νότιας Ιταλίας που μετακομίζει στον ευημερούντα βορρά – τον έφερε στην τροχιά του Λουκίνο Βισκόντι, ενός από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους δημιουργούς. Ένας άλλος Ιταλός δημιουργός, ο Μικελάντζελο Αντονιόνι, τον έβαλε στο ρόλο ενός γλυκομίλητου χρηματιστή στην ταινία «Η Έκλειψη» του 1962. Ο Delon ξανασυνδέθηκε με τον Βισκόντι το 1963 για την ταινία «Ο Γατόπαρδος», ένα μεγάλης κλίμακας έπος που διαδραματίζεται στη Σικελία του Risorgimento, διασκευασμένο από το διάσημο μυθιστόρημα του Λαμπεντούζα.

«Ο Γατόπαρδος»

Η αποτυχημένη καριέρα στο Χόλυγουντ

Το διεθνές προφίλ του Alain Delon ήταν τέτοιο που ξεκίνησε μια σοβαρή προσπάθεια να εισέλθει στον αγγλόφωνο κινηματογράφο, ξεκινώντας με έναν μικρό ρόλο στην ανθολογική κωμωδία «The Yellow Rolls-Royce» που σκηνοθέτησε ο Άντονι Άσκουιθ.

Ο Delon εμφανίστηκε στη «Χαμένη Ταξιαρχία», με θέμα τους Γάλλους αλεξιπτωτιστές στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο γουέστερν «Οι Αετοί του Τέξας» του Ντιν Μάρτιν και στο «Κάψτε το Παρίσι», ένα άλλο πολεμικό έπος με πρωταγωνιστή τον Κερκ Ντάγκλας. Ωστόσο, καμία από αυτές δεν ήταν αρκετά επιτυχημένη στο Χόλιγουντ για να τον καθιερώσει εκεί, και ο Delon επέστρεψε στη Γαλλία.

Ταινίες με θέμα το έγκλημα

Το 1967 γύρισε την κλασική cult ταινία «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» με σκηνοθέτη τον Jean-Pierre Melville, στην οποία υποδυόταν έναν εκτελεστή με αδιάβροχο. Η εγχώρια επιτυχία της έδωσε το έναυσμα για μια σειρά από ταινίες με θεματική το έγκλημα, όπως «Η Συμμορία των Σικελών» στο πλευρό του Jean Gabin, η «Συμμορία Μπορσαλίνο» σε σκηνοθεσία Jacques Deray και ένα άλλο κλασικό έργο του Melville με τίτλο «Ο Κόκκινος Κύκλος».

Ο Delon εμφανίστηκε, επίσης, απέναντι από τη Marianne Faithfull στην ταινία «Το Κορίτσι με τη Μοτοσυκλέτα», στην οποία η Faithfull με δερμάτινα ρούχα διασχίζει με μια μηχανή την Ευρώπη, καθώς και στην ταινία «Η Πισίνα», απέναντι από την πρώην αγαπημένη του Romy Schneider.

«Η Πισίνα»

Υπόθεση Markovic

Η «Πισίνα» συνέπεσε με ένα τεράστιο δημόσιο σκάνδαλο, την «υπόθεση Markovic», η οποία έφτασε μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της γαλλικής κυβέρνησης, αφού ο σωματοφύλακας του Delon, Stefan Markovic, βρέθηκε νεκρός σε μια χωματερή το 1968. Ο Φρανσουά Μαρκαντονί, διαβόητη φιγούρα του υποκόσμου και παλιός φίλος του Delon, κατηγορήθηκε για τη δολοφονία, αλλά οι κατηγορίες τελικά αποσύρθηκαν.

Η υπόθεση πήρε αναπάντεχη τροπή όταν βγήκαν στη δημοσιότητα αποκαλυπτικές φωτογραφίες που ανήκαν στον Μάρκοβιτς και στις οποίες φέρεται να απεικονίζονταν μέλη της γαλλικής ελίτ, συμπεριλαμβανομένης της συζύγου του υποψήφιου προέδρου Ζορζ Πομπιντού. Τελικά, τίποτα δεν αποδείχθηκε, αλλά η στενή σχέση του Alain Delon με κάποιους εξαιρετικά δυσάρεστους ανθρώπους είχε γίνει πλέον γνωστή.

«Το Αρσενικό»

Προς τη δύση της καριέρας του

Κατά τη δεκαετία του 1970 ο Ντελόν συνέχισε να γυρίζει ταινίες με σταθερό ρυθμό, χωρίς όμως να έχει την ίδια απήχηση με τις προηγούμενες δεκαετίες. Το «Monsieur Klein» κέρδισε το Σεζάρ καλύτερης ταινίας το 1977. Σε αυτή ο Delon υποδύθηκε έναν έμπορο τέχνης κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ταυτότητα του οποίου συγχέεται με έναν Εβραίο φυγά με το ίδιο όνομα- το 1985, κέρδισε το Σεζάρ Καλύτερου Ηθοποιού για το σουρεαλιστικό παραμύθι «Το Αρσενικό» του Bertrand Blier.

Ο Alain Delon καταπιάστηκε, επίσης, με την παραγωγή μιας σειράς ταινιών με τη δική του εταιρεία, κάνοντας το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1981 με την ταινία «Για το τομάρι ενός μπάτσου», προωθώντας την πυγμαχία και σχεδιάζοντας έπιπλα.

[relart 1]

Οι εμφανίσεις του στη μεγάλη οθόνη άρχισαν να ελαττώνονται τη δεκαετία του 1990, αφότου έπαιξε διπλό ρόλο στην ταινία «Nouvelle Vague» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Το 1997 ανακοίνωσε την απόσυρσή του από την υποκριτική , αλλά επέστρεψε το 2008 για να υποδυθεί τον Ιούλιο Καίσαρα στη γαλλική live action επιτυχία «Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Περισσότερα από Cine News